الگوهای موفق ازدواج برای زوج های دوست داشتنی چه می باشند؟

در دنیایی که همیشه در حال تغییر است، زوج های متاهل امروزه با چالش های زیادی روبرو شده اند که نسل های قبلی هرگز با آن روبرو نبوده اند. نکات، ترفندها و توصیه های ازدواج که در گذشته توسط کارشناسان روابط ارائه می شد، در مواجهه با این چالش های جدید قدیمی شده است. بنابراین، امروزه زوج ها اغلب احساس می کنند که وقتی تصمیم می گیرند چگونه یک ازدواج شاد و عاشقانه ایجاد کنند، خودشان هستند. به همین دلیل در این مقاله از وب سایت همکده به بررسی الگوهای موفق ازدواج برای زوج های دوست داشتنی پرداخته ایم. اگر تمایل به کسب اطلاعات دقیق دارید با متخصصان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران در ارتباط باشید.  مرکز مشاوره همکده ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

الگوهای موفق ازدواج برای زوج های دوست داشتنی

وقتی به دنبال مشاوره ازدواج هستید، منطقی خواهد بود اگر زوج های تازه ازدواج کرده از زوج های متاهل مسن تر راهنمایی بخواهند که نمونه ای از روابط موفق باشد. با این حال، مطالعه ای توسط شیلا کندی و استفان راگلز از دانشگاه مینه سوتا نشان داد که در واقع این زوج های متاهل مسن هستند که در افزایش آمار طلاق در کشور های مختلف تاثیر زیادی داشته اند. این معضل خلأ الگوهای موفق ازدواج را برای زوج هایی که در روابط خود با مشکل روبرو هستند ایجاد می کند.

با نزدیک به چندین سال کار روزانه مشاورین با زوج ها، مشاهده شده است که زوج های سالم و زوج های ناسالم الگوهای مشابهی را دنبال می کنند. آن ها رفتارهای مشابهی را انجام می دهند که یا باعث خوشبختی می شود یا ناراحتی با هم. صرف نظر از توصیه های ازدواج، زوج های سالم و شاد تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در روابط خود دارند تا آنهایی که رابطه خود را ناراضی و ناسالم ارزیابی می کنند. به طور خاص، به نظر می رسد چندین کار وجود دارد که زوج های موفق و عاشق انجام می دهند. رفتاری که به شادی و موفقیت کلی در ازدواج آنها کمک می کند. این موارد عبارتند از:

هر روز محبت جسمانی داشته باشید

الگوهای موفق ازدواج برای زوج های دوست داشتنی

به نظر می رسد که دادن محبت جسمی به همسرتان یک کار ساده و عقلانی است. کاری که می توانید در ازدواج انجام دهید. با این حال، از اینکه چند زوج روز به روز بدون تماس فیزیکی به کار و زندگی می روند، شگفت زده خواهید شد. این نوع تماس فیزیکی طبیعت غیرجنسی دارد و به سادگی در دست گرفتن یا در آغوش گرفتن یکدیگر است. زوج های عاشق به این باور هستند که حداقل یک بار در روز با یکدیگر از نظر جسمی محبت داشته باشید. این گزینه در میان الگوهای موفق ازدواج اهمیت زیادی دارد.

در میان الگوهای موفق ازدواج یک چشم انداز مشترک از آینده داشته باشید

یکی دیگر از توصیه های ازدواج که اغلب نادیده گرفته می شود داشتن یک دید مشترک است. هنگامی که شرکت ها تشکیل می شوند، آنها اغلب بیانیه ای از آنچه می خواهند آینده آنها به نظر برسد، ایجاد می کنند. این بیانیه چشم انداز به تمرکز همه کسانی که در شرکت مشغول هستنداشاره دارد. بر آنچه که با هم ایجاد می کنند و مسیری که در آن حرکت می کنند، متمرکز می شود. به طور مشابه، زوج های عاشق دید واضحی از آنچه می خواهند ازدواجشان در آینده داشته باشد، دارند.

شفاف باشید

صادق بودن در ازدواج یکی از مواردی است که اکثر زوجین برای ایجاد اعتماد و حفظ اعتماد در رابطه ضروری می دانند. با این حال، شفافیت صداقت را به سطح کاملاً جدیدی می رساند. این گزینه یکی از الگوهای موفق ازدواج برای زوج ها است. شفاف بودن به این معناست که هیچ رازی بین شما و شریک زندگی شما وجود ندارد. حتی رمزهای عبور حساب های بانکی، ایمیل ها، حساب های رسانه های اجتماعی یا حتی خصوصی نگه داشتن صفحه های قفل تلفن. به نظر می رسد زوج های عاشق این کار را به طور طبیعی انجام می دهند. آن ها از یک پیوند اعتماد قوی اطمینان می گیرند.

ایجاد زمان های با هم بودن و شخصی

الگوهای موفق ازدواج برای زوج های دوست داشتنی

اکثر زوج ها فکر می کنند که گذراندن وقت با کیفیت شامل تماشای برنامه های مورد علاقه خود با هم یا گذراندن وقت با دوستان خوب در یک شب حرکتی عالی است. اگرچه این فعالیت ها می تواند لذت بخش باشد. اما گذراندن وقت تنها در کنار یکدیگر و انجام فعالیتی که در آن شرکا باید با یکدیگر روبرو شوند سطح کاملاً متفاوتی از صمیمیت و پیوند را ایجاد می کند. با این حال اکثر زوج ها از برقراری آن غفلت می کنند. به گفته جان گاتمن، نویسنده کتاب هفت اصل برای ایجاد ازدواج: یک راهنمای عملی از کارشناسان اصلی روابط کشور، زوج های عاشق بیش از 5 ساعت وقت با کیفیت را در هفته با هم می گذرانند. که این خود نمونه ای اصیل از الگوهای موفق ازدواج است.

صمیمیت جنسی را در میان الگوهای موفق ازدواج قرار دهید

اگر بدانید بسیاری از زوج ها با فقدان صمیمیت جنسی دست و پنجه نرم می کنند، اکثر مردم شگفت زده خواهند شد. طبق مطالعه ای که در Archives of Sexual Behavi منتشر شده است، فراوانی صمیمیت جنسی در بین زوج های متاهل کشور ها کاهش یافته است. علاوه بر این، در مطالعه ای در مجله ازدواج و خانواده برآورد شده است که تقریبا بخش بزرگی از زوج ها در ازواج بدون رابطه جنسی زندگی می کنند. این روند به عنوان رابطه جنسی کمتر از دو بار در سال تعریف شده است.

ناگفته نماند که فقدان صمیمیت جنسی در ازدواج به یک مسئله جدی اشاره می کند که در صورت عدم رسیدگی می تواند به پایان ازدواج کمک کند. زوج های عاشق زندگی جنسی خود را در اولویت ازدواج خود قرار می دهند. در میان الگوهای موفق ازدواج این گزینه بسیار حائز اهمیت است.

چیزهای جدید را تجربه کنید

الگوهای موفق ازدواج برای زوج های دوست داشتنی

یکی دیگر از توصیه های کلیدی ازدواج برای زوجین این است که چیزهای جدید را امتحان کرده و تجربه کنند. همه می گویند که خودانگیختگی “چاشنی زندگی” است و ازدواج های سالم نیز معاف نیستند. برای ادامه رشد مشترک، زوج ها باید چیزهای جدید را امتحان کنند و تجربیات جدیدی داشته باشند. این تجربیات جدید است که به عشق حیات می بخشد.

یکی از الگوهای موفق ازدواج این است که با هم بخندید

شوخ طبعی آنقدر احساسات قوی است که باعث تسهیل پیوند در ازدواج می شود. زوج هایی که از همراهی یکدیگر لذت می برند و می توانند با هم بخندند، بر اساس اعتماد و احترام به یکدیگر شکل می گیرند. خنده واقعا می تواند “بهترین دارو” باشد و زوج های عاشق از آن بسیار استفاده می کنند.

دارای باورهای معنوی مشترک باشید

یکی از مهم ترین الگوهای موفق ازدواج این است که دارای باور های معنوی مشترک باشید. در مطالعه ای در مجله روانشناسی خانواده، مشخص شد که زوج هایی که در فعالیتهای مذهبی یا معنوی با هم معنی مشترک داشته اند، رضایت بیشتری در ازدواج خود یافته اند. باید گفت که اگرچه زوج هایی با اعتقادات معنوی متفاوت هنوز هم می توانند ازدواج سالمی داشته باشند. اما این زمینه می تواند به مناقشه ای تبدیل شود. به ویژه هنگامی که کودکان درگیر هستند. زوج های عاشق این بخش اساسی ازدواج را تشویق، توسعه و با مشارکت همراه می کنند. آن ها این باورها را به فرزندان خود منتقل می کنند.

بهترین دوستان هم باشید

این ممکن است رایج ترین توصیه ازدواج در نسل فعلی زوج ها باشد – بهترین دوستان باشید. دوستی در ازدواج به اندازه سایر بخشهای ازدواج اهمیت دارد. در کنار خنده، زوج های سالم در ازدواج از گذراندن وقت با یکدیگر لذت می برند. آن ها یکدیگر را بهترین دوست خود می دانند. حتی زوج هایی که با بهترین دوستان گذشته ازدواج می کنند، همسر خود را به بهترین دوست جدید خود تبدیل می کنند. به این ترتیب، زوج های عاشق همیشه همسر خود را بهترین دوست مادام العمر خود می دانند.

تخت زناشویی را به عنوان یکی از الگوهای موفق ازدواج مقدس نگه دارید

این امر در مورد زوج های متاهلی که والدین فرزندان کوچک دارند صدق می کند. مرسوم است که بچه های کوچک هر از گاهی وقتی از تاریکی می ترسند یا وقتی حالشان خوب نیست، به تخت والدین خود می آیند. با این حال، بسیاری از والدین به طور مداوم با فرزندان خود “می خوابند”. بنابراین، زوج ها شب های زیادی را از یکدیگر جدا می گذرانند. حتی در یک تخت با یکدیگر نمی خوابند. این می تواند بر محبت جسمی و صمیمیت جنسی تأثیر بگذارد. زوج های عاشق فضای مقدسی را در بستر خود برای یکدیگر حفظ می کنند.

یکدیگر را غافلگیر کنید

Successful marriage patterns for loving couples

شگفتی ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند، اما در بیشتر موارد، زوج هایی که شریک زندگی خود را با یک هدیه یا تجربه سرگرم کننده غافلگیر می کنند، در ازدواج شادتر هستند. این گزینه یکی از الگوهای موفق ازدواج است. بردن شریک خود به یک سفر غافلگیر کننده یا دیدن اجرای گروه مورد علاقه آنها کمی هیجان و راز را به طرز خوبی اضافه می کند. زوج های عاشق شگفتی ها را راهی برای نشان دادن عشق خود به یکدیگر به شیوه ای سرگرم کننده و هیجان انگیز می دانند.

به عنوان یکی از الگوهای موفق ازدواج منافع مشترک داشته باشید

زوج های عاشق از گذراندن وقت با هم لذت می برند. وقتی در فعالیت های مشترک سهیم می شوند از آن زمان بیشتر لذت می برند. حتی اگر فعالیت چیزی باشد که فقط یکی بیشتر از دیگری از آن لذت می برد! انجام مشارکت در فعالیت مشترک باعث ایجاد حمایت متقابل و تسهیل روابط زوجین می شود.

 

 

منابع
lifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا