آیا شما یا شریک زندگی خود اجتناب از عشق را انجام می دهید؟

همه ما به دنبال ایجاد رابطه هستیم. هیچ کس را نمی توانید پیدا کنید که تنهایی را دوست داشته باشد. اما به هر نحوی هم نمی توان رابطه برقرار کرد. در واقع ایجاد رابطه باید به گونه ای باشد که هر دونفر احساس خوشبختی کنند. خوشبختی از نظر هر شخصی تعاریف متفاوتی دارد. در مقاله های قبل در ارتباط با ازدواج و ایجاد رابطه با شما صحبت کردیم. ما گفتیم که ازدواج چه تاثیراتی می تواند در افراد داشته باشد. اما نکته ای که باید بدانید این است که عاشق شدن و عادت کردن دو فرایند متفاوت است. گاهی اوقات بعضی افراد اجتناب از عشق را انجام می دهند.

این موضوع دیگر ارتباطی با عاشق شدن ندارن و آسیب های زیادی را به افراد خواهد زد. اما چه اتفاقاتی باید بیفتد تا یک شخص اجتناب از عشق را انجام دهد.در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا شما یا شریک زندگی خود اجتناب از عشق را انجام می دهید؟

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی است که رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آیا شما یا شریک زندگی خود اجتناب از عشق را انجام می دهید؟ صحبت کنیم.

آیا در برقراری ارتباط واقعاً با شریک عاشقانه فعلی خود مشکل دارید؟

اجتناب از عشق

آیا در برقراری ارتباط واقعاً با شریک عاشقانه فعلی خود مشکل دارید؟ برخی از روابط سخت تر از هر چیز دیگری خواهد بود و همه چیز همیشه بدون مشکل پیش نمی رود. ممکن است متوجه شوید که شریک شما موانعی را برای شما قرار داده یا از شما جلوگیری می کند. اجتناب از عشق  می تواند از سوی شریک زندگی شما ایجاد شود. ممکن استچیزی در مسیر زندگی شما وجود دارد مانع از تجربه صمیمیت واقعی رابطه می شود. این باعث می شود شما یا همسرتان از عشق اجتناب کنید. اما چگونه می توان تشخیص داد که کسی از عشق اجتناب می کند؟ ایجاد روابط عمیق می تواند ترسناک باشد

اجتناب از عشق یعنی چه؟

وقتی افراد اجتناب از عشق را دوست دارند، معمولاً از اجازه دادن به دیگران برای نزدیک شدن زیاد اجتناب می کنند. این ممکن است به این معنی باشد که شریک زندگی شما دارای مشکلات اعتماد است. یا بسیار محتاط است و اجازه نمی دهد کسی به او آسیب برساند. این اغلب با کسی که در گذشته از عشق صدمه دیده است، بیشتر دیده می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است شخصی به شریک زندگی خود خیانت کرده باشد که در گذشته از عشق اجتناب کرده بود. این ممکن است باعث شود که آن ها از عشق دوری کنند تا از آسیب های احتمالی عاطفی خود محافظت کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

درک این نکته مهم است که اجتناب از صدمه دیدن به این معنا نیست که شخص عاشق نیست. افرادی که این ویژگی ها را دارند اغلب در روابط دخیل هستند. همه به نوعی به عشق نیاز دارند و خواهان آن هستند. برخی حتی ممکن است یک رابطه را به عنوان یک ضرورت تلقی کنند. بنابراین منطقی است که آن ها به طور کاملاً تحت اللفظی “از اجتناب از عشق نمی کنند”. افرادی که این مشکل را دارند از اجازه دادن به روابط برای فراتر از یک نقطه خاص جلوگیری می کنند.

مثالی در ارتباط با این زمینه

 اجتناب از عشق

رایج ترین مثال کسی که از عشق در رابطه اجتناب می کند، کسی است که به دنبال راه فرار است.  اگر این گرایش ها را دارید، ممکن است از بازکردن موضوعات خاص اجتناب کنید. وقتی چیزی بیش از حد واقعی یا احساسی می شود، ممکن است روی برگردانید یا موضوع را تغییر دهید. این همچنین می تواند شامل دور شدن احساسی از شریک زندگی شما باشد. وقتی می خواهید رابطه ای به سطح بعدی پیشرفت کند، این می تواند یک مشکل واقعی باشد. اگر شما یا همسرتان به طریقی از عشق اجتناب می کنید، پس می خواهید روی مواردی کار کنید تا روابط شما شکوفا شود. قبل از حرکت به جلو، باید تعیین کنید که آیا شما یا همسرتان مشکلی دارید یا خیر.

نشانه هایی که نشان می دهد اجتناب از عشق می کنید

برای فهمیدن این که آیا شما یا همسرتان از اجتناب از عشق می کنید یا خیر، نگاه کردن به نشانه های خاصی مفید خواهد بود. اگر این رفتار را در خود یا شریک خود تشخیص می دهید، ممکن است بخواهید از شخصی کمک بگیرید. تمام تلاش خود را بکنید تا صادقانه رابطه خود را بررسی کنید. این کار باعث می شودتا مشخص شود آیا این فرایند برای شما مشکلی دارد یا خیر.

فرار از صمیمیت عاطفی

آیا از صمیمیت عاطفی در رابطه خود اجتناب کرده اید یا از آن فرار کرده اید؟ آیا شریک زندگی شما مردد بوده است که اجازه دهد مسائل بیش از حد احساسی شوند؟ اگر چنین است، این می تواند نشانه این باشد که یکی از شما از عشق اجتناب می کند. روابط عاطفی و صمیمیت اغلب بسیار عمیق خواهد بود که اجتناب کنندگان از عشق نمی توانند با آن کنار بیایند. اگر کسی از عاشق شدن بیش از حد اجتناب می کند، نشانه این است که می خواهد از رابطه کناره گیری کند. آن ها ممکن است آماده به اشتراک گذاری جزئیات گذشته خود نباشند. بحث در مورد احساسات ممکن است آن ها را از بین ببرد. و باعث شود که آن ها رفتارهای عجیب و غریبی از خود نشان دهند.

اگر سعی کنید موضوع عشق یا آینده را مطرح کنید، ممکن است متوجه شوید که شریک زندگی شما فاصله می گیرد. صمیمیت عاطفی زمانی دشوار است که شخصی از ایجاد رابطه به آن سطح بترسد. در واقع اجتناب از عشق را انجام می دهد.

ایجاد یک رابطه واقعی و اجتناب از عشق

همچنین ممکن است اجتناب کنندگان از عشق هنگامی که یک رابطه بیش از حد واقعی می شود دچار تغییرات شدید خلقی شوند. برخی از افرادی که می خواهند از آسیب دیدن اجتناب کنند با یک رابطه سطحی خوب خواهند شد. وقتی احساسات شروع به دخالت می کنند، ممکن است احساس شخص مقابل کاملاً بین برود.  شریک شاد و مهربان شما می تواند به فردی دور و به ظاهر بی اهمیت تبدیل شود. این به دلیل ترس و تردید آن ها در اجازه دادن به خود برای ایجاد یک رابطه متعهد است. این می تواند به دلیل دردی باشد که آن ها در گذشته تجربه کرده اند.

برخی افراد حتی به دلیل مشاهده روابط نامناسب برای والدین یا سایر شخصیت های دیگر در زندگی خود، اینگونه می شوند. علت هر چه می تواند باشد، باید بدانید که این یک علامت رایج است. این موضوع نشان می دهد شریک زندگی شما اجازه نمی دهد روابط به سطح بعدی برود.

گرایش های خودشیفتگی

اجتناب از عشق

ممکن است به نظر برسد که بسیاری از افراد با اجتناب از عشق گرایش به خودشیفتگی هم دارند. این در همه موارد صادق نیست، اما ممکن است متوجه شوید که اجتناب از یک رابطه متعهد بسیار مشارکت کننده است. ممکن است فردی توجه زیادی را به خود معطوف کند تا از احساس نیاز به جلب توجه در جای دیگر جلوگیری کند. آن ها اغلب در مورد مسائل و مراقبت های ویژه بسیار خودخواه هستند. خصوصا اگر در مورد احساسات یا خواسته های آن ها نسبت به نزدیکانشان باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

درک کنید که همه اجتناب کنندگان از عشق تمایلات عمده خودشیفتگی ندارند. این فقط یک علامت بالقوه است که نشان می دهد شما یا شریک زندگی خود از افراد اجتنابی محبت می کنید. تشخیص این ویژگی ها در خودتان نیز دشوار است. فقط بدانید که این خودشیفتگی اغلب پوسته ای است که مردم مانند زره برای محافظت از احساس خود استفاده می کنند. ممکن است شخصی بسیار با اعتماد به نفس و با اهمیت به نظر برسد، اما همچنان می تواند از نظر احساسی اجتناب از عشق را داشته باشد.

مشکلات احتمالی اعتیاد

اجتناب از عشق

بسیاری از این مشکلات با اجتناب کنندگان از عشق ناشی از ضربه روحی است که در گذشته توسط فردی تجربه شده است. گاهی اوقات این مسائل می تواند باعث ایجاد گرایش به اعتیاد در آن ها شود. این می تواند خود را به عنوان مشکلی در زمینه سوء مصرف مواد نشان دهد. اما ممکن است نوع دیگری از اعتیاد باشد که در ابتدا بی ضرر به نظر می رسد.

افراد با داشتن اجتناب از عشق ممکن است از اعتیاد خود به عنوان راه فرار استفاده کنند. راهی برای جلوگیری از عشق یا نزدیک شدن بیش از حد به دیگران.

مردم می توانند به چیزهای زیادی در زندگی وابسته یا معتاد شوند. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که شریک زندگی شما به بازی های ویدئویی اعتیاد دارد. یا حتی به ورزش کردن نیز معتاد است. فرض کنید شخصی که مدت زیادی را در باشگاه می گذراند. این می تواند راهی برای اجتناب از برآوردن نیازها یا خواسته های احساسی خود باشد.

https://www.regain.us/advice/love/are-you-or-your-partner-love-avoidant/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا