چگونه مشاوره قبل از نامزدی می تواند به یک ازدواج موفق منجر شود؟

مشاوره برای کسانی که می خواهند ازدواج کنند مهم است. ازدواج باعث آرامش روحی روانی در زندگی افراد می شود. متاسفانه در جوامع امروزی افراد ازدواج ها را آسان می گیرند. زوجین باید سعی داشته باشند قبل از این که ازدواج کنند مشاوره های ازدواج را پشت سر بگذارند. یک نوع مشاوره که به این مشاوره قبل از نامزدی معروف است نیز می تواند برای ازدواج مفید باشد. این مشاوره ها به شما کمک می کند تا زندگی خود را زیباتر شروع کنید. بعضی آزمون ها وجود دارند که برای شخصیت انسان استفاده می شوند. در مقاله های قبل گفتیم که آزمون های شخصیت چگونه انجام می شوند.

برای ازدواج نیز آزمون های وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. برخی از این آزمون ها فردی است و برخی هم برای دو زوج در نظر گرفته می شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه مشاوره قبل از نامزدی می تواند به یک ازدواج موفق منجر شود؟ یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است.

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه مشاوره قبل از نامزدی می تواند به یک ازدواج موفق منجر شود؟ صحبت کنیم.

خواستگاری از کسی که دوستش دارید می تواند یک تجربه صمیمانه باشد

چگونه مشاوره قبل از نامزدی می تواند به یک ازدواج موفق منجر شود؟

خواستگاری از کسی که دوستش دارید می تواند یک تجربه صمیمانه باشد، اما باید با دقت فکر کنید. گاهی اوقات، احساسات مانع بحث و برنامه ریزی می شود که می تواند منجر به ازدواجی شود که احتمال شکست آن بیشتر است.

برخی بدون شناخت کافی از طرف مقابل یا ندانند که چگونه با فشارهای ازدواج مقابله خواهند کرد، وارد ازدواج می شوند. به محض این که واقعیت های زندگی مشخص شود، ممکن است سعی کنند از ازدواج عقب نشینی کنند.  اما متوجه می شوند که خیلی دیر شده است.

مشاوره قبل از نامزدی و ازدواج مناسب

چگونه می توان آن را برطرف کرد؟ یک راه مشاوره قبل از نامزدی است. مشاوره قبل از نامزدی کمی عجیب به نظر می رسد. با این حال، اگر درست قبل از ازدواج منتظر بمانید، ممکن است احساس کنید که برای بازگشت به عقب، بیش از حد پیش رفته اید. حتی اگر همه مشکلات حل نشده باشند. به‌علاوه، شاید بخواهید از نامزدی فراتر بروید. ممکن است هزینه ای را برای یک حلقه خرج کنید، فقط برای این که بفهمید ازدواج برای شما مناسب نیست.

به همین دلیل ایده خوبی است که حتی قبل از طرح سوال به یک مشاور مراجعه کنید. در اینجا چند راه مشاوره قبل از نامزدی می تواند به شما کمک کند.

مشاوره قبل از نامزدی به شما کمک می کند که یکدیگر را بهتر بشناسید

در ابتدا، این کمی احمقانه به نظر می رسد. احتمال این وجود دارد که شما دو نفر برای مدت طولانی با هم قرار داشته باشید. یا حتی معتقدید که شریک زندگی خود را از درون و بیرون می شناسید. با این حال، شریک زندگی شما شاید رازها، خصلت ها و ویژگی های دیگری داشته باشد که ممکن است ندانید. به خصوص اگر شما دو نفر هنوز فرصتی برای زندگی مشترک نداشته باشید. در این فضا مشاوره قبل از نامزدی مفید است.

شما ممکن است آن شخص را از صمیم قلب دوست داشته باشید. اما زمانی که شما دو نفر به خانه می روید، ممکن است شما یا شریک زندگی تان خصلت هایی داشته باشید که یکدیگر را دیوانه کند. ممکن است یک شخص از دیگری بهتر باشد. شما ممکن است در برخی رفتارها در خانه ایجاد مشکل  کنید در حالی که دیگری آن مشکل را ندارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چگونه مشاوره قبل از نامزدی می تواند به یک ازدواج موفق منجر شود؟

با این حال، این فقط در مورد عجیب و غریب و مسائل منفی نیست. یک مشاور می تواند از شما سوالاتی بپرسد که جرقه گفتگوی عمیقی را ایجاد کند، سوالاتی که تا آن زمان به آن ها فکر نکرده اید. یک مشاور ممکن است سوالات ساده ای مانند “بزرگترین دستاورد شما چیست؟” بپرسد. این باعث می شود تا تبدیل به بحث و جدل نشود.

سابقه خانوادگی و مشاوره قبل از نامزدی

مشاوره قبل از نامزدی  زمانی که  ممکن است شما دو نفر یکدیگر را به خانواده خود معرفی نکرده باشید، مهم است. یا ممکن است سابقه کامل خانوادگی خود را فاش نکرده باشید. در طول مشاوره قبل از نامزدی، این امر بسیار مهم می شود. سوالات عبارتند از:

سابقه خانوادگی شما چقدر روی شما تاثیر گذاشته است؟

هرکسی تأثیرات متفاوتی دارد، و در حالی که افرادی که شما را بزرگ کرده اند تأثیر دارند، اما تا چه حد قابل بحث است. در مورد ارزش هایی که از خانواده خود آموخته اید صحبت کنید.

رابطه شما با پدر و مادر، خواهر و برادر، خاله و عموهایتان چقدر نزدیک است؟

برخی افراد به خانواده خود بسیار نزدیک هستند. دیگران ارتباط دارند اما ممکن است استقلال بیشتری داشته باشند. سپس برخی ترجیح می دهند هر زمان که بتوانند از خانواده خود دوری کنند. دانستن این موضوع می تواند به شما کمک کند تا در مورد شخصی که قرار ملاقات دارید بیشتر بدانید.

خانواده شما با چه مشکلاتی مواجه بودند؟ پدر و مادرت فقیر بودند؟ خیلی دعوا کردند؟ آیا آن ها با شما خوب بودند یا اینکه شما دو نفر بحث و جدل زیاد داشتید؟

ممکن است این سوالات بی ربط به نظر برسند، اما خانواده های شما پس از ازدواج شما به هم مرتبط می شوند، چه بخواهید یا نه. ممکن است مجبور نباشید همیشه با خانواده شریک زندگی خود روبرو شوید، اما باید آن ها را بهتر بشناسید.

همچنین، یک گذشته آسیب زا با خانواده شما می تواند انتظارات ازدواج شما را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، اگر با والدینی بزرگ شده‌اید که مشکلاتی در رابطه داشتند، ممکن است ترس از طلاق یا مشکلات مربوط به خود داشته باشید.

انتظارات شما برای مشاوره قبل از نامزدی چیست؟

چگونه مشاوره قبل از نامزدی می تواند به یک ازدواج موفق منجر شود؟

یکی از سوالاتی که ممکن است به شریک زندگی خود پاسخ ندهید، انتظارات شما از ازدواج آینده است. یکی از دلایل اصلی شکست ازدواج ها فقدان ارتباط است و یکی از نمونه های عدم ارتباط، انتظارات ناگفته ای است که برآورده نمی شود. گاهی اوقات، ممکن است نخواهید انتظارات خود را بیان کنید، زیرا معتقدید که این انتظارات باعث می شود که شما احساس رئیسی یا کنترل کنید. با این حال، اگر نمی خواهید از انتظارات شریک زندگی خود پیروی کنید، داشتن انتظارات بسیار خوب است.

انتظارات از ازدواج شما می تواند متفاوت باشد. چیزهای کوچک برای صحبت کردن خوب است. مثلا:

کارهای مختلف را در هنگام  مشاوره قبل از نامزدی می تواند یک گزینه خوب باشد. برخی از زوج ها دوست دارند حجم کار را به طور مساوی بین یکدیگر تقسیم کنند. یا حتی کارهای مختلفی را به آن ها اختصاص دهند. یک نفر ممکن است حجم کار کمتری داشته باشد، بار را بر عهده بگیرد یا از او انتظار می رود که کمک کند. با مشخص کردن کارها، هر دوی شما می توانید آن ها را خیلی سریعتر انجام دهید.

چه کسی مواد غذایی را خریداری خواهد کرد؟

اغلب به این بستگی دارد که چه کسی در زمینه خرید دارای ذهن باهوش تری است. به عنوان مثال، اگر یکی از شما ولخرج باشد به یک کالای خواربارفروشی می رود و بیش از حد خرید می کند. آن وقت شریک از این که این همه خرج کرده ناراحت می شود و دعوا در می گیرد.

چند وقت یکبار شما دو نفر بیرون می روید؟

زوج ها عاشق بیرون رفتن در شب های ملاقات هستند، اما برخی آن را بیشتر از دیگران ترجیح می دهند. برخی می خواهند هر هفته بیرون بروند، در حالی که برخی دیگر آن را برای یک مناسبت ذخیره می کنند. برخی از آن ها یک وعده غذایی خوب می خواهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است گزینه ارزان تری را ترجیح دهند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چگونه مشاوره قبل از نامزدی می تواند به یک ازدواج موفق منجر شود؟

اگر شما دو نفر با هم زندگی نکرده اید، اگر یکی در شیفت شب و دیگری صبح ها کار کند، ممکن است دچار مشکل شوید. سعی کنید قبل از این که ازدواج کنید این مشاوره قبل از نامزدی را انجام دهید. بسیاری از این وظایف ممکن است در طول زمان تغییر کنند. یا شما و شریک زندگیتان می توانید مسئولیت را به طور متناوب تغییر دهید. با این حال، با گفتگو در مورد آن ها، حداقل می توانید پایه و اساس داشته باشید.

صحبت در مورد بودجه چیزی است که هیچ کس دوست ندارد در مورد آن صحبت کند، بنابراین تعجبی ندارد که بسیاری از ازدواج ها به دلیل مشکلات مالی با شکست مواجه می شوند. یک نفر خرج بزرگی می کند، در حالی که دیگری می خواهد هر پولی را پس انداز کند. آن ها دور هم جمع می شوند و به زودی مااند دو فرد که با هم رقابت دارند بر سر پول دعوا می کردند.

 

منابع
وبسایت regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا