چگونه هنر پذیرش خود را بیاموزیم؟

هنر پذیرش خود یک راه مناسب برای موفقیت در زندگی است. اگر ما به خودمان اعتماد نداشته باشیم و خودمان را نپذیریم طبیعتاً نمی توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم. همه ما آرزوی رسیدن به یک سعادت بزرگ در زندگی را داریم اما باید بدانیم که بدون تلاش این موضوع امکان پذیر نیست. تک تک اعضای درجه یک خانواده برای موفقیت کودک اهمیت دارند. نقش خانواده در موفقیت و پیشرفت کودک بسیار جدی است. البته همه موفقیت کودکان در آینده به خانواده مرتبط نیست.

گاهی اوقات افراد باید بتوانند از طریق راه های مختلفی توانایی خود را افزایش دهند. در مقاله های قبل گفتیم که کودکان در دوران حساس ابتدایی زندگی خود باید محیطی آرام بخش را تجربه کنند. خودپذیرشی در افراد بسیار مهم است. شما اگر به خودتان اعتماد نداشته باشید در زندگی دچار مشکل خواهید شد. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این ها موفقیت ما را دچار اختلال می کند. اگر شما اعتماد و عزت نفس به خود را نداشته باشید دچار این اختلالات روانی خواهید شد. در ادامه می خواهیم ببینیم چگونه هنر پذیرش خود را بیاموزیم؟

هنر پذیرش خود در کودکان و بزرگسالان

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه هنر پذیرش خود را بیاموزیم، با شما صحبت کنیم.

برای هنر پذیرش خود روش حل مسئله را تشویق کنید

این می تواند وسوسه کننده باشد که مشکلات فرزندتان را برای آن ها حل کنید. اما مدیریت ریز فعالیت های آن ها و نجات آن ها در اولین نشانه های مبارزه، یک آسیب است. این که آیا آن ها می گویند تکلیف علمی آن ها بسیار سخت است یا ابراز نگرانی می کنند که نمی توانند کارهایشان را به موقع انجام دهند. از آن ها بپرسید “در این زمینه چه کاری می توانید انجام دهید؟”

چگونه یاد گرفتم هنر پذیرش خود کلید یک زندگی شاد است؟

مطالعات متعددی هنر پذیرش خود را با افزایش شادی مرتبط می کند. در حالی که مردم اغلب نسبت به دیگران مهربان و دلسوز هستند، ممکن است ابراز عشق مشابه به خودشان دشوارتر باشد. این مطالعات نشان می دهد که افرادی که نارسایی های خود را می پذیرند و به خود شفقت می ورزند کمتر دچار اضطراب یا افسردگی می شوند.

نکته

با تمرین تکنیک های عمدی خود دوستی، استرس زندگی را کاهش و آرامش و شادی بیشتری پیدا کردم. در زیر برخی از اقداماتی وجود دارد که به ما کمک می کند تا نسبت به خودمان احساس بهتری داشته باشیم و نسبت به زندگی خود خوشبین تر باشیم. پذیرش خود چیزی است که می توانید با کمی تمرین ایجاد کنید، اگر بدانید چه کاری باید انجام دهید.

عادات مرتبط با شادی

پس از مطالعه برخی تحقیقات، یاد گرفتیم که با نیت خوب زندگی کنیم. تلاش بیشتری برای گنجاندن عادات زیر در زندگی خود کنیم تا زندگی با هنر پذیرش خود را بهتر بپذیریم.

  • کارهایی را برای دیگران انجام دهید.
  • به طور منظم ورزش کنید و درست غذا بخورید.
  • به چیزهای خوب دنیا توجه کنید.
  • متعهد به یادگیری
  • با هدف بزرگتری درگیر شوید.
  • مثبت باشید و افکار و رفتارهای منفی را رد کنید.
  • شادی بی قید و شرط

چرا پذیرش کسی که هستید می تواند دشوار باشد؟

در دنیای امروزی ما دائماً با تصاویری از ظاهر خود و سبک زندگی پر زرق و برقی که باید در آن زندگی کنیم بمباران می‌شویم. بنابراین نمی‌توان احساسات را  اندازه‌گیری کرد مگر اینکه از نظر عاطفی از طریق عشق به خود و یک تصویر سالم از خود مستقر شوید. کودکانی که در خانه‌هایی با والدین بسیار انتقادی بزرگ می‌شوند ممکن است به سختی خودشان را آنطور که هستند بپذیرند.

برای هنر پذیرش خود خودتان را ببخشید

یکی از اولین چیزهایی که باید بدانید این است که باید خودتان را ببخشید که کامل نیستید. این در ظاهر به اندازه کافی آسان به نظر می رسد. اما بخشش واقعی به معنای تغییر طرز فکر شما در مورد زندگی و همه چیزهایی است که در مورد تلاش برای برتری به شما آموزش شد. برنامه نویسی که همه ما در دهه های اخیر تحمل کردیم می تواند مضر باشد. موفقیت تعاریف زیادی دارد. در مورد تعریف خود تصمیم بگیرید و نگران اهداف و تعاریف غیر واقعی نباشید.

کارهایی را انجام دهید که برای شما مهم هستند

چالشی که همه ما با آن روبرو هستیم، همسویی ارزش ها و منافع خود با سایر نقاط جهان است. اگر موسیقی جاز را دوست دارید. اما این موسیقی نامطلوب است و پولساز نیست، پس باید با این واقعیت کنار بیایید که در حال حاضر از روندها دور هستید. این بدان معنا نیست که نباید به عشق و علاقه خود ادامه دهید.

عدم توجیه برای هنر پذیرش خود

مهمتر از آن، باید بدانید که لازم نیست آنچه را که دوست دارید برای کسی توجیه کنید. اگر سلیقه شما در حال حاضر مورد علاقه کسی نیست، مهم نیست. تنها چیزی که مهم است این است که شما خوشحال باشید و درگیر چیزهایی باشید که برای شما معنادار است. شجاعت برای اینکه خودتان باشید اولین قدم مهم برای پذیرش خود و زندگی شادتر است. سعی نکنید خود را با دیگران هماهنگ کنید، فقط آنچه هستید را بپذیرید و هرگز به خاطر تفاوت با دیگران عذرخواهی نکنید.

دستاوردهای خود را جشن بگیرید و آن‌ها را یادداشت کنید

پذیرش خود ممکن است برای افرادی که همیشه در تلاش برای انجام کارهای بیشتر و رسیدن به اهداف جدید هستند دشوار باشد. جامعه موفقیت‌محور که در آن زندگی می‌کنیم اغلب بر دستیابی به اهداف مادی تمرکز می‌کند. در عین حال دیگر اهداف به همان اندازه مانند شادی و سلامت روان را فراموش می‌کند. پذیرش خود بستگی به شناخت نظام ارزشی شما و احترام به آن نسبت به آنچه رئیستان می‌گوید و آنچه دیگران سعی می‌کنند به شما بگویند، دارد.

چگونه هنر پذیرش خود را بیاموزیم؟

این طبیعت انسان است که به دنبال هنر پذیرش خود باشد. مردم اهداف زیادی در زندگی دارند. اما اکثر آن‌ها اعتراف می کنند که به دنبال خوشبختی هستند. مطالعات اخیر تأیید کردند که روشن‌ترین راه برای رسیدن به شادی، یادگیری پذیرش خود است. هر چقدر هم که آن اطلاعات منطقی و پیش پا افتاده به نظر برسد، انجام آن آنقدرها هم که در ظاهر تصور می شود ساده نیست.

نکته

قدرت هنر پذیرش خود بدون شک برای اکثر مردم مهم است. با توجه به انتظارات جامعه، اعضای خانواده و دوستان از شما، همیشه ساده نیست که به خودتان وفادار بمانید و خود را بپذیرید. بسیار وسوسه انگیز است که طعمه هوس های «خشنودکننده مردم» شوید که شما را از مسیرتان دور می کند. در حالی که پذیرفتن خود برای آنچه هستید بسیار ساده به نظر می رسد. اما برای بسیاری از ما چندان آسان نیست.

  • مراحل اثبات شده برای یادگیری هنر پذیرش خود
  • با خودت مهربان باش
  • خودت را ببخش
  • گذشته را رها کن
  • نقاط قوت خود را بشناسید
  • منتقد درونی خود را ساکت کنید
  • یک سیستم حمایتی ایجاد کنید

با خودت خوب رفتار کن

بیشتر مردم نسبت به دیگران مهربان‌تر از خودشان هستند. هنر پذیرش خود به این معنی است که شما باید با خودتان به همان مهربانی رفتار کنید که با بهترین دوستان و خانواده خود رفتار می کنید. افکار را در ذهن خود ویرایش کنید. اگر آن چیزهای منفی و بی رحمانه را به دیگران نمی گویید، پس نباید به خودتان بگویید.

همه ما یک مونولوگ درونی داریم که انتقادی است و ما را برای هر فکر و عملی قضاوت می کند. این صدا عزت نفس شما را تضعیف می کند و پذیرش اعمال شما را دشوار می کند.

با خودتان رو راست باشید

از ابتدای زندگی، ما طوری برنامه ریزی شدیم که شهروندانی مسئولیت پذیر، فرزندان خوب، دانش آموزان فداکار، دوستان وفادار و برادر یا خواهری مهربان برای خواهر و برادرمان باشیم. فشار از سنین پایین شروع می شود تا انتظارات دیگران را برآورده کند. این توضیح می‌دهد که چرا توجه به افکار درونی‌تان که می‌توانند شما را به سمت خود واقعی‌تان راهنمایی کنند، بسیار دشوار است.

نکته

پذیرش آن‌چه بزرگترها در اوایل به ما می گویند باعث می شود به افکار و خواسته های خود شک کنیم. مدارس اغلب به ما می آموزند که چگونه مطابقت کنیم. در سنین پایین، کودکان یاد می‌گیرند که ماهیت واقعی خود را سرکوب کنند تا همانطور که انتظار می‌رود «جا بیفتند». اگر می خواهید شاد باشید، باید اجازه دهید خواسته ها و شخصیت واقعی خود ظاهر شوند.

پیچیدگی‌های زندگی و هنر پذیرش خود

به عنوان بزرگسالان، زندگی ما حتی پیچیده تر می شود و انتظارات زیادی از ما می گیرد. ما به این باور رسیدیم که می‌توانیم با ازدواج با فرد ایده‌آل، داشتن خانواده و سخت کوشی در شغلی که پاداش آن کار سخت را به ما بدهد، خوشبختی پیدا کنیم.

خود و دیگران را ببخشید

همه ما در طول زندگی اشتباه کردیم. به آن می گویند انسانیت با تفکر به تمام شکست ها و ناامیدی های خود در زندگی، خود را تنبیه نکنید. اگر می خواهید از زندگی لذت ببرید، باید شخص بدبین درونی خود را ساکت کنید.

هنر پذیرش خود

هنگامی که نگاه به عقب را متوقف کردید، می توانید ذهن خود را به روی آینده ای هیجان انگیز باز کنید که در آن بدرخشید. به نقاط قوت و علایق خود ضربه بزنید تا بتوانید هدایای منحصر به فرد خود را به دنیا ارائه دهید و زندگی معناداری را که قرار بود زندگی کنید، داشته باشید. با نگرش مثبت به آینده خود نزدیک شوید، همیشه به یاد داشته باشید که به کسی که هستید و آن‌چه می خواهید احترام بگذارید.

یک سیستم پشتیبانی مثبت ایجاد کنید

اگر خواهان پذیرش و خوشبختی هستید، پس باید خود را با افراد مثبت احاطه کنید. خیلی آسان است که بدون انتخاب عمدی افرادی که در زندگی خود می خواهید، وارد رابطه شوید. همکاران و اعضای خانواده معمولاً توسط شما انتخاب نمی شوند.

تنها چیزی که برای مدیریت این روابط کلیدی باید به خاطر بسپارید این است که زمانی را که با افراد منفی سپری می کنید محدود کنید. اگر خانواده ای دارید که شما را پایین می آورند، پس باید زمان خود را با آن‌ها محدود کنید یا در بدترین موارد آن‌ها را به طور کلی از زندگی خود حذف کنید.

نکته

دوستان و همسر شما را بر اساس احساسی که در شما ایجاد می کنند با دقت انتخاب کنید. آیا آن‌ها فرآیند هنر پذیرش خود را در شما می سازند، یا شما را خراب می کنند. اگر می خواهید شاد باشید، باید زمانی را با افراد شادی بگذرانید که به شما احساس خوبی نسبت به خودتان می دهند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا