چگونه ایجاد اهداف در رابطه برای یک رابطه سالم عالی هستند؟

اهداف در رابطه باید به گونه ای باشد که به ازدواج شما کمک کند. بسیاری از ما در رابطه راهکار های مختلفی داریم. همان طور که می دانید عادت های مثبت در رابطه انواع مختلفی دارد. اما شما نمی توانید همیشه توقع داشته باشید که همسر شما تمام رفتارهای مثبت را داشته باشد. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. این تعاریف می تواند برای پیگیری از گزینه های مختلف درمانی یا پیشگیری باشد. در مقاله امروز ما می خواهیم در ارتباط با چگونه ایجاد اهداف در رابطه برای یک رابطه سالم عالی هستند صحبت کنیم. روابط در همه افراد نقش های مختلفی دارند. برخی افراد ازدواج و روابط را ساده می پندارند و برخی هم روابط خود را سخت می گیرند.

رابطه سالم و اهداف در رابطه

این که هر فردی در روابط خودش چه نوع طرز فکری دارد می تواند در زندگی او هم تاثیر داشته باشد. روابط بین افراد دارای نکات و قوانین مختلفی است. هر فرد که بتواند این قوانین را به درستی انجام دهد می تواند در آینده روابط خود پیشرفت داشته باشد. جذابیت عاشقانه در افراد مختلف به صورت های مختلفی اتفاق می افتد. در ادامه می خواهیم ببینیم که این جذابیت عاشقانه برای هر فردی چه تعریفی دارد و چه تاثیراتی می تواند بگذارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه ایجاد اهداف در رابطه برای یک رابطه سالم عالی هستند، صحبت کنیم.

ایجاد اهداف در رابطه یعنی کارها برای شریک زندگی عادی هستند

کارهای روزمره بخشی از زندگی همه افراد است. افرادی که تمام وقت کار می کنند و مجرد هستند 100٪ کارهای خود را انجام می دهند. در یک رابطه سالم، برای فرآیند ماندگاری زوجین آن افراد مسئولیت های شخصی خود را از دست نمی دهند. البته می‌توان برخی از آن کارها را به شریکی واگذار کرد، اما آن‌ها نباید مسئولیت 100% کارهای طرف مقابل را بر عهده بگیرند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که شریک زندگی در خانه مجبور باشد کودکان را بزرگ کند و از آن‌ها مراقبت کند. چرا که این خود یک کار طاقت فرسا است.

خانوم های خانه دار تمام وقت همیشه «در حال فعالیت» هستند

وقتی در خارج از منزل کار می کنید، زمانی وجود دارد که به خانه می آیید و برای خود استراحت می کنید. با این حال، زنان خانه دار هرگز استراحت نمی کنند. آن‌ها باید شبانه روز به انجام کار ادامه دهند، اما برای این اضافه کاری 24 ساعته حقوق دریافت نمی کنند. منطقی است که یک زن خانه دار تمام کارهایی را که می تواند در زمانی که همسرش در محل کار است انجام دهد.

علم روانشناسی چند راز ایجاد اهداف در رابطه سالم را توضیح می دهد

آیا زوج هایی دارای رابطه سالم وجود دارند؟ در بیشتر موارد، ربطی به میزان عشق یا تعهدی که یکی نسبت به دیگری دارد ندارد. همان‌طور که در پشت عناصر دیگر روابط انسانی علمی وجود دارد، علمی برای یک رابطه سالم و رضایت بخش هم وجود دارد.

رازهای یک رابطه سالم و اهداف در رابطه

اول، بدیهی است که بدانید روابط پیچیده هستند، زیرا، طبیعتاً، انسان ها پیچیده هستند. و برخی از انسان ها پیچیده تر از دیگران هستند. و بی ثباتی در این موضوعات باعث می شود تضمینی برای رابطه سالم وجود نداشته باشد. برای برخی افراد، روابط بدترین چیزها را در آن‌ها نشان می دهد.

دوم، همه روابط متفاوت است. اما از آنجایی که یکی از کارهای مورد علاقه ما بازی مقایسه است، سعی می‌کنیم شرایط خودمان را با دیگران مقایسه کنیم. بازی مقایسه را برای ایجاد رابطه سالم را انجام ندهید – این یک رقابت بدون برد است. و باز هم، متغیرها و چیزهای نادیده زیادی در بازی وجود دارد.

رفتارهای معمول در یک رابطه سالم و اهداف در رابطه

به هر حال، در این‌جا لیستی از چیزهایی است که در یک رابطه طبیعی هستند که به دلایلی، بسیاری از ما فکر می کنیم اینطور نیست. پس از آن، به موضوعات علمی می‌رسیم.

دوره‌های طولانی سکوت

چه کسی در یک لحظه نتوانست بداند که سطح صفر دسی‌بل معلق در هوا ناخوشایند نیست؟ به هر حال، هر چه شما و شخص مهمتان بیشتر با هم باشید، بیشتر رابطه سالم را می سازید.

نیاز به زمان جدا

مهم نیست چقدر رضایت بخش است، یک رابطه به معنای فقط حل نیاز فرد نیست. قرار گیری مداوم در فاصله های مختلف بین هم نشانه رابطه سالم نیست.

احساس حواس پرتی (مخصوصاً در مکالمه) و اهداف در رابطه

برای شروع، انسان ها بهترین دامنه توجه را ندارند. این را با این واقعیت همراه کنید که، ما بدون آموزش، دامنه توجه مناسبی نداریم و یکی از شما احتمالاً زمانی احساس می‌کند که نادیده گرفته می شود.

داشتن لحظات “فانتزی” در مناسبت‌ها:

شیفتگی را در اولین قرار ملاقات با همسرتان  احساس کردید؟ بله، قرار نیست این دوام داشته باشد. با آن تخیل بیش از حد فعال که از ذهن ما عبور می کند، چه کنیم؟

احساس نیاز به “آزادی” برای رابطه سالم و اهداف در رابطه

این فرآیند با شماره 2 همراه است. این منم ورد در زمانی وجود دارد که رابطه خود را “غل و زنجیر” کردید. پس طبیعی است که به آن‌چه در آن سوی در است فکر کنیم.

آزردگی از عادات شریک زندگی

هرگز تعجب نمی کند که چگونه بسیاری از افراد در روابط متعهدانه به راحتی از اصرار شریک خود برای ترک عادت آزرده می شوند. آیا انتظار داشتید که آن‌ها عاشق جویدن ناخن های شما و رهایی جوراب های کثیف روی زمین شوند؟

عدم برخورد با یکی از دوستانشان و اهداف در رابطه سالم

افراد زیادی در زندگی هستند که همه نمی توانند یکدیگر را تحمل کنند. برخورد شخصیت ها در گونه‌شناسی یونگ، علائم زودیاک، نمودار چینی، و غیره را بخوانید. این وظیفه شماست که آن دوستی را که از مسیر مشخص خود خارج می‌شود درست کنید.

گفتن یک دروغ سفید

در یک دنیای عالی و در یک رابطه سالم، ما شجاعت گفتن حقیقت را در هر شرایطی خواهیم داشت. اما این دنیای ما کامل نیست و چیزی به نام رابطه کامل وجود ندارد. اما باز هم، مرزهای عقل سلیم وجود دارد که هرگز نباید از آن‌ها عبور کرد.

ترک یک یا دو رفتار مهم

نادیده گیری برخی چیزها در مورد گذشته بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید. در حالی که روانشناسان قطعاً با کنار گذاشتن “هر گونه اطلاعاتی که می تواند به شریک بالقوه آسیب برساند” مخالفند.

چند راز “علمی”  اهداف در رابطه سالم

“زنان با مردان ازدواج می کنند به این امید که آن‌ها تغییر کنند. مردها با زنانی ازدواج می کنند به این امید که آن‌ها تغییر نکنند. بنابراین هر کدام به ناچار ناامید می شوند.» – آلبرت انیشتین

بدانید چطور بحث کنید

مشاجره در روابط اتفاق می افتد و گاهی اوقات برای حل تعارض ضروری است.

چگونه ایجاد اهداف در رابطه برای یک رابطه سالم عالی هستند؟

یک رابطه عالی به مقدار قابل توجهی کار و انرژی نیاز دارد. این تعهد تضمین می کند که می توانید پیوندی را که با شخص دیگری به اشتراک می گذارید حفظ کنید. با گذشت زمان، روابط ممکن است با چالش ها و تغییرات زیادی همراه شود. هر فردی ممکن است به طرق مختلف رشد کند و باید یاد بگیرد که چگونه با شرایط مختلف سازگار شود.

اگر می‌خواهید رابطه‌تان بقای خود را حفظ کند، مهم است که با شریک زندگی خود ایجاد اهداف در رابطه را در نظر بگیرید. چه بخواهید یاد بگیرید چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار کنید یا حس عاشقانه بیشتری داشته باشید، همیشه زمینه هایی وجود دارد که می توانید پیشرفت کنید.

وقتی آماده هستید که کیفیت رابطه خود را بهبود ببخشید، چند هدف عالی برای رابطه با شخصی که دوست دارید ایجاد کنید. در این‌جا برخی از اهداف در رابطه رابطه وجود دارد که باید داشته باشید:

ایجاد فضای امن با یکدیگر

بسیاری از زوج ها اغلب ممکن است وابستگی زیادی به یکدیگر داشته باشند. این وابستگی می‌تواند رشد طولانی مدت رابطه را دشوار کند. ممکن است سخت باشد که زمانی را جدا از هم بگذرانید یا هر ساعت با یکدیگر تماس نگیرید. اگر متوجه شدید که به طور مداوم به توجه دیگران مهم خود نیاز دارید، ممکن است زمان آن باشد که کمی فضای شخصی داشته باشید و زمانی را جدا از هم در طول هفته بگذرانید. یکی از اهداف در رابطه شما می تواند گذراندن زمانی جداگانه باشد. این کار باعث می شود تا بتوانید استقلال خود را بازیابید و یاد بگیرید که چگونه از فعالیت های جدا از یکدیگر لذت ببرید.

علایق مشترک و اهداف در رابطه را با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید

اگرچه طبیعی است که بر اساس شخصیت خود علایق متفاوتی نسبت به همسرتان داشته باشید. همچنین مهم است که علایق مشترکی داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید از گذراندن وقت با هم برای تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود لذت ببرید. یکی از اهداف رابطه شما می تواند اشتراک علایق مشترک باشد. این کار باعث می شود تا اطمینان حاصل شود که از گذراندن وقت با هم لذت می برید و نیازی به حضور در گروه های بزرگ برای تفریح ​​ندارید. اگر نمی‌توانید فعالیت‌هایی را پیدا کنید که هر دو از آن لذت ببرید، با امتحان فعالیت‌هایی در فضای باز کارهای خود را انجام دهید. این به شما امکان می‌دهد سرگرمی‌ها یا علایق جدیدی را کشف کنید که کیفیت رابطه شما را افزایش می‌دهد، آزمایش کنید.

اهداف در رابطه خود را در رسانه های اجتماعی به رخ نکشید.

سالم ترین روابط آنهایی است که هر فرد در آن امن است و نیازی به دروغگویی در شبکه های اجتماعی در مورد شریک زندگی خود ندارد. نیازی نیست به بقیه دنیا ثابت کنید که رابطه ای باورنکردنی دارید. در عوض، باید بتوانید از چیزهایی که به اشتراک می گذارید لذت ببرید بدون اینکه نیازی به جلب توجه دنیای بیرون داشته باشید.

نکته

اگر با ارسال همه چیز در رسانه های اجتماعی مشکل دارید، به جای این کار، هدف خود را ایجاد کنید تا عمیق تر به اهداف در رابطه خود بروید. سعی کنید بیشتر در مورد همسرتان بیاموزید یا زمان بیشتری را با هم بگذرانید.

با شریک زندگی خود بهترین دوست شوید

تبدیل به شریک عاشقانه با کسی می تواند آسان باشد، اما تبدیل به بهترین دوستان حتی سخت تر است. داشتن شریک زندگی به عنوان بهترین دوست به این معنی است که از آسیب پذیری در برابر یکدیگر نمی ترسید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا