چگونه می توانید تشخیص دهید که همسر دروغگو دارید؟

ازدواج یک موضوع بسیار مهم است. برخی ازدواج را آسان می گیرند. نکته ای که باید بدانید این است که ازدواج مسئله بسیار مهمی است. ازدواج می تواند در افراد مختلف تاثیرات متفاوتی به وجود می‌آورد. برای داشتن یک ازدواج خوب گزینه های زیادی وجود دارد که باید رعایت شود. برخی از این گزینه ها را ممکن است بدانید. برخی هم برای شما تازگی دارند. یکی از مسائل مهم در ازدواج و شرایط آن راستگویی است. افرادی که دروغ می گویند می توانند در زندگی و کار خود دچار مشکل شوند. دروغگویی می تواند آسیب های مختلفی را برساند. برای همین شما باید قبل از ازدواج بدانید شخص مورد نظر شما دارای چه رویکرد رفتاری است. رفتار در افراد مختلف متفاوت است. رفتار ها می توانند شخصیت انسان ها را بسازند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه می توانید تشخیص دهید که همسر دروغگو دارید؟

نکته قابل توجه

یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه می توانید تشخیص دهید که همسر دروغگو دارید؟ صحبت کنیم.

تقریباً همه گاه به گاه دروغ می گویند

همسر دروغگو

تقریباً همه گاه به گاه دروغ می گویند. دروغ گفتن بدون ملاحظه حتی ممکن است به محافظت از احساسات دیگران یا حفظ ثبات در روابط شما کمک کند. با این حال، دروغ بیش از حد یا مخرب می تواند به روابط شما با همسرتان آسیب جبران ناپذیری برساند. بنابراین، چگونه می توانید تشخیص دهید که همسر دروغگو دارید یا خیر؟ تشخیص همسر دروغگو آسان نیست سوء ظن های شما می تواند مانع رسیدن به حقیقت شود. نشانه هایی را که به شما دروغ می گویند بسیار هستند. اگر فکر می کنید همسرتان به شما دروغ می گوید آن نشانه ها را می توانید انجام دهید.

چرا مردم در روابط دروغ می گویند؟

مردم به دلایل زیادی دروغ را انتخاب می کنند. این ها می توانند از نیت خوب و خوش خیم تا تلاش عمدی برای ایجاد درد متغیر باشند. دلایل دروغگویی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تلاش برای محافظت از احساسات دیگران
  • اجتناب از درگیری، خجالت و یا مجبور به مواجه شدن با عواقب رفتار آن ها
  • ترس از طرد شدن یا از دست دادن همسر
  • پنهان کردن کاری که انجام داده اند یا نکرده اند
  • خود را خوب، موفق تر، خاص یا با استعدادتر از آن چه هستند نشان دهند

به تعویق انداختن تغییر در شیوه زندگی

در حالی که ممکن است مردم به عنوان راهی برای محافظت کار هایی بد انجام دهند. آن ها به عنوان شیوه ای از احساسات شریک زندگی خود یا اجتناب از درگیری دروغ بگویند. این دروغ های دیگر همچنان با کاهش اعتماد و صمیمیت باعث ایجاد مشکل در رابطه می شوند.

نشانه های همسر دروغگو

همسر دروغگو

در حالی که دانستن برخی از علائم معمولی دروغ می تواند مفید باشد. اما درک نادرست از چنین رفتارهایی نیز آسان است. در واقع، یک مطالعه ویژگی هایی را نشان داد. این که افراد تنها قادر به تشخیص دقیق دروغ گفتن 54٪ از مواقع در محیط آزمایشگاه هستند. بنابراین اگر فکر می کنید همسر دروغگو دارید، فقط 50/50 شانس این را دارید که راست بگویید. تشخیص دروغ همیشه آسان یا ساده نیست. برای تشخیص دروغ روی این علائم حساب نکنید. فقط به این دلیل که کسی برخی از رفتارهای زیر را نشان می دهد. این لزوما بدان معنی نیست که او دروغ می گوید.

موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • اجتناب از تماس چشمی، نگاه چپ به راست، خیره شدن از کنار شما یا دور شدن از شما در حین صحبت
  • مردد بودن
  • مبهم بودن، ارائه جزئیات اندک
  • زبان بدن و حالات صورت با آنچه گفته می شود مطابقت ندارد. مانند “نه” گفتن اما سر را به بالا و پایین تکان دادن
  • انکار مستمر اتهامات
  • عبور از دست یا پاها
  • حالت دفاعی
  • رفتارهای متفاوتی مانند عمل نکردن به روش معمول
  • ناسازگاری در آن چه به اشتراک گذاشته می شود
  • عدم استفاده از انقباضات، تأکید بر “نه” هنگام صحبت
  • شانه ها را بالا انداختن
  • روی ابرو احساس تعریق داشتن
  • قرار دادن یک مانع مانند یک میز یا یک صندلی در مقابل خود
  • بازی با مو
  • ارائه اطلاعات و جزئیات بیشتر از آن چه لازم است یا خواسته شده است
  • سفتی یا بی حوصلگی
  • چندین بار “نه” گفتن
  • حالت خمیده داشتن
  • خودخوری
  • متوقف کردن مکالمه با استفاده مکرر از مکث ها و نظراتی مانند “هوم” یا می دونی”
  • دست زدن به چانه یا مالیدن ابروها
  • حرکات غیر طبیعی یا محدود بازو و دست
  • آرامش غیر معمول
  • نوسانات غیرمعمول صدا، انتخاب کلمه، ساختار جمله
  • عدم تمایل به تماس با همسر در طول مکالمه
  • استفاده از پرکننده کلمات یا پاسخ گریز از تلفن هنگام تلفن

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ممکن است عصبی بودن، حواس پرتی یا عدم تماس چشمی را با دروغگویی اشتباه بگیرید. این ممکن است منجر به خواندن اشتباه یا برچسب زدن اشتباه رفتارهای همسرتان شود. تشخیص سرنخ های غیرکلامی یک همسر دروغگو دشوار است و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دانشمندان حتی دیدگاه های متضادی در مورد این موضوع دارند. به عنوان مثال، برخی از محققان می گویند که حرکت چشم پیش بینی خوبی برای دروغ نیست.

تاثیر دروغگویی در رابطه

برخی از دروغ ها ممکن است بی ضرر به نظر برسند.  و داشتن یک همسر دروغگو احتمالاً اجتناب ناپذیر است (به ویژه در مورد دروغ های سفید یا دروغ های حذف). اما حتی دروغ های اندک و نادر نیز می تواند بر بی اعتمادی و سایر مشکلات روابط بیفزاید.

کاهش اعتماد

همسرتان مدام دروغ بگوید. این می تواند تأثیر مستقیمی بر اعتماد داشته باشد. هرچه بیشتر دروغ بگویند، کمتر به آن ها اعتماد دارید یا به صداقت آن ها ایمان ندارید.

صمیمیت کمتر و همسر دروغگو

صمیمیت مستلزم آسیب پذیری عاطفی است. که بدون پایه اعتماد و صداقت تقریباً غیرممکن می شود.

کاهش شفقت و همدلی

دروغگویی تشخیص احساسات دیگران را دشوار می کند. این که به نوبه خود می تواند شفقت و همدلی شما را نسبت به آن شخص کاهش دهد.

دروغ و فریب بیشتر

یک مطالعه نشان داد که مغز می تواند با عدم صداقت سازگار شود. به عبارت دیگر، هرچه کسی بیشتر دروغ بگوید، مغز او بیشتر به دروغ عادت می کند.

 نحوه برخورد با همسر دروغگو

همسر دروغگو

اگر مشکوک هستید که همسرتان بی صداقت است. مراحلی وجود دارد که می توانید با شفقت نسبت به همسرتان و خودتان پاسخ دهید. به غرایز خود تکیه کنید. مهم این است که به شهود خود اعتماد کنید. واکنش شما به همسر دروغگو خود ممکن است دقیق‌تر از تلاش برای شناسایی رفتارهای کلیشه ای باشد. چرا که این رفتار ها اغلب با دروغگویی مانند بی قراری و عدم تماس چشمی همراه است.

انتظارات سالم را برای صداقت تعیین کنید

به عنوان مثال، انتظار دارید که همسرتان در هر دقیقه از روز به شما بگوید دقیقاً کجا هستند و چه می کنند. این ها ویژگی هایی هستند که در شما وجود دارد. این یک درخواست غیر منطقی است. ساختن آن ممکن است دروغ را دائمی کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

قبل از پاسخ دادن به آن چه همسرتان به شما می گوید، فکر کنید. ممکن است شریک زندگی شما چیزی را که فکر می کنید دروغ است نقل می کند. قبل از پاسخ دادن، لحظه کوتاهی وقت بگذارید. این به شما یک لحظه فرصت می دهد. این باعث می شود تا هر یک از الگوهای دروغگوی همسرتان را پردازش کرده و از پاسخگویی تکانشی جلوگیری کنید.

سوالات مستقیم بپرسید یا حرف‌ های همسرتان را به چالش بکشید

یک مطالعه در سال 2008 پیشنهاد می کند که درخواست تماس چشمی داشته باشید. سپس درخواست کنید که داستان برعکس بیان شود. دروغ گفتن تلاش قابل توجهی را می طلبد. بنابراین اگر از همسرتان بخواهید داستان خود را به ترتیب زمانی بازگو کند. تشخیص شکاف های داستان و سایر شاخص‌های رفتاری ممکن است آسان تر باشد.

آیا باید با همسر دروغگو برخورد کرد؟

How can you tell if you have a lying spouse?

برخی از کارشناسان معتقدند که هرچه زود تر همه حقایق گفته شود. هر چه زودتر صداقت بار دیگر در مشارکت مطرح شود، بهتر است. با این حال، شما همچنین می توانید منتظر بمانید تا اطلاعات و حقایق بیشتری را کشف کنید. این باید قبل از این که همسرتان را با سوء ظن های خود مواجه کنید. فقط شما می دانید چه چیزی برای شما راحت تر است و چه چیزی برای موقعیت خاص شما بهتر است.

آیا باید شریک خود را ببخشید؟

این که آیا دروغگوی شریک خود را می بخشید یا نه، یک انتخاب بسیار فردی است. این موضوع ممکن است به الگوی رفتاری قبلی او بستگی داشته باشد. یا حتی همچنین میزان آسیب ناشی از دروغ بستگی داشته باشد.

https://www.verywellmind.com/how-to-tell-if-spouse-is-lying-2300996

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا