درس هایی که باید از افراد ناراضی بیاموزیم

افراد ناراضی شاید دارای ویژگی های باشند که ما را اذیت کند. اما از آن ها چیزهای مختلفی می توانیم بیاموزیم. موفقیت در زندگی نیازمند تلاش زیادی است. همچنین نیازمند این است که از شکست های خود درس بگیریم. شکست در زندگی پایان همه چیز نیست. روابط می تواند در زمان های مختلف دچار مشکلاتی سود. اما اگر هر دو فرد هم دیگر را بشناسند می توانند مشکلات را حل کنند. غافل از این که برخی از افراد نمی توانند این مشکلات را حل کنند. همان طور که موفقیت در روابط و زندگی نیازمند عوامل مختلفی است شکست نیز همین گونه است.

روابط در روان شناسی تعاریف متفاوتی دارد. روابط همیشه به معنای ایجاد ارتباط بین دو زوج مرد و زن نیست. خیلی اوقات رابطه های دوستی دو دختر یا دو پسر ممکن است در آینده زندگی فرد تاثیر گذار باشد . بنابراین بهتر است در انتخاب دوست بسیار هشیار باشید. دوست خوب و انتخاب دوست خوب قاعده و قوانین خاصی دارد که بسیاری از ما آن را می دانیم. خیلی ها هم قوانین را نمی دانند.

افراد ناموفق و روابط آن ها در زندگی

خوشبختی از نظر هر فردی یک معنا و مفهومی دارد. شما نمی توانید دو شخص را پیدا کنید که تعریف آن ها از خوشبختی یکسان باشد. خوشبختی یعنی این که شما بتوانید برای رسیدن به بهترین اتفاق در زندگی خود تلاش کنید. این تلاش ها باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند از کوچک ترین چیز ها در زندگی خود لذت ببرند. در مقاله امروز می خواهیم ببینیم درس هایی که باید از افراد ناراضی بیاموزیم چیست. البته در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درس هایی که باید از افراد ناراضی بیاموزیم، یا شما صحبت کنیم.

عادت های افراد ناراضی (و نحوه اجتناب از آنها)

تقریباً می توان گفت که همه مردم می خواهند در مقطعی از زندگی خود به موفقیت دست یابند. اما به دلیل نحوه عملکرد زندگی، مسیر برخی افراد به سمت هدف می تواند بسیار بیشتر از دیگران طول بکشد. افراد به روش‌های مختلف موفقیت را پیدا می‌کنند. اما افراد ناموفق به دلیل عادت‌های منفی‌شان تمایل به شکست دارند. این عادات می توانند برای آینده شما خطرناک باشند و اگر در آن‌ها مشارکت کنید ممکن است به شما آسیب قابل توجهی بزنند. در این‌جا چند عادت افراد ناراضی و نحوه اجتناب از آن‌ها بیان خواهد شد:

آن‌ها در تعامل خوب با دیگران شکست می خورند

موفقیت اغلب مربوط به سیاست است، به این معنی که در مورد مردم و نحوه تعامل شما با آنهاست. در این‌جا برخی از عادت های بدی که افراد ناموفق در اطراف دیگران انجام می دهند بیان خواهد شد:

آن‌ها از توجه به دیگران خودداری می کنند

قرار است بیشتر از اینکه صحبت کنیم گوش کنیم. افراد ناموفق برعکس عمل می کنند. آن‌ها از توجه به دیگران امتناع می ورزند و اهمیتی نمی دهند که دیگران در مورد آن‌ها چه می گویند. این باعث می شود توصیه های ارزشمند و انتقادهای مثبت و سازنده را از دست بدهند.

آن‌ها پل هاس پشت سر خودشان را خیلی سریع می سوزانند

ناگفته نماند که در مقطعی از زندگی‌، احتمالاً مجبور خواهید بود برخی از افراد سمی را در زندگی حذف کنید. اما یک اختلاف نظر خفیف، دوست نداشتن یا ناراحتی نباید مستقیماً باعث شود که پل های پشت سر خود را به شکلی شدید بسوزانید. افراد ناراضی نه تنها ممکن است بعداً برای شما دردسر ایجاد کنند، بلکه به طور کلی ایده خوبی است که با بالا رفتن از دنیا، تماس‌های خود را حفظ کنید.

آن‌ها با افراد اشتباه معاشرت می کنند

اگر در میان جمعیت اشتباهی رفت و آمد می کنید، به آرامی ویژگی های آن‌ها را درک خواهید کرد. اطراف خود را با افراد ناسازگار و افرادی که هیچ انگیزه ای برای موفقیت ندارند احاطه کنید و انرژی آن‌ها را در زندگی خود وارد خواهید کرد. با دوستانی که شما را مسئول می دانند معاشرت کنید. آن‌ها از شما حمایت خواهند کرد. اما نمی‌خواهند بهانه‌های مضحکی برای انجام کارهایی که باید انجام شود بیاورید.

افراد ناراضی در روابط با دیگران مناسب نیستند

بالا رفتن در دنیا به معنای ایجاد شبکه، ایجاد روابط مثبت و دوست یابی در مکان های مختلف است. با نگرش بدی که باعث می شود همه فکر کنند شما بدجنس هستید، خیلی دور نمی شوید. به جای این کار، ذهن خود را باز کنید. به انتقادات گوش دهید، یاد بگیرید که مجموعه ای از مخاطبین ایجاد کنید و دوستانه رفتار کنید. دیگران را پذیرا باشید و اطراف خود را با افراد موفق احاطه کنید.

آن‌ها نمی دانند اهدافشان چیست

برای موفقیت باید اهدافی را تعیین کنید. اگر پشت یک شخصیت «بالادار» پنهان شده باشید، کاری نمی توانید انجام دهید. مطمئناً، بال زدن آن برای برخی چیزها کار می کند – اما نه برای کل زندگی شما. در این‌جا چند راه افراد ناموفق بیان خواهد شد:

افراد ناراضی زمان را تلف می کنند

افراد ناموفق تصور چندانی از برنامه های بعدی خود ندارند. این باعث می شود که آن‌ها زیاد تنبلی کنند، وقت خود را تلف کنند و از خود راضی شوند. از آنجایی که بقیه در دنیا سخت تلاش می کنند. این کار باعث می شود تا در یک نقطه گیر کنند. به خود زحمت نمی دهند کاری انجام دهند تا از آن خارج شوند.

تکانشی عمل می کنند

کسانی که ناموفق هستند تمایل دارند به طور طبیعی بر اساس انگیزه واکنش نشان دهند. برای هر چیزی که می بینند پول خرج می کنند. علاوه بر این، آن‌ها بدون فکر تصمیمات فوری می گیرند. آن‌ها بلافاصله به اطلاعات جدید بدون صرف زمان برای پردازش آن‌ها واکنش نشان می دهند. این منجر به پشیمانی های فراوان و انتخاب های بد می شود که شانس موفقیت آن‌ها را از بین می برد. آن‌ها به جای برنامه ریزی و هدف گذاری، با عجله وارد کارها می شوند و آن‌ها را به هم می ریزند.

انطباق در افراد ناراضی

انطباق لزوما چیز بدی نیست، اما بسیاری از افراد ناموفق احساس خود را ندارند. این باعث می شود آن‌ها از اطرافیان خود کپی برداری کنند. آن‌ها نمی‌دانند در زندگی چه کنند، بنابراین فقط جمعیت را دنبال می‌کنند، در هم می‌آیند و تبدیل به چهره‌ای یکنواخت دیگری می‌شوند که می‌توانست تلاش کند خود را برجسته کند.

این ایده خوبی است که اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را فهرست کنید. سپس، هنگامی که آن‌ها را به دست آوردید، یک برنامه عملیاتی ایجاد کنید که به طور عملی به شما امکان می دهد به جایی که می خواهید برسید.

افراد ناراضی اخلاق کاری بدی دارند

موفقیت شامل تمایل به کار در جهت آن است. اگر اخلاق کاری وحشتناکی دارید، شما را از دستیابی به چیزهای بزرگ باز می دارد. یک فرد ناموفق اصلاً اخلاق کاری خوبی ندارد. آن‌ها عمدتاً علاقه مند به انجام حداقل هایی هستند که می توانند با آن کنار بیایند.

نکته

افراد ناموفق نیز کارها را به تعویق می اندازند و اغلب کارها را برای روزها، هفته ها یا حتی ماه ها به تعویق می اندازند. آن‌ها همه کارها را در آخرین لحظه انجام می دهند. فقط به این دلیل است که نمی توانند زودتر این کار را انجام دهند.

درس هایی که باید از افراد ناراضی بیاموزیم

برای اکثر مردم آسان است که نسبتاً سریع به یک فرد ناراضی بگویند. اما چه درس هایی می توانیم از آن‌ها بیاموزیم؟ “تا زمانی که یک مسیر را با کفش های من راه نرفتی، مرا قضاوت نکن.” ~ ضرب المثل. “وقتی دشمنی در درون نباشد، دشمنان بیرونی نمی توانند به شما صدمه بزنند.” ~ ضرب المثل آفریقایی

نکته

این جمله “تا زمانی که یک مسیر با کفش های من راه نرفتی مرا قضاوت نکن” مدت هاست که وجود دارد. حکمت این ضرب المثل قدیمی (مثل خیلی های دیگر) امروز باقی است. در مورد ضرب المثل دوم هم همینطور است: “وقتی دشمنی در درون نباشد، دشمنان بیرونی نمی توانند به شما آسیب برسانند.” وقتی می‌توانیم افسار یک ذهن ناتوان را در دست بگیریم، ناامنی‌های خود را از بین ببریم و عزم خود را تقویت کنیم. آنگاه خود را در موقعیتی قدرتمند می‌یابیم.

قدرت درونی و افراد ناراضی

موقعیت قدرت درونی دو کار را انجام می دهد: ما را در برابر بسیاری از علل ناراحتی و نارضایتی محافظت می کند و (2) به ما امکان می دهد با کسانی که در موقعیت ضعیف تری قرار دارند همدلی داشته باشیم. بنابراین، چه چیزی می توانیم از افراد ناراضی بیاموزیم؟ بیایید در مورد چند مورد مهم صحبت کنیم:

ناراحتی ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد

ناراحتی، چه از بیرون و چه از درون، ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. البته به دلیل تفاوت در شیمی مغز، محیط و غیره، برخی از افراد بیشتر از دیگران مستعد حملات غمگینی و نارضایتی هستند.

ناراحتی می تواند “از بین برود”

برگردیم به مقدمه، برای برخورد با افراد خاص نیاز به سرسختی زیادی دارد. آیا تا به حال یک رئیس ناراضی داشتید؟ در مورد یک رئیس ناراضی که عمداً به دنبال این بود که زندگی شما را بدتر کند، چطور؟ علت و معلول قانون طبیعت است و قطعاً در این‌جا صدق می کند.

افراد ناراضی دارای افسردگی هستند

منظور ما از این چیست؟ به سادگی، وقتی فردی با افسردگی دست و پنجه نرم می کند، سخت است که چیزی کمتر از ناراضی به نظر برسد. چرا؟ به دلیل راه هایی که افسردگی مغز را تغییر می دهد. از نظر تاریخی، افراد مبتلا به افسردگی دارای سطوح پایینی از مواد شیمیایی عصبی سروتونین، نوراپی نفرین هستند. ماده شیمیایی اول مسئول ثبات خلق و خو است. دومی برای افزایش هوشیاری.

افراد ناراضی می توانند مزاحم و منحرف کننده باشند

هیچ راهی برای پوشش این موضوع وجود ندارد: افراد ناراضی می توانند باعث ناراحتی و حواس پرتی شوند. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که هم نسبت به افراد اطرافمان حساس و هم مراقب باشیم.

ناراحتی می تواند یک جستجوی بی پایان باشد

چند نفر می خواهند ناراضی باشند؟ به جز مسائل عاطفی جدی، پاسخ باید حدود صفر باشد. افراد به طور طبیعی احساس عدم رضایت را جستجو می کنند. خوب، بین پول و رضایت همبستگی وجود دارد. رابطه بسیار کمتری بین پول و شادی وجود دارد. مطالعه ای در دانشگاه ایلینویز نشان داد که “افرادی که بیشترین درآمد را دارند فقط کمی شادتر از مردم عادی هستند”.

افراد ناراضی می توانند روحیه ظریف داشته باشند

از بسیاری جهات، عادات ما شخصیت و شادی ما را مشخص می کند. انتخاب های سبک زندگی – مادی گرایی، رفتار اجتنابی، سوء مصرف مواد، تنبلی و غیره – همگی پیامدهایی دارند. به زودی، خودمان را می‌پرسیم: «چطور خود را به این موضوع کشاندم؟» رسیدن به این نقطه می تواند روشنگر باشد، حتی اگر ناراحت کننده باشد.

ناراحتی راه حلی دارد

افراد ناراضی که از دوره‌های ناراحتی رنج بردند و بهبود یافتند، اغلب توصیه‌های مشابهی دارند: راه‌حلی وجود دارد. هیچ راه حلی برای ناراحتی “یک اندازه مناسب” وجود ندارد. فرد باید آن‌چه را که برای آن‌ها مفید است پیدا کند، انجام دهد و تکرار کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا