جاه طلبی در کودکان به چه معناست؟

در دنیایی که زندگی می کنیم افراد رفتار های مختلفی دارند. رفتار در افراد مختلف متفاوت است.  شما نمی تواند دو فرد را پیدا کنید که رفتارهای یکسانی دارند. اگر جاه طلبی بتواند با مدیریت رفتار. مناسب همراه باشد باعث پیشرفت افراد می شود. همان طور که گفتیم در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. در روان شناسی رفتار های متفاوتی وجود دارد. رفتار ها می تواند شامل موارد مختلفی باشد.

رفتار ها در روان شناسی شامل گزینه های مختلفی است. برخی افراد ممکن است در بخشی از زندگی خود دچار رفتار های متفاوتی باشد. برخی افراد ممکن است در طول زندگی به علت های مختلفی دچار اختلالات رفتاری شوند. در مقاله های قبل در ارتباط با برخی از این ها صحبت کردیم. یکی از این اختلالات که قبلاً هم در مورد آن با شما صحبت کردیم خود شیفتگی است.

خود شیفتگی در روان شناسی برای افرادی گفته می شود که علائم آن را داشته باشند. بنابراین با یک یا دو نمونه از علائم نمی توان گفت که یک فرد خودشیفته است یا خیر. خودشیفتگی می تواند به علت های گوناگون از کودکی تا بزرگسالی وجود داشته باشد. خودشیفتگی یکی از ویژگی های رفتاری در افراد مختلف است. این ویژگی ها می تواند از ابتدا در فرد وجود داشته باشد یا این که به علت دلایل دیگری اتفاق بیفتد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با جاه طلبی در کودکان به چه معناست؟

تعریف جاه طلبی در کودکان

جاه طلبی در کودکان به چه معناست؟

تعریف جاه طلبی در کودکان می تواند از فرهنگ لغت انگلیسی به فرانسوی از لاتین، انگلیسی میانه، یا تعریف فرهنگ لغت خلاصه شده متفاوت باشد. با این حال، جاه طلبی به طور رسمی توسط فرهنگ لغت مریام وبستر به عنوان “میل شدید برای کسب رتبه، شهرت یا قدرت” و “میل برای دستیابی به یک هدف خاص” تعریف شده است.

برخلاف تصور رایج، افکار و تصورات در مورد جاه طلبی به ویژه در محافل و محیط های خاص متفاوت است. جاه طلبی به طور گسترده در یک نور مطلوب در نظر گرفته می شود. برخی افراد برعکس جاه طلبی را به عنوان ریشه پشت طمع و سایر نیروهای بدخواهانه می بینند که با جنبه تاریک تر بشریت مرتبط است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

جاه طلبی به خودی خود اشتباه یا شر نیست. با این حال، افرادی که جاه طلبی را در منظری منفی می بینند، ممکن است میل به موفقیت را با تمایل به انجام کارهای زشت مرتبط بدانند. با در نظر گرفتن این موضوع درک این نکته مهم است که تعریف جاه طلبی با اقداماتی که فرد برای تحقق جاه طلبی انجام می دهد بسیار متفاوت است.

رفتار های جاه طلبی در کودکان به اندازه کافی جالب توجه است

رفتار های جاه طلبی در کودکان به اندازه کافی جالب توجه است. همانطور که جاه طلبی “بیش از حد” به طور کلی به عنوان یک ویژگی منفی در نظر گرفته می شود، جاه طلبی بسیار کم نیز با تحقیر دیده می شود. به عنوان مثال، فردی که بیش از حد جاه طلب است، ممکن است مشکلی با پا گذاشتن روی شخصیت افراد یا آسیب رساندن به دیگران نداشته باشد. این بدان معنی است که آن ها مزیت خود را بالا می برند. برعکس، کسی که به طور کلی فاقد جاه طلبی است، ممکن است تمایلی به کار نداشته باشد.

توضیح کلی در ارتباط با جاه طلبی در کودکان

جاه طلبی در کودکان به چه معناست؟

در اصل، روانشناسی امروز تأیید می کند که جاه طلبی تا حدودی به عنوان یک شمشیر دو لبه وجود دارد. به همین دلیل، ناگفته نماند که جاه طلبی به خودی خود لزوماً خوب یا بد نیست. میزان جاه طلبی و اقداماتی که فرد به نام جاه طلبی انجام می دهد همان چیزی است که واقعاً می تواند به عنوان درست یا نادرست تعریف شود. به عنوان مثال، اکثر افراد موافق هستند که کار کردن به صورت ساعات طولانی به خاطر پیشرفت شغلی نه تنها خوب است، بلکه نشان دهنده اخلاق کاری قوی است. از سوی دیگر، اکثریت مردم معتقدند که دروغ گفتن، تقلب یا دزدی به خاطر پیشرفت شغلی اشتباه و غیراخلاقی است. هر دوی این اقدامات احتمالاً ریشه های بلندپروازانه ای دارند، با این حال، انتخاب یا کار کردن با ساعات طولانی یا درگیر شدن در کار به خاطر رفاه، تصمیمات آگاهانه ای هستند.

دنبال کردن کلمه منشاء جاه طلبی در کودکان

بهترین راه برای دنبال کردن منشاء جاه طلبی در کودکان، درک کردن شرایط آن ها است. داشتن اهداف، علایق و خواسته ها اشکالی ندارد. از نظر یک فرد  جاه طلب زیر پا گذاشتن دیگران کار بدی نیست. در واقع روان شناسان در ارتباط با این گونه افراد تحقیقات زیادی کرده اند. اگر ما برای رسیدن به اهداف خودمان دیگران را زیر پا بگذاریم کاملا خودخواهانه است. درک یک توضیح سالم از جاه طلبی به دلایل مختلفی که آشکار خواهد شد بسیار مهم است.

تنظیم جاه طلبی در کودکان

در اغلب موارد، جامعه تلاش می کند تا تعیین کند که جاه طلبی شما چیست. واقعیت این است که هر فرد مسئول تعیین این است که شغل، زندگی و دیگر جاه طلبی های او چه می تواند باشد. این ها پاسخ هایی نیستند که هرکسی بتواند یا باید سعی کند آن ها را به انسان دیگری تحمیل کند. هر فردی منحصر به فرد است و جاه طلبی های فعلی یا آینده یک فرد ممکن است با دیگری متفاوت باشد… و این اشکالی ندارد. با خودتان روراست باشید و از کشف معنای بلندپروازی برای خود نترسید.

همان طور که برای تعیین جاه طلبی در کودکان  خود تلاش می کنید، ممکن است اطراف خود را با افراد حامی نیز مفید بدانید. بسیاری از افراد بلندپرواز که به موفقیت دست یافته اند، دارای یک سیستم حمایتی بوده اند. این سیستم پشتیبانی باعث می شود آن ها در ادامه زندگی موفق تر باشند.

جاه طلبی مالی یا اقتصادی

پرداخت عامل دیگری است که ارتباط نزدیک با جاه طلبی را حفظ می کند. میل به مقام، شهرت، قدرت یا یک هدف خاص کاملاً رایج است.  اما همیشه چیزی وجود دارد که باید برای تحقق این جاه طلبی مبادله یا قربانی شود. برای مثال، یک وکیل بلندپرواز که می‌خواهد در شرکتش شریک شود، ممکن است مجبور شود ساعت‌های طولانی را در شرکتش سرمایه‌گذاری کند. بنابراین زمانی را که در غیر این صورت می‌توانست صرف استراحت یا اجتماع با اقوام یا دوستان شود، قربانی می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

جاه طلبی در کودکان به چه معناست؟

فرض کنید شما یک شخص هدفمند هستید. این موضوع را در ذهن خود حل کنید که آیا برای رسیدن به موفقیت علایق خود را کنار می گذارید یا خیر؟ اگر او مایل به پرداخت هزینه و سرمایه گذاری زمان باشد، به احتمال زیاد به آرزوی خود خواهد رسید. با این حال، اگر او تصمیم بگیرد که این شکل از پرداخت مورد نیاز، واقعاً ارزش آن را ندارد، بسیار بعید است که موفق شود. هیچ هدف رایگانی در زندگی وجود ندارد. با وجود شفافیت اولیه یا فقدان آن، همه چیز به یک شکل یا آن شکل قیمتی دارد.

خاستگاه جاه طلبی در کودکان

گاهی اوقات، افرادی که خواهان پرداخت یا سایر تغییرات بلندپروازی مالی یا اقتصادی هستند، با دید منفی نگریسته می شوند. خاستگاه جاه طلبی در کودکان  می تواند در مکان های خاصی در سراسر جهان متفاوت باشد. با این حال، در دنیای امروز، تعریف جریان اصلی جاه طلبی ذاتاً به اشتباه یا اقدامات ضعیف دلالت نمی کند. فقط کافی است فرهنگ لغت را مرور کنید تا متوجه شوید که جاه طلبی به طور خودکار به این معنی نیست که فردی شرور است. یا  حتی مایل است دیگران را برای دستیابی به رفاه اقتصادی یا مالی ویران کند. در واقع، بسیاری از افرادی که خود را همسو با جاه طلبی یا مترادف جاه طلبی می بینند. افراد جاه طلب برای موفقیت در زندگی دیگران را آزار نمی دهند.

جاه طلبی و قدرت روانی

باور کنید یا نه، برخی از جاه طلب ترین مردان و زنان روی این سیاره قدرت روانی قابل توجهی دارند. جاه طلبی موضوع مهمی در دنیای امروزی است. بسیاری از روان شناسان نظریات متفاوتی را در ارتباط با جاه طلبی گفته اند. برخی از این نظریات اما مورد تایید قرار نگرفته اند.  قوی بودن از نظر روانی یک موهبت و استعداد باورنکردنی است که نقش بسیار زیادی در زندگی افراد مختلف ایفا می کند. به خصوص وقتی که با جاه طلبی و میل به دستیابی به اهداف در این زندگی سر و کار داریم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

جاه طلبی در کودکان به چه معناست؟

قدرت روانی یک واقعیت مهم در تحقق جاه طلبی در کودکان با یک دلیل ساده و در عین حال تأثیرگذار است.  زندگی منصفانه نیست. دستیابی به اهداف و رویاها به ندرت بدون مبارزه و چالش به دست می آید. توانایی غلبه بر این موانع بدون توجه به اینکه چقدر قدرتمند به نظر می رسند، چیزی است که واقعاً تفاوت را ایجاد می کند. قدرت روانی، یا فقدان آن، علاوه بر این می تواند تعیین کند که آیا فردی در تلاش های خود موفق می شود یا شکست می خورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا