چگونه می توان اهداف طولانی مدت در زندگی ایجاد کرد؟

موفقیت یک اصل مهم در زندگی همه ما است. برای این که به موفقیت برسیم باید موارد مختلفی را در نظر بگیریم. موفقیت به تلاش و کوشش بسیاری نیاز دارد. همچنین برای رسیدن به موفقیت باید برنامه ریزی برای اهداف خودمان داشته باشیم. اهداف همان طور که قبلاً گفتیم می تواند بلند مدت یا کوتاه مدت یا میان مدت باشد. نکته مهم این است که شما هدف خود را تغییر ندهید و یا برنامه ریزی دقیق آن را انجام دهید. شما می توانید برای هدف گذاری از مشاوران تحصیلی یا مشاوره خانواده هم استفاده کنید. بسیاری از ما وقتی می خواهیم اهداف خودمان را یادداشت کنیم خیلی از جزئیات کوچک را فراموش می کنیم. برای همین امر بهتر است برای داشتن برنامه ریزی اهداف دقیق تر از مشاوران استفاده کنید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه می توان اهداف طولانی مدت در زندگی ایجاد کرد.

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر این نکته را باید بدانید که تلاش کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه می توان اهداف طولانی مدت در زندگی ایجاد کرد صحبت کنیم.

بسیاری از مردم تصمیمات سال نو را برای تغییر می گیرند

 اهداف طولانی مدت

هر سال، بسیاری از مردم تصمیمات سال نو را برای تغییر می گیرند. و هر سال، اکثر این تصمیمات حل نشده باقی می مانند. در حالی که ممکن است در پیگیری یک هدف جدید و اهداف طولانی مدت در روز سال نو از شما الهام گرفته شود.  این تصمیمات ممکن است درخشندگی خود را در ماه های بعد از دست بدهد. بیشتر تصمیمات سال نو کنار گذاشته می شوند و تا بهار فراموش می شوند. بنابراین چرا حفظ اهداف طولانی مدت بسیار سخت است؟ حتی کارشناسان تغییر رفتار نیز اذعان دارند که تعقیب و دستیابی به اهداف بسیار دشوار است

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این وجود، شواهدی در حال ظهور در مورد انواع مختلف اهداف و نحوه تعامل این نوع اهداف وجود دارد. این که ممکن است به شما در دستیابی به موفقیت کمک کند. درک علم پشت این تکنیک های تعیین هدف ممکن است به شما کمک کند. این باعث می شود تا تصمیم سال نو خود را به یک تغییر سبک زندگی طولانی مدت تبدیل کنید.

انواع مختلف اهداف طولانی مدت

در حالی که اکثر مردم در روز سال نو “تصمیماتی” می گیرند، ممکن است تعیین اهداف طولانی مدت مفیدتر باشد. هدف و تصمیم کمی متفاوت است. یک تصمیم که در زمان گذشته گرفته شده است بیشتر شبیه یک پیمان است. وعده ای آهنین برای انجام بی عیب و نقص یک عادت جدید یا دیگر شرکت نکردن در یک عادت قدیمی. تصمیمات معمولاً اهداف والای بزرگی هستند که شخصی در گذشته تلاش کرده است آن ها را محقق کند. اما همچنان در انجام آن ها شکست خورده است. مشکل این نوع تفکیک این است که بعد از یک یا دو لغزش، افراد ممکن است احساس شکست کنند. در نتیجه تمایل خود را برای رها کردن کاهش دهند و به راحتی به الگوهای آشنا باز گردند.

هدف، تعهد به کار در جهت نقطه نهایی است که مطلوب باشد.

از سوی دیگر، هدف، تعهد به کار در جهت نقطه نهایی است که مطلوب باشد. و می تواند (تا حدی) بر اساس ارزش ها یا سیستم اعتقادی شما باشد. همچنین می تواند انعطاف پذیری و تنظیم بیشتری را ایجاد کند. با تعیین اهداف طولانی مدت، شما در عوض تلاش می کنید تا به یک رفتار دلخواه برسید. تفاوت اصلی بین تعیین هدف و تصمیم گیری در یک اصل است. این که افرادی که برای رسیدن به اهداف تلاش می کنند انتظار دارند که در ابتدا کامل نباشند. حتی به طور کلی از هر پیشرفتی که انجام می دهند خوشحال هستند. به گفته محققان، هدف “بازنمایی ذهنی از وضعیت نهایی مطلوب است که فرد متعهد به نزدیک شدن یا اجتناب از آن است”.

محققان دو نوع هدف را شناسایی کرده اند

 اهداف طولانی مدت

محققان دو نوع هدف را شناسایی کرده اند: اهداف فرعی و اهداف برتر. آن ها این نظریه را مطرح می کنند که با تعیین هر دو نوع هدف، شما شانس بیشتری برای ایجاد تغییرات کوتاه مدت موفق دارید. که به عادات سبک زندگی طولانی مدت تبدیل می شوند. این باعث می شود که با ارزش های شما و دیدگاه شما نسبت به خود ایده آل مطابقت داشته باشد.

اهداف برتر و اهداف طولانی مدت

یک هدف فوق العاده یا هدف بلند مدت، یک هدف گسترده است. این هدف ارزش های سطح بالای شما را در اولویت قرار می دهد و بر اساس شخصی است که شما می خواهید باشید. این اهداف بیشتر انتزاعی هستند و نقطه پایانی خاصی ندارند. به عنوان مثال، “من می خواهم فردی مناسب و ورزشکار باشم” یک هدف فوق العاده است. “من می خواهم به وزن سالم برسم و آن را حفظ کنم” یک هدف فوق العاده است. توجه داشته باشید که اهداف فوق العاده در مورد اقدامات لازم برای رسیدن به اثر مورد نظر مشخص نیستند.

این‌ ها همچنین تعهدات کوتاه مدت نیستند، بلکه تلاش‌ هایی طولانی مدت و در حال انجام هستند. این ها لزوماً در یک مقطع زمانی خاص به انجام نمی رسند. به عنوان مثال، ممکن است در یک تاریخ خاص به وزن سالم برسید، اما حفظ این وزن یک تعهد مداوم است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

 اهداف طولانی مدت

اهداف طولانی مدت هیچگونه راهنمایی در مورد چگونگی ایجاد تغییر ارائه نمی دهند. با ارائه یک موضوع راهنمای سازگار، از فرایند تغییر رفتار سود می برند. این اهداف جامع به شما این امکان را می دهد که در تصمیم گیری درباره نحوه رسیدن به جایی که می خواهید انعطاف پذیر باشید. به طوری که در هنگام بروز چالش ها، می توانید برنامه ریزی خود را تغییر دهید.  بدون این که احساس کنید به طور کامل از هدف خود دست کشیده اید.

اهداف فرعی

اهداف فرعی اهداف کوتاه مدت، خاص و مبتنی بر عمل هستند. آن ها جزئیاتی در مورد آن چه شما انجام می دهید و چه زمانی آن را انجام می دهید ارائه می دهند. اگر اهداف فرعی “چرا” را برای تجربه تغییر عادت ارائه می دهند، سپس اهداف فرعی “چگونه” را ارائه می دهند. اهداف فرعی به دلیل ویژگی خاص خود انعطاف پذیری کمتری نسبت به اهداف اصلی دارند. اما مزایای دیگری را نیز به همراه دارند. اول، از آنجا که آن ها کوتاه مدت هستند، بازخورد منظم و واضحی دریافت می کنید. که می تواند به شما در حفظ تعامل کمک کند. علاوه بر این، محققان همچنین دریافته اند که اهداف فرعی به شما کمک می کند تا انگیزه خود را حفظ کنید. چرا که اهداف طولانی مدت در آینده قابل پیش بینی است.

استراتژی تعیین هدف برای تغییرات پایدار

محققانی که اهداف هدف فرعی و برتر را مطالعه می کنند، این نظریه را مطرح کرده اند. بهترین راه برای دستیابی به موفقیت طولانی مدت، ترکیب هر دو نوع هدف است. شما ممکن است برای جلب توجه رقابت کنید اما اهداف فرعی روش هایی را ارائه می دهند. اقدامات قابل اندازه گیری خاص – که شما را درگیر و با انگیزه نگه می دارد. تحقیقات نشان داده است که افراد اهداف را به طور مداوم، با انگیزه بیشتر و برای مدت زمان طولانی تری دنبال می کنند. زمانی که آن ها بر اهداف فرعی تمرکز می کنند. این کار باعث می شود تا در زمانی مشخص تنها بر اهداف فرعی یا فرعی تمرکز می کنند.

بنابراین چگونه می توانید اهداف طولانی مدت در زندگی خود قرار دهید؟ ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید. سپس می خواهید اهداف خود را اصلاح کنید. در نهایت، شما می خواهید اهداف خود را تنظیم کنید.

تعريف كردن اهداف

اهداف طولانی مدت

برای تعریف اهداف خود، یک پروژه تحقیقاتی 2020 می تواند نقطه شروع فرآیند شما باشد. مطالعه ای در مجله Applied Psychology: Health and Well Being منتشر شده است. این مطالعه استراتژی های مختلف حل و فصل سال نو را مورد بررسی قرار داده است. از جمله استراتژی هایی که شامل اهداف فرعی و فرعی می شود. هر شرکت کننده در مطالعه با یک ایده کلی از یک راه حل که می خواستند دنبال کنند وارد پروژه شد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای تعریف یک هدف فوق العاده، از آن ها خواسته شد تا سه دلیل بیاورند. سه دلیل  که چرا می خواهند مصوبه سال نو خود را دنبال کنند، ذکر کنند. برای تعریف یک هدف فرعی، از آن ها خواسته شد تا سه اقدام یا مرحله مشخص خود را ه طور دقیق شرح دهند.

هنگامی که ایده ای درباره تغییر شیوه زندگی که می خواهید در سال جدید به آن بپردازید، داشته باشید باید نکاتی را بدانید. شما می توانید از این دو مجموعه دستورالعمل برای هدایت روند فکر خود استفاده کنید.

https://www.verywellmind.com/make-lasting-life-changes-3144686

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا