چگونه ترس پیش‌روی در اشتباهات را متوقف کنیم (حتی وقتی هیچ چیز درست پیش نمی‌رود)

ترس پیش‌روی در اشتباهات زمانی به سراغ یک فرد می آید که آن شخص دچار ناامیدی باشد. وقتی ما بپذیریم که هیچ وقت پیروز نمی‌شویم طبیعتاً ناامیدی بیشتر به سراغمان می آید. رنج در زندگی برا همه افراد ایجاد می شود. همان طور که خانواده می تواند ما را به سمت موفقیت راهنمایی کند، گاهی اوقات ممکن است باعث شکست ما شود. شکست در زندگی گاهی اوقات لازم است.

اما به شرطی که افراد بتوانند بعد از به زندگی خود بازگردند. خیلی از مردم بعد از این که شکست می خورند ناامید می شوند. در واقع این شکست پایان کار آن ها در زندگی خواهد بود. انسان باید مسئولیت پذیر باشد. حتی با وجود داشتن خانواده بد شما می توانید به موفقیت برسید. حتی بزرگ ترین افراد هم در زندگی مشکلاتی داشتند. نکته مهم این است که چگونه با داشتن خانواده ای آزار دهنده موفق شویم. شکست چه بخواهیم چه نخواهیم برایمان اتفاق می افتد. اما آیا ما می توانیم با اشتباهات در زندگی خود کنار بیاییم؟ در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه ترس پیش‌روی در اشتباهات را متوقف کنیم (حتی وقتی هیچ چیز درست پیش نمی‌رود)، چگونه است؟

ترس پیش‌روی در اشتباهات و آموزش از شکست های گذشته

ما مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه با شکست در زندگی کنار بیاییم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه ترس پیش‌روی در اشتباهات را متوقف کنیم (حتی وقتی هیچ چیز درست پیش نمی‌رود)، صحبت کنیم.

اعتقادات غیر منطقی در مورد ترس پیش‌روی در اشتباهات

ممکن است در مقطعی از زندگی خود باورهای غیر منطقی در مورد شکست در زندگی ایجاد کرده باشید. شاید فکر می کنید شکست به این معنی است که شما بد هستید یا هرگز موفق نخواهید شد. یا شاید فکر می کنید در صورت شکست هیچکس شما را دوست نخواهد داشت. این نوع باورها نادرست هستند و می توانند شما را از انجام کارهایی که ممکن است موفق نشوید، باز دارند. برای شناسایی باورهای غیر منطقی که ممکن است بر احساسات و رفتار شما تأثیر بگذارد، نکته ای را مشخص کنید.

چند روش آموزش از شکست های گذشته و مقابله با ترس پیش‌روی در اشتباهات

شکست برای هیچ فردی محبوب نیست. در واقع به هر قیمتی از آن اجتناب می شود و بدترین اتفاق ممکن تلقی می شود. اما، چه باور کنید چه نه، شکست دارای یک فضیلت است. آموزش از شکست های گذشته و درس هایش می تواند زندگی را تغییر دهد. ممکن است تعجب کنید که چگونه می توان از چیزی که مانند شکست است درس گرفت.

راه هایی که ترس پیش‌روی در اشتباهات می تواند پتانسیل شما را محدود کند

زندگی دارای فراز و نشیب های نسبتاً زیادی است و بیشتر مردم در طول زندگی خود تا حدودی رنج را تجربه خواهند کرد. این ایده خوبی است که برای چیزهای غیرمنتظره آماده شوید. اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی بیش از حد روی ترس از رنج تمرکز کنید و زندگی خود را با ترس از آن زندگی کنید؟

این حالت از یک شیوه زندگی سالم دور است و حتی می تواند آسیب زا باشد. وقتی از مفهوم صرف سختی وحشت دارید، پیشرفت و رشد شما راکد خواهد شد. شما می توانید تمام خوبی های درون خود را هدر دهید اگر به اضطراب اجازه دهید زندگی شما را اداره کند. در این‌جا چند راه وجود دارد که ترس از رنج می تواند پتانسیل شما را محدود کند

شما کار را به تعویق می اندازید

به تعویق انداختن کار مشکل رایجی است که هر کسی که تا به حال کار مهمی انجام داد با آن مواجه است. اما وقتی ترس پیش‌روی در اشتباهات را به صورت زیاد دارید، موضوع را بیشتر تشدید می کند. این ترس می تواند شما را فلج کند (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد)، و انگیزه شما توسط آن از بین می رود. این احساس باعث می‌شود که کارهایی را که می‌توانند به شما کمک کنند یا نیاز به انجام آن‌ها دارند، کنار بگذارید. زیرا از آن‌ها می‌ترسین:

  • شکست
  • قضاوت
  • طرد شدگی
  • دریافت انتقاد
  • عدم رضایت از نتیجه

تمام این ترس باعث می‌شود که هر کاری را که باید انجام دهید به منظور دوری از هر چیزی که می‌تواند این پاسخ‌ها را تضمین کند، به تعویق بیندازید.

ترس پیش‌روی در اشتباهات برای سلامت جسمانی مضر است

ترس پیش‌روی در اشتباهات باعث می شود بدن شما سطوح بالایی از استرس را تجربه کند – و استرس برای شما مفید نیست. استرس نه تنها تفکر مثبت شما را کاهش می دهد بلکه سلامت بدن شما را به گونه ای کاهش می دهد که ممکن است از آن آگاه نباشید. استرس های مزمن و مکرر بدن شما را در حالت پرخاشگری نگه می دارد. وقتی همیشه منتظر بدترین چیزها هستید، هرگز در حالت آرامش نیستید. این می تواند خطر ابتلا به اختلالات زیر را افزایش دهد (یا اگر قبلاً آن‌ها را دارید بدتر کند):

  • سردرد
  • چاقی
  • آسم
  • دیابت
  • درد عضلانی
  • بیماری قلبی
  • مشکلات گوارشی
  • درد قفسه سینه
  • کمر درد
  • اضطراب
  • افسردگی

شما بیش از حد به آن‌چه دیگران فکر می کنند اهمیت می دهید

یک قانون کلی زندگی این است که شما نمی توانید همه را راضی نگه دارید. همیشه افرادی وجود خواهند داشت که شما را دوست ندارند، تصمیمات شما را تایید نمی کنند یا به شما علاقه ای ندارند. این به این معنا نیست که شما فرد وحشتناکی هستید و نباید بازتابی از احساس شما باشد.

ترس پیش‌روی در اشتباهات اغلب به ترس از انتقاد، سرزنش یا قضاوت دیگران ترجمه می شود. این احساس می تواند باعث شود که افکار دیگران را بیش از حد به کار بگیرید. در حالی که مهم است که به بازخوردها گوش دهید و برای آن‌ها ارزش قائل شوید. اما بیش از حد متکی به این ذهنیت می تواند پیشرفت شما را به شدت متوقف کند.

توقعات شما خیلی زیاد می شود

بسیاری از افرادی که از رنج می‌ترسند، انواع و اقسام ایده‌های احمقانه‌ای در سرشان ایجاد کردند که چه اتفاقات بدی قرار است برایشان بیفتد. اما آن‌ها همچنین ایده‌های دور از دسترس را برای استانداردهای خود ایجاد کردند. ممکن است احساس کنید که برای جلوگیری از رنج قابل درک باید کامل باشید.

نکته

البته، خود را در شرایط بحرانی به چالش بکشید، و همیشه باید برای تعیین اهدافی که رسیدن به آن‌ها دشوار است تلاش کنید. شما باید انتظارات خود را واقع بینانه نگه دارید، در غیر این صورت خود را برای شکست و دلسردی آماده خواهید کرد.

ترس پیش‌روی در اشتباهات انرژی شما را تخلیه می کند

وقتی همیشه می ترسید، انرژی شما خیلی سریع تخلیه می شود – چه قدرت فیزیکی، چه احساسی یا ذهنی. زمانی که مغز شما بر استرس و وحشت تمرکز می کند، همه این‌ها از بین می رود. اغلب، زمانی که این ترس از رنج را به خود مشغول می کنید، این انرژی بیشتر تحلیل می رود. توانایی ذهنی شما به هدر می رود، به جای تلاش منطقی برای کسب راه حل ها یا روی آوردن به تفکر مثبت به خاطر وضوح بهتر، روی همه چیزهای بدی که ممکن است اتفاق بیفتد تمرکز کنید.

چگونه ترس پیش‌روی در اشتباهات را متوقف کنیم (حتی وقتی هیچ چیز درست پیش نمی‌رود)

وقتی همه چیز از قبل درست پیش نمی رود، اغلب روی چیزهایی که ممکن است اشتباه پیش برود تمرکز می کنیم. این منفی‌گرایی باعث می‌شود که تمرکز ما روی رفع مشکلاتی که در وهله اول پیش می‌رود تقریباً غیرممکن باشد. این یک چرخه بی پایان است. تمرکز روی چیزهای فرضی هرگز ایده خوبی نیست. همچنین در مورد چیزهایی که خارج از کنترل شما هستند وسواس نخواهید داشت.

باب ریش، مربی کسب‌وکار می‌گوید: «اگر زمان بیشتری را با هیجان در مورد اینکه چه چیزی درست پیش می‌رود، صرف می‌کردیم، نمی‌توانستیم در مورد اینکه چرا کار نمی‌کند صحبت کنیم. تصور نکنید که شکست خواهید خورد. در حالی که به سمت مقصد می دوید، پیروزی خود را جشن بگیرید.»

نکته

اما با این حال، گاهی اوقات توقف تمرکز روی ترس پیش‌روی در اشتباهات غیرممکن به نظر می رسد. به خصوص زمانی که به نظر می رسد هیچ چیز در وهله اول درست پیش نمی رود. خوشبختانه، راه‌های مشخصی برای آموزش مغز شما وجود دارد که تمرکز خود را روی همه چیزهایی که ممکن است اشتباه پیش برود متوقف کند. زمانی که بتوانید این نگرانی‌ها را کنار بگذارید، می‌توانید روی چگونگی تصحیح ترس پیش‌روی در اشتباهات در زندگی خود تمرکز کنید.

«اگر با ترس به اطراف نگاه کنید، هرگز از زندگی لذت نخواهید برد. شما فقط یک فرصت دارید، پس باید از آن لذت ببرید.» – لیندسی فون. چند راه برای جلوگیری از ترس پیش‌روی در اشتباهات

روی آنچه می توانید کنترل کنید تمرکز کنید

شما فقط می توانید روی چند چیز در یک زمان تمرکز کنید. تلاش برای تمرکز روی چیزهایی که نمی توانید آن‌ها را کنترل کنید را رها کنید. باید روی چیزهایی تمرکز کنید که می توانید کنترل کنید. همانطور که استیو مارابولی یک بار گفت: «تغییرات باورنکردنی در زندگی شما زمانی اتفاق می‌افتد که تصمیم مهمی بگیرید. به جای اینکه بخواهید کنترل چیزهایی را که ندارید در دست بگیرید آن‌چه را که انجام می‌دهید کنترل کنید.»

نکته ای در ارتباط با ترس پیش‌روی در اشتباهات

وقتی نگران این هستیم که چه چیزی ممکن است اشتباه پیش بیاید، چیزهایی که بیشتر ما را نگران می‌کنند آن‌هایی هستند که کنترلی روی آن‌ها نداریم. معمولاً تنها چیزهایی که می توانید کنترل کنید اعمال، افکار و گفتار خودتان است. اگر نگران پول هستید، شروع کنید سرمایه‌گذاری مناسب. اگر نگران اخراج از شغل خود هستید، رزومه خود را قوی تر کنید و آن را آماده ارسال به مکان هایی کنید که واجد شرایط آن‌ها هستید. این‌ها چیزهایی هستند که می توانید در زندگی خود کنترل کنید.

برای جلوگیری از ترس پیش‌روی در اشتباهات فهرستی از همه چیزهایی که از آن‌ها می ترسید بنویسید

این ممکن است غیرمولد به نظر برسد. اما در این مورد به روانشناسی اعتماد کنید. وقتی همه چیزهایی را که ممکن است اشتباه پیش بروند تصور کنید، چندان مشخص به نظر نمی رسند. در واقع آن‌ها در ذهن شما بسیار ترسناک تر از قبل هستند.

آیلین بیلی نویسنده می‌گوید: «گاهی اوقات دیدن ترس در زندگی به شما امکان کنترل ترس را می‌دهد تا برعکس. بنابراین، وقتی شروع به بیان چیزهایی می‌کنید که از آن‌ها می‌ترسین، راحت‌تر می‌توانید از نگرانی در مورد آن‌ها خودداری کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر برخی از چیزهایی که از آن‌ها می ترسید بعید است که اتفاق بیفتند، زمانی که آن‌ها را یادداشت کردید می توانید آن‌ها را بهتر بفهمید. به یاد داشته باشید: بدترین نوع ترس پیش‌روی در اشتباهات شما به احتمال زیاد اتفاق نمی افتد. همه چیز اغلب خیلی بهتر از آن‌چه شما پیش بینی می کنید پیش می رود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا