کشف هویت دوقلو ها

هویت دوقلو باعث ایجاد هماهنگی و تأیید عمیق و همچنین تعارض می شود. میراث دوقلویی عمیق، پرچالش و ماندگار در طول زندگی است. آنچه در این سخن می آید احساس من از میراث دوقلو و بازتاب دوقلو هایی است که داستان زندگی خود را با من به اشتراک گذاشتند. کشف هویت دوقلو ها که در این مقاله از وب سایت مرکز مشاوره همکده بررسی شده است، برای شما جذابیت  های بسیاری خواهد داشت. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری در کنار مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

کشف هویت دوقلو ها

دوقلو ها ارتباط نزدیک و در عین حال پر چالشی با هم دارند. از این رو در ادامه مقاله در راستای شناخت بیشتر آن  ها ما مشخصه  های بسیاری را بررسی می کنیم. مواردی که می توانید به فرزندپروری والدین هم کمک بسیار زیادی کنند. این گزینه  ها عبارتند از:

یک بار یک دوقلو همیشه یک دوقلو

رابطه بین دوقلو ها از صمیمیت مشترک آن ها در رحم و دوران کودکی با هم شکل می گیرد. هویت دوقلو به یک رابطه پویا تبدیل می شود که منعکس کننده دو هویت فردی است که دارای ویژگی  های مشترک و ویژگی  های متفاوت هستند. من تصور می کنم دوقلو ها دارای دو بخش در هویت کلی خود هستند. قابل مشاهده اول هویت دوقلو است که مشترک است و شامل ورودی  های والدین، محیط خانه، خاطرات و فعالیت  ها می شود. پیوندی که توسط هویت دوقلو شکل می‌گیرد، همان چیزی است که آگا هانه و ناخودآگاه در طول عمر باقی می‌ماند.

کشف هویت دوقلو ها باعث ایجاد هماهنگی و تایید عمیق و همچنین درگیری بین دوقلو ها می شود. دعوا زمانی شروع می‌شود که اشتراک‌گذاری – که شامل احساسات، اسباب‌بازی‌ ها، لباس‌ ها، والدین و دوستان می‌شود- ممکن نباشد. در حالی که شدت دعوا در دوران کودکی قابل توجه است، کنترل دعوا در اواخر زندگی و همچنین توهین فیزیکی و کلامی می تواند بسیار سخت باشد.

دومین جنبه شخصیت دوقلو، فردیت است. هویت فردی در دوقلو ها نیز همیشه وجود دارد اما برای ناظران دورتر در دوران نوزادی کمتر آشکار می شود. برای مثال، والدین و سایرین نزدیک می بینند که یکی از دوقلو ها بیشتر لبخند می زند و یا فعال تر است. همانطور که دوقلو ها رشد می کنند منحصر به فردتر می شوند، که باعث رقابت و مقایسه و مبارزه می شود. به عنوان مثال: چه کسی بیشتر مورد توجه مادر قرار می گیرد؟ چه کسی کوکی  های بیشتری دریافت می کند؟ تمام این موارد منجر می شود تا شما از بیگانگی دوقلو ها عبور کنید.

دوقلو ها خود را در برابر یکدیگر مقایسه می کنند

در حالی که نوزادان تک متولد شده فرزند مشابهی ندارند تا خود را با آن مقایسه کنند، دوقلو ها کسی را دارند که تقریباً یک کپی از خودشان است، به خصوص در دوران نوزادی. اضطراب در مورد تن ها ماندن در اوایل زندگی به دلیل نیاز های جدایی، ناامنی عمیقی ایجاد می کند، که بعداً در زندگی به همان یا بسیار شبیه به همزاد تبدیل می شود. نیاز دوقلو ها به شبیه بودن برای احساس امنیت در طول عمر به طرق مختلف ظاهر می شود که باعث ایجاد تضاد بین دوقلو ها می شود. شباهت  ها و تفاوت  های بین دوقلو ها آرامش یا تعارض ایجاد می کند و از کشف هویت دوقلو ها و هویت فردی تکامل می یابد.

تنهایی یکی از نکات مهم در کشف هویت دوقلو ها

در حالی که برای همه افراد طبیعی است که غیبت خانواده و دوستان صمیمی را تجربه کنند، دوقلو ها احساسات دردناک تری نسبت به غیبت همقلو یا دیگران مانند همسر و فرزند و دوستان نزدیک دارند. تجربیات خودم از دلتنگی برای دیگران و احساس تنهایی عمیق بوده و در ابتدا قابل درک نبوده است. همانطور که با دوقلو های دیگر صحبت کردم، مشکل رایجی را که تنهایی برای دوقلو ها ایجاد می کند و عوارض جانبی که تنهایی ایجاد می کند، یاد گرفتم. تنهایی باعث ایجاد انگیزه برای یافتن دیگرانی می شود که نزدیک هستند یا احساساتی که نیاز آن ها به تعاملات شدید را برآورده می کند.

درک، انگیزه و الهام برای حرکت به جلو

صمیمیت دوقلو ها یک هدیه ویژه است که اگر دوقلو ها در تضاد نباشند می تواند زندگی را برای آن ها راحت تر کند. از آنجا که درک و توانایی همدلی بسیار طبیعی است، دوقلو ها یک موهبت گرانبهای متمایز از درک را به دست می آورند. غالباً صحبت کوتاه با دوقلو ها به همقلو ها اجازه می دهد تا به علایق یا مسائل مربوط به روابط خود ادامه دهند. این نزدیکی می‌تواند مانع از تماس دوقلو ها با افراد دیگری شود که ممکن است به نظر دوردست یا قادر به درک با وضوح و بی‌ واسط های مانند دوقلویشان نباشند.

همراهی و دوستی

یکی از گزینه  های مهم در کشف هویت دوقلو ها همراهی و دوستی آن  ها با هم است. همیشه با هم بودن یا در اکثر مواقع با هم بودن و توجه همدیگر برای دوقلو ها طبیعی است. با هم بودن دوقلو ها دستیابی به انتظارات را برای دیگران بسیار دشوار می کند. یادگیری دوقلو بودن در دنیای غیر دوقلو یک منحنی یادگیری بسیار شیب دار است که باید توسط والدین و از طریق تجربیات اجتماعی آموزش داده شود.

تأیید و قضاوت نیاز های اجتماعی-عاطفی

دوقلو ها به طور طبیعی نیاز یکدیگر را به توجه تأیید می کنند زیرا خود را در یکدیگر می بینند. در کنار تأیید، قضاوت در مورد نحوه عملکرد دوقلو شما نیز وجود دارد. تایید و قضاوت به رقابت و مقایسه  ها کمک می کند، که همچنین توسط افراد خارجی که سوالات مقایسه ای می پرسند بدتر می شود. چه کسی باهوش تر است، چه کسی بلندتر است؟ چه کسی بزرگتر است؟

رقابت یکی از مهم ترین گزینه ها در کشف هویت دوقلو ها

رقابت بین دوقلو ها خیلی زود در زندگی شروع می شود و باید توسط والدین مورد توجه قرار گیرد. نشان دادن تفاوت دوقلو ها و رفتار با آن ها به عنوان یک فرد به کاهش رقابت کمک می کند. یا آموزش دوقلو ها به استفاده از ماهیت رقابتی خود. البته دستیابی به اهداف زندگی خود یکی دیگر از راهبرد های مفید است. با مدیریت این چالش به عنوان رقابتی سالم می توان دوقلوها را برای افراد و دوستان قابل اعتماد تربیت کرد. با این کار می توان برنامه ریزی کرد که چگونه دوقلوها می توانند به یکدیگر کمک کنندو به یاری هم بروند.

دعوا کردن برای دوقلو ها طبیعی و همچنین آسیب شناسی است

به روشی خوب، دعوا باعث ایجاد تفاوت بین دوقلو ها و ارتقای فردیت می شود. دعوای غیر قابل کنترل و بدون نظارت در دوران کودکی پیامد های خطرناکی دارد که اغلب در دراز مدت برای دوقلو ها آسیب زا است. والدین و معلمان باید دعوا را زیر نظر داشته باشند و از جدایی فیزیکی استفاده کنند تا از شدتی که ایجاد شده است بکاهند. آموزش دادن به دوقلو ها که می توانند در مورد چیزی که آن ها را آزار می دهد ارتباط برقرار کنند برای رابطه طولانی مدت آن ها در آینده حیاتی است. در حقیقت درست است که دعوا برای ارتباط بین آن ها و کشف هویت دوقلو ها مهم است اما باید به مدیریت این مسئله هم پرداخته شود. اگر چالش ها مدیریت نشوند می تواند در آینده مشکلاتی را برای بچه ها به وجود آورد.

همه دوقلو ها روابط هماهنگ ندارند

یکی دیگر از گزینه  های مهم میان کشف هویت دوقلو ها در ارتباط با روابط آن  ها است. توانایی کنار آمدن با دوقلو بستگی به کیفیت والدین و تجربیات آموزشی شما دارد. دوقلو ها فقط “با هم کنار نمی آیند” و ارتباط  دوقلو ها رابطه ایده آلی نخواهد بود مگر اینکه در دوران کودکی و در طول زندگی به دعوا نگاه شود. در واقع باید بخش  های مختلف زندگی آن  ها به طور کلی بررسی شود تا از بروز مشکل برای آن  ها جلوگیری نماید.

بیگانگی دوقلو غیر معمول نیست

در حالی که برای دوقلو ها اعتراف به جدایی ناخوشایند است، اما شایع تر از آن چیزی است که تصور کنید. بیگانگی بین دوقلو ها به جنبه  های آزاردهنده تجربیات دوقلو های دوران کودکی یا والدین سهل انگارانه یا سهل انگارانه مربوط می شود. اگر دوقلو ها یکدیگر را درک کنند و به یکدیگر احترام بگذارند، می‌توان از بیگانگی کاسته شد. دوقلو ها می توانند با حمایت از یکدیگر تجارب هویت شفابخشی داشته باشند.

سخن آخر

ایده  های مورد بحث و بررسی در این پست بر اساس چیز هایی است که مشاوران مختلف از برگزاری گروه  های حمایتی آموزشی برای دوقلو هایی که در کنار آمدن با هم مشکل دارند و واقعاً دلتنگ نزدیکی دوقلوی خود هستند، آموخته و تجربه کرده اند. اگر علاقه مند به صحبت و یادگیری در مورد چگونگی کنار آمدن با دوقلو خود هستید می توانید با مشاوران مرکز مشاوره همکده در ارتباط باشید. شما می توانید به رفع مشکلاتی از این قبیل بپردازید که چرا تن هایی می تواند برای دوقلو ها دردناک تر باشد؟ مرکز مشاوره همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران مشاوران زبده ای را برای رفع مشکل دارد. شما در کنار خدمات حضوری می توانید برای مشاوره تلفنی روان شناسی هم اقدام کنید.

منابع
psychologytoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا