چگونه می توان به یک نوجوان کمک کرد رابطه نامناسب خود را ترک کند

رابطه و دوستی بسیار مهم است. متاسفانه در جوامع امروزی بسیاری از افراد برای برقراری رابطه عجولانه تصمیم می گیرند. آن ها عوامل مختلف را بررسی نمی کنند بنابراین وارد رابطه نامناسب می شوند. در واقع برای یک سری افراد خصوصا نوجوانان داشتن یک رابطه کافی است. حتی اگر این رابطه به صورت یک طرفه باشد. خیلی از آن ها نیز روابط را به چشم نیاز های جنسی می بینند.

نیاز های جنسی صد در صد برای مرد و زن لازم است. اما آیا قبل از زمان معین آن انجام این کار درست است یا خیر؟ رابطه جنسی انواع مختلفی دارد. گاهی اوقات در اطرافیان خودمان کسی را می ببینیم که اعتیاد به روابط جنسی دارند. این گونه اشخاص باید برای درمان خود به مشاوره مراجعه کنند. مشاوره می تواند برای روابط جنسی به افراد مختلف کمک کند.

در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه می توان به یک نوجوان کمک کرد رابطه نامناسب خود را ترک کند. در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه می توان به یک نوجوان کمک کرد رابطه نامناسب خود را ترک کند صحبت کنیم.

نوجوانان سزاوار این هستند که رابطه مناسب داشته باشند؟

چگونه می توان به یک نوجوان کمک کرد رابطه نامناسب خود را ترک کند؟

هر نوجوان سزاوار این است که با افرادی سالم، حامی و مهم تر از همه ایمن احاطه شود. اگر نوجوان شما با فردی در ارتباط است که از نظر روحی و جسمی به او صدمه می زند، مهم است که بداند او شایسته چنین رفتاری نیست و او مقصر نیست.

به همین ترتیب، نوجوان شما باید بفهمد که هر چقدر هم که تلاش کنند شریک خوبی باشند، نمی توانند جلوی رابطه نامناسب را بگیرند. اما، آن ها می توانند اقداماتی را برای حفظ امنیت خود تا حد ممکن بدون در نظر گرفتن حرف ها و انتخاب های شریک زندگی خود انجام دهند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اغلب، اولین قدم برای انجام آن وظیفه این است که چگونه آن ها می توانند کنترل رابطه را  پس بگیرند. و ایمن بمانند و سپس آن ها را در یک برنامه ایمنی قرار دهند. اگر نوجوان شما در رابطه نامناسب است، ممکن است بخواهید در مورد تنظیم یک طرح ایمنی با او صحبت کنید. در این جا همه چیزهایی که باید درباره برنامه ریزی ایمنی با نوجوان خود بدانید آورده شده است.

برنامه ایمنی در نوجوانان چیست؟

یک طرح ایمنی یک برنامه فردی است که شامل استراتژی ها و اقداماتی مهم است. در آن یک نوجوان می تواند برای اطمینان از ایمنی خود در هنگام رابطه نامناسب دوستیابی و همچنین زمانی که قصد جدایی دارد و پس از پایان رابطه انجام دهد. یک برنامه ایمنی می تواند در هر زمان در رابطه دوستیابی تدوین شود. و باید به طور منظم با تغییر یا تشدید عوامل خطر در  رابطه نامناسب  مورد تجدید نظر قرار گیرد.

به طور کلی، یک طرح ایمنی طوری طراحی شده است که نوجوان شما را تا آن جا که ممکن است ایمن نگه دارد. در حالی که برای پایان دادن به رابطه با فردی که با او در ارتباط هستند گام برمی دارد. وقتی برای اولین بار ایده طرح ایمنی را برای نوجوان خود ذکر می کنید، ممکن است آن ها حتی متوجه نشوند که در یک رابطه نامناسب قرار دارند.

علائم سوء استفاده از دوستیابی در رابطه نامناسب

چگونه می توان به یک نوجوان کمک کرد رابطه نامناسب خود را ترک کند؟

بنابراین، ممکن است لازم باشد ابتدا در مورد علائم سوء استفاده از دوستیابی و همچنین آن چه یک رابطه سالم را تشکیل می دهد با آن ها صحبت کنید. سعی کنید احساسات خود را از گفتگو دور نگه دارید. مخصوصاً اگر دوست ندارید آن ها رابطه نامناسب داشته باشند. قضاوت یا نداشتن همدلی می تواند باعث آسیب به نوجوان شما شود. در نهایت، تصمیم برای قطع رابطه با یک فرد بدسرپرست باید انتخاب نوجوان شما باشد.

اما مطمئناً می توانید محدودیت هایی را در مورد آن‌ چه آن ها می توانند انجام دهند و چه زمانی می توانند شخصی را که با او ملاقات می کنند، ببینند. با این حال، به خاطر داشته باشید که تعیین بیش از حد محدودیت ها می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. حتی ممکن است باعث شود نوجوان شما بسیار بیشتر بخواهد در رابطه باقی بماند. در عوض، به آن ها کمک کنید تا ببینند چرا رابطه ای که در آن قرار دارند سالم نیست.

چرا نوجوان شما به برنامه ایمنی نیاز دارد

وقتی نوبت به برنامه ریزی ایمنی برای نوجوانان می رسد، آن ها در موقعیت منحصر به فردی قرار دارند. زیرا ممکن است در همان مدرسه ای که شخصی از آن ها سوء استفاده می کند، شرکت کنند. آن ها همچنین ممکن است حلقه دوستان یکسانی داشته باشند و در فعالیت های مشابه شرکت کنند. بنابراین، پایان دادن به رابطه با شخصی که از او سوء استفاده می کند می تواند کمی پیچیده تر باشد زیرا ممکن است نتواند تمام روابط خود را با آن شخص به طور کامل قطع کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

علاوه بر این، نوجوانان اغلب تکانشی و احساسی هستند و ممکن است در اوج لحظه تصمیم بگیرند. داشتن یک برنامه ایمنی آن ها را تشویق می کند تا سرعت خود را کاهش دهند. و در مورد راه هایی که می توانند ایمن بمانند فکر کنند. به این ترتیب، هنگامی که یک رابطه نامناسب ایجاد می شود، آن ها می دانند که باید چه کار کنند. یک طرح ایمنی همچنین به آن ها این قدرت را می دهد که بیندیشند که برای بازگرداندن کنترل در زندگی خود چه کاری می توانند انجام دهند.

به یاد داشته باشید، سوءاستفاده در مورد قدرت و کنترل است. و اگر نوجوان شما مورد آزار و اذیت قرار گیرد، او احتمالاً احساس ناتوانی و کنترل توسط شریک زندگی خود می کند. برنامه ایمنی به آن ها کمک می کند تا برخی از احساسات ناتوانی را کاهش دهند و نحوه حل موثر مشکلات را بیاموزند.

کمک به نوجوان از طریق جلوگیری از رابطه نامناسب

در حالی که نمی توانید اقدامات نوجوان خود را کنترل کنید، کمک به نوجوان از طریق جلوگیری از رابطه نامناسب مهم است. این می تواند ایده خوبی باشد که به نوجوان خود پیشنهاد دهید به یک متخصص مراقبت از سلامت روان مراجعه کند. با صحبت با یک درمانگر، آن ها ممکن است متوجه شوند که وضعیتی که در آن قرار دارند مضر است. شما، به عنوان سرپرست آن ها، همچنین ممکن است به یک درمانگر فکر کنید تا بتوانید با فرایند تلاش برای رساندن نوجوان خود به مکان امن تری کنار بیایید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چگونه می توان به یک نوجوان کمک کرد رابطه نامناسب خود را ترک کند؟

از آن جا که رابطه نامناسب برای نوجوان شما یک تجربه دردناک و زندگی است. و می تواند اساس هویت و عزت نفس او را متزلزل کند. به همین دلیل، شما همچنین ممکن است بخواهید با نوجوان خود در شناسایی و کار در جهت اهداف آن ها همکاری کنید. انجام این کار به آن ها کمک می کند تا تمرکز خود را بر آینده و جایی که می خواهند بروند بگذارند. این کار باعث می شود تا در مورد رابطه نامناسبی که تجربه می کنند تمرکز نکنند.

به همین ترتیب، ممکن است برای نوجوان شما مفید باشد که به مراقبت از خود عادت کند. آن ها باید تشخیص دهند که ارزش و ارزش دارند و لیاقت این را دارند که حتی به تنهایی با آن ها رفتار شود.

مشخصات یک طرح ایمنی چگونه است؟ ‌

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.  برنامه ریزی ایمنی می تواند برای نوجوان شما بسیار قدرتمند باشد. زیرا به آن ها اجازه می دهد راه هایی را که می توانند از طریق آن ها کنترل زندگی و ایمنی خود را به دست آورند تشخیص دهند.

گفته می شود، برای موثر بودن، یک برنامه ایمنی باید جامع باشد و همه جنبه های زندگی نوجوان شما را در نظر بگیرد. این بدان معناست که ایمنی را در خانه، مدرسه، محل کار، فعالیت های فوق برنامه و هنگام گذراندن وقت با دوستان در نظر بگیرید.

در این جا مواردی وجود دارد که باید آن ها را به کار بگیرید تا زمانی که نوجوان شما به اندازه کافی قوی و مستقل برای پایان دادن به رابطه احساس کند. هر یک از این موارد را مرور کنید.

به نوجوان خود یاد دهید که در هر سناریویی چه کاری می تواند انجام دهد تا در امان بماند. هر پیشنهادی چیزی نیست که نوجوان شما بخواهد در برنامه ایمنی خود بگنجاند و این خوب است. با آنچه در حال حاضر برای وضعیت آن‌ها مهمترین است، شروع کنید. شما همیشه می توانید برنامه ایمنی را مجدداً مشاهده کرده و موارد مورد نیاز را اضافه کنید.

شناسایی فضاهای امن در خانه، مدرسه و محل کار

چگونه می توان به یک نوجوان کمک کرد رابطه نامناسب خود را ترک کند؟

این ها مناطقی هستند که نوجوان شما سعی می کند در صورت احساس خطر یا تهدید به آن ها راه پیدا کند.

https://www.verywellfamily.com/develop-a-safety-plan-for-an-abused-teen-5113941

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا