چند علامت زبان بدن که نشان می دهد رابطه شما مشکل دارد

علامت زبان بدن در رابطه نشانه های مختلفی دارد. امروز اما می خواهیم در ارتباط با مشکلات روابط با توجه به زبان بدن افراد صحبت کنیم. یکی از راه هایی که از طریق آن افراد می توانند احساسات و سخنان خود را بگویند همین زبان بدن است. مهم ترین نکته در این باره این است که چگونه افراد بتوانند از زبان بدن خود استفاده کنند. هر فرایند و حرکتی در زبان بدن نشان دهنده رفتار خاصی است.

زبان بدن اشاره به هر نوع سیگنالی غیرشفاهی دارد که ما برای برقراری ارتباط با افراد دیگر از آن ها استفاده می کنیم. بر اساس یافته های محققان، این سیگنال های غیرشفاهی می توانند بخش بزرگی از ارتباطات روزانه ی ما را بسازند. از حالات صورت گرفته تا حرکاتی که با بدن خود انجام می دهیم، همه ی این ها چیزهایی هستند که به زبان نمی اوریم اما می توانند حجم زیادی از اطلاعات را منتقل سازند.

تعاریف مختلف از نقش علامت زبان بدن در رابطه

در روان شناسی تعاریف متفاوتی از زبان بدن شده است برای همین امر باید در نظر داشت که هر شخص می تواند یک تعریف از زبان خودش داشته باشد. ما در ادامه بیشتر در زمینه زبان بدن و ارتباطات صحبت خواهیم کرد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند علامت زبان بدن که نشان می دهد رابطه شما مشکل دارد صحبت کنیم.

نکته

در آن مرحله، کارمند می تواند با بیان این که در چه راهرو یا بخشی قرار دارد، در مورد محل اقلام مشخص تر باشد. با این حال، بیشتر اوقات ژست می گیرند و به جهتی که فرد باید به آن هدایت شود اشاره می کنند. حتی اگر کارمند خیلی مشخص نبود و آن ها در حالی که اشاره می کردند می گفتند “آن طرف”، بازهم از سناریوی اصلی و بدون هیچ زبان بدن بسیار مفید خواهد بود.

علامت زبان بدن نقش اصلی را در تعاملات روزمره شما بازی می کند

شاید تاکنون متوجه این موضوع نشده باشید، اما زبان بدن نقش اصلی را در تعاملات روزمره شما بازی می کند، به همین دلیل یکی از محبوب ترین موضوعات در مطالعات ارتباطی است. در حقیقت، این مورد برای هزاران سال مورد توجه بوده است – حتی یونانیان باستان معانی رفتار فیزیکی انسان را تفسیر می کردند.

نمونه های علامت زبان بدن به عنوان نوعی ارتباط ناخودآگاه

در بخش قبلی به چند نمونه پرداخته شده است كه نشان می دهد چگونه می توان از حركت برای تقویت گفتار استفاده كرد. با این حال، روانشناسی زبان بدن ارتباط ناخودآگاه را نیز در نظر می گیرد، زیرا اگر چه این نشانه های جسمی غیر عمدی هستند، اما هنوز هم دیگران می توانند آن ها را تفسیر کنند. اجرای قانون را به عنوان مثال در نظر بگیرید – یک روانشناس قانونی یا کسی که باهوش کار می کند آموزش دیده است. بنابراین می تواند ابرازهای خرد یا احساسات سریع و تمام عیار را نشان دهد که به دلیل ناخودآگاه بودن آن ها کوتاه است.

افرادی که مسئولیت انجام تحقیقات را دارند به این نشانه های غیرکلامی علاقه مند هستند

افرادی که مسئولیت انجام تحقیقات را دارند به این نشانه های غیرکلامی علاقه مند هستند زیرا می توانند نشان دهند که آیا شخصی دروغ می گوید یا می خواهد چیزی را از بازپرس مخفی کند. این اتفاق ممکن است در یک ثانیه ثانیه رخ دهد، اما اگر ناظری یک فیلم را کند یا مسدود کند، می تواند در یک لحظه کوچک از زمان شاهد تغییر واضحی در بیان آن باشد.

علامت زبان بدن از فردی به فرد دیگر متفاوت است

برخی دیگر از شرایط معمول که ممکن است زبان بدن ناخودآگاه رخ دهد، در دوره هایی از تجربه عصبی یا جذابیت آن را حس می کنند و مثل همیشه، این ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال، کسی ممکن است هنگام قرار دادن در سناریویی که باعث عصبی شدن او می شود، سرفه کند، در حالی که دیگری ممکن است صورت او را لمس کند یا خراشیده شود، گویی دچار خارش است.

بیشتر افراد در این شرایط از زبان بدن خود بی اطلاع هستند

بیشتر افراد در این شرایط از زبان بدن خود بی اطلاع هستند، زیرا این عمل در سطح ناخودآگاه انجام می شود. با این حال، برای دیگران این موارد قابل مشاهده هستند و با گذشت زمان افراد ممکن است الگوها را مشاهده کنند. این امر خصوصاً در مورد افرادی که مرتباً با یکدیگر تعامل دارند، مانند بین والدین و فرزندانشان، صادق است. از آن جا که آن ها شخصیت پایه یا شخصیت پیش فرض یکدیگر را می دانند، کسی می تواند با مشاهده تغییرات زبان بدن، وقتی چیزی خاموش است، آن را تشخیص دهد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، اگر پسری در مورد مکانی که می رود به مادر خود دروغ بگوید، ممکن است نشانه های متفاوتی از بدن نشان دهد که به طور معمول انجام نمی دهد ، مانند جلوگیری از تماس چشمی یا صحبت سریع تر.

تکامل و ریشه های علامت زبان بدن

استفاده از زبان بدن در واقع قبل از هر زبان گفتاری یا نوشتاری است که توسط انسان ایجاد شده باشد. از آن جا که آناتومی صوتی و اندازه مغز آن ها برای تولید گفتار همانند انسان نیست، نخستی های غیر انسان به طور مداوم از زبان بدن برای برقراری ارتباط با استفاده می کنند

تاثیر ژنتیک برای این امر

همچنین اعتقاد بر این است که تفاوت ژنتیکی به همین دلیل مسئول این است که چرا ما می توانیم صحبت کنیم در حالی که نزدیک‌ ترین اجداد ما، شامپانزه ها و بونوبوها نمی توانند. تنوع ژن FOXP2 دلیل این امر پیشنهاد می شود و انسان جهش منحصر به فردی از آن داشت. این جهش باید در طی 4 تا 6 میلیون سال گذشته رخ داده باشد زیرا در آن زمان آخرین جد مشترک گونه های هومو و پان بوده است. جهش به جای این که به تدریج از بین برود، در اطراف گیر کرده بود زیرا افزایش توانایی های ارتباطی باعث افزایش بقای افراد و گونه های ما می شود.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

اگر چه آن ها نمی توانند مثل ما صحبت کنند. اما مطالعه غیر انسانی بینش خوبی در مورد این که چرا علامت زبان بدن در وهله اول توسعه یافته است، فراهم می کند. ما می توانیم آن ها را مشاهده کنیم و ببینیم که آن ها چگونه از آن برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. در واقع، نیاز به برقراری ارتباط دلیل اصلی توسعه زبان بدن است، جدا از صداگذاری.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چندین بار اشاره به حرکات میمون ها برای تولید سیگنال های مختلف انجام شده است که برخی از آن ها توسط انسان نیز استفاده می شود. به عنوان مثال، یک لمس یا یک حرکت دست می تواند به فرد دیگری بگوید که متوقف شود.

چند علامت زبان بدن که نشان می دهد رابطه شما مشکل دارد

چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید از یک زوج بر اساس علامت زبان بدن آن‌ها بگویید. اگر مشکلاتی ظاهر می شوند، حرکات، عبارات و حرکات بدن می تواند سرنخ هایی از احساس شریک زندگی شما بدهد. فکر می کنید مشکلی در رابطه شما وجود دارد؟ در این‌جا چند راز علامت زبان بدن وجود دارد که به شما کمک می کند تا وضعیت ارتباط خود را با شریک زندگی خود تعیین کنید. در این‌جا چند راز زبان بدن وجود دارد که وضعیت رابطه شما را آشکار می کند.  “زبان بدن قدرتمندتر از کلمات است.” – ریکی جرویس

حواس شریک زندگی شما پرت خواهد شد

چند بار سعی کردید شریک زندگی خود را در یک مکالمه درگیر کنید، اما به نظر می رسد که او توجهی نمی کند؟ او بی قراری می کند، یا اگر در یک مکان عمومی هستید به جای دیگری نگاه می کند. اگر او نتواند روی شما تمرکز کند ممکن است مشکلی پیش بیاید.

شما هماهنگ با هم راه نمی روید

اگر زوج های معروفی مانند شاهزاده هری و دوشس مگان را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که وقتی کنار هم راه می روند چقدر هماهنگ هستند. آن‌ها الگویی دارند که با هر زوج صمیمی که عاشق یکدیگر هستند مشترک است. اما زمانی که این الگو شکسته می‌شود یا متوجه می‌شوید که یک قطع ارتباط مداوم وجود دارد، می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل رابطه به علت علامت زبان بدن باشد.

حالات چهره شما در عکس ها مطابقت ندارد

آیا تا به حال به عکس های زن و شوهری در شبکه های اجتماعی توجه کردید. در آن زن لبخند می زند و بسیار خوشحال به نظر می رسد. اما شوهر به نظر می رسد که حس و حال او را ندارد؟ زوج‌هایی که همگام هستند، وقتی تجربه مثبتی دارند، مانند زمانی که در حال گرفتن عکس دسته جمعی هستند، حالات چهره مشابهی دارند. شریکی که پاسخ مناسبی به این تجربه نشان نمی دهد ممکن است علائم استرس و نارضایتی را نشان دهد.

وقتی با هم هستید، شریک زندگی تان دور می شود

به گفته سوزان کنستانتین، نویسنده کتاب «راهنمای کامل برای خواندن علامت زبان بدن»، در حالت ایده‌آل، افرادی که با یکدیگر صمیمی هستند، زمانی که با هم هستند در فاصله کمی از یکدیگر می‌ایستند یا می‌نشینند. کناره گیری و حفظ فاصله می تواند نشانه ای از وجود مسائلی در رابطه شما باشد.

شریک زندگی شما هنگام صحبت با شما پاها یا دستان خود را روی هم می زند

در هر موقعیت یا رابطه ای، قرارگیری پاها یا دست ها روی هم در حین مکالمه یا رویارویی یک علامت خطرناک است. این نشان دهنده حالت تدافعی است. به بیان سایک مکانیک، فرد از خود محافظت می کند و احساس آسیب پذیری می کند. با این حال، هر حرکت بدن را به اندازه واقعی نگیرید. خانواده سلطنتی هنگام نشستن پاهای خود را روی هم می زنند. زیرا این بخشی از پروتکل یا آداب معاشرت آنهاست. زنان همچنین اغلب تمایل دارند به دلیل نجابت با پاهای قفل به هم بنشینند.

به شریک زندگی خود پوزخند می زنید

پوزخند را می توان در هر موقعیت اجتماعی به عنوان یک علامت زبان بدن محبت آمیز در نظر گرفت. این به شخص می گوید که شما نسبت به او برتری دارید. بین زوج‌ها، یک پوزخند ممکن است نشان‌دهنده این باشد که یکی از آن‌ها بیشتر از دیگری احساس تسلط می‌کند. خصوصا وقتی که شرکا باید با یکدیگر به عنوان یکسان رفتار کنند. خودسری یک علامت خطرناک است که نشان می دهد زوج ها باید قبل از اتفاقات بدتر مسائل و رنجش های خود را حل کنند.

هنگام صحبت با همسرتان گردن خود را لمس می کنید

متخصصان علامت زبان بدن می‌گویند وقتی فردی هنگام بحث یا صحبت با فرد دیگری، گردن یا گلوی خود را لمس می‌کند، معمولاً نشانه‌ای از ناراحتی است. لمس گردن پاسخ طبیعی مغز برای آرامش خود در موقعیتی است که نمی‌خواهد در آن قرار بگیرد. همچنین ممکن است نشان دهنده شک، فریب یا احساس تهدید باشد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا