ترک مصرف ماری جوانا چقدر طول می کشد؟

ماری جوانا یکی از مواد اعتیاد آور محبوب در بین جوانان است. همه ما می دانیم که اعتیاد چه آسیب هایی می تواند برساند. آسیب های جسمی فقط بخشی از مشکلات مصرف مواد مخدر است. روان شناسان می گویند که فشار های روانی ناشی از اعتیاد به مصرف مواد مخدر می تواند بسیار خطرناک باشد. ترک مصرف ماری جوانا برای بسیاری از افراد سخت است. بنابراین بهتر است زیر نظر پزشک رو مشاور این فرآیند ترک انجام شود. اختلال اضطراب اجتماعی یکی از موارد شایع در دنیای امروزی است. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند و ممکن است در دوران کودکی ایجاد شود.

اگر در دوران کودکی این اختلالات درمان نشوند می تواند تا بزرگسالی هم ادامه داشته باشد. یکی از اختلالات معروف در دنیای روان شناسی اختلال اضطراب اجتماعی است. اختلال اضطراب اجتماعی دارای علائم مختلفی است. این علائم در افراد مختلف متفاوت است. در مقاله های قبل در ارتباط با ترک مصرف ماری جوانا

صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که ترک مصرف ماری جوانا چقدر طول می کشد؟ درمان ها نیز انواع مختلفی دارد. اضطراب و استرس یکی از اختلالات رایج در دنیای ما هستند. همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم.

ترک مصرف ماری جوانا و استرس افراد

ترک مصرف ماری جوانا چقدر طول می کشد؟

تا حدودی بخشی از این استرس و اضطراب طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند. اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. انواع درمان حمله اضطراب موضوع امروز ما است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با ترک مصرف ماری جوانا چقدر طول می کشد؟ صحبت کنیم.

ماری جوانا رایج ترین ماده مخدر غیرقانونی است

ماری جوانا رایج ترین ماده مخدر غیرقانونی است. برای سال‌ها، ماری جوانا به عنوان یک ماده مخدر محبوب در نظر گرفته می‌شود و از نگرانی‌های معمول در مورد اعتیاد معاف است. با این حال، تحقیقات اخیر نشان داده است که ترک مصرف ماری جوانا زمانی رخ می دهد که افراد شدیداً سیگاری مصرف آن را متوقف کنند. در نتیجه، معیارهای تشخیصی ترک مصرف ماری جوانا  در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، ویرایش پنجم (DSM-5) گنجانده شده است.

بررسی اجمالی

اگر حداقل چند ماه است که به‌شدت سیگار می‌کشید. چه به صورت منظم، چه در حالت پرخوری یا اگر معتاد شده‌اید، در صورت قطع ناگهانی مصرف، ممکن است ترک علف‌های هرز را تجربه کنید.

مطالعه دانشگاه دوک روی 496 فرد معتاد بالغ ماری جوانا که سعی در ترک مصرف ماری جوانا  داشتند، نشان داد که 95.5 درصد از آن ها حداقل یک علامت ترک را تجربه کرده اند. در حالی که 43.1 درصد بیش از یک علامت را تجربه کرده اند. تعداد علائمی که شرکت کنندگان تجربه کردند به طور قابل توجهی با دفعات و میزان مصرف سیگار قبل از تلاش برای ترک آن مرتبط بود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

کسانی که روزانه سیگار می‌کشیدند، بیشترین علائم را داشتند، اما حتی کسانی که کمتر از یک بار در هفته ماری‌جوانا مصرف می‌کردند، برخی علائم ترک با شدت متوسط ​​را تجربه کردند.

علائم و نشانه ها

علائم ترک ماری جوانا تهدید کننده زندگی نیست – خطر اصلی آن ها این است که کسی که واقعاً می خواهد یا نیاز به ترک ترک مصرف ماری جوانا دارد عود کند. ممکن است احساس عصبانیت و تحریک پذیری بیشتری داشته باشید، در خواب و غذا خوردن مشکل داشته باشید و حتی ممکن است دچار معده درد یا سردرد شوید. برخی افراد آن را با احساسی که هنگام تلاش برای ترک کافئین به شما دست می دهد مقایسه می کنند.

اگر چه ترک مصرف ماری جوانا به طور معمول یک تا دو هفته طول می کشد. برخی از مصرف کنندگان ماری جوانا چندین هفته یا چند ماه علائم ترک را تجربه می کنند که به عنوان سندرم ترک پس از اعتیاد (PAWS) شناخته می شود.‌

مثالی در ارتباط با این زمینه

ترک مصرف ماری جوانا چقدر طول می کشد؟

تجربه یک فرد از ترک حشیش ممکن است با تجربه دیگری کاملاً متفاوت باشد و شدت آن به مجموعه ای از عوامل از جمله دفعات مصرف و همچنین سلامت کلی بستگی دارد. با این حال، برخی علائم رایج ترک وجود دارد که معمولاً در عرض 24 تا 72 ساعت پس از قطع مصرف زیاد رخ می دهد.

هوس ها برای ترک مصرف ماری جوانا

اگر چه بسیاری از افراد معتاد  ماری‌جوانا باور نمی‌کنند که به این ماده معتاد هستند. بسیاری از مصرف‌کنندگان سابق ماری‌جوانا ولع مصرف مواد را در روزهای اولیه پرهیز گزارش می‌کنند. تجربه هوس از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما تمایل مداوم به استفاده از این ماده را شامل می شود.

مشخصه های اعتیاد

این یکی از مشخصه های اعتیاد است، خواه اعتیاد به هروئین، الکل، قمار یا رابطه جنسی باشد. در یک مطالعه، 75.7 درصد از شرکت کنندگانی که سعی در ترک سیگار داشتند، ولع شدید برای ماری جوانا را گزارش کردند.

تحریک پذیری و ترک مصرف ماری جوانا

تحریک پذیری می تواند از خفیف و نسبتاً آسان برای کنترل آزار تا عصبانیت بیش از حد و حتی پرخاشگری متغیر باشد. این یک واکنش طبیعی به کناره گیری از ماری جوانا است. اگر تحریک‌پذیری بیش از یک هفته طول کشید، بهتر است از یک پزشک، مشاور مواد مخدر یا روان‌شناس کمک بگیرید. زیرا ممکن است این علامت بخشی از مشکل دیگری باشد که مصرف ماری جوانا شما را پنهان کرده است. بیش از نیمی از کسانی که سعی در ترک ماری جوانا دارند، تغییرات خلقی، تحریک پذیری یا اضطراب را گزارش می دهند. برخی دیگر پرخاشگری، عصبی بودن، بی قراری و از دست دادن تمرکز را گزارش می کنند.

اضطراب

اضطراب می‌تواند نشانه‌ای از مسمومیت با ماری جوانا و ترک مصرف ماری جوانا  باشد. احساسات پارانوئیدی متمایز که هنگام مصرف زیاد ماری‌جوانا رخ می‌دهد، به خوبی در میان مصرف‌کنندگان شناخته شده است. زمانی که اضطراب ادامه یابد یا حتی پس از ترک سیگار بدتر شود، می تواند نگران کننده باشد. مانند تحریک پذیری، یادآوری این نکته می تواند مفید باشد که ترس شما احتمالاً بخشی طبیعی از ترک مواد مخدر است.

اگر بعد از یک هفته از  ترک مصرف ماری جوانا  همچنان احساس اضطراب دارید، به پزشک مراجعه کنید. مصرف حشیش گاهی اوقات می تواند باعث اختلالات اضطرابی ناشی از مواد شود و ممکن است قبل از شروع استفاده از شاهدانه یک مشکل اضطرابی وجود داشته باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر شما پارانویای طولانی مدت را تجربه می کنید، به خصوص اگر توهم یا هذیان را نیز تجربه می کنید، بسیار مهم است که توسط یک متخصص سلامت روان به درستی ارزیابی شوید. به طور ایده آل با تخصص در مسائل مواد، مانند یک پزشک دارای تاییدیه انجمن پزشکی اعتیاد آمریکا (ABAM) یا یک روانپزشک صحبت کنید.

افسردگی

ترک مصرف ماری جوانا چقدر طول می کشد؟

افسردگی، که با خلق و خوی مداوم غمگین همراه با چندین علامت دیگر مانند کاهش علاقه به فعالیت های روزانه و مشکل در تمرکز مشخص می شود، یکی دیگر از احتمالات ترک حشیش است. احساس افسردگی گاه به گاه طبیعی است. این غیرعادی نیست که افرادی که ماری جوانا  را ترک می کنند، از برخی از پیامدهای منفی مصرف مواد مخدر و همچنین حالات احساسی که ماری جوانا پنهان کرده است، آگاه تر شوند.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، برخی از افرادی که پس از چندین سال مصرف ماری جوانا را متوقف می کنند، ممکن است احساس کنند که بخش قابل توجهی از ماری جوانا را هدر داده اند. اغلب می توان از آن ها برای ایجاد تغییرات مثبتی که می خواهید در زندگی خود ایجاد کنید استفاده کرد.

اگر احساس افسردگی بعد از یک یا دو هفته برطرف نشد، بر عملکرد شما تأثیر می گذارد، یا اگر ایجاد تغییرات در زندگی شما طاقت فرسا به نظر می رسد، از پزشک یا مشاور دارو کمک بگیرید. مانند سایر تغییرات خلقی، افسردگی می تواند ناشی از مواد باشد یا از قبل در مصرف حشیش وجود داشته باشد و قابل درمان است.

افسردگی و اعتیاد

اگر شما یا یکی از عزیزانتان با افسردگی و اعتیاد دست و پنجه نرم می کنید، برای کسب اطلاعات در مورد امکانات پشتیبانی و درمانی در منطقه خود، با مشاوران مشورت کنید.

مشکلات خواب

ترک مصرف ماری جوانا چقدر طول می کشد؟

تخمین زده می‌شود که 46.9 درصد از سیگاری‌ها مشکلات خواب را گزارش کرده‌اند. از جمله بی‌خوابی (مشکل در خوابیدن یا ماندن در خواب)، رویاهای غیرمعمول واضح یا آزاردهنده، و تعریق شبانه در طول ترک حشیش.

افرادی که سیگار را ترک کرده‌اند گزارش می‌دهند که «رویاهای استفاده کردن» دارند که در آن خواب می‌بینند که ماری جوانا می‌کشند. رویاهای متداول و واضح معمولاً حدود یک هفته پس از ترک شروع می‌شوند و می‌توانند حدود یک ماه قبل از کاهش آن ادامه داشته باشند. اگر چه برخی از کاربران سابق گزارش کرده اند که این نوع خواب ها را سال ها پس از ترک سیگار مشاهده کرده اند.

علائم بی خوابی پس از ترک مصرف ماری جوانا می تواند چند روز یا چند هفته طول بکشد.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا