حرف هایی که کودکان دارای اضطراب می گویند

کودکان دارای اضطراب مشکلات فراوانی را تحمل می کنند. همه ما می دانیم که آسیب های دوران کودکی مثل فشارهای بیش از حد والدین باعث ایجاد آسیب های روانی خواهد شد. گاهی اوقات روابط یک طرفه می شوند و در نهایت آسیب های را می رسانند. در روان شناسی مباحث متفاوتی وجود دارد. برخی از این فرآیندهای روان شناسی را ممکن است بدانید. ذهن آگاهی اگر با روش درست و مناسب انجام می شود می تواند برای آینده شما مفید باشد.

در مقاله های قبل در ارتباط با ذهن آگاهی صحبت کردیم. ذهن آگاهی می تواند موفقیت را در افراد ایجاد کند. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. این تلاش و کوشش باید همراه با برنامه ریزی باید.  ما در ارتباط با ذهن آگاهی صحبت های بسیاری کرده ایم و گفتیم که افراد با داشتن ذهن آگاهی چه پیشرفتی خواهند کرد. اما این بار می خواهیم چند روش برای آموزش کنترل اضطراب در کودکان را بدانیم. آیا افراد با داشتن ویژگی ذهن آگاهی مناسب می توانند ازدواج بهتری داشته باشند یا خیر. در ادامه می خواهیم ببینیم که حرف هایی که کودکان دارای اضطراب کودکان می گویند، چگونه است؟

استرس افراد – کودکان دارای اضطراب

ما در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با حرف هایی که کودکان دارای اضطراب کودکان می گویند، صحبت کنیم.

روش‌های ذهن آگاهی در کودکان دارای اضطراب

فقط در چند دهه گذشته در غرب محبوبیت پیدا کرد. اخیراً، محققان فواید آموزش ذهن آگاهی در کودکان را کشف کرده اند. ذهن آگاهی و افزایش شادی یعنی آگاهی کامل از آنچه در لحظه حال اتفاق می افتد. و در دنیای پرشتاب امروزی، به راحتی می توان آنچه را که در اطراف شما می گذرد از دست داد.

بسیاری از افراد بدون آگاهی کامل از آن چه در اطرافشان اتفاق می افتد، کارهای روزمره خود را انجام می دهند. چه آن ها حواسشان به چیزی که دیروز اتفاق افتاده پرت شده باشد، چه نگران اتفاقی باشد که ممکن است فردا اتفاق بیفتد.

ارتباط بین روش‌های ذهن آگاهی

ذهن آگاهی، یا عمل حضور در لحظه، احتمالاً کلمه ای است که در محافل سلامتی زیاد شنیده اید. به دلیل فواید زیادی که برای سلامت جسمی و روانی دارد شناخته شده است. قابل ذکر است که ذهن آگاهی و افزایش شادی ارتباط زیادی دارد. باورش سخت است که چیزی به این سادگی برای خلق و خو و رضایت از زندگی شما خوب باشد، اما این حقیقت دارد. در این‌جا چند دلیل وجود دارد که باعث افزایش شادی در لحظه می شود.

روش‌های ذهن آگاهی که به کاهش مشکلات در کودکان دارای اضطراب و افسردگی کمک می‌کنند

آیا تا به حال احساس می کنید که غرق شده اید، اما هر چیزی که در اطراف شما می گذرد؟ استرس زندگی روزمره بیش از آنچه که باید تأثیر می گذارد؟ آیا باعث افسردگی و اضطراب شما می شود که نمی دانید چگونه با آن کنار بیایید؟ روش‌های ذهن آگاهی ممکن است به شما در کاهش این احساسات مضر کمک کند.

حرف هایی که کودکان دارای اضطراب دارند می گویند

بچه‌ها خنده‌دارترین چیزها را هنگام داشتن اضطراب می‌گویند، که اغلب باعث سردرگمی والدینشان می‌شود. اما این عبارات ممکن است نشان دهند که کودک شما نسبت به چیزی احساس اضطراب می کند. کودکان مانند اکثر نوجوانان و بزرگسالان دچار اضطراب می شوند و تنها تفاوت در برقراری ارتباط با آن است. به این ترتیب، والدین یا قیم باید برخی از آشکارترین درخواست‌های کمک را بیاموزند. این‌ها چیزهایی است که کودکان دارای اضطراب می گویند، و دانستن آن‌ها برای شما خوب است.

چند چیزی که کودکان دارای اضطراب می گویند،

دانستن چیزهایی که بچه ها هنگام مبارزه با اضطراب می گویند می تواند به شما کمک کند ذهن آن‌ها را آرام کنید.

“من خواب آلود هستم.”

این یکی از رایج ترین چیزهایی است که بزرگسالان پس از یک روز کاری طولانی می گویند. با این حال، آیا چنین بزرگسالانی هرگز می ایستند و به این فکر می کنند که آیا کودک نوپاشان هم همین احساس را دارد؟ کودکان نیز مانند بزرگسالان این کار را سخت می‌گذرانند. زیرا روزهای فوق‌العاده پر استرس و همچنین چالش‌های منحصربه‌فردی را پشت سر می‌گذارند. به همین دلیل است که همیشه باید توجه داشته باشید. زیرا نمی دانید چه زمانی ممکن است فرزندتان به کمک نیاز داشته باشد.

“من خسته هستم” را می توان راهی برای بچه هایی دانست که از مراقب خود می خواهند که با هم مشکلی ایجاد کنند. دانستن این عبارت می تواند به شما دیدگاه بهتری نسبت به آن‌چه که کودک شما از سر می گذراند بدهد.

من سرم درد می کند

بسیاری از والدین اعتباری را که شایسته کودکان است قائل نیستند. کودکان فوق العاده باهوش، کنجکاو هستند و تقریباً می توانند هر کاری را برای رهایی از یک موقعیت سخت انجام دهند. یکی از راه های پیش روی آن‌ها شکایت از سردرد است. به عنوان والدین یا قیم، نباید فرزند خود را به تنبلی متهم کنید. در عوض، او را کنار بکشید و بپرسید مشکل چیست.

به این ترتیب، حس اعتماد و صمیمیت پایدار با کودک خود ایجاد خواهید کرد. شما یا می توانید والدینی باشید که به اضطراب کودک می افزاید، یا می توانید کسی باشید که آن را تسکین می دهد و همه چیز را بهتر می کند. ما قویاً توصیه می کنیم که دومی را انتخاب کنید، زیرا این امر به آینده ای فوق العاده و ارتباطی مثبت منجر می شود.

“چه بلایی سرم آمده است؟”

یک سوال ساده، یک فریاد برای کمک، یک فراخوان برای اقدام در کودکان دارای اضطراب. یک چیز مطمئناً، وقتی یک کودک نوپا از شما می پرسد، “مشکل من چیست؟” واضح است که چیزی او را آزار می دهد. اکنون زمان آن نیست که شما مانند یک والدین سرسخت رفتار کنید. در عوض، وقت آن است که بیشتر بررسی کنید و به کودک نشان دهید که هیچ مشکلی در او وجود ندارد. شما می توانید این کار را با بیان کلمات همبستگی و تأیید انجام دهید. شما همچنین می توانید این کار را با پیاده روی به جای صحبت کردن، انجام دهید. در هر صورت، کودک نوپا شما می بیند که دوستی دارد که ارزش نگه داشتن و برقراری ارتباط با او را دارد.

“میشه لطفاً در خانه بمانیم؟”

هیچ چیز بهتر از خانه برای کودکان دارای اضطراب  نیست. زیرا به سختی جایی وجود دارد که بتوانید به آن‌جا بروید که در آن عشق و مراقبت زیادی وجود داشته باشد. به همین دلیل است که دیدن گریه کودکان نوپا وقتی زمان بیرون رفتن است، غیرعادی نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اینطور نیست که کودک نوپا ضد اجتماعی باشد. در واقع، ممکن است صرفاً به این دلیل باشد که او ترجیح می دهد در منطقه راحتی خود باشد. اکنون این شما هستید که باید به کودک خود نشان دهید که در مواردی که بچه ها در زمانی که به کمک شما نیاز دارند می گویند درک می کنید. سپس به آن‌ها اطمینان دهید که هیچ چیز ترسناکی در بیرون رفتن وجود ندارد. و قبل از اینکه متوجه شوید، این کودک از شما می‌پرسد که چه زمانی می‌تواند به جای ماندن در خانه، برای بازی بیرون برود.

“آیا هنوز وقت رفتن به خانه فرا رسیده است؟”

هنگامی که در مورد تمایل کودکان دارای اضطراب  خود برای فرار از جمعیت دو یا چند نفره فکر می کنید، باید یک مسیر مشخص را طی کنید. امروز ممکن است اجتماعی ترین فرد اطراف باشید. اما زمانی را به یاد بیاورید که در میان جمعیت به طرز باورنکردنی ناراحت بودید. کودک شما فقط یک بچه کم سن است، بنابراین این تعامل اجتماعی اضافی ممکن است کمی به عادت کردن نیاز داشته باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

پس وقتی با این جمله “آیا وقت رفتن فرا رسیده است؟” رو در رو می شوید وقت آن رسیده است که جمع را ترک کنید. علاوه بر این، هیچ قانون تعیین شده ای وجود ندارد که بگوید فرزند شما باید در کنار دوستان شما احساس راحتی کند. بنابراین باید هر چند وقت یکبار به کودک خود استراحت بدهید.

“این کار را خودتان انجام دهید.”

ترس از انجام یک حرکت اشتباه، ترس از ناامید کردن مادر و پدر، میل دائمی برای کامل بودن جز رفتارهای کودکان دارای اضطراب است. این فقط برخی از دلایلی است که باعث می‌شود یک کودک نسبت به انجام یک کار در زمانی که بزرگسالان در نزدیکی هستند، بسیار بی‌میل باشد. آن‌ها می دانند که شما از آن‌ها مسن تر و به احتمال زیاد عاقل تر هستید، بنابراین نمی خواهند خط قرمز ها را به هم بزنند. در این مرحله، نیازی به انتقاد از کودک یا ناامید شدن نیست. شما باید به کودک مضطرب نشان دهید که آن ها برای شما اهمیت دارند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا