آن چه درباره خانواده کمال گرا باید بدانید

خانواده مهم ترین عضو در جامعه ما است. ما باید از حمایت خانواده های خود بهره مند باشیم. خانواده را نمی توانیم با اختیار خودمان انتخاب کنیم. بنابراین هر کدام از ما ممکن است در یک خانواده متفاوت زندگی کنیم. حتی شرایط خانواده ها نیز یکسان نیست. برخی از ما ممکن است از ابتدا در خانواده ای ثروتمند قرار بگیریم. اما برخی از ما هم ممکن است در خانواده ای با شرایط معمولی قرار بگیریم.

اما نکته ای که باید بدانید این است که پیشرفت خود فرد در آینده تماما به خانواده بستگی ندارد. ما باید تلاش کنیم تا به هدف خودمان برسیم. برای هدف گذاری و رسیدن به آن ما می توانیم از مشاوران مختلف بهره بگیریم. در دنیای امروزی بسیاری از افراد به مشاور اعتقادی ندارند. غافل از این که استفاده از مشاوران می تواند باعث پیشرفت در زندگی ما شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که آن چه درباره خانواده کمال گرا باید بدانید چیست؟

گاهی اوقات رفتار یک فرد بر اساس شرایط خانوادگی یا محیطی تغییر خواهد کرد. برای مثال ممکن است یک کودک در یک زمان مشخص رفتار های پرخاشگرانه انجام دهد. یا این یکه یک فرد جوان در دوران بلوغ خود رفتار های منزوی انجام دهد. در زمینه رفتار و بررسی و مدیریت آن نیاز به این امر است که افراد بخواهند مشکلات خود را برطرف کنند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آن چه درباره خانواده کمال گرا باید بدانید صحبت کنیم.

فشار وارده بر خانواده ها و خانواده کمال گرا

آن چه درباره خانواده کمال گرا باید بدانید

ایجاد سختی بر والدین برای انجام همه کارها دشوار است. فشار به خاطر فرزندان خود یک مشکل واقعی برای بسیاری از خانواده ها است.  در خانواده ها ممکن است اتفاقات ناگوار بسیاری رخ دهد. گاهی أوقات افراد خانواده یکدیگر را قضاوت می کنند. حتی ممکن است به هم خیانت کنند. جای تعجب نیست که مادران و پدران احساس می کنند نیاز دارند کامل تر باشند. اما نکته این جا است که کمال گرا بودن شما را تا حد زیادی تحت فشار قرار می دهد. حتی ممکن است به سلامتی فرزندتان نیز آسیب برساند. خوشبختانه، اگر به فرزندپروری کامل گرایانه مشارکت داشته باشید، گام هایی وجود دارد که می توانید انتظارات خود را از خود و فرزند خود تغییر دهید.

نشانه هایی که ممکن است خانواده کمال گرا باشید

برخی از والدین کمال گرا در هر جنبه ای از زندگی خود کمال گرا هستند. آن ها در هر کاری که انجام می دهند برتری دارند. در واقع اگر آن ها برتری را در خود نبینند، تلاش نمی کنند. آن ها فداکاری های بزرگی را برای رسیدن به اهداف خود انجام می دهند. بر اساس بیشتر استانداردها، این افراد افراد موفقی هستند. با این حال، آن ها هرگز احساس کافی خوبی ندارند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دیگران فقط در حوزه والدین کمال گرا هستند. این افراد ممکن است از “به هم ریختن فرزندان خود” بترسند. یا از این که به فرزند خود در ورود به کالج کمک نکنند و به عنوان والدین شکست خورده باشند، می ترسند. برخی از آن ها از خود انتظار کمال و برخی دیگر از فرزندان خود انتظار کمال دارند. در حالی که آن ها ممکن است فکر کنند استانداردهای آن ها منجر به تعالی می شود. اما نیاز آن ها به کمال گرایی در نهایت نتیجه معکوس دارد.

نشانه هایی که ممکن است انتظار داشته باشید یک خانواده کمال گرا باشید

  • اغلب از خود انتقاد می کنید
  • وقتی فرزند شما موفق نمی شود خود را سرزنش می کنید
  • خود را با والدین دیگر مقایسه می کنید و احساس کوتاهی می کنید
  • خودتان را به خاطر این که نمی توانید کارهای بیشتری برای فرزندان خود انجام دهید، مورد انتقاد قرار می دهید. علیرغم این واقعیت که قبلاً کارهای زیادی برای آن ها انجام می دهید
  • دائماً گزینه های فرزندپروری کمال گرایانه خود را دوم تکرار می کنید
  • اغلب آرامش خود را از دست می دهید زیرا انتظارات شما بسیار زیاد است

نشانه هایی که انتظار دارید کودک شما کمال گرا باشد

آن چه درباره خانواده کمال گرا باید بدانید

  • مشكل در تماشای كودكی كه كاری را به روش شما انجام ندهد
  • هنگامی که کودک شما در حال انجام یک کار است، او را مدیریت می کنید
  • به کودک خود فشار بیاورید تا بدون عیب و نقص عمل کند
  • فرزند خود را بیشتر از این که تحسین کنید، مورد انتقاد قرار می دهید
  • به فرزندتان فشار بیاورید تا به رویاهایتان برسید

ارزش خود را به موفقیت فرزند خود نسبت می دهید.

با فعالیت های فرزند خود مانند آزمایش ریاضی یا بازی فوتبال رفتار می کنید. با آن ها مانند رویدادهای تغییر دهنده زندگی رفتار می کنید.،

چه کسانی به احتمال زیاد در ایجاد خانواده کمال گرا مشارکت خواهند داشت

هیچ کس از تمایل به بهترین والدین ممکن – حتی تا حد غیر منطقی – مصون نیست. اما گروهی وجود دارد که به نظر می رسد به طور نامتناسب تحت تأثیر قرار می گیرند: مادران شاغل. دو دلیل در پس این امر وجود دارد. اولاً، هر فردی (زن یا مرد) عادت به دستیابی به موفقیت بالا در محل کار دارد. او در سایر زمینه های زندگی خود نیز احساس موفقیت می کند. متأسفانه، هیچ هدف یا نقطه عطفی برای فرزندپروری مشخص برای کسی که بتواند در حوزه والدین به آن دست یابد، وجود ندارد.

دلیل دوم در ارتباط با این زمینه

دلیل دوم، مادران شاغل اغلب در “تلاش برای انجام همه کارها” استرس بیشتری را گزارش می کنند. یک نظرسنجی به عوارض احساسی ناشی از این استرس در مادران شاغل اشاره کرد. هشتاد درصد از انجام همه کارها استرس دارند. 79 درصد احساس می کنند که از کارها عقب افتاده اند. و بیش از 50 درصد از این می ترسند که لحظات مهم روزمره در زندگی خانواده خود را از دست داده اند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن چه درباره خانواده کمال گرا باید بدانید

پدران نیز اغلب احساس گناه می کنند. یک نظرسنجی در سال 2015 از مرکز تحقیقات پیو مواردی را نشان داد.  این که تقریبا 50 درصد از پدران می گویند که آن ها فقط به عنوان یک والدین باید کارهایی عالی انجام می دهند.  به این معنی که نیمی دیگر به پدر شدن به خود نمرات بالایی نمی دهند. مرکز تحقیقات پیو دریافت که پدران امروزی به طور متوسط ​​سه برابر زمان خود را به عنوان پدر در سال 1965 با فرزندان خود سپری می کنند. با این حال، تقریبا نیمی از آن ها احساس می کنند که زمان کافی را با فرزندان خود نمی گذرانند.

هر چند والدین تنها قربانیان خانواده کمال گرا نیستند. این نوع نگرش مادران و پدران می تواند تأثیرات قابل توجهی بر فرزندان آن ها بگذارد.

اثرات منفی بر کودکان برای داشتن خانواده کمال گرا

بین داشتن استانداردهای بالا و کمال گرا بودن والدین تفاوت وجود دارد. داشتن استانداردهای بالا اغلب ویژگی خوبی در والدین است. زیرا انتظاراتی را برای کودک ایجاد می کند و به او در موفقیت در زندگی کمک می کند. با این حال، فرزندپروری کمال گرا، کودک را بر این باور می اندازد که اگر به بالاترین استانداردها نرسد، او شکست خورده است. فشار بيش از حد بر كودكان براي كامل بودن، پيام اشتباهي را ارسال مي كند. یک کودک ممکن است برای کسب نمرات خوب به دست به خیانت بزند. زیرا ممکن است فکر کند که شما موفقیت را بر صداقت ارزش قائل هستید. تحقیقات نشان می دهد که کودکان در هر سنی باید بتوانند بدون ترس از عواقب اساسی مرتکب اشتباه شوند.

خانواده کمال گرا می تواند در بچه ها نیز تأثیر بگذارد.

کودکانی که فکر می کنند باید کامل باشند، بیشتر در معرض مشکلات سلامت روانی مانند افسردگی، اضطراب و اختلالات خوردن هستند. آن ها همچنین می توانند علائم خود را پنهان کنند. بنابراین اغلب مشکلات روانی آن ها درمان نمی شود. کمال گرایی به بچه ها کمک نمی کند که بهتر عمل کنند. در واقع، اغلب آن ها را بدتر می کند.

کمال گرایی با رفتارهای خود زنی مانند تعلل در ارتباط است. از قضا، کمال گرایی احتمال شکست کودک را افزایش می دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی بیش از حد خانواده کمال گرا بودن را در نظر بگیرید، احتمالاً فرزند شما تسلیم می شود. اگر بداند که نمی تواند مستقیماً به هدف های خودش برسد، ممکن است از انجام تکالیف خود دست بکشد. یا اگر بداند که هرگز یک کار مورد علاقه خودش را انجام نخواهد داد، ممکن است همه چیز را کنار بگذارد.

رهایی از تفکر خانواده کمال گرا بودن

آن چه درباره خانواده کمال گرا باید بدانید

هیچ کس هرگز کامل نیست. فرزند شما بزرگ می شود تا با افراد مختلف کار کند. او ممکن است یک هم اتاقی با نقص عقلی داشته باشد یا با یک فرد ناقص شریک شود. بنابراین حتی اگر یک والد کمال گرا بودید، هیچ لطفی به او نمی کردید.

کنار گذاشتن کمال گرایی آسان نیست. همچنین می تواند رابطه شما با فرزندتان را بهبود بخشد و فرزند شما را برای موفقیت در آینده آماده سازد. این که آیا از خود انتظار کامل بودن دارید یا از کودک خود انتظار کمال دارید، می تواند بسیار برای آینده کودکتان سخت باشد.

https://www.verywellfamily.com/what-to-know-about-perfectionist-parenting-4163102

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا