درمانگران چند راه برای کمک به کسی در یک بحران رابطه را توضیح می دهند

بحران رابطه برای هر شخصی ممکن است به وجود بیاید و آسیب هایی را به همراه داشته باشد. رابطه باعث پیشرفت می شود اما به شرطی که افراد بتوانند به درستی از آن استفاده کنند. روابط همیشه آن گونه که ما می خواهیم پیش نمی رود. گاهی اوقات روابط به خاطر دخالت های بی جا از سوی والدین یا دوستان دچار مشکل می شود.

طبیعتاً شخصی که دریک رابطه آسیب بیشتری داده باشد سخت تر اعتماد خود را به دست می آورد. این عدم اعتماد به گونه ای است که آن شخص برای برقراری رابطه مجدد دچار مشکل خواهد شد. عدم شناخت باعث جدایی در افراد می شود. جدایی آسیب های روانی بسیاری را وارد می کند. اما نکته مهم این است که ما چگونه بتوانیم با مجرد بودن بعد از جدایی کنار بیاییم؟ چه بخواهید چه نخواهید جدایی باعث ایجاد مشکلات روانی در شما خواهد شد. بهتر است در مدت زمان جدایی با مشاور در ارتباط باشید تا دچار آسیب های روانی نشوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که درمانگران چند راه برای کمک به کسی در یک بحران رابطه را توضیح می دهند چگونه است.

ناراحتی ها در رابطه و بحران رابطه

این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درمانگران چند راه برای کمک به کسی در یک بحران رابطه را توضیح می دهند، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همچنین این امکان برای شما وجود دارد که تشخیص دهید بدون کمک حرفه ای با اعتماد به افراد دیگر مشکل دارید. برای کسی که خود تشخیص دهد که دارای مشکلات اعتماد است، ممکن است تشخیص صادقانه ای از ناتوانی آن ها در اعتماد آسان به اوراق قرضه باشد.

معنای داشتن مسائل مربوط به اعتماد و بحران رابطه می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. شما می توانید با انواع خاصی از روابط یا حتی انواع خاصی از افراد، مشکلات اعتماد داشته باشید. در تمام این انواع، مفاهیم ارتباطی وجود دارد.

  • مدام با فرض سوء قصد زندگی می کنند.
  • هرگز احساس امنیت نمی کنند
  • تردید یا ترس آشکار از ایجاد ارتباطات

مسائل مربوط به اعتماد چگونه در بحران رابطه ایجاد می شود؟

همه ما در مقطعی با اعتماد یا درد ناشی از عدم صداقت، شاید حتی خیانت دست و پنجه نرم کرده‌ایم. دروغ بخشی از زندگی روزمره است و آسیب های متفاوتی را وارد می کند. مشکلات اعتماد زمانی پدیدار می شوند که این آسیب یا شدید، مکرر، طولانی مدت یا هر ترکیبی از این سه باشد. عامل مهم آسیب جدی به ظرفیت یک فرد برای باور آن چه دیگران می گویند، این است که دیگران نیت خوب و قضاوت شما دارند.

آسیب هایی مانند این می تواند از منابع مختلف ناشی شود و از فردی به فرد دیگر می تواند بسیار متفاوت باشد.

دوران کودکی

سال‌های اولیه ما منابع زیادی برای آسیب‌های روانی پایدار هستند. بزرگ شدن در خانواده ای که در آن خشم و ترس یک هنجار بودند، می تواند عمیقاً باعث بحران رابطه باشد.

روابط عاشقانه و بحران رابطه

این که یک شریک عاشقانه به شما خیانت کند یکی از دردناک ترین تجربیات دنیاست. فرقی نمی کند که در این مورد احساس گناه می کردند یا نه. اگر همسری دارید که وارد یک رابطه عاشقانه می شود یا شریکی دارید که مرتباً در مورد چیزهای کوچک به شما دروغ می گوید، نتیجه یکسان است. شما در تلاش هستید که باور کنید شرکای عاشقانه دیگر به شما اهمیت می دهند.

بحران رابطه و اعتماد

در مقایسه با خیانت به عزیزان یا دوران کودکی آسیب زا، آسیبی که می تواند از محل کار وارد شود ممکن است جزئی به نظر برسد. با این حال، محیط‌های سمی وجود دارد که توانایی شما را برای داشتن ایمان به دیگران از بین می‌برد. ممکن است رئیسی داشته باشید که دائماً کار همه را تضعیف می کند. ممکن است همکاران (هایی) باشند که از دروغ پراکنی و حرف زدن پشت سر مردم لذت می برند. در هر صورت، نتیجه این است که “شما در امان نیستید و دیگران خطرناک هستند.”

مشکلات مربوط به اعتماد و بحران رابطه چگونه به نظر می رسند؟

اگر خوش‌شانس باشید، افرادی که می‌شناسید با مشکلات اعتماد در مورد آن صحبت می‌کنند. اگر این کار را نمی کنند، ممکن است مجبور شوید یاد بگیرید که رفتار آن ها را به عنوان نشانه هایی از چالش آن ها تفسیر کنید.

شخصیت و بحران رابطه

این کار اشکال مختلفی دارد. خجالتی شدید، بی‌اعتنایی، شخصیت‌های جعلی، شخصیت‌های آسیب زا، همه این‌ها و موارد دیگر، روش‌هایی برای جلوگیری از ایجاد ارتباطات واقعی هستند.

چگونه به کسی کمک کنیم بر مشکلات اعتماد و بحران رابطه خود غلبه کند

اول، درک کنید که تنها کسی که می تواند بر مشکلات اعتماد دوست شما غلبه کند، خود شما هستید. شما می توانید تمام تلاش خود را برای حضور و حمایت از او انجام دهید. اما در نهایت، دوست شما تنها کسی است که می تواند یاد بگیرد که مشکل خود را حل کند. نقش شما کمک کردن است نه شفا دادن آن ها. انجام آن کار به صبر، حضور و یک شبکه پشتیبانی نیاز دارد. غلبه بر آسیب های عاطفی زمان زیادی طول می کشد. درباره منبع ترومای آن ها بیشتر بدانید.

درمانگران چند راه برای کمک به کسی در یک بحران رابطه را توضیح می دهند

همه می خواهند از یک دوست نیازمند حمایت کنند. وقتی می بینید که یک دوست در حال عبور از یک بحران رابطه است، ممکن است احساس کنید که او نیاز به کمک دارد. اکثر مردم نمی دانند هنگام ارائه پشتیبانی چه کاری انجام دهند یا از چه مرزهایی نباید عبور کنند. آیا باید به آن‌ها توصیه کنید؟ آیا باید به صحبت آن‌ها در مورد مشکلاتشان گوش دهید؟

اگر ایده ای ندارید که چگونه کمک کنید، نگران نباشید. راه های زیادی برای حمایت از دوستی که دچار بحران رابطه است وجود دارد. اگر دوست شما در رابطه خود با مشکل مواجه است، در این‌جا بهترین راه ها برای اثبات حمایت مثبت و نشاط بخشی به او وجود دارد.

نکته

«هر فردی آنقدر قدرت در درون خود دارد که بتواند با یک سری مشکلات کنار بیاید. گاهی اوقات آن‌ها فقط به یک حرکت کوچک، کمی تلاش، کمی حمایت، نیاز دارند.” – پیت کارول. در این‌جا چند راه برای حمایت مثبت از یک دوست در بحران رابطه وجود دارد

بپذیرید که در نهایت، انتخاب با آنهاست

فرض کنید احساس می کنید که دوستتان باید شریک زندگی خود را ترک کند. سعی نکنید این انتخاب را به زور به آن‌ها تحمیل کنید، مهم نیست که چقدر در مورد آن شخص احساس بدی دارید. مردم انواع و اقسام تصمیم‌ها را می‌گیرند، و ما نمی‌توانیم به هیچ وجه به آن‌ها فشار بیاوریم. یکی از بهترین راه‌ها برای حمایت از دوست‌تان در زمانی که او درگیر یک بحران رابطه است، این است که بپذیرید انتخاب با آن‌هاست. البته، لزوماً نباید فکر کنید که این تصمیم درست است. نکته این است که از دوست خود حمایت کنید، نه اینکه سعی کنید آن‌ها را کنترل کنید.

شنونده مشکلات دوست خود باشید

مگ سلیگ، کارشناس ارشد مشاوره، یکی از بهترین راه‌ها برای حضور در کنار یک دوست، توجه به آنها است. بحران رابطه آن‌ها نباید یک نمایش یا سرگرمی باشد. داشتن مهارت های خوب توجه به معنای گوش دادن به آن‌چه دوستتان برای گفتن دارد، و فقط به آن‌چه که او می خواهد به اشتراک بگذارد، است.

دوستی که در یک بحران رابطه قرار دارد ممکن است بخواهد خیلی کم صحبت کند، یا ممکن است بخواهد تمام جزئیات را مرور کند. کمتر بر تلاش برای مشاوره تمرکز کنید و بیشتر بر روی فراهم کردن یک فضای امن تمرکز کنید تا بتوانند به همان اندازه که نیاز دارند صحبت کنند.

با آن‌چه که از سر می گذرانند همدلی نشان دهید

وقتی دوست شما دچار بحران رابطه می شود، همدلی یکی از بهترین راه هایی است که می توانید از یک دوست به شکل مثبت حمایت کنید. مگ سلیگ همدلی را به عنوان راهبردی برای حمایت از کسی پیشنهاد می‌کند، بدون اینکه توصیه‌ای را ارائه کند که ممکن است در حال حاضر به آن نیاز نداشته باشد. استفاده از همدلی در این موقعیت به دوستتان نشان می دهد که شما احساس او را درک می کنید و احساساتش معتبر است. هنگامی که شما همدلی نشان می دهید، آن‌ها مطمئناً احساس حمایت می کنند و کمتر تنها می شوند.

بپرسید که چگونه می توانید به آن‌ها کمک کنید تا نقل قول کنند

عجله کردن برای کمک به دوست خود که دچار بحران رابطه است ممکن است منطقی ترین اقدام باشد. با این حال، ابتدا می خواهید مطمئن شوید که کاری که انجام می دهید واقعاً برای آن‌ها مفید است. از این گذشته، شما نمی خواهید کاری انجام دهید که احساس بدتری در آن‌ها ایجاد کند یا زندگی آن‌ها را سخت تر کند.

به منظور حمایت مثبت از دوستی که مشکل در رابطه دارد، می خواهید از آن‌ها بپرسید که چه کاری می توانید انجام دهید. این نه تنها نشان می دهد که شما در کنار آن‌ها هستید و مایل به کمک هستید، بلکه به آن‌ها فرصتی می دهد. این کار باعث می شود تا از اختیار و استقلال خود در مورد موقعیت استفاده کنند.

به آن‌ها کمک کنید تا برنامه ای برای کارهای بعدی انجام دهند

وقتی روابط شروع به تزلزل می کنند، تقریباً فقط دو راه وجود دارد که می توانند بروند. یا دوست شما می تواند برای حل همه مسائل برنامه ریزی کند یا می تواند برای ترک برنامه ریزی کند. بسته به انتخاب دوست شما، بهترین راه برای حمایت از آن‌ها این است که به آن‌ها کمک کنید تا برنامه ای برای کارهای بعدی انجام دهند.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، اگر آن‌ها می خواهند سعی کنند و مشکلات موجود در رابطه خود را حل کنند، می توانید به آن‌ها کمک کنید. این کار باعث می شود تا یک مشاور یا یک درمانگر برای همکاری با جلوگیری از بحران رابطه پیدا کنند. اگر آن‌ها می خواهند به رابطه پایان دهند، می توانید منابع یا هر چیز دیگری را که نیاز دارند ارائه دهید. سعی نکنید آن‌ها را به یک جهت یا جهت دیگر مجبور کنید. فقط در آن‌جا باشید تا به آن‌ها کمک کنید تا یک برنامه عملی را طراحی کنند، هر آن‌چه که انتخاب می کنند.

افکار نهایی

مشکلات رابطه می تواند بسیار دشوار باشد. در طول یک بحران رابطه، اکثر مردم در آسیب پذیرترین حالت خود قرار دارند. شما می خواهید بدون ایجاد استرس بی مورد در کنار آن‌ها باشید. اگر واقعاً این راه‌ها را برای حمایت از یک دوست در مواجهه با یک بحران رابطه‌ای در نظر بگیرید، مطمئناً در زمانی که او بیشترین نیاز را به شما دارد، فرد مثبتی خواهید بود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا