چند راه طبیعی برای غلبه بر اضطراب دوران کودکی

غلبه بر اضطراب دوران کودکی می تواند دشوار باشد. گاهی اوقات روابط یک طرفه می شوند و در نهایت آسیب های را می رسانند. در روان شناسی مباحث متفاوتی وجود دارد. برخی از این فرآیندهای روان شناسی را ممکن است بدانید. ذهن آگاهی اگر با روش درست و مناسب انجام می شود می تواند برای آینده شما مفید باشد. در مقاله های قبل در ارتباط با ذهن آگاهی صحبت کردیم.  ذهن آگاهی می تواند موفقیت را در افراد ایجاد کند. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است.

این تلاش و کوشش باید همراه با برنامه ریزی باید.  ما در ارتباط با ذهن آگاهی صحبت های بسیاری کرده ایم و گفتیم که افراد با داشتن ذهن آگاهی چه پیشرفتی خواهند کرد. اما این بار می خواهیم چند روش دفع اضطراب در کودکان را بدانیم. آیا افراد با داشتن ویژگی ذهن آگاهی مناسب می توانند زندگی بهتری داشته باشند یا خیر. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند راه طبیعی برای غلبه بر اضطراب دوران کودکی، چگونه است؟

استرس افراد – کودکان دارای اضطراب

ما در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه طبیعی برای غلبه بر اضطراب دوران کودکی، صحبت کنیم.

روش‌های ذهن آگاهی برای غلبه بر اضطراب دوران کودکی

فقط در چند دهه گذشته در غرب محبوبیت پیدا کرد. اخیراً، محققان فواید آموزش ذهن آگاهی در کودکان را کشف کرده اند. ذهن آگاهی و افزایش شادی یعنی آگاهی کامل از آنچه در لحظه حال اتفاق می افتد. و در دنیای پرشتاب امروزی، به راحتی می توان آنچه را که در اطراف شما می گذرد از دست داد.

بسیاری از افراد بدون آگاهی کامل از آن چه در اطرافشان اتفاق می افتد، کارهای روزمره خود را انجام می دهند. چه آن ها حواسشان به چیزی که دیروز اتفاق افتاده پرت شده باشد، چه نگران اتفاقی باشد که ممکن است فردا اتفاق بیفتد.

ارتباط بین روش‌های ذهن آگاهی

ذهن آگاهی، یا عمل حضور در لحظه، احتمالاً کلمه ای است که در محافل سلامتی زیاد شنیده اید. به دلیل فواید زیادی که برای سلامت جسمی و روانی دارد شناخته شده است. قابل ذکر است که ذهن آگاهی و افزایش شادی ارتباط زیادی دارد. باورش سخت است که چیزی به این سادگی برای خلق و خو و رضایت از زندگی شما خوب باشد، اما این حقیقت دارد. در این‌جا چند دلیل وجود دارد که باعث افزایش شادی در لحظه می شود.

روش‌های ذهن آگاهی که به غلبه بر اضطراب دوران کودکی کمک می کند

آیا تا به حال احساس می کنید که غرق شده اید، اما هر چیزی که در اطراف شما می گذرد؟ استرس زندگی روزمره بیش از آنچه که باید تأثیر می گذارد؟ آیا باعث افسردگی و اضطراب شما می شود که نمی دانید چگونه با آن کنار بیایید؟ روش‌های ذهن آگاهی ممکن است به شما در کاهش این احساسات مضر کمک کند.

حرف هایی که کودکان برای غلبه بر اضطراب دوران کودکی می گویند

بچه‌ها خنده‌دارترین چیزها را هنگام داشتن اضطراب می‌گویند، که اغلب باعث سردرگمی والدینشان می‌شود. اما این عبارات ممکن است نشان دهند که کودک شما نسبت به چیزی احساس اضطراب می کند. کودکان مانند اکثر نوجوانان و بزرگسالان دچار اضطراب می شوند و تنها تفاوت در برقراری ارتباط با آن است. به این ترتیب، والدین یا قیم باید برخی از آشکارترین درخواست‌های کمک را بیاموزند. این‌ها چیزهایی است که کودکان دارای اضطراب می گویند، و دانستن آن‌ها برای شما خوب است.

چند چیزی که کودکان دارای اضطراب می گویند

دانستن چیزهایی که بچه ها هنگام غلبه بر اضطراب دوران کودکی می گویند می تواند به شما کمک کند ذهن آن‌ها را آرام کنید.

“من خواب آلود هستم.”

این یکی از رایج ترین چیزهایی است که بزرگسالان پس از یک روز کاری طولانی می گویند. با این حال، آیا چنین بزرگسالانی هرگز می ایستند و به این فکر می کنند که آیا کودک نوپاشان هم همین احساس را دارد؟ کودکان نیز مانند بزرگسالان این کار را سخت می‌گذرانند. زیرا روزهای فوق‌العاده پر استرس و همچنین چالش‌های منحصربه‌فردی را پشت سر می‌گذارند. به همین دلیل است که همیشه باید توجه داشته باشید. زیرا نمی دانید چه زمانی ممکن است فرزندتان به کمک نیاز داشته باشد.

“من خسته هستم” را می توان راهی برای بچه هایی دانست که از مراقب خود می خواهند که با هم مشکلی ایجاد کنند. دانستن این عبارت می تواند به شما دیدگاه بهتری نسبت به آن‌چه که کودک شما از سر می گذراند بدهد.

من سرم درد می کند

بسیاری از والدین اعتباری را که شایسته غلبه بر اضطراب دوران کودکی است قائل نیستند. به این ترتیب، حس اعتماد و صمیمیت پایدار با کودک خود ایجاد خواهید کرد. شما یا می توانید والدینی باشید که به اضطراب کودک می افزاید، یا می توانید کسی باشید که آن را تسکین می دهد و همه چیز را بهتر می کند. ما قویاً توصیه می کنیم که دومی را انتخاب کنید، زیرا این امر به آینده ای فوق العاده و ارتباطی مثبت منجر می شود.

چند راه طبیعی برای غلبه بر اضطراب دوران کودکی

این روزها غلبه بر اضطراب دوران کودکی یک مسئله جدی است. استرس می تواند مانع رشد فرزند شما شود و مانع از بیرون رفتن او برای چیزهایی شود که می خواهند در زندگی به دست آورند. با این حال، بسیاری از والدین نمی خواهند این بیماری را با دارو حل کنند. خوشبختانه گزینه های دیگری نیز وجود دارد. در این‌جا چند راه طبیعی برای کمک به کودک خود برای غلبه بر اضطراب دوران کودکی آورده شده است.

درمان طبیعی برای تسکین اضطراب دوران کودکی

از شکر و کافئین اجتناب کنید

بچه ها آب نبات را دوست دارند. با این حال، این مواد حاوی مقدار زیادی قند هستند. کودکان نیز از نوشابه لذت می برند. این نوشیدنی دارای کافئین است. مطالعات تأیید می کند که شکر و کافئین برای کودک مفید نیستند. آن‌ها فقط به علائم اضطراب دوران کودکی کمک می کنند. بعلاوه، می تواند کودک شما را در شب بیدار نگه دارد و بر استرس اضافه کند. حذف شکر و کافئین دشوار است، اما می توانید برای غلبه بر اضطراب دوران کودکی این کار را انجام دهید. نوشیدنی های شیرین را محدود کنید. همچنین باید غذاهای حاوی شیرین کننده های مصنوعی را محدود کنید.

تنفس عمیق

هنگامی که یک حمله پانیک رخ می دهد، کودک شما ممکن است برای آرامش و نفس کشیدن دچار مشکل شود. یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با حمله پانیک، تنفس عمیق است. به کودک خود بیاموزید که چگونه هدفمند نفس بکشد. نفس های طولانی و عمیق می تواند به آن ها کمک کند به جای اضطراب، روی تنفس خود تمرکز کنند. این عادت تنها روشی برای غلبه بر اضطراب دوران کودکی نیست. به ویدئوهای تنفس هدفمند و ویدئوهای مدیتیشن بصورت آنلاین گوش دهید. شما باید این ویدئوها را حداقل چند بار در هفته انجام دهید. این تمرین باید به کاهش سطح استرس کمک کند و امیدوارم از حمله جلوگیری کند.

به اندازه کافی بخوابید

بدن در حال رشد کودک شما برای عملکرد صحیح به خواب نیاز دارد. متأسفانه، بسیاری از کودکان خواب مورد نیاز خود را ندارند. کودک شما باید هر شب حداقل 7 ساعت بخوابد. ساعتی را برای خواب تعیین کنید که مطمئن شود برای روز پرمشغله فردا خواب کافی دارند. همچنین ممکن است متوجه غلبه بر اضطراب دوران کودکی آن‌ها شوید.

برای کمک به خواب کودک، باید تلویزیون و تلفن را در شب از اتاق خواب دور نگه دارید و نزدیک به زمان خواب غذا نخورید.

رایحه درمانی

رایحه می تواند چیز قانع کننده ای باشد. بوها می توانند حافظه را تحریک کنند و همچنین بر خلق و خوی تأثیر بگذارند. اگر کودک شما از اضطراب دوران کودکی رنج می برد، سعی کنید ترس را از طریق رایحه ها کاهش دهید. خانه خود را با رایحه هایی پر کنید که به طور خاص دارای اثر تسکین دهنده هستند، مانند:

  • بابونه
  • اسطوخودوس
  • پرتقال ترنج
  • لیمو

همچنین می‌توانید بوها را در اتاق آن‌ها قرار دهید تا به آن‌ها در هنگام استراحت کمک کنید. این امر مخصوصاً اگر در شب برای کسانی که در خواب مشکل دارند، صادق است.

برای غلبه بر اضطراب دوران کودکی مراقبت از خود را تشویق کنید

بیشتر مردم در مورد مراقبت از خود صحبت می کنند. اما کودکان نیز می توانند مراقبت از خود را تمرین کنند. مراقبت از خود کودک ممکن است کمی متفاوت از آن‌چه شما خودمراقبتی در نظر می گیرید باشد. بچه ها ممکن است تصمیم بگیرند که  دوچرخه سواری کنند، با دوستان خود بازی کنند، جوک بگویند و ویدیوهای خنده دار تماشا کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حالی که یک کودک نباید همیشه بتواند مراقبت از خود را انجام دهد، باید زمان خودمراقبتی داشته باشد، به خصوص برای غلبه بر اضطراب دوران کودکی. به فرزندتان اجازه دهید در مواقعی که به آن نیاز دارد راه خود را برای استراحت انتخاب کند تا به او زمان استراحت بدهید. فقط زمان را به حدود نیم ساعت محدود کنید.

تصدیقات مثبت و غلبه بر اضطراب دوران کودکی

جملات تاکیدی مثبت عبارات و جملات کوچکی هستند که می توانید در مواقعی که به تشویق نیاز دارید بگویید. این جملات تاکیدی می تواند باعث افزایش عزت نفس، افزایش انگیزه و حتی کاهش استرس شود. برای کسی که می خواهد از جملات تاکیدی مثبت برای غلبه بر اضطراب دوران کودکی استفاده کند، عبارتی را انتخاب کنید که به شما یادآوری کند یا چقدر قوی هستید. هنگامی که احساس می کنند حمله پانیک شروع شده است باید این عبارت را در سر خود یا با صدای بلند تکرار کنند. امیدواریم این بیان به شما کمک کند تا آرام شوید و اوضاع را مدیریت کنید.

به یک درمانگر مراجعه کنید

گاهی تنها چیزی که کودک نیاز دارد یک همدردی دوستانه است. آن‌ها ممکن است احساس نکنند که نمی توانند در مورد همه چیز در زندگی خود آشکارا با شما صحبت کنند. درمانگران اطفال در مورد این که چگونه کودکان را وادار به صحبت در مورد احساس خود کنند، آموزش می بینند. آن‌ها همچنین می دانند که چگونه به کودک در غلبه بر اضطراب دوران کودکی و درک شدن را یاد بدهند. حتی فرآیند صحبت نیز می تواند کمک کننده باشد و درمانگر فرد مناسبی است که می تواند کمک کند. بهتر است درمانگری را پیدا کنید که به نظر می رسد فرزندتان با او ارتباط دارد.

به پزشک مراجعه کنید

تشخیص صحیح برای فرزندتان ضروری است. با پزشک عمومی اطفال خود در مورد نگرانی های خود در مورد ارجاع به روانشناس یا روانپزشک صحبت کنید. آن‌ها می توانند به شما تشخیص مناسب بدهند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا