دلایلی که باید به یک گروه پشتیبانی بپیوندید

گروه پشتیبانی در زندگی مانند همان افراد یا خانواده ما است که از ما حمایت می کند. این گروه ها می توانند برای مواقع سخت ما مهم باشند. هر کسی نمی تواند این مشکلات را حل کند. شاید برایتان تعجب آور باشد اما در روان شناسی یکی از راه های رسیدن به موفقیت همین کسب انرژی است. بسیاری از افراد روزانه از خستگی شدید شکایت می کنند. در واقع آن ها نمی دانند که کوچک ترین عوامل نیز باعث این اتفاق می شود. یکی از این موارد عدم داشتن فعالیت در طول روز است. یا برای برخی ممکن است به خاطر استرس شدید آن اتفاق بیفتد. در ادامه می خواهیم ببینیم که دلایلی که باید به یک گروه پشتیبانی بپیوندید، چگونه است.

مشکلات زندگی و استفاده از گروه پشتیبانی در فرد مبتلا به بیماری روانی

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با دلایلی که باید به یک گروه پشتیبانی بپیوندید، صحبت کنیم.

چند راه برای استفاده از گروه پشتیبانی در فرد مبتلا به بیماری روانی

آن آهنگ کلاسیک در مورد کمک کمی از دوستانتان را به خاطر دارید؟ زیبایی دوستی احترام متقابل و حمایت از یکدیگر است. یکی از مهم ترین چالش ها می تواند حمایت از فرد مبتلا به بیماری روانی است. وقتی در اطراف خانواده، دوستان و همکاران هستید، عادات و طرز تفکر آن‌ها را یاد می گیرید. شما ممکن است متوجه شوید که چیزی اشتباه است حتی قبل از آن. اگر مشکلی با بیماری روانی باشد، ممکن است سعی کنند تا حد امکان آن را پنهان کنند.

چند علامتی که نشان می دهد باید استفاده از گروه پشتیبانی در فرد مبتلا به بیماری روانی را انجام دهید

طبق مقاله ای که توسط کلینیک های روانشناسی منتشر می شود، این علائم و نشانه هایی است که باید تشخیص دهید:

  • غم و اندوه غیرمعمول
  • ناتوانی در تمرکز یا داشتن تفکر گیج کننده
  • ترس ها، نگرانی ها و احساس گناه غیر منطقی
  • نوسانات خلقی شدید از بالا به پایین
  • از فعالیت های اجتماعی با دوستان، خانواده و همکاران خودداری کنید
  • خستگی مفرط، کمبود انرژی و بی انگیزگی
  • مشکلات خواب زیاد یا ناکافی
  • دور شدن از واقعیت با هذیان، توهم یا پارانویا
  • ناتوانی در کنار آمدن با استرس های روزمره و مشکلات زندگی
  • مشکل در درک و ارتباط با افراد یا موقعیت ها
  • سوء مصرف مواد، به عنوان مثال، مواد مخدر، الکل، تنباکو، غذا، قمار و غیره.
  • تغییرات قابل توجهی در عادات غذایی، پرخوری یا نخوردن کافی
  • مشکلات صمیمیت یا هرزگی ناگهانی
  • خشم، خصومت یا حتی خشونت غیر مشخصه
  • صحبت در مورد خودکشی یا افکار خودکشی

چند راه برای استفاده از گروه پشتیبانی در حل مشکلات زندگی

شاید شما فردی باشید که دوستتان در مبارزه با بیماری روانی خود به آن بیشتر نیاز دارد. برای حضور و ایجاد تفاوت لازم نیست روانکاو باشید. در این‌جا چند راه برای حمایت از دوست خود با اختلال روانی آورده شده است:

برای حمایت بهتر از دوستی که با مسائل عاطفی مبارزه می کند، درباره بیماری روانی بیشتر بدانید.

زمانی که می خواهید از دوستی که با بیماری روانی مبارزه می کند حمایت کنید، آموزش بسیار مهم است. سعی کنید مقالات و کتاب های آنلاین نوشته شده توسط متخصصان سلامت روان را پیدا کنید. گاهی اوقات، می توانید اطلاعات و الهامات دست اول را از فردی که بر بیماری روانی غلبه کرده است، جمع آوری کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از آن‌چه آموختید به عنوان ابزاری برای درک بهتر موقعیت دوست خود استفاده کنید.  این یک منحنی یادگیری برای هر دوی شما است، و دانش یک توانمندسازی است.

برای استفاده از گروه پشتیبانی در فرد مبتلا به بیماری روانی گوش و قلب خود را باز کنید

وقتی حمایت می‌کنید، ارائه مثال‌های شخصی یک اشتباه رایج است. در حالی که برخی از خودافشایی های مرتبط می تواند مفید باشد. اما باید به میزان کمی از آن استفاده کرد. سعی کنید از این واکنش تماماً انسانی اجتناب کنید و به صحبت های دوست خود گوش دهید. برای مثال، مکالمه را برعکس نکنید تا مشکلات گذشته خود را با مسائل ذهنی برجسته کنید.

برای استفاده از گروه پشتیبانی در افراد از کلیشه های منفی بپرهیزید

یک مقاله  توسط انجمن روانپزشکی می گوید که حداقل نیمی از مردمان مبتلا به بیماری روانی به دنبال درمان هستند. متأسفانه، نیمی دیگر این کار را نمی کنند زیرا از انگ و تبعیض می ترسند. اگر می خواهید از دوستی حمایت کنید که با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می کند، مراقب صحبت های خود باشید. همانطور که در مورد اختلالات روانی بیشتر می آموزید، متوجه می شوید که آن‌ها می توانند افراد را متفاوت تحت تاثیر قرار دهند. از بحث در مورد اقدامات روانپزشکی گذشته یا هر چیزی که باعث می شود دوست شما احساس حقارت یا درماندگی کند، خودداری کنید.

دلایلی که باید به یک گروه پشتیبانی بپیوندید

مواجهه با مسائل شدید به تنهایی یک چالش دشوار است. خوشبختانه، یک گروه پشتیبانی می تواند افراد و درک مورد نیاز شما را فراهم کند. مهم نیست که در چه شرایطی هستید، می توانید گروهی از افراد دلسوز را بیابید که همان مسیر را طی کردند. اغلب می شنوید که مردم از گروه های حمایتی به عنوان گروه های همتا یاد می کنند. به این دلیل است که کسانی که درگیر هستند در موقعیت برابر هستند و می توانند با یکدیگر همدردی کنند. یکی از مزایای تعلق به یک گروه همسالان این است که هیچ کس برای قضاوت شما وجود ندارد و ناشناسی اولویت اصلی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی آماده صحبت و آرامش با افراد همفکر هستید، یک گروه پشتیبانی برای شما وجود دارد. اگر نمی‌خواهید شخصاً به آن بپیوندید، بسیاری از گروه‌ها در زمان واقعی از طریق اینترنت ملاقات می‌کنند. همچنین می توانید صفحات گروه همتا را در رسانه های اجتماعی پیدا کنید.

از آنجایی که این گروه ها شبکه های زیادی را با بیمارستان ها و سازمان های خدمات اجتماعی انجام می دهند، این مکان ها اغلب می توانند شما را به افراد مناسب معرفی کنند. اگر نمی توانید یک گروه پشتیبانی پیدا کنید، چندین گزینه برای شما وجود دارد.

نحوه تجمع با گروه های حمایتی

خوشحال می شوید که بدانید اکثر گروه های همتای محلی توسط سازمان های ملی حمایت می شوند و برای همه کسانی که به کمک نیاز دارند در دسترس هستند. تعداد کمی برای تهیه قهوه یا سایر نوشیدنی های سبک در طول جلسات درخواست کمک مالی می کنند. اما بیشتر آن‌ها برای پیوستن هزینه ای دریافت نمی کنند. بیشتر گروه ها برای پوشش هزینه های چاپ، متون و جزوه های حمایتی را به صورت رایگان یا با هزینه ای اندک ارائه می دهند.

جلسات گروه پشتیبانی چگونه است؟

گروه های همسالان به اندازه افرادی که در آن‌ها شرکت می کنند متفاوت هستند. در حالی که ادب و آداب معاشرت مورد انتظار است، اکثر جلسات آرام هستند. احتمالاً مدیری خواهید داشت که موضوعات مورد بحث را پیشنهاد می کند و به آرامی جریان را ادامه می دهد. هر کس در مکانی امن است و آزاد است که نظر خود را بیان کند، فقط تا زمانی که برای دیگران محترمانه باشد.

برگزاری گروه پشتیبانی در کلینیک ها

جلسات معمولاً در کلینیک ها، دفاتر خدمات اجتماعی، کتابخانه ها یا عبادتگاه ها تشکیل می شوند. آن‌ها معمولاً صندلی هایی را به صورت دایره ای می چینند تا گفت‌وگوی باز را تشویق کنند. شرکت‌کنندگان به نظرات یکدیگر احترام می‌گذارند و موافقت می‌کنند که نام‌ها و بحث‌ها را کاملاً محرمانه نگه دارند.

برخی از جلسات گروه پشتیبانی به صورت هفتگی یا ماهانه برگزار می‌شوند و ممکن است برای راحتی شما فرصت‌های زمانی صبح یا عصر ارائه دهند. این فقط به گروه شما بستگی دارد و هر کسی چه تصمیمی می گیرد. وقتی همه داستان های خود را به اشتراک بگذارند و به شما گوش دهند، امید و الهام خواهید یافت.

چند دلیل خوب برای پیوستن به یک گروه پشتیبانی

از آنجایی که هر کس در مسیر خود با جدایی از عزیزان و موقعیت های چالش برانگیز کنار می آید، می دانید چه زمانی برای یک گروه همسالان آماده هستید. این گروه ها دائمی هستند و تا هر زمان که بخواهید می توانید به آن‌ها بپیوندید. در این‌جا چند دلیل وجود دارد که چرا ممکن است به گروه پشتیبانی نیاز داشته باشید.

اگر در زندگی ضرر کردید، می توانید از یک گروه پشتیبانی بهره مند شوید

شاید هیچ چیز بیشتر از مرگ یک عزیز نتواند باعث غم و اندوه و ناامیدی عاطفی شود. خواه مرگ ویرانگر همسر، فرزند، خانواده بزرگ یا یک دوست باشد، درد می تواند شما را در یک مکان تاریک به دام بیندازد. اگرچه غم و اندوه همه منحصر به فرد است. اما می توانید قدرت و همدلی را در یک گروه همسالان کشف کنید.

گروه‌های مشاوره غم و اندوه، افرادی را که رنج عمیقی را تحمل کردند، به هم متصل می‌کنند. شما افرادی را از هر طبقه ای خواهید یافت که در مراحل مختلف سوگواری هستند. در حالی که هیچ کس نمی تواند واقعاً به شما بگوید که می داند چه احساسی دارید، هنوز هم در تقسیم درد و شروع روند درمان آرامش وجود دارد.

به سیستم پشتیبانی قوی تری نیاز دارید

خوشبختانه، شما ممکن است جمعی از افراد حمایت کننده مانند خانواده و دوستان داشته باشید. با این حال، گروه پشتیبانی شما ممکن است ضعیف باشد یا وجود نداشته باشد. یک گروه همسالان می تواند تبدیل به خانواده جانشین مورد نیاز شما شود. حتی اگر از خانواده خود حمایت داشته باشید، داشتن یک گروه حمایتی بیشتر ضرری ندارد. در زمان نیاز نمی توانید شفقت و همدلی کافی در اطراف خود داشته باشید.

یک گروه پشتیبانی می تواند به شما کمک کند تا در یک بحران خانوادگی درگیر شوید

کمدی های خانوادگی نمادین از گذشته را به خاطر دارید؟ این برنامه‌های تلویزیونی با پوششی مناسب خانواده‌های ایده‌آلی را ارائه می‌دهند. حتی زمانی که این خانواده های مزمن شاد با مشکلی مواجه شدند، به طرز جادویی در نمایش نیم ساعته حل شد. متأسفانه، زندگی واقعی یک سریال کمدی خانوادگی نیست. پویایی خانواده کامل نیست و می توانید با همسر و فرزندان خود با بحران روبرو شوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

خبر خوب این است که مسائل خانوادگی همه را تحت تاثیر قرار می دهد و شما می توانید یک گروه پشتیبانی برای مشکل خاص خود پیدا کنید. طلاق مسئله ای است که والدین و فرزندان را در یک آسیب شدید عاطفی قرار می دهد. صحبت با دیگرانی که طلاق گرفتند یا در حال انجام این کار هستند مفید است. بنابراین در راه خود تنها نباشید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا