آیا قرار ملاقات با بهترین دوستتان ایده خوبی است؟

برای داشتن یک رابطه خوب ابتدا نیاز به شناخت کافی دارید. شناخت به راحتی شکل نمی گیرد. شما باید برای شناخت کافی قبل از قرار ملاقات صحبت هایش را با شخص مورد نظر انجام دهید. هیچ کس دوست ندارد در طول زندگی خودش تنها باشد. تنهایی باعث ایجاد آسیب های روانی مختلف در افراد می شود. بهترین راه برای شناخت فردی که می خواهید با او رابطه داشته باشید استفاده از مشاور است. اما ما می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا قرار ملاقات با نزدیک ترین دوست خود کار درستی است یا خیر؟ خیلی اوقات دو دوست صمیمی به هم علاقه پیدا می کنند اما مسئله اصلی این است که این علاقه دو طرفه باشد. بنابراین روان شناسان می گویند که اولین مورد در ایجاد روابط باید علاقه دو طرقه باشد. در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا قرار ملاقات با بهترین دوستتان ایده خوبی است؟

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آیا قرار ملاقات با بهترین دوستتان ایده خوبی است؟ صحبت کنیم.

دوستی صمیمی با افراد

قرار ملاقات با بهترین دوستتان

وقتی دوستی شما با فردی عمیق تر می شود، به نظر نمی رسد که احساسات عاشقانه شروع به ظهور می کند. شما ممکن است عاشق دوست صمیمی خود شوید. ممکن است فکر کنید که آیا باید بر اساس این احساسات عمل کنید. این می تواند مفید باشد که از خود سوالات درون گرایی بپرسید.  تا بهتر بتوانید نحوه عمل خود را مشخص کنید. اولا، این احساسات چقدر بزرگ هستند؟ آیا فکر می کنید آن ها دوام می آورند؟ رابطه شما با این شخص در حال حاضر چگونه است؟ فکر می کنید از نظر احساسات عاشقانه با آن ها سازگار هستید؟ ایجاد تعادل بین احساسات و منطق شما در تصمیم گیری پایدار و عادلانه درباره ادامه دوستی کمک می کند.

ممکن است تصمیم بزرگی در انتظار باشد. شاید شما قصد قرار ملاقات با بهترین دوستتان را داشته باشید. در حالی که عشق می تواند معمایی و گیج کننده باشد.  راه هایی وجود دارد که می توانید تصمیمات دقیق تری بگیرید. این که آیا باید با بهترین دوست خود ارتباط برقرار کنید یا خیر.

مزایای قرار ملاقات با بهترین دوستتان

شما قبلاً اطلاعات زیادی در مورد شخصی که با آن قرار ملاقات دارید می دانستید. یکی از مزایای قرار ملاقات با بهترین دوست این است که از قبل با هم صمیمی هستید. لازم نیست از ابتدا با شخصیت جدیدی رابطه را  شروع کنید. احتمالاً در حال حاضر حس عمیق اعتماد و راحتی در اطراف آن ها وجود دارد. شما به احتمال زیاد علایق مشترک و تجربیات مشترک زیادی دارید. ممکن است احساس خطر کمتری نسبت به قرار ملاقات با یک غریبه داشته باشید. چرا که از قبل می دانید که در سطح عمیق تری با آن ها ارتباط برقرار می کنید. بنابراین اولین قرار ملاقات با بهترین دوستتان می تواند بسیار جذاب باشد. در واقع این شروع یک رابطه برد-برد هم می تواند باشد.

دوستان و خانواده شما آن ها را از قبل می شناسند

بهترین دوست شما مدتی با شما بوده یا بخش مهمی از زندگی شما است. احتمالاً دوستان و خانواده شما آن ها را می شناسند. شاید دوستان و خانواده شما در واقع آن ها را بخشی از خانواده می دانند. معرفی یک رابطه عاشقانه جدید به عزیزانتان می تواند تجربه ای ضعیف یا اعصاب خردکن باشد. فرض کنید دوستان و خانواده شما از قبل با بهترین دوست شما آشنا هستند. این باعث می شود که نه تنها از این مرحله عبور نمی کنید، بلکه ممکن است احساس کنید که فرآیند حمایتی برای شما کامل است. ممکن است قبلاً بدانید که بهترین دوست شما دقیقاً با تصویر بزرگتر زندگی شما متناسب است. قرار ملاقات با بهترین دوستتان می تواند خانواده شما را نیز راضی نگه دارید  قرار گرفتن در حلقه اجتماعی موجود ممکن است بخش مهمی از روابط عاشقانه شما باشد.

آن ها شما را می شناسند و درک می کنند

قرار ملاقات با بهترین دوستتان

قرار ملاقات با یک فرد جذید می تواند اعصاب خردکن باشد. قرارهای اولیه می تواند آن قدر دلهره آور باشد که شما را از تلاش برای انجام کارهای جدید باز دارد. ممکن است شما را در مراحل مختلف رابطه تحت فشار زیادی قرار دهد. وقتی در کنار کسی هستید که سعی می کنید او را تحت تأثیر قرار دهید، بهترین ظاهر خود را داشته باشید. هنگامی که شروع به قرار ملاقات با بهترین دوستتان خود می کنید، می توانید این فشار را کاهش دهید. یا به طور کلی از این فشار اجتناب کنید. بهترین دوست شما، شما را می شناسد و شخصیتتان را دوست دارد. آن ها همچنین احتمالاً شما را در لحظات آشفته احساسی دیده اند. این می تواند باعث شود که دوستیابی با آن ها بسیار راحت و آسان باشد.

شما در حال حاضر با بهترین دوست خود احساس امنیت می کنید

اعتماد و امنیت در روابط قوی و سالم بخش اصلی و مرکزی هستند. ممکن است مدتی طول بکشد تا بین شما و شخص جدید اعتماد و امنیت ایجاد شود. با بهترین دوست خود، احتمالاً از قبل احساس امنیت می کنید. این امنیت می تواند پایه خوبی برای یک رابطه عاشقانه باشد. شما می دانید که آن ها چگونه فکر می کنند و چگونه عمل می کنند و آن ها نیز همین را برای شما می دانند. دانشمندان در واقع دریافته اند که بزرگترین پیش بینی کننده یک رابطه طولانی مدت، شباهت در احساسات یکدیگر است. شما و بهترین دوستتان در زمینه عصبانیت و ابراز آن، در ناراحتی یا شادی یکسان فکر می کنید. در حال حاضر قدم های زیادی برای رابطه شما ایجاد شده است. شما دارای زبان عاطفی مشترک و درک نیازهای یکدیگر هستید. بنابراین قرار ملاقات با بهترین دوستتان می تواند برای شما مفید باشد.

سرمایه گذاری بالاتری در طول عمر رابطه خود دارید

شما هرگز نمی دانید وقتی شخصی وارد رابطه جدیدی می شوید چگونه رفتار می کند. همه چیز می تواند به سرعت بهتر یا بدتر شود. درست مانند رابطه با شخص دیگری به غیر از بهترین دوست شما. این رابطه شاید خیلی طول نکشد و اگر خوب پیش نرود، به پایان می رسد. به عبارتی این گونه روابط مستعد هر لحظه جدایی هستند. با این حال، بهترین دوستتان واقعاً به شما اهمیت می دهد و احتمال چرخش رفتاری چشمگیر کمتر است. شما همچنین ممکن است اهمیت عاطفی بیشتری برای رابطه قائل شده باشید. این کار شما را برای حل مشکلات و  قرار ملاقات با بهترین دوستتان قوی تر می کند.

معایب قرار ملاقات با بهترین دوستتان

قرار ملاقات با بهترین دوستتان

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

خطر از دست دادن دوستی وجود دارد

وارد شدن به یک رابطه صمیمی و عاشقانه با یک دوست بدون خطرات نیست. همه روابط عاشقانه طولانی مدت نیستند. اگر عنصر عاشقانه رابطه شما به پایان برسد، این احتمال وجود دارد که دوستی تغییر کرده یا متوقف شود. با ارزیابی نحوه کار دوستی شما قبل از شروع رابطه، ممکن است بتوانید تشخیص دهید که آیا به هم علاقه دارید یا خیر. اگر به همه روابط عاشقانه خود پایان می دهید حداقل دوست بمانید. گاهی اوقات قرار ملاقات با بهترین دوستتان این معایب را دارد. پایان دوستی می تواند بدتر از قطع رابطه باشد. اگر رابطه شما به سرعت پایان می یابد و دوستی هم از بین می رود باعث آسیب روانی جدی برای شما خواهد شد.

وقتی شروع به ملاقات با یکدیگر می کنید، روابط پویا در شما تغییر می کند

شما امیدوار هستید که بهترین دوست شما همیشه کنار شما بماند. پس از خانواده، شما هر زمان که دوست دارید با یکدیگر صحبت می کنید. حتی درک می کنید که این آزادی را نیز دارید که بروید و کارهای خود را بدون هیچ گونه تعهدی انجام دهید. وقتی شروع به قرار ملاقات با بهترین دوستتان می کنید، این پویایی می تواند تغییر کند. این دیگر فقط دوستی نیست، بلکه رابطه ای است که ممکن است مسئولیت های بیشتری نسبت به شما در این دوستی داشته باشد. انتظارات، مرزها و جنبه های دیگر باید در طول رابطه به وضوح مشخص شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

قرار ملاقات با بهترین دوستتان

اگر این رابطه به پایان برسد، ممکن است بهترین دوست خود را از دست بدهید. وقتی بهترین دوست خود را در کنارتان دارید احساس امنیت و آرامش می کنید. حتی ممکن است با آن بهترین دوست خود لحظاتی زیبا را خلق کرده باشید. حال فرض کنید قرار ملاقات با بهترین دوستتان باعث إتمام این خاطرات شود. هنگامی که وارد رابطه می شوید، این حلقه احتمالاً تحت تأثیر قرار می گیرد چرا که وارد رابطه شما می شود. اگر دوستی بین شما دو نفر به پایان برسد، ممکن است افراد طرف مقابل را انتخاب کنند. این ریسکی است که شما مایل به پذیرش آن هستید.

https://www.betterhelp.com/advice/dating/is-dating-your-best-friend-a-good-idea/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا