چند علائم خطرناک از اختلالات عاطفی

اختلالات عاطفی در زوجین می تواند باعث مشکلات فراوانی شود. در مقاله های قبل گفتیم که شوک عاطفی چگونه است. روابط می تواند به علت مشکلات مختلف دچار آسیب و در نهایت جدایی زوجین شود. در رابطه قواعدی وجود دارد که باید رعایت شود. این قواعد می تواند برای افراد مختلف معنای متفاوتی داشته باشد. خیلی از افراد دوست دارند نیاز هایی را که  تا به امروز نتوانستند رفع کنند با رابطه این کار را انجام دهند. اما این درست نیست. چرا که شما باید به عنوان یک شخص بالغ و فهمیده پای به رابطه بگذارید.

برای برخی افراد فقط این که بتوانند عشق بورزند یا مسائل مالی را بهبود بخشند همه چیز درست است. اما در روان شناسی گفته شده است که حد تعادل در روابط بیشتر باعث پایداری آن رابطه شده است. یکی از مواردی که ممکن است آسیب های عاطفی را به همراه داشته باشد همدلی است. شاید برایتان عجیب باشد که همدلی به نوان یک ویژگی خوب چگونه آسیب عاطفی ایجاد می کند؟ در ادامه می خواهیم ببینیم که چند علائم خطرناک از اختلالات عاطفی، کمک می کند

اختلالات عاطفی و کاهش آسیب های عاطفی

برای مثال اختلالات افسردگی یا اختلالات استرسی در همه افراد و در سنین مختلف می تواند به وجود بیاید. یک سری از اختلالات هم هستند که بیشتر برای کودکان یا به صورت اختصاصی برای بزرگسالان است. اختلالات در کودکان اگر به طور کامل درمان نشود می تواند به آینده کودک ضربه بزند و در واقع پیامد های بسیار خطرناکی ممکن است داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند علائم خطرناک از اختلالات عاطفی، صحبت کنیم.

همدلی و اختلالات عاطفی

یک مطالعه جدید نشان داد که مردم بیشتر از آن که با همدلی به دیگران نگاه کنند، به صورت عینی نگاه می کنند.

ابراز همدردی می تواند به طور باورنکردنی خساراتی داشته باشد و باعث آسیب عاطفی فرد شود. از طریق محدودیت ها و بررسی با خود، می توانید همدلی را بدون خسته شدن ابراز کنید. همه چیز به این آرامش نیست که بخواهید شخص دیگری برای درک آن چه واقعاً در حال گذراندن آن هستید وقت بگذارد. دیده شدن به این روش واضح می تواند استرس شرایط سخت را کاهش دهد. با این حال، چنین عبارتی می تواند برای شخص همدل خساراتی ایجاد کند.

برخلاف ابراز دلسوزی حذف شده نسبت به شخص، همدلی مستلزم غوطه ور شدن بیشتر در مبارزات دیگران است. این فشار روانی داوطلبانه می تواند باعث شود که برخی از افراد در ابراز همدلی دچار آسیب عاطفی شوند.

تحقیقات درباره اختلالات عاطفی

تحقیقی اخیراً در مجله روانشناسی تجربی منتشر شد. در این تحقیق محققان به بررسی زمان و چرایی دلسوزی مردم با دیگران پرداختند. محققان از شرکت کنندگان خواسته اند هنگام توصیف یک شخص، بین همدلی و یک گروه هدف انتخاب کنند.

عادت هایی که به پیشگیری یا کاهش اختلالات عاطفی کمک می کند

مردم توجه زیادی به بریدگی ها و جراحات بدنی دارند. اما در مورد آسیب های احساسی چطور؟ اگر چه آن ها اغلب مراقبتی را که شایسته آن هستند دریافت نمی کنند. اما می توانند به همان اندازه برای شما مضر باشند. آسیب‌های عاطفی، درد و آسیب می‌تواند منجر به مشکلات روانی مختلفی شود. اما اجتناب از آسیب عاطفی در زندگی نیز آسان نیست. به هر حال، دنیا پر از عوامل استرس زا، شرایط غیرمنتظره و تجربیات چالش برانگیز است. چگونه می خواهید از همه آن ها زنده بمانید؟ در این جا شش عادت وجود دارد که به پیشگیری یا کاهش آسیب عاطفی کمک می کند.

چند علائم خطرناک از اختلالات عاطفی

آیا تا به حال احساسات عمیق و شدیدی دارید که تا حد خستگی شما را تحت تأثیر قرار دهد؟ در حالی که این احساسات غیرمولد و مضر هستند، بی نظم نیستند. بی نظمی عاطفی یک وضعیت پزشکی گیج کننده و ترسناک است که در آن فردی ممکن است یک دقیقه به صورت هیستریک بخندد و دقیقه بعد گریه کند. به نظر می رسد کنترلی بر احساسات خود ندارند. مطمئناً، احساسات این افراد بیش از حد زیاد است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اما این شخص می تواند از اختلالات عاطفی  که ممکن است اصلاً شخص دیگری را آزار ندهد، واقعاً ناراحت شود. به عنوان مثال، اگر زمانی که ماشین خود را روشن کرده بودید، کسی جای پارک شما را گرفت، ممکن است ناراحت شوید. با این حال، فرد مبتلا به اختلالات تنظیمی نمی‌تواند احساسات خود را تنظیم کند، بنابراین ممکن است دچار توهین کلامی شود یا شکسته شود و گریه کند.

درک اختلالات عاطفی

به همه افرادی که می شناسید فکر کنید و چگونه احساسات خود را مدیریت می کنند؟ آیا افرادی را می شناسید که تمایل دارند احساسات قوی تری نسبت به دیگران داشته باشند؟ شما ممکن است به این افراد برچسب بیش از حد حساس بزنید. متأسفانه، آن چه اغلب در پشت شخصیت شما پنهان می‌شود، فردی است که نمی‌داند چگونه اختلالات عاطفی خود را از یک مشکل سلامت روانی کنترل کند و به سرعت به محرک‌ها پاسخ می‌دهد. با این حال، اگر در نظر داشته باشید که هر فردی که واکنش‌های عاطفی قوی دارد، بی نظمی را تجربه نمی‌کند، کمک خواهد کرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

نحوه مدیریت احساسات خود بخشی از تنظیم آن‌ها است و تا زمانی که فردی احساسات شدیدی نداشته باشد که نتواند به طور مکرر آن‌ها را کنترل کند، بی نظمی رخ نمی دهد. این یک اختلال واقعی است که می تواند توانایی شما را برای عملکرد روزانه مهار کند و می تواند باعث مشکلات شدید در روابط شما شود.  اگر عصبانی شدید، آیا می توانید خود را تا زمانی که دوباره آرام شوید آرام کنید؟ اگر کسی آنقدر شما را مشغول کند که عصبانیت شما به حد آخر برسد، آیا این توانایی را دارید که با استفاده از مهارت های آرام بخش، خود را به چهار نفر برگردانید؟ فردی که دچار اختلالات عاطفی است در بیرون کشیدن خود از خشم برای کاهش تنش مشکل خواهد داشت.

غلبه بر احساسات

ممکن است این فرد یک ساعت یا حتی روزها طول بکشد تا بر یک قسمت احساسی شدید غلبه کند. ممکن است فردی که اختلال در تنظیم را تجربه می‌کند از اضطراب نیز رنج ببرد، و این می‌تواند با ترس از این که نمی‌تواند آرام شود، از کنترل خارج شود. این افراد فاقد مهارت های مقابله هستند و اغلب در این مواقع دست به انتخاب هایی می زنند که زود پشیمان می شوند. در حالی که به راحتی می توان دید که چگونه یک نفر می تواند خشم را از کنترل خارج کند، فردی که از اختلال در تنظیم عاطفی رنج می برد نمی تواند شادی را نیز کنترل کند. یک ترفیع در محل کار می تواند تمام این موارد را به پایان برساند. زیرا نمی توانند شادی را که احساس می کنند کنترل کنند.

چند نشانه کلیدی اختلالات عاطفی

آیا هر چقدر هم که تلاش می کنید در تنظیم احساسات خود مشکل دارید؟ خوب، در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد شما با اختلال در تنظیم مشکل دارید.

در حل اختلالات عاطفی احساس ناتوانی می کنید

حل مسئله برای کسانی که عواطف نامنظم دارند مناسب نیست. اگر زوجی نتوانند در مورد رنگ آمیزی اتاق  به توافق برسند، فردی که نمی تواند احساسات خود را تنظیم کند ممکن است ترس، بی کفایتی یا عصبانیت شدید را تجربه کند. در حالی که مطمئناً چیزی برای از دست دادن خواب نیست، این فرد همه چیز را تا حد زیادی انجام می دهد. مثل این است که در استخری از شن های روان گیر کرده باشید و نتوانید رها شوید. هر چه سخت تر با این موقعیت مبارزه کنید، بیشتر در نابرابری همه آن غرق می شوید. چیزی بسیار کوچک مانند تغییر رنگ در اتاق می تواند به یک نبرد همه جانبه تبدیل شود.

شما مشکلات روانی دیگری دارید

بسیاری از نگرانی های مربوط به سلامت روان در کنار هم هستند. به عنوان مثال، طبق گفته روان شناسان، یک فرد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی می تواند تغییرات خلقی شدید داشته باشد. آن‌ها به دلیل بیماری خود در تنظیم احساسات خود مشکل دارند، بنابراین این تشخیص اختلال در تنظیم ممکن است یک بیماری ثانویه نسبت به شرایط اولیه باشد. تقریباً در همه موارد، فرد با سطوح بالایی از اضطراب و ناتوانی در کنار آمدن روبرو می شود و زندگی او را آسیب زا می کند. آیا جای تعجب است که چرا آن‌ها این همه مسائل در روابط خود دارند؟

از تجربه احساسات نامطلوب خودداری می کنید

ناتوانی در تنظیم اختلالات عاطفی می تواند دردناک باشد. برای جلوگیری از این ناراحتی، از احساسات خود جدا می شوید. به جای این که بفهمید آن‌ها چه هستند و بهتر آن‌ها را کنترل کنید، ترجیح می دهید از آن‌ها دوری کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برخی از افراد نمی‌توانند آن چه را که احساس می‌کنند بپذیرند، و از این موقعیت غمگین هستند. این فرد ممکن است احساسات خود را تا حدی سرکوب کند که احساس بی حسی کند. در حالی که این روش سالمی برای کنار آمدن نیست، آن‌ها هر کاری که در توان دارند برای جلوگیری از انفجار عاطفی انجام می دهند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا