چگونه اضطراب عملکردی جنسی را درمان کنیم و به استرس جنسی پایان دهیم؟

اضطراب در دنیای امروزی یکی از شایع ترین مواردی است که در دنیای امروزی افراد دچار آن می شوند. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است استرس جنسی است. هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم اختلالات خواب است.

اختلالات خواب در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات خواب شوند. ورزش یکی از راه هایی است که برای اختلالات خواب هستند. شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم اختلالات خواب را بهبود ببخشید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید خواب کافی داشته باشید. خواب کافی می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید.

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه اضطراب عملکردی جنسی را درمان کنیم و به استرس جنسی پایان دهیم؟  صحبت کنیم.

 اضطراب عملکردی جنسی در افراد

چگونه اضطراب عملکردی جنسی را درمان کنیم و به استرس جنسی پایان دهیم؟

اگر با اضطراب عملکرد جنسی دست و پنجه نرم می کنید، احتمالاً می دانید که چقدر می تواند برای یک رابطه مضر باشد. مهم است که بدانید در رنج خود تنها نیستید. بسیاری از مردم دچار اضطراب عملکرد جنسی می شوند، اما خبر خوب این است که کمک وجود دارد. برای آشنایی با تکنیک‌هایی که می‌توانید برای کمک به درمان اضطراب عملکرد و لذت بردن از رضایت از زندگی جنسی استفاده کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

اضطراب عملکرد جنسی چیست؟

اضطراب عملکرد جنسی ترس و اضطرابی است که زمانی ایجاد می شود که یک فرد برای شریک زندگی خود فعالیت جنسی انجام دهد. بیشتر مردان را نسبت به زنان تحت تأثیر قرار می دهد، عمدتاً به این دلیل که مردان بالغ در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سایر شکایات جنسی مانند اختلال نعوظ (ED)، ناتوانی در به دست آوردن یا حفظ نعوظ هستند.

اگر این اختلال را دارید، تنها نیستید. 50 درصد از مردان بالای 40 سال تحت تأثیر ED هستند، وضعیتی که می تواند سطح اضطراب را افزایش دهد. علاوه بر این، انزال زودرس می تواند به اضطراب عملکرد کمک کند. به طور معمول، مردان می‌خواهند که شریک زندگی‌شان آن‌ها را درک کنند. اما زمانی که نمی توانید نعوظ خود را حفظ کنید یا زود انزال دارید‌، می توانید اضطراب عملکرد و اختلال نعوظ را تجربه کنید. در واقع زندگی جنسی شما شروع به آسیب می کند.

علل اضطراب عملکرد جنسی

طبیعی است که بخواهیم در طول فعالیت جنسی عملکرد خوبی داشته باشیم. اما افکار منفی در مورد توانایی خود در جلب رضایت شریک زندگی می تواند باعث اضطراب عملکرد جنسی شود. اضطراب می تواند مانع از تجربه لذت جنسی شما شود. شاید شما احساس بی کفایتی جنسی دارید. ممکن است نسبت به بدن یا اندازه آلت تناسلی خود آگاه باشید. افکار منفی در مورد زندگی شما، به طور کلی، ممکن است به اضطراب عملکرد جنسی کمک کند. همچنین، پول، کار یا عوامل استرس‌زای مرتبط با خانواده می‌توانند بر وضعیت روانی شما تأثیر بگذارند. این منجر به اضطراب عملکرد جنسی شوند. اگر می توانید با هر یک از این مسائل ارتباط برقرار کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که شما انسانی شایسته عشق و رضایت جنسی هستید و امیدی برای شما وجود دارد.

علائم اضطراب عملکرد جنسی

افراد به روش های مختلف به اضطراب عملکرد جنسی واکنش نشان می دهند. درست مانند استرس و اضطراب عمومی. اضطراب عملکرد می تواند علائم مختلفی را در بدن ایجاد کند، از جمله ناتوانی در ارگاسم، انزال زودرس یا عدم علاقه به رابطه جنسی. علائم فیزیکی ED شامل نداشتن یا حفظ نعوظ است که در نهایت می تواند منجر به از دست دادن میل جنسی شود.

اثرات منفی استرس و اضطراب

چگونه اضطراب عملکردی جنسی را درمان کنیم و به استرس جنسی پایان دهیم؟

بدون تشخیص یا درمان، ممکن است اضطراب عملکرد جنسی به اضطرابی بزرگ تبدیل شود. این می تواند فراتر از دوره های تکرار شونده انزوا، اضطراب و افسردگی پیشرفت کند. اختلال اضطراب فراگیر می تواند ماه ها ادامه داشته باشد و شامل علائم زیر باشد:

  • تنش عضلانی
  • تحریک پذیری
  • بیخوابی
  • مشکل تمرکز

اضطراب عملکرد جنسی درمان نشده می تواند در نهایت به اختلال هراس تبدیل شود. وقتی وحشت را تجربه می‌کنید، قلبتان می‌تپد، می‌لرزید، احساس خفگی می کنید‌، و از احساس غم‌انگیز عذاب قریب‌الوقوع رنج می‌برید. واکنش منظم به استرس با واکنش‌های شیمیایی «جنگ یا گریز» می‌تواند منجر به اپیزودهای اضطرابی بزرگی شود. این ها در طول روز شما را آزار می‌دهند. گاهی اوقات اتفاقات کوچک و به ظاهر ناچیز می توانند این دوره ها را تحریک کنند. در مواقع دیگر، به نظر می رسد آن ها از اختلالات دیگری در گذشته به وجود می آیند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آیا عاقلانه است که اضطراب عملکرد جنسی را نادیده نگیرید؟ بله، درمان اضطراب عملکرد ممکن است. اما به یاد داشته باشید که اضطراب عملکرد و اختلال نعوظ دست به دست هم می دهند. آن ها مشکلات حاد مانند ED می تواند نشان دهنده وجود خطرات اساسی سلامتی باشد، مانند دیابت، بیماری قلبی یا حتی پارکینسون. اگر از ED رنج می برید، عاقلانه است که برای مشاوره، تشخیص یا درمان به پزشک مراجعه کنید. این کار باعث می شود تا این اختلالات را رد کنید.

زندگی با اضطراب به جای کمک گرفتن

فراموش نکنید که زندگی با اضطراب به جای کمک گرفتن برای آن می تواند منجر به مشکلات جسمی و روحی شود. هنگامی که به طور مداوم واکنش جنگ یا گریز را تجربه می کنید، در حال تولید انرژی در بدن هستید. هنگامی که از ذهن خودمان برای هدفی استفاده نکنیم، در نهایت می‌تواند باعث اختلالات قابل توجهی در هضم یا عملکرد سیستم ایمنی شود. در موارد شدید، حتی ممکن است دچار حمله قلبی یا بیماری شریان زودرس شوید.

مدیریت اضطراب عملکرد جنسی

چگونه اضطراب عملکردی جنسی را درمان کنیم و به استرس جنسی پایان دهیم؟

بسیاری از پزشکان با استفاده از دارو، اختلال نعوظ را درمان می کنند. اما اگر چه این داروها می توانند به ایجاد و حفظ نعوظ کمک کنند، مصرف آن ها به ریشه مشکل کمک نمی کند. در عوض، Medical News Today توصیه های زیر را در مورد راه های مقابله با اضطراب عملکرد و ED ارائه می دهد.

شکستن چرخه

بسیاری از مردان در چرخه ای از اضطراب عملکرد گرفتار می شوند. طبیعی است که گهگاه تجربه های ناامیدکننده جنسی را تجربه کنید و هر چند وقت یکبار داشتن ED ​​طبیعی است. اما در نظر گرفتن این اتفاقات، ممکن است شما را در مورد فعالیت‌های جنسی آینده مضطرب کند.  این اضطراب به تنهایی می‌تواند باعث ED یا انزال زودرس در دفعه بعدی رابطه جنسی شود.

سعی کنید تجربیات خود را به عنوان نارسایی های جنسی تلقی نکنید. بلکه بپذیرید که داشتن اضطراب عملکرد جنسی و اختلال نعوظ برای بسیاری از مردان هنجار است. تغییر تمرکز از علائم به علت استرس یا نگرانی می تواند کمک کننده باشد. دلایل می تواند به همان اندازه متنوع و ساده باشد. مانند پیش بینی یک پروژه کاری آینده، مقابله با یک بیماری خانوادگی یا برنامه ریزی برای تعطیلات.  لازم نیست هر بار برای عملکرد جنسی خوب فشاری را احساس کنید، به خصوص اگر در زندگی خود یک دوره استرس فزاینده را تجربه می کنید.

تمرکز بر حواس و اضطراب عملکرد

برای مردانی که دارای اضطراب عملکرد جنسی هستند طبیعی است که به دلیل شکست جنسی در بدن، خود را مورد ضرب و شتم قرار دهند. ممکن است دائماً در مورد این که شریک جنسیتان چه فکری می‌کند یا چگونه در طول رابطه جنسی شما را درک می‌کند، متعجب یا نگران باشید. ممکن است کمک کند که به جای تجزیه و تحلیل هر رویداد جنسی، ذهن خود را بر تجربیات حسی متمرکز کنید. با تمرکز بر آن چه  خودتان احساس می کنید، اضطراب عملکرد جنسی را از بین ببرید. اگر می خواهید لذت حسی خود را افزایش دهید و اضطراب خود را کاهش دهید، موسیقی عاشقانه و فضای آرامش بخش را انتخاب کنید.

ورزش و اضطراب عملکرد جنسی

محققان خاطرنشان کرده اند که فقدان ورزش بدنی می تواند علائم ED را تشدید کند. بین اضطراب عملکرد و تمرین بدنی ارتباط وجود دارد. ورزش منظم به مدت 20 تا 30 دقیقه چند بار در هفته برای کاهش سطح استرس مفید است. افزودن تمرینات می تواند کمک کننده باشد. این تمرینات ماهیچه ای را تقویت می کند که در حین نعوظ خون را به آلت تناسلی پمپاژ می کند. برای انجام تمرینات خاص، وانمود کنید که با فشار دادن عضلات مناسب، جریان ادرار را متوقف می کنید.

مدیتیشن های هدایت شده و تاثیرات آن

چگونه اضطراب عملکردی جنسی را درمان کنیم و به استرس جنسی پایان دهیم؟

مدیتیشن هدایت شده زمانی است که یک راهنما به شما کمک می کند تا به حالت تمرکز آرام برسید. این فرآیند ذهنیت هایی را که به اضطراب عملکرد کمک می کند، به چالش می کشد.

منابع
وبسایت regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا