آیا ترس از عاشقی دارید؟ چند راه برای رهایی از آن چیست؟

ترس از عاشقی می تواند برای همه ما به وجود بیاید. در زندگی و روابط امروزی برخی از ابراز علاقه خود می ترسند. طبیعتاً همه انسان ها نمی توانند احساسات خود را به راحتی بیان کنند. اما از آن جا مسئله روابط عاشقانه بیشتر از بیان احساسات به تعهد ارتباط دارد انتخاب شخص مورد نظر سخت است. شما باید شخص مقابل را جوری ارزیابی کنید که بعدها این رابط به هر دوی شما پیشرفت برساند.

شخصیت نشانگر ویژگی های رفتاری ما است. و همینطور رفتار ما نشانه شخصیت ما است. برخی از افراد را ممکن است دیده باشید که شخصیت‌ های چند گانه ای دارند. در واقع آن ها هر جا که می خواهند منافعی کسب کنند شخصیت خود را تغییر می دهند. خیلی از افراد هستند که دچار اختلالات شخصیتی مثل ترس بیش از حد هستند. در دنیای روان شناسی ترس های زیادی بسیار وجود دارد. برخی از این‌ها را ممکن است بشناسید. در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا ترس از عاشقی دارید؟ چند راه برای رهایی از آن چیست؟

رفتار و شخصیت ها در برابر رفتارهای نشانگر ترس از عاشقی

ما در مقاله های قبل در ارتباط با رفتار در روان شناسی صحبت کردیم و گفتیم که هر فردی چه نوع رفتاری دارد و این رفتار در چه زمان هایی در فرد ایجاد می شود. گاهی اوقات رفتار یک فرد بر اساس شرایط خانوادگی یا محیطی تغییر خواهد کرد. برای مثال ممکن است یک کودک در یک زمان مشخص رفتار های پرخاشگرانه انجام دهد. یا این یکه یک فرد جوان در دوران بلوغ خود رفتار های منزوی انجام دهد. در زمینه شخصیت نیز ما باید موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آیا ترس از عاشقی دارید؟ چند راه برای رهایی از آن چیست، صحبت کنیم.

رفتارهای نشانگر عاشقی در برابر ترس از عاشقی در یک فرد چگونه است؟

رفتارهای نشانگر عاشقی می تواند یک چیز فریبنده باشد. می تواند گیج کننده باشد. ممکن است فردی در زندگی شما وجود داشته باشد که با او حال و هوای خوبی داشته باشید. اما نمی دانید که آیا او واقعاً شیفته شما است یا فقط کمی در حال معاشقه است. وقتی جواب می خواهید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به رفتارهای آن ها نگاه کنید. در این‌جا چند روش عملی وجود دارد که نشان می دهد شخصی ناخودآگاه عاشق شده است.

وقتی شما را می بینند لبخند می زنند

نگاهی که آن ها به شما هنگام برقراری ارتباط شخصی دارند، رفتارهای نشانگر عاشقی یا ترس از عاشقی آن ها را نسبت به شما نشان می دهد. اگر آن ها همیشه لبخند می زنند و به نظر می رسد که وقتی وارد اتاق می شوید می درخشند، می دانید که در حال عاشق شدن هستند. نگاه کنید تا ببینید آیا تفاوتی بین واکنش آن ها هنگام راه در اتاق و سایر افراد برای سنجش واکنش وجود دارد یا خیر.

احساست مختلف آن ها تا حدودی عصبی می شود

بسیاری از مردم در مورد کسی که عاشق او می شوند عصبی می شوند. معمولاً این رفتار خیلی بامزه است. ممکن است متوجه شوید که وقتی آن ها حرف تا حدی احمقانه می گویند یا وقتی آن‌ها را مسخره می کنید دارای رفتارهای نشانگر عاشقی یا ترس از عاشقی هستند. حتی ممکن است با همراهی در کنار شما سرخ شوند. اگر متوجه این موضوع شدید، ملایم باشید، در غیر این صورت ممکن است آن ها را بترسانید.

ترس از عاشقی در مقابل رفتاری که شخص مقابل با علاقه انجام می دهد

در بسیاری از فرهنگ ها، غذا راهی برای رفتارهای نشانگر عاشقی است. اگر کسی به طور مداوم برای شما غذای لذیذ می آورد، این فقط می تواند راهی برای ابراز محبت خود باشد. این عمل مخصوصاً اگر غذای خانگی باشد صادق است. قدردانی خود را نشان دهید و حتی به این فکر کنید که در ازای صحبت به زبان عشق آن ها، همین کار را انجام دهید.

زبان بدن و ترس از عاشقی

زبان بدن می تواند خیلی بیشتر از کلماتی که در مورد کسی صحبت می کند به شما بگوید. کسی که عاشق شما می شود، آن را با زبان بدن خود نشان می دهد. آن ها احتمالا بدن خود را به سمت شما متمایل می کنند یا به روش های کوچک شما را لمس می کنند. بسیاری از اوقات، آن ها حتی متوجه نمی شوند که این حرکات ظریف را انجام می دهند.  همچنین ممکن است سعی کنند وقتی در یک محیط گروهی هستند نزدیک شما بنشینند. البته زبان بدن مثبت را نباید با شهوت اشتباه گرفت. باید به این نکته توجه کنید که خودتان بدون زیاده روی، حرکات کوچکی انجام دهید.

آن ها خبرهای خوب را با شما جشن می گیرند

بهتر است وقتی کسی را دارید اخبار خوب را با او به اشتراک بگذارید. اگر عاشق شما شده است، احتمالاً وقتی اتفاق خوبی در زندگی آن‌ها رخ می دهد، اول با شما تماس خواهند گرفت. شما با کسی تماس می گیرید که می خواهید رفتارهای نشانگر عاشقی  را برای او انجام دهید. این عادت به این معنی است که از تحت تاثیر قرار دادن شما با خبرهای خوب لذت می برند. همچنین احتمالاً با گفتن چیزهایی به شما احساس راحتی می‌کنند و می‌دانند که شما حمایت می‌کنید و باعث می‌شوید از اخبار خوبشان احساس خوبی داشته باشند. وقتی با شما تماس می گیرند رفتاری حمایتی و هیجانی داشته باشید

آن ها به حرف های شما گوش می دهند

برای ایجاد ارتباط عاطفی با کسی، باید صحبت کنید. فقط صحبت کافی نیست طرف مقابل باید به حرف های شما گوش کند. اگر  به شما اجازه صحبت کردن را بدهند، متوجه خواهید شد که آیا آن ها رفتارهای نشانگر عاشقی ارائه می دهند یا خیر. آن ها ممکن است در طول مکالمه چیزهایی را تکرار کنند.

نکته ای در ارتباط با ترس از عاشقی

آن ها بعداً جزئیات مکالمه را به خاطر بسپارند، همچنین می‌دانید که در حال گوش دادن به شما هستند. آن‌ها جزئیات را به خاطر می‌آورند و با تکرار چیزهای خاصی برای شما، به شما اطلاع می‌دهند که به خاطر می‌آورند. بیش از هر چیز، زمانی که به  همراهی نیاز دارید، برای گوش دادن به شما وقت می گذارند. البته، شما باید در مورد انتظارات خود منطقی باشید.

استفاده از عبارت “ما” به جای من بر خلاف ترس از عاشقی است

وقتی کسی عاشق شما می شود، به شما دو نفر به عنوان یک واحد نگاه می کند. به جای صحبت کردن به صورت فردی، متوجه خواهید شد که آن ها به دوستان و خانواده زیاد «ما» می گویند. مخصوصاً وقتی صحبت از آینده می‌شود، از «ما» استفاده می‌کنند یا خیر. این نشان می دهد که وقتی آینده را می بینند، شما را در آن تصویر می کنند. تفکر بلندمدت به این معنی است که آن ها قصد دارند در نهایت رابطه را به مرحله بعدی ببرند.

تماس چشمی نشان می دهد که آن ها عاشق شده اند

چشم ها را اغلب پنجره ای به روح می نامند. کسی که می خواهد با شما ارتباط عاطفی برقرار کند، می خواهد روح شما را ببیند تا شما را بهتر بشناسد. وقتی صحبت می‌کنید به چشمان شما نگاه می‌کنند. رفتارهای نشانگر عاشقی برای جلب توجه شماست.

آیا ترس از عاشقی دارید؟ چند راه برای رهایی از آن چیست؟

همه ما در برابر آسیب پذیری عشق گمان می کنیم که مقاومت داریم. به همین دلیل است که ترس از عاشق به شدت شایع است. عاشقی سخت و پیچیده است و طبیعی است که از شکست احتمالی بترسید. چه در گذشته آسیب دیدید و چه مطمئن نیستید که آماده عاشقی هستید، ممکن است کسی را از دست بدهید که بتواند زندگی شما را به سطح جدیدی برساند.

نکته

ممکن است متوجه شوید که از تعاملات اجتماعی اجتناب می کنید. یا از کسانی که می دانید در اعماق درونتان جذب آن‌ها می شوید دوری می کنید. چند راه برای رهایی ترس از عاشقی  وجود دارد. آیا تو از عاشقی می ترسی؟ در این‌جا چند راه برای رهایی از این ترس بیان خواهد شد:

یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید

اگر خودت را دوست نداشته باشی نمی‌توانی عاشق دیگری شوی. بیشتر ما احساس می کنیم که برای خودمان ارزش قائل هستیم. اما اینکه واقعاً خود را دوست داشته باشیم مفهوم دیگری است.

چگونه برای رهایی از ترس از عاشقی خود را دوست داشته باشیم؟

اگر هنوز بر دوست داشتن خود مسلط نشدید، این یک گام مهم است که اغلب از آن صرف نظر می شود. فقط چند راه برای اطمینان از اینکه به اندازه کافی در زندگی خود راحت هستید تا عاشق شوید عبارتند از:

  • برای انجام کارهایی که دوست دارید وقت می گذارید.
  • به اندازه کافی ورزش کنید.
  • در برنامه شلوغ خود به خود زمان می دهید
  • شما به خاطر نعمت های زندگی خود سپاسگزار هستید

مرزهای خود را زودتر تعیین کنید

اغلب اوقات، ما در هیجان یک رابطه جدید گرفتار می شویم. در این «دوره»، می‌توان به راحتی از مرزهای خود چشم پوشی کرد و اجازه داد چیزهای به ظاهر کوچک از بین بروند. مشکل اینجاست که وقتی رابطه پیشرفت کرد، قبلاً به رفتارهایی که نمی‌پسندید چراغ سبز نشان دادید.

ممکن است برای همسرتان گیج کننده باشد که ناگهان متوجه شود می خواهید او را تغییر دهید در حالی که این چیزها قبلاً شما را آزار نمی داد. تعیین این مرزها در اوایل رابطه برای جلوگیری از ترس از عاشقی بسیار مهم است. اگر نتوانید از عهده آن برآیید، می‌توانید پیش از ایجاد احساسات قوی که منجر به سال‌ها صدمه می‌شود، راه‌های جداگانه‌ای را در پیش بگیرید.

آماده باشید تا بخشی از آزادی خود را ببخشید

عاشقی مستلزم پذیرش این است که زمان شما مال شما نیست، حداقل نه تمام آن. در حالی که مهم است که برای خود وقت بگذارید. اما باید به خاطر داشته باشید که اکنون یک شریک عاشقانه دارید که تصمیم گرفته شما را در اولویت خود قرار دهد.

تعادل «زمان من» و «زمان ما»

ترفند این است که «زمان من» و «زمان ما» را متعادل کنید. زمانی را برای شب های رفت و آمد با یکدیگر اختصاص دهید، مخصوصاً با پیشرفت رابطه. با این حال، زودتر به شریک زندگی خود بگویید که علایق و سرگرمی های خود را دارید که قابل مذاکره نیستند. اگر شخص مناسب را پیدا کردید، آن‌ها خوشحال خواهند شد که تقسیم زمان شما را برآورده کنند.

برای جلوگیری از ترس از عاشقی بگذارید عشق اتفاق بیفتد

یکی از بزرگترین اشتباهات کسانی که از عاشقی می ترسند، جستجوی عشق است. بله، گیج کننده به نظر می رسد، اما به آن فکر کنید. شما فقط می توانید از یک نمایه دوستیابی آنلاین چیزهای زیادی در مورد یک شخص یاد بگیرید. وقتی شروع به جستجوی عشق می کنید، خیلی زود تصمیم می گیرید که یک رابطه عاشقانه را دنبال کنید. این که بگذارید عشق بین شما و شخصی که دوستش دارید اتفاق بیفتد امری مهم است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا