آیا کودک شما از برنامه خواب پیروی می کند؟

برنامه خواب در کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد. خوابیدن کودکان همانند تربیت و برنامه های شخصیتی دیگر نیازمند راه حل های مناسب است. روان شناسان روش های مختلفی را برای خواب ایده آل کودکان ایجاد کرده اند. یکی از این راه ها استفاده از یک برنامه خواب مناسب است. خواب مناسب می تواند تاثیر بسیار خوبی برای افراد داشته باشد. خواب برای همه افراد مهم است.

برای مثال برخی از افراد هستند که در طول زندگی خود دارای خواب کم یا خواب بیش از حد هستند اما باید این نکته را در نظر داشت که خواب کافی چگونه می تواند به سلامتی بدن کمک کند. درون مبحث روان شناسی این گزینه مهم است که افراد بتوانند خواب مورد نیاز خود را داشته باشند. در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. باید در این زمینه به خصوص در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید.

اختلالات روانی بدون داشتن برنامه خواب

آیا کودک شما از برنامه خواب پیروی می کند؟

یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. این نکته را باید بدانید که خواب کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آیا کودک شما از برنامه خواب پیروی می کند؟ صحبت کنیم.

برنامه خواب والدین برای کودکان

هر پدر و مادری که کم خواب هستند، آرزوی لحظه ای را دارند که کودکشان در طول شب شروع به خوابیدن کند. اگر کمبود خواب شبانه برای شما طنین انداز شده است، یا اگر در مورد برنامه خواب کودکتان سوالی دارید، تنها نیستید. در واقع، 85 درصد از سؤالات ارسال شده به متخصصان نوزاد از طریق یک برنامه تلفنی که توسط محققان ارزیابی شده بود، در مورد خواب، زمان خواب و بیداری شبانه بود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این داده ها نشان می دهد که نه تنها والدین نگران خواب هستند، بلکه ممکن است ندانند که در مورد برنامه خواب نوزاد چه انتظاری داشته باشند. این اتفاقات فشار و سردرگمی بیشتری را برای والدین ایجاد می کند. اما وقتی نوبت به خوابیدن در طول شب می رسد، هر نوزاد به اندازه ویژگی های وراثتی آن ها منحصر به فرد است.  ‌خوب یا بد، خوابیدن در طول شب تنها پس از انجام فرآیندهای رشدی کلیدی به دست می آید.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، نوزادان زمانی که نیاز کمتری به تغذیه مکرر دارند، تولید ملاتونین را تجربه می کنند. این ماده ریتم شبانه روزی خواب و بیداری را ایجاد می کند.  این ها نشانه های اجتماعی و محیطی واضحی از مراقبین دریافت می کنند. این معمولاً در اولین سالگرد تولد نوزاد اتفاق می افتد، زمانی که غذاهای جامد معرفی شده اند و معمولاً برنامه خواب شبانه تعیین می شود.

بنابراین، مطمئن باشید، این کمبود خوابی که در حال حاضر تجربه می کنید، فقط موقتی است. همانطور که نوزادان رشد می کنند، آن ها شروع به خوابیدن برای بخش های طولانی تری در شب می کنند و در طول روز بیشتر بیدار هستند. هنگامی که این اتفاق می افتد، شما می توانید دوره های طولانی تری در شب نیز بخوابید.

حقیقت در مورد نوزادان و برنامه خواب شبانه

آیا کودک شما از برنامه خواب پیروی می کند؟

هنگامی که در رحم مادر بود، کودک شما بیشتر اوقات خواب بود و جریان ثابتی از تغذیه در شبانه روز دریافت می کرد. اما همه این ها از لحظه به دنیا آمدن کودک شما به شدت تغییر کرد. ناگهان، کودک شما باید یاد می گرفت که چگونه خودش غذا بخورد. انجام این کار برای یک نوزاد تازه متولد شده بسیار سخت است و به زمان نیاز دارد. غذا خوردن و خوابیدن بر برنامه (غیر قابل پیش بینی) کودک شما غالب است. زیرا تمام تغییرات رشدی که برای بقا و رشد در دنیای بیرون به آن نیاز دارند رخ می دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همان طور که نوزادان از طریق  مواد مغذی کالری اضافی را می سوزانند، گرسنگی آن ها را بیدار می کند. یک نوزاد تازه متولد شده تنها حدود 40 تا 80 کالری در هر وعده غذایی مصرف می کند. این بدان معناست که یک نوزاد تازه متولد شده به طور متوسط ​​به شش تا هشت بار شیر خوردن در روز نیاز دارد. این  در نتیجه یک برنامه خواب هر دو تا چهار ساعت یکبار – حتی در شب – انجام می شود. خوابیدن در طول شب اگر بدون برنامه خواب مناسب باشد یک انتظار غیر واقعی برای نوزاد است.

ماه دوم نوزادان و برنامه خواب

در ماه دوم، نوزادان می توانند 100 تا 120 کالری در هر تغذیه مصرف کنند. در ماه سوم و چهارم، این میزان به 120 تا 140 کالری افزایش می یابد. این افزایش کالری در هر مقدار غذا، تعداد انرژی مفید روزانه مورد نیاز نوزادان را کاهش می دهد. در واقع ظرفیت آن ها را برای مدت طولانی خواب شبانه افزایش می دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به خاطر داشته باشید که این ها فقط تقریبی هستند، نه نقاط عطفی که کودک شما باید به آن ها برسد. اگر کودک شما یک ماهه است و هنوز چهار ساعت در شب نمی خوابد، سعی کنید نگران نباشید. مهم است که به نشانه های گرسنگی کودک خود پاسخ دهید. بین  استراحت های روزانه و خواب شبانه، کودک شما باید به طور مداوم مقدار مناسبی بخوابد.

عادات خواب در کودکان

به عنوان یک والدین جدید، تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا در مقابل تمایل به مقایسه عادات خواب کودکتان با دیگران مقاومت کنید. هر نوزادی به سرعت و قبل از این که فکرش را بکنید رشد می کند. به خاطر داشته باشید که برای این که کودک شما بتواند از نظر فیزیولوژیکی طولانی تر بخوابد، به توانایی ذخیره کالری کافی نیاز دارد. این افزایش مصرف کالری زمانی اتفاق می‌افتد که کودک شما نه تنها می‌تواند شیرهای بزرگ‌تری را تحمل کند، بلکه چربی و کربوهیدرات‌ها را نیز ذخیره می‌کند.

اما در مقابل در این فرآیند از ایجاد فشار بیش از حد به کودک خود اجتناب کنید. اگر کودک شما بیمار است یا رفلاکس معده را تجربه می کند، این امر با خواب نیز تداخل خواهد داشت.

برنامه خواب نوزاد

اگر شما هم مانند اکثر والدین هستید، آرزوی روزی را دارید که کودکتان در برنامه خواب باشد. از این گذشته، زمانی که همه چیز هماهنگ باشد، زندگی شما قابل پیش بینی تر و قابل مدیریت تر می شود. اما تا آن زمان، مهم است که بدانیم نقاط عطف خاصی وجود دارد که کودک شما باید قبل از وقوع آن به آن برسد.

تولد تا 3 ماهگی

در ماه های اولیه زندگی کودک، مهم است که به او اجازه دهید برنامه خواب را تنظیم کند. تمرین خواب نباید تا زمانی که کودک شما حداقل 3 تا 6 ماهه است انجام شود. بچه ها بین ۱۹ ساعت تا ۲۱ ساعت می خوابند. اگر چه بنیاد ملی خواب 14 تا 17 ساعت خوابیدن را توصیه می کند. این خواب اغلب به دو یا سه ساعت زمان تقسیم می شود. او برای مدت کوتاهی بیدار می شود تا غذا بخورد و سپس دوباره به خواب می رود.

در 1 ماهگی، نوزادان ممکن است 14 ساعت در روز بخوابند. احتمالاً در نیمه اول شب، حداقل چهار یا پنج ساعت و سپس هر دو یا سه ساعت در روز بیدار شوند و غذا بخورند.

برنامه خواب در سن 3 تا 6 ماهگی

زمانی که برخی از نوزادان به این سن می رسند، خواب یکپارچه تری در شب با سه یا چهار زمان خواب در طول روز شروع می شود. در واقع، در 3 ماهگی یا 4 ماهگی، کودک شما باید در مجموع 13 ساعت بخوابد که 6 تا 8 ساعت از آن در شب است.

6 تا 9 ماهگی

آیا کودک شما از برنامه خواب پیروی می کند؟

نوزادان در این سن معمولاً باید بتوانند در طول شب بخوابند و در طول روز دو یا سه چرت بزنند. در 6 ماهگی، نوزادان به طور کلی حدود 12.5 ساعت می خوابند که 9 ساعت از آن در شب می باشد.

9 تا 12 ماهگی

در 9 ماهگی، بسیاری از نوزادان در مجموع 12 ساعت در روز می‌خوابند از جمله حدود 9 ساعت در شب. و حدود دو ساعت چرت در طول روز می زنند. سپس، تا ۱۲ ماهگی، خواب شبانه آن ها ممکن است به ۱۰ ساعت در شب با یک یا دو چرت در روز افزایش یابد.

میانگین برنامه خواب نوزاد چگونه است؟

آیا کودک شما از برنامه خواب پیروی می کند؟

  • بسیاری از نوزادان ساعت های بسیاری را می خوابند. اما آن ها یک یا دو ساعت را در این بین برای صرف غذا بیدار می شوند
  • نوازادان 1 ماه 14 ساعت، 10 ساعت یا بیشتر، برای تغذیه مکرر و کسب انرژی
  • بچه های 3 تا 4 ماهه 13 ساعت می خوابند، که از آن  7 تا 8 ساعت مخصوص استراحت و غذا خوردن  است.
  • 6 ماه: 5 ساعت که 2 تا 3 ساعت آن مخصوص به استراحت است
  • کودکان 9 ماهه: 12 ساعت می خوابند که 2 ساعت آن چرت زدن در روز است.
  • نوزادان 12 ماهه: آن ها 12 ساعت را به خواب می پردازند که 1 تا 2 ساعت آن مخصوص استراحت است.
منابع
وبسایت verywellfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا