کارشناسان چند راه برای مقابله با خیانت در یک رابطه را توصیف می کنند

مقابله با خیانت یک امر دشوار است. روانشناسان راه های مختلفی برای انجام این کار ارائه می دهند. خیانت یکی از بدترین اتفاقات در یک رابطه است. گاهی اوقات این واکنش های عاطفی جای منطق را در ذهن ما می گیرند. شوک های روانی مختلفی در دنیای روان شناسی وجود دارد. برخی از این شوک ها مثل شوک عاطفی می تواند آسیب زا باشد.

همان طور که می دانید آزار عاطفی در دوران ازدواج باعث ایجاد اختلالات روانی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه درمان  آزار عاطفی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است مراحل بازیابی عاطفی است.

مراحل مقابله با خیانت – اختلالات روانی

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با کارشناسان چند راه برای مقابله با خیانت در یک رابطه را توصیف می کنند، صحبت کنیم.

مراحل بازیابی عاطفی بعد از مقابله با خیانت

وقتی در یک رابطه هستید، به وفاداری امیدوارید. با این حال، خیانت بیشتر از آن‌چه که ما بخواهیم اعتراف کنیم اتفاق می‌افتد و می‌تواند بر مراحل بازیابی عاطفی شما تأثیر بگذارد. یافتن راهی برای بهبود عاطفی برای حرکت رو به جلو و غلبه بر آسیب های روانی ضروری است. تجربه خیانت در رابطه خود یکی از سخت ترین چیزهایی است که تا به حال از سر گذراندید. اگرچه می توانید بر آن غلبه کنید، اما این روند آسان نخواهد بود. شما باید تصمیم بگیرید که چگونه قدم بعدی را بردارید، اما همچنین باید بر بهبود عاطفی تمرکز کنید.

مقابله با خیانت و تاثیر آن بر مراحل بازیابی عاطفی

مهم نیست که در آینده چه کاری انجام دهید، حرکت به جلو ضروری است. شما باید خشم را رها کنید و موقعیت خود را به عنوان یک شروع جدید در نظر بگیرید. ممکن است در ابتدا حرکت رو به رشد غیرممکن به نظر برسد، اما می توانید آن را محقق کنید. اگر شریک زندگی شما خیانت کرد، باید سلامت جسمی و روحی خود را بر هر چیز دیگری ترجیح دهید. حتی اگر فقط به چیزی مشکوک هستید، فوراً شروع به اولویت بندی خود کنید. وقتی خود را در اولویت قرار دهید، مسیر بهبود عاطفی را از تقلب شروع خواهید کرد.

چند قدم برای مراحل بازیابی عاطفی پس از مقابله با خیانت

خیانت می تواند به شدت احساسات شما را تغییر دهد و غلبه بر موقعیت را سخت کند. این تجربه درهم شکسته است زیرا هر چقدر هم که بخواهید نمی توانید آن را خنثی کنید. بعلاوه، روند سوگواری می تواند طولانی و سخت باشد، به خصوص اگر خاطرات خوب زیادی برای یادآوری وجود داشته باشد. با این حال، راه‌هایی وجود دارد که می‌توان با آن مقابله کرد و درد کمتری را تجربه کرد. این مراحل بازیابی عاطفی می تواند به شما در بهبود عوامل ناشی از خیانت کمک کند و به شما کمک کند راه خود را ادامه دهید.

برای مقابله با خیانت دوباره کشف کنید که چه کسی هستید

فریب خوردگی می تواند عزت نفس شما را کاهش دهد، بنابراین زمانی را برای کشف مجدد اینکه چه کسی هستید اختصاص دهید. سرگرمی‌ها و علایقی را که در طول رابطه‌تان برای آن‌ها وقت نگذارید، بررسی کنید. روی چیزهایی تمرکز کنید که به شما احساس اعتماد به نفس و اطمینان می دهد. زیرا به شما کمک می کند زودتر خودتان را کشف کنید.

چیزهایی را در زندگی خود در نظر بگیرید که باعث می شود بیشتر احساس کنید شبیه خودتان هستید. ممکن است آشپزی، گذراندن وقت با عزیزان، رقص یا هر چیز دیگری باشد که از آن لذت می برید. پر کردن زندگی خود با این تجربیات مثبت می تواند به شما کمک کند تا به راه خود ادامه دهید و خود را دوباره کشف کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ایجاد ارتباطات جدید با کشف مجدد شخصیت خود می تواند به شما کمک کند تا معنای زندگی خود را خارج از رابطه پیدا کنید. ماندن در یک رابطه تنها چیز معنادار در زندگی نیست، و زمانی که خود را در زمینه های دیگر سرمایه گذاری کنید، احساس بهتری خواهید داشت.

به خود زمان دهید و مهربانی را به خودتان هدیه کنید

شما می توانید توسط مقابله با خیانت بهبود پیدا کنید، اما همچنان هنگام فکر به آن درد را تجربه می کنید. ممکن است برای مدتی دردناک باشد، بنابراین به خود فرصت دهید تا با مراحل بازیابی عاطفی بر آن غلبه کنید و درد را رها کنید. درمان فرآیندی است که زمان‌های متفاوتی را برای همه می‌طلبد، بنابراین صبور باشید و در این راه به خود لطف ببخشید.

با یک مشاور حرفه ای صحبت کنید

احساساتی که با بهبود عاطفی همراه می شود، شدید و سنگین هستند. گاهی اوقات فراتر از آن است که شما به تنهایی از عهده آن برآیید، و یک درمانگر می تواند به شما در انجام آن کمک کند. با دریافت کمک، می توانید مطمئن باشید که به روشی سالم پیش می روید. یک متخصص می تواند به شما توصیه هایی خاص برای مراحل بازیابی عاطفی  بدهد. اگر در افکار خود گم شوید، یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا از طریق آن ها کار کنید، زیرا آن‌ها بینشی را به دیگران ارائه می دهند که نمی توانند.

برای بخشش تلاش کنید

شما می توانید بدون حضور در رابطه، کسی را به خاطر خیانت ببخشید، بنابراین این مرحله برای همه مفید است. اگر تصمیم به ماندن دارید، می خواهید ببخشید و روی بازسازی رابطه خود کار کنید. با این حال، اگر تصمیم به ترک رابطه دارید، بخشش به همان اندازه مهم است. بخشش زمان می برد، بنابراین در این فرآیند عجله نکنید و فرض کنید که به طور خودکار اتفاق می افتد. شما باید روی ساختن زندگی خود و یافتن معنی مراحل بازیابی عاطفی تمرکز کنید.

کارشناسان چند راه برای مقابله با خیانت در یک رابطه را توصیف می کنند

خیانت وحشتناک است – هیچ چیز بدتر از آن وجود ندارد. جسیکا کپشاو. مشاور روابط، لورن سوکولسکی، می‌گوید: «به نظر من خیانت به عنوان هر نوع رابطه‌ی خارج از ازدواج است که از رابطه‌ی عاطفی یا جنسی شما با طرف مقابلتان می‌کاهد. منظور من از کاهش علاقه در رابطه اصلی این است که با انرژی و توجهی که به قیمت رابطه اولیه روی شخص دیگری سرمایه گذاری می شود، انجام شود.»

نکته

هنگامی که خیانت در یک رابطه به وجود می آید، احساسات ما می توانند بهترین خاطرات را از ما بگیرند. ممکن است بخواهیم فریاد بزنیم و گریه کنیم، اما این بهترین اقدام برای مقابله با خیانت نیست. در ادامه راه‌هایی برای مقابله با خیانت در یک رابطه وجود دارد که شامل تسلیم شدگی در برابر احساساتتان نمی‌شود.

ممکن است احساس شود که رابطه و اعتماد برای همیشه از بین رفته است، اما همیشه اینطور نیست. در حالی که ممکن است چیزها غیرممکن به نظر برسند، مهم است که یک نفس عمیق بکشید و انرژی خود را روی کارهایی متمرکز کنید که وقتی مشکلات در رابطه اتفاق می افتد، چه کاری انجام دهید. در این‌جا چند راه برای مقابله با خیانت در یک رابطه وجود دارد.

مشکلات موجود در رابطه را شناسایی کنید

خیانت در روابط از هیچ جا ظاهر نمی شود. گاهی اوقات می‌توانیم آن را به شخصیت ضعیف و عدم احترام یک فرد به شریک زندگی‌اش مشخص کنیم، اما همیشه اینطور نیست. وقتی خیانت اتفاق می افتد، یک دلیل اصلی این است که مشکلی در رابطه وجود دارد.

اگر تغییری صمیمانه در رفتار ایجاد شود باید هر دو طرف مراقب رابطه باشند. اگر مشکلاتی که منجر به خیانت است، مورد توجه قرار گیرد هر دو طرف با یک صحبت به مشکل برخورد کنند تا اشتباه را کشف کنند و آن را برطرف کنند، بخشش بخش مهمی است.

نکته

وقت گذاری برای شناسایی این مشکلات و مقابله با خیانت به این معنی است که زوجین به جای غوطه ور شدن در درد و گناه ناشی از خیانت، می توانند با بهبودی پیش بروند. هر دو طرف باید مایل باشند که به مشکلات گوش دهند.

روانشناسی می گوید: من با افراد زیادی صحبت کردم که با افتخار می گویند که هرگز در مورد مقابله با خیانت در رابطه صحبت نکردند. شما باید به نقطه ای برسید که بتوانید بدون پنهانکاری در مورد هر چیزی صحبت کنید.

فرصت هایی برای برقراری ارتباط ایجاد کنید

برای بسیاری از افرادی که با شریکی که در رابطه مرتکب خیانت است دست و پنجه نرم می کنند، جدایی از شریک زندگی خود تصمیمی فوری است. برای مقابله با خیانت، این مهم است که به خود اجازه ندهید که غریزه خود را کنار بگذارید. هر دو شریک باید فرصت صحبت و ارتباط با یکدیگر را داشته باشند. این شامل شریکی می شود که به دنبال رابطه خارج از ازدواج است. برای انجام این کار، باید بتوانید زمانی را با هم صحبت کنید و در مورد هر دو موضوع دردناک صحبت کنید.

نکته

“اگر در مورد مقابله با خیانت در رابطه خود جدی هستید، بسیار مهم است که هر دوی شما صادقانه و آشکارا با یکدیگر روبرو شوید. وقت آن است که نگاهی صادقانه به آن‌چه که اشتباه است بیندازیم. این تنها راه برای ترمیم آسیب است. دکتر Tessina اضافه می کند که مایل به ایجاد تغییراتی باشید که آن‌ها را برطرف می کند.

پذیرش مسئولیت و مقابله با خیانت

به عنوان شریک متخلف، پذیرش مسئولیت برای اینکه بتوانید در رابطه پس از یک رابطه عاشقانه پیش بروید، بسیار مهم است. شخصی که این رابطه را داشته است هم مسئول انتخاب ها و هم رفتارش است. تلاش برای بیان اینکه چیزی در این رابطه وجود دارد که آن‌ها را “به خیانت” واداشته است،  کمکی به عبور از آن می کند.

نکته

«شریک آسیب دیده تنها پس از اثبات های متعدد قابل اعتماد، احساس جدید را ایجاد خواهد کرد. دکتر جان گاتمن در کتاب خود با عنوان «چه چیزی عشق را دوام می‌آورد؟» می‌گوید، اگر شخص خیانتکار اصرار داشته باشد که قربانی این رابطه را مقصر بداند، بازگردانی رابطه رخ دهد. تنها راه مقابله با خیانت به روشی بالغ این است که مسئولیت کارهایی را که انجام دادید بپذیرید.

بخشش یکدیگر برای مقابله با خیانت

«بخشش یکدیگر به معنای چشم پوشی از آن‌چه اتفاق افتاد نیست، یا اینکه اگر دوباره اتفاق بیفتد خوب است. معنی آن این است که شما مایلید آن موضوع را ببندید و ادامه دهید.

 

 

منابع
powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا