چگونه داشتن دوست به والدین کمک می کند؟

دوستی در دنیای امروزی هم می تواند مفید و هم مضر باشد. دوستی می تواند باعث پیشرفت یا اگر دوستی مضری باشد باعث آسیب شود. در جهانی که زندگی می کنیم ارتباطات حرف اول را می زنند. ارتباطات در دنیای امروز عامل موفقیت هستند. موفقیت در دنیای امروزی لازمه تلاش و کوشش است. دوستی باعث می شود شما پیشرفت داشته باشید. تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی ایجاد کند. جدایی در روابط وجود دارد. شما چه بخواهید چه نخواهید جدایی را تجربه خواهید کرد. حال این جدایی می تواند موقت یا تمام وقت باشد.

تمام وقت بودن مثل زمانی است که دو زوج از یکدیگر جدا می شوند. اما کوتاه مدت مانند جدایی از خانواده برای رفتن به دانشگاه است. امروز بیشتر در ارتباط با جدایی رو زوج صحبت خواهیم کرد. دوستی بعد از جدایی مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم چگونه داشتن دوست به والدین کمک می کند؟ صحبت کنیم. دوستی می تواند باعث پیشرفت شما شود اما گاهی اوقات اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است.

حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه داشتن دوست به والدین کمک می کند؟ صحبت کنیم.

برقراری ارتباط با دیگران برای والدین اهمیت دارد

چگونه داشتن دوست به والدین کمک می کند؟

داشتن دوست به خصوص به عنوان والدین اهمیت دارد. دوستان و ارتباطاتی که مانند شما پدر و مادر هم هستند واقعاً می‌تواند به گذر از آب‌های متلاطم ناشی از تربیت بچه‌ها کمک کند. کارولین آدامز، پزشک متخصص LPC، می‌گوید: «دوستی‌های باکیفیت به‌عنوان والدین برخی از عدم اطمینان و سرزنش خود را که می‌تواند با این نقش [والدین] همراه باشد، از بین می‌برد. در واقع ما را به طرز فکر ما با هم هستیم نزدیک تر می‌کند.

احساس آرامش و اعتبار و داشتن دوست

داشتن دوستانی که برای بیرون رفتن یا نوشیدن قهوه در دسترس هستند، احساس آرامش و اعتبار می کند. اما اگر احساس نمی کنید که چنین دوستانی دارید، ممکن است احساس کنید که از دست داده اید. خوشبختانه، امکان یافتن آن دوستان وجود دارد. فقط زمان و کمی تلاش می خواهد. پیش از این، کارشناسان و والدین ایده‌ها و پیشنهاداتی را در مورد چگونگی برقراری ارتباط پایدار با والدین به اشتراک می‌گذارند.

چرا داشتن دوست به والدین کمک می کند؟

داشتن دوست به والدین ما کمک می کند که کمتر احساس تنهایی کنیم و بیشتر مورد حمایت قرار بگیریم. زیرا با مراحل و چالش های مختلفی با فرزندانمان روبرو می شویم. کلی بوس، MSW، RSW، یک مددکار اجتماعی، روان درمانگر و یکی از مجریان Talk Therapy Pod می گوید: «ارتباط به ما فرصتی می دهد تا سنین و مراحل را با سایر والدینی که آن را تجربه می کنند عادی کنیم. داشتن دوست به ما فرصتی می دهد تا سنین و مراحل را با سایر والدینی که آن را تجربه می کنند عادی کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

داشتن دوست می تواند مانند یک پناهگاه امن باشد. آن ها مکانی برای به اشتراک گذاشتن حمایت ها و پیشنهادات (یا همدردی و نگاه های آگاهانه) هستند. در زمانی که شما مشکلاتی در زندگی دارید داشتن دوست می تواند بسیار مفید باشد. داشتن دوستی که مسیر فرزند روزی را درک می‌کند، احساسات ما را در طول چالش‌های والدین تأیید می‌کند.

در واقع، داشتن دوستان حامی با رضایت از زندگی بالا همراه است. همچنین با شادتر بودن همراه است. بعلاوه، دوستی حتی می تواند سلامت جسمی و روانی شما را بهبود بخشد.

لازم نیست هر دوستی احساس عمیقی در سطح روحی داشته باشد

چگونه داشتن دوست به والدین کمک می کند؟

با این حال، لازم نیست هر دوستی احساس عمیقی در سطح روحی داشته باشد. گاهی اوقات آن ها با ایجاد احساس در حلقه یا بخشی از یک جامعه، هدف ساده تری را دنبال می کنند. اگر احساس می کنید دوستی های شما در سطح سطحی است، اشکالی ندارد. هنوز هم راهی برای ارتباط با دیگران و احساس آگاهی است. همه این ها می تواند به شما کمک کند در سفر والدین خود احساس امنیت بیشتری کنید.

چگونه به عنوان والدین دوست شویم؟

شروع دوست یابی ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما مراحل ساده ای وجود دارد که می توانید انجام دهید تا احساس کنترل پذیری بیشتری داشته باشید. در این جا چند راه وجود دارد که می تواند به شما در شروع دوست یابی به عنوان والدین کمک کند.

با داشتن دوست می توانید در روابط درگیر شوید

روان شناس، بوس می‌گوید: «برای ملاقات با والدین، مشارکت، شرکت در رویدادها و حضور در بین  آن ها مهم است. او اذعان می‌کند که این می‌تواند زمانی چالش برانگیز باشد که والدین درگیر فرایندهایی در خواسته‌های رقابتی هستند.

اگر می‌خواهید ارتباط برقرار کنید، مهم است که وقتی فرصت‌هایی برای برقراری ارتباط وجود دارد، قابل دسترس باشید. بوس می‌گوید: «هرچه بیشتر بتوانیم برنامه‌های خود را کاهش دهیم، بهتر است. این به [ما] فضایی برای حضور در روابط  راا می‌دهد. در واقع این فرصت را می‌دهد تا بر اساس علایق مشترک با والدین دیگر ارتباط برقرار کنیم.»

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چگونه داشتن دوست به والدین کمک می کند؟

Bos پیشنهاد می‌کند تلفن خود را در طول فعالیت‌های دیگر کنار بگذارید تا فرصت‌هایی برای برقراری ارتباط با والدین اطرافتان فراهم شود. [کاهش برنامه‌هایمان] به [ما] فضایی برای حضور در روابط مختلف می‌دهد. در واقع این فرصت را می‌دهد که بر اساس موارد مختلفی با دوستان خود ارتباط برقرار کنیم.

پیوند بر منافع مشترک و داشتن دوست

آدامز می گوید یکی از بهترین راه ها برای ایجاد دوستی به عنوان والدین این است که با افراد دیگری که در علایق و ارزش های شما سهیم هستند، ارتباط برقرار کنید. آدامز می‌گوید: «اگر به ورزش یا بودن در فضای باز اهمیت می‌دهید، سعی کنید به یک گروه تمرینی یا پیاده روی برای والدین بپیوندید. “یا اگر برای کار های انسان دوستانه ارزش قائل هستید، یک پروژه گروهی را انتخاب کنید که مناسب کودک باشد و به دنبال فرصتی برای ارتباط با والدین دیگر باشید.”

لیا سان مادر پنج فرزند، می‌گوید که با تعدادی از بهترین دوستانش در گروه‌های کوچک و از طریق پیوستن به PTA مدرسه آشنا شده است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همچنین یافتن والدینی که مشکلات خاص شما را درک می کنند، می تواند مهم باشد. او همچنین اخیراً متوجه شده است که می تواند از با داشتن دوست که از لحاظ روحی روانی به کودکان خودش کمک کند و از وجود دوست سود ببرد. لیا سان می‌گوید: «احساس می‌کنم به کسی نیاز دارم که نه تنها زندگی من، بلکه زندگی کودک من را درک کند». من اخیراً سعی کرده ام با برخی از مادران در اتاق انتظار پزشک ارتباط دوستانه برقرار کنم. زیرا در این بازدیدهای خاص همه ما در کنار فرزندانمان با همان مشکلات یکسان هستیم.»

آزمون و خطاست و داشتن دوست

به یاد داشته باشید، ممکن است برای  داشتن دوست کمی آزمون و خطا طول بکشد. لیا سان می گوید: «متاسفانه داشتن دوست برای والدین کمی شبیه قرار ملاقات است. “گاهی أوقات برخی از این روابط با والدین دیگر خوب است. اما بعضی وقت ها شما آرزو می کنید همیشه تنها بمانید تا با والدین دیگر دوست شوید.

برای داشتن دوست از منطقه  امن خود خارج شوید

روان شناسی به نام باس تاکید می کند، وقتی نوبت به ملاقات با دوستان جدید می رسد، مهم است که ریسک کنید و دست به کار شوید. باس می‌گوید: «ممکن است به نظر برسد که شما تنها کسی هستید که به یک شبکه اجتماعی نیاز دارید. اما اغلب وقتی با والدین دیگر تماس می‌گیرید، آن ها نیز خوشحال می‌شوند که ارتباط برقرار کنند.

پاتریشیا سپتون، مادر دو فرزند، می‌گوید چند سال طول کشید تا گروهی از مادران را به عنوان دوست پیدا کند. در حالی که والدین در جامعه روستایی او بسیار دوستانه برخورد می کنند. آن ها اغلب در گروه های دوستی قدیمی و سنتی حضور دارند. مواقعی وجود داشته است که او کمی از بیرون به قضیه نگاه می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینهچگونه داشتن دوست به والدین کمک می کند؟

هنگامی که او متوجه شد که چند مادر دیگر در تمرین هاکی پسرش به تنهایی در جایگاه ها نشسته بودند، فهمید که می خواهد با آن ها ملاقات کند. با وجود برخی مشکلات، او شروع به صحبت کردن با این مادران کرد و به زودی متوجه شد که آن ها از معاشرت خوشحال هستند.

پاتریشیا سپتون می گوید: ارتباط با آن ها زندگی من را غنی کرده و به من اعتماد به نفسی داده است که نمی دانستم به آن نیاز دارم.

طولی نکشید که آن ها شروع به نشستن با هم کردند. همین کار منجر به آشنایی و گفت و گوهای گروهی شد.

برقراری ارتباط آنلاین برای داشتن دوست در والدین

این روزها همه موافق برقراری ارتباط آنلاین هستند. این که فرصت های بیشتری را برای داشتن دوست ایجاد می کند برای همه مشخص است. سعی کنید به یک گروه فیس بوک برای والدین در منطقه خود بپیوندید.

https://www.verywellfamily.com/how-to-make-friends-as-a-parent-5198351

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا