کارشناسان روابط چند راز برای ازدواج شاد را فاش می کنند

ازدواج شاد به عوامل مختلفی طبق گفته کارشناسان روابط نیاز دارد. همه ما می خواهیم رابطه خوبی با همسرمان داشته باشیم. برخی از این قوانین را می توانید از طریق مشاوره بدست آورید. ازدواج باعث آرامش روحی روانی در زندگی افراد می شود. متاسفانه در جوامع امروزی افراد ازدواج ها را آسان می گیرند. زوجین باید سعی داشته باشند قبل از این که ازدواج کنند مشاوره های ازدواج را پشت سر بگذارند.

یک نوع مشاوره که به این مشاوره قبل از نامزدی معروف است نیز می تواند برای ازدواج مفید باشد. این مشاوره ها به شما کمک می کند تا زندگی خود را زیباتر شروع کنید. بعضی آزمون ها وجود دارند که برای شخصیت انسان استفاده می شوند. در مقاله های قبل گفتیم که آزمون های شخصیت چگونه انجام می شوند. برای ازدواج نیز آزمون های وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. برخی از این آزمون ها فردی است و برخی هم برای دو زوج در نظر گرفته می شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که کارشناسان روابط چند راز برای ازدواج شاد را فاش می کنند، چگونه است.

استرس های زوجین و قوانین اساسی قبل از ازدواج شاد

یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با کارشناسان روابط چند راز برای ازدواج شاد را فاش می کنند، صحبت کنیم.

درمانگران اهمیت وضع قوانین اساسی قبل از ازدواج شاد را توضیح می دهند

ازدواج یک پیوند توافقی است که در آن دو نفر به یکدیگر عشق می ورزند و برای زندگی به یکدیگر متعهد می شوند. در حالی که ارتباط از روی عشق انجام می شود، یک زن و شوهر واقعاً معنای کلمه را نمی فهمند تا زمانی که طوفان های زندگی را با هم پشت سر بگذارند. ازدواج برای افراد ضعیف نیست. اما تعیین قوانین اساسی می تواند از سوء تفاهمات در مسیر جلوگیری کند. برخی متوجه می شوند که پس از ازدواج، بیشتر احساس می کنند که هم اتاقی هستند تا همسر. کار روزانه می تواند به همه برسد و مسئولیتی که با چنین تعهدی همراه است می تواند طاقت فرسا باشد. قوانین اساسی قبل از ازدواج ضروری هستند و باید قبل از اینکه در راهرو قدم بزنید، وضع شوند.

قوانین اساسی برای یک ازدواج موفق

اگر می خواهید یک شراکت موفق و یک زندگی شاد داشته باشید، باید قوانین اساسی را از همان ابتدا تعیین کنید. ممکن است فکر کنید احمقانه به نظر می رسد که الزاماتی را برای رابطه ای که پایه و اساس آن عشق است، قرار دهید. اما هیچ چیز نمی تواند بدتر از عدم قوانین اساسی قبل از ازدواج شاد برای یک یک زوج متاهل باشد. در این‌جا چند قانون اساسی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که اتحادیه شما طولانی و سعادتمند است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همچنین، بدانید که در حالی که با این قوانین اساسی موافق هستید، آن‌ها می توانند انعطاف پذیر باشند – زمانی که هر دو طرف موافق باشند. به عنوان مثال، احساسات شما در مورد تشکیل خانواده ممکن است روزی تغییر کند. تا زمانی که هر دوی شما موافقت کنید که این تصمیمات را اصلاح کنید – و طبق قوانین اساسی قبل از ازدواج عمل کنید – به خوبی انجام خواهید داد!

عصبانی به رختخواب نروید

این موضوع بسیار مهم است، زیرا هر چه مدت طولانی‌تری اجازه دهید ناامیدی‌ها در زندگی شما وجود داشته باشد، فاصله بین شما دو نفر بیشتر ‌ می شود.

اکثر مشاجرات بر سر چیزهای احمقانه شروع می شوند و باید قبل از رفتن به رختخواب حل شوند.  همانطور که وقایع را در ذهن خود تکرار می کنید، موقعیت را بزرگتر از آن‌چه هست می سازید و به راحتی می تواند باعث رنجش شما از همسرتان شود.

با قوانین اساسی قبل از ازدواج شاد که هرگز به خانواده اجازه دخالت نخواهید داد

یکی از مهم‌ترین مشکلات در ازدواج، رابطه زناشویی است. در بسیاری از موارد، وقتی صحبت از عزیزانشان می شود، مانند قانون شکنان رفتار می کنند. ایجاد مرزهای محکم در مورد اقوام در اوایل ضروری است. هرگز اجازه ندهید والدین یا خواهر و برادرتان در مورد شریک زندگی شما بد صحبت کنند. اتحاد بین شما باید قوی باشد و نمی توانید اجازه دهید بستگان شما شراکت موفق شما را خراب کنند.

نکته

همسران می توانند به سرعت رابطه شما را با مداخله از بین ببرند، به خصوص وقتی بچه دارید. بنابراین بهترین کار این است که با آن‌ها مرزهای محکمی در مورد رفتارهایی که انتظار دارید و آن‌چه را که تحمل نمی کنید تعیین کنید.

در مورد مسائل مالی تصمیم بگیرید

در زمان های قدیم یک حساب جاری مشترک وجود داشت و یک نفر تمام صورت حساب ها را انجام می داد. زوج های امروزی در نحوه انجام امور مالی کمی متفاوت تر هستند. آیا تمایل به قوانین اساسی قبل از ازدواج دارید؟ بحث در مورد این مسائل مادی از گذشته مهم است. اگر دو نفر بخواهند صورتحساب‌ها را بپردازند، ممکن است بسیار دچار مشکلاتی شوند. مسائل مالی یکی از مشکلاتی است که می تواند قوانین اساسی قبل از ازدواج را زودتر از هر چیز دیگری خراب کند. بنابراین زودتر نحوه انجام کارها را مشخص کنید. در مورد برنامه ای تصمیم بگیرید که برای هر دوی شما قابل قبول باشد.

نکته ای در ارتباط با ازدواج شاد

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که هیچ یک از طرفین نباید بدون صحبت با یکدیگر خرید قابل توجهی انجام دهند. یک حد امکان برای انجام کارهای مالی تعیین کنید که نباید بدون بحث در مورد آن از آن عبور کنید. در مورد گشایش اعتبار و بدهکاری هم باید همینطور گفت.

تعیین کنید که آیا بچه می خواهید

یکی دیگر از مسائلی که در بین زوجین رایج است، تمایل به پدر و مادر بودن است. ممکن است یکی بخواهد مادر یا پدر شود در حالی که دیگری علاقه ای به فرزندان ندارد. فرقی نمی کند که به کدام قوانین اساسی قبل از ازدواج پایدار هستید. شما باید خواسته های خود را به شریک زندگی خود بیان کنید. از این موضوع غافل نشوید زیرا می ترسید به شریک زندگی خود بگویید که چه احساسی دارید.

کارشناسان روابط چند راز برای ازدواج شاد را فاش می کنند

جان گاتمن، روانشناس پژوهشی و متخصص روابط، بیش از 40 سال تحقیق را در کتاب خود “چه چیزی عشق را ماندگار می کند” توضیح می دهد. او می گوید اعتماد و تعهد دو راز بزرگ برای ازدواج شاد هستند. فراتر از آن، ما از جامعه متخصصان روابط خود خواستیم تا رازهای بیشتری را برای ازدواج های شاد فاش کنند.

نکته

هر کسی که متاهل باشد به شما خواهد گفت که ایجاد زندگی شاد کار سختی است. این تعهدی است که به تلاش بیشتر از قرار ملاقات طولانی مدت نیاز دارد. وقتی کسی را به صورت دائمی وارد زندگی خود می‌کنید، در طول مسیر با چند ضربه مواجه خواهید شد. فقط به این دلیل که ازدواج می تواند دشوار باشد، به این معنی نیست که ارزش آن را ندارد. ازدواج می تواند دوران خوشی در زندگی یک فرد باشد.

ازدواج شاد یعنی قدرت و حمایت واقعی

رابطه می تواند قدرت و حمایتی را برای زوج ها به ارمغان بیاورد که در غیر این صورت ممکن است نداشته باشند. با این حال، همه ازدواج ها موفق نیستند. آنهایی که نیاز به تلاش هر دو طرف دارند تا مطمئن شوند که ازدواج سالم و موفق باقی می ماند. کارشناسان روابط دقیقاً نشان دادند که برای اطمینان از قدرت یک ازدواج چه چیزی لازم است. در این‌جا چند عنصر مخفی برای ازدواج شاد وجود دارد

«راز یک ازدواج شاد، جستجوی فرد مناسب است. شما می دانید که حق با آنهاست اگر دوست دارید همیشه با آن‌ها باشید.» – جولیا چایلد

مهربان باشید

کارشناس روابط، جیمز پریس، می گوید “بزرگترین هدیه ای که می توانید به شریک زندگی خود بدهید این است که شما را از دست تدهد.” همراهی همیشگی در کنار کسی می‌تواند باعث آزار و اذیت شود یا باعث شود این یا دیگری احساس خفگی کند. مهم است که هر شریک زمانی برای خود داشته باشد. همچنین مهم است که شریک زندگی شما این شانس را داشته باشد که شما را از دست بدهد. ازدواج شاد دو زندگی را با هم به ارمغان می آورد نه یک زندگی. مهم است که هر شریک، دوستان و علایق خود را علاوه بر آنهایی که با هم به اشتراک می گذارید، داشته باشد.

نکته

در حالی که ممکن است هنگام برخورد با کسی که دوستش دارید این کار آسان به نظر برسد. اما همه ما لحظاتی را داشتیم که در آن چیزهایی را می‌گوییم که قصد گفتن آن‌ها را نداریم، یا برای ایجاد عدم نارضایتی خود یک روش تهاجمی منفعلانه در پیش گرفتیم. تمرکز بر مهربانی هر ازدواجی را تقویت می کند. این شامل پذیرش افکار، احساسات و نظرات شریک زندگی‌تان و تأیید احساس اوست، حتی اگر موافق نباشید.

سازش با یکدیگر

اینکه بتوانید مشاجره یا اختلاف داشته باشید و با مصالحه برگردید، رابطه و ازدواج را ده برابر قوی تر می کند. به گفته اندرو مارشال، درمانگر روابط، «مردم فکر می‌کنند عشق فقط ارتباط است. اما آنچه به همان اندازه مهم است داشتن مهارت‌های روابط خوب است. و مهمترین چیز این است که بتوانیم با یکدیگر مذاکره کنیم.»

مذاکره با همسر خود برای ایجاد ازدواج شاد

توانایی مذاکره با همسر یا همسرتان حتی در مورد کوچکترین چیزها می تواند اعتماد به نفس را در توانایی برقراری ارتباط ایجاد کند. به طوری که وقتی اتفاق بزرگی رخ می دهد بتوانید با یک ارتباط باز برای حل مشکل، سریع عمل کنید. مشاجره تا زمانی که یک نفر تسلیم نشود، تنها باعث افزایش نارضایتی و تشدید روابط زناشویی می شود که این امر باعث تضعیف پیوندهای رابطه می شود.

توجه را یاد بگیرید

به شریک زندگی خود زمان بدهید تا درباره آن‌چه که در ذهن دارد صحبت کند. حتی اگر به نظر می رسد که مشاجره به جایی نمی رسد، مهم است که هر دو طرف فضا و زمان برای صحبت داشته باشند. درمانگر دکتر مایک مک نالتی می‌گوید، «روی چیزها یا رویدادهای استرس زا که برای همسرتان مهم هستند، تمرکز کنید. به همسرتان کمک کنید تا احساساتش را بیان کند. برای یک ازدواج شاد همدلی کنید.»

نکته

ما، به عنوان انسان، تمایل داریم قبل از اینکه طرف مقابل فرصتی برای بیان هر چیزی که نیاز دارد، در مقابل هر نکته ای که گفته می شود، یک حرف مقابل بیاوریم. اگرچه ممکن است قطع صحبت وسوسه انگیز باشد. اما مهم این است که همه فرصتی برای صحبت داشته باشند. حتی ضروری تر: هر دو طرف باید یاد بگیرند که فعالانه گوش کنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا