چند نشانه این که شما در یک رابطه برگشتی هستید

رابطه برای هر کسی ممکن است به وجود بیاید. رابطه ها انواع مختلفی دارند. همان طور که در مقاله های قبل گفتیم برخی از رابطه ها منفی و برخی هم مثبت هستند. در دنیایی که زندگی می کنیم روابط می توانند به ما کمک کنند. رابطه ها اگر به درستی مدیریت شوند بسیار تاثیر گذار خواهند بود. بسیاری از افراد رابطه ها را آسان می‌ گیرند. متاسفانه روابط فقط شامل احساسات نیستند. در واقع باید همه موارد را در یک رابطه در نظر گرفت. ما اگر روابط منفی را پیش بگیریم دچار مشکلاتی خواهیم شد. یک سری از این مشکلات را اختلالات مختلف ایجاد می کنند. رابطه برگشتی موضوع مهمی در جوامع امروز است و ما می‌ خواهیم در ارتباط با آن با شما صحبت کنیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نشانه این که شما در یک رابطه برگشتی هستید  چگونه است.

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه این که شما در یک رابطه برگشتی هستید صحبت کنیم.

روابط عادی، آن ها برای بهترین ما اتفاق می افتد.

رابطه برگشتی

روابط عادی، آن ها برای بهترین ما اتفاق می افتد. بسیاری از مردم اصطلاح “رابطه برگشتی” را شنیده اند بدون آنکه صد در صد دقیقاً از معنی آن مطمئن باشند. سوال واقعی که اکثر مردم می خواهند به آن پاسخ دهند این است که “آیا یک رابطه برگشتی دوام می آورد”؟ در این مقاله، ما به شما در پاسخگویی به سوالات برای مثال رابطه برگشتی چیست”، “آیا رابطه برگشتی دوام می یابد” کمک می کنیم.  و اگر به نظر برسد که رابطه جدید شما در حال بازگشت است، راهکارهای مقابله با آن را به شما ارائه می دهیم. ما نگاهی صادقانه (و سالم) به روابط بازگردانده شده خواهیم داشت.  از جمله این که آن ها چیست، چه تعریفی دارد و راه های سالم برای بازگشت از این الگوی رابطه دردناک وجود دارد.

رابطه برگشتی چیست؟

در واقع یک تعریف مناسب برای همه روابط برگشتی وجود ندارد. رابطه برگشتی روابط جدیدی هستند که بلافاصله پس از پایان یک رابطه قبلی شروع می شوند. رابطه جدید به سرعت آغاز می شود. ممکن است سریعاً پس از پایان رابطه قبلی، خود را کاملاً در یک رابطه جدید غوطه ور کنید. این یکی از نشانه های بالقوه بازگشت است. بیایید به پنج نشانه رابطه دیگر در زیر نگاهی بیندازیم.

چند نشانه این که شما در یک رابطه برگشتی هستید – مراحل رابطه برگشتی

هر دو طرف بدون اطلاع از اهداف، ارزش ها و علایق شریک خود وارد روابط می شوند.؟ و این رابطه در نتیجه غم و اندوه متقابل ناشی از قطع شدن یک رابطه طولانی مدت آغاز شد.

انتظار نمی رود که این رابطه زمان زیادی را پشت سر بگذارد

رابطه برگشتی

انتظار نمی رود که این رابطه زمان زیادی را پشت سر بگذارد و به یک رابطه طولانی مدت تبدیل شود. این امر به این دلیل است که طرفین درگیر یکدیگر را نمی شناسند یا احساس سرمایه گذاری کافی در رابطه نمی کنند تا یکدیگر را بشناسند تا رابطه رشد کند. بسیاری از افراد بدون اینکه به این فکر کنند که روابط سالم چیست ، سعی می کنند از مشکلات روابط فرار کنند.دبیشتر روابط برگشتی ناشی از تلاش برای فرار از درد یک رابطه طولانی مدت است که به طور غیرمنتظره یا ناگهانی به پایان رسید. این نمونه ای از تمرکز روی برگشت است. افرادی که در حال بازگشت هستند اغلب در رابطه با فردی که به تازگی ملاقات کرده اند احساس شرم می کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

فرض کنید یکی یا هر دو نفر که به تازگی درگیر یک رابطه بوده اند. و بدون پرداختن به مسائلی که باعث خاتمه رابطه اولیه شده، سریع وارد رابطه جدیدی می شوند. نتیجه اغلب این است که رابطه سمی است.

افرادی که بدون مقابله با پایان رابطه قبلی وارد رابطه جدیدی می شوند، احتمالاً بارهای حل نشده از رابطه قبلی را به همراه خواهند داشت. این گونه است که یک رابطه ناسالم شروع می شود و معمولا چرا این رابطه شکست می خورد.

افرادی که خود را در روابط برگشتی می بینند اغلب قبل از جهش نگاه می کنند

رابطه برگشتی

به عبارت دیگر، افرادی که خود را در روابط برگشتی می بینند اغلب قبل از جهش نگاه می کنند. آن ها به  سرعت بر اساس احساس تنهایی، پشیمانی مواردی را انتخاب می کنند. آن ها رقابت به جای داشتن علاقه یا علاقه جدید، شریک جدیدی را انتخاب می کنند. ممکن است از خود می پرسید که آیا رابطه جدید شما در حال رابطه برگشتی است یا خیر. بهتر است از یک متخصص روابط مشاوره بگیرید. اجماع بر این است که رابطه برگشتی یا نمی تواند دوام بیاورد یا دوام نخواهد داشت.  و یک یا هر دو طرف به طور کامل در ایجاد یک رابطه سالم سرمایه گذاری نکرده اند. رابطه جدید ممکن است در درجه اول بر علایق مشترک متمرکز شود. یا بر جدایی های اخیر، تنظیمات اجتماعی مشترک یا نزدیکی ساده متمرکز شود.

چالش صداقت برای بازگردانندگان: چگونه به اینجا رسیدید؟

اگر در یک رابطه جدید خود را در وسط یکی اتفاق دردناک قرار دهید، می توانید بهبود یابید. با خود صادق باشید و از خود بپرسید آیا علائم واضح را نادیده گرفته اید. آیا به خود زمان داده اید تا از رابطه قبلی بهبود یابد؟ فقط شما می دانید که چرا تصمیم گرفتید با فرد فعلی خود رابطه برقرار کنید.  و چه احساسی دارید در مورد این که ممکن است این رابطه برگشتی برای همیشه دوام نیاورد. این ها سوالات خوبی است که باید از خود بپرسید و با یک متخصص روابط صحبت کنید.

آیا بدنبال یک رابطه طولانی مدت یا جدی هستید که احتمالاً به ازدواج، فرزندان و خانواده ختم می شود؟ یا به دنبال همراهی و یک رابطه گاه به گاه هستید که اجازه دهید مسیر خود را طی کند؟ هنگامی که رابطه شما به پایان می رسد، باید تصمیم بگیرید که چه رابطه ای را می خواهید. هنگامی که با خود صادق بودید و اهداف رابطه خود را روشن کردید می توانید رابطه برگشتی هم داشته باشید. این به شما بستگی دارد که مطمئن شوید این اهداف به واقعیت تبدیل می شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

روابط آسان نیست. از این رو تعداد جدایی ها در جامعه ما وجود دارد. این جا است که اکثر ما اشتباه می کنیم. روابط نیاز به کار دارد. درست مانند هر چیز دیگری که ارزش داشتن آن را دارد. رابطه جدید با شریک زندگی شما یک انتخاب است. شما اگر می خواهید رابطه شما پایدار یا موفق باشد، به توجه و تلاش نیاز دارد.

رابطه برگشتی و الگوهای مشابه

آیا در رابطه برگشتی خود به الگوهای مشابهی توجه کرده اید؟ یا نشانه هایی از رابطه شما یک رابطه طولانی مدت است توجه کرده اید؟ یک رابطه جدید مراقب خودش نیست. ممکن است با شریکی که نمی تواند وظیفه عادلانه خود را انجام دهد یا نمی خواهد وارد رابطه جدیدی شوید. این یکی از نشانه های یک رابطه برگشتی است. شاید شما شریکی هستید که مقاومت می کند و سهم عادلانه خود را انجام نمی دهد. هنوز این احتمال وجود دارد که شما در یک رابطه برگشتی قرار داشته باشید. فقط متوجه آن نشده اید که تعهد در این رابطه وجود نداشته است.

پیاده شدن حقیقت در مورد روابط برگشتی

رابطه برگشتی

شما اذعان کرده اید که در رابطه خود با نهایت صداقت و حقیقت حضور دارید. آیا رابطه را همان طور که هست ادامه می دهید؟ می روید؟ برای آن بجنگید؟ با پایان یافتن رابطه چه خواهید کرد؟  اعتقاد بر این است که افرادی که در یک رابطه برگشتی قرار دارند با درگیری های ذهنی زیادی رو به رو می شوند. فرض کنید فهمیدید که در رابطه جدید خود در حال بازگشت هستید. و کاملاً مطمئن نیستید که قدم های بعدی را باید بردارید.  وقت آن است که از مشاوره یا درمانگر مجاز، مشاوره حرفه ای بگیرید. بسیاری از مردم سعی می کنند توصیه های اعضای خانواده یا دوستان مورد اعتماد را جایگزین توصیه های حرفه ای کنند. این یک اشتباه بزرگ است. حقیقت در مورد رابطه برگشتی باید با یک متخصص دارای مجوز مورد بحث قرار گیرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حالی که نزدیکترین دوستان شما ممکن است از آن چه در مورد شما اتفاق می افتد مطلع شوند. آن ها برخلاف متخصصان بی طرف تمایل دارند طرف شما را بگیرند. کلمه کلیدی و هدف اصلی روان شناسان با درمانگران در این جا بی طرفانه است. هرکسی می تواند در چگونگی وضعیت شما سهیم باشد و در آن دخالت داشته باشد. آن شخص به احتمال زیاد بهترین فردی نیست که برای مشاوره بی طرفانه به سراغش بروید.

https://www.betterhelp.com/advice/relations/5-signs-youre-in-a-rebound-relationship-and-how-to-bounce-back/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا