چند راه سالم برای کنار آمدن با شکست در زندگی

خانواده همان طور که می دانید یک عضو مهم در زندگی همه ما است. همان طور که خانواده می تواند ما را به سمت موفقیت راهنمایی کند، گاهی اوقات ممکن است باعث شکست ما شود. شکست در زندگی گاهی اوقات لازم است. اما به شرطی که افراد بتوانند بعد از به زندگی خود بازگردند. خیلی از مردم بعد از این که شکست می خورند ناامید می شوند. در واقع این شکست پایان کار آن ها در زندگی خواهد بود. انسان باید مسئولیت پذیر باشد.

حتی با وجود داشتن خانواده بد شما می توانید به موفقیت برسید. حتی بزرگ ترین افراد هم در زندگی مشکلاتی داشتند. نکته مهم این است که چگونه با داشتن خانواده ای آزار دهنده موفق شویم. شکست چه بخواهیم چه نخواهیم برایمان اتفاق می افتد. اما آیا ما می توانیم با شکست در زندگی خود کنار بیاییم؟ در ادامه می خواهیم ببینیم که چند راه سالم برای کنار آمدن با شکست در زندگی چگونه است؟

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه با شکست در زندگی کنار بیاییم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه سالم برای کنار آمدن با شکست در زندگی صحبت کنیم.

شکست در زندگی احساس بدی دارد

شکست در زندگی

شکست در زندگی احساس بدی دارد. بسیاری از مردم برای اجتناب از شکست تلاش زیادی می کنند. برای این که مجبور نباشند احساسات دردناکی را تجربه کنند. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود احساس شکست کنید. برخی از عواملی که ممکن است نقش داشته باشند عبارتند از:

  • احساس ناامیدی
  • اضطراب
  • افسردگی
  • احساس درماندگی
  • فقدان روابط حمایتی
  • عزت نفس پایین
  • مقایسه با دیگران
  • تصور ضعیف از خود
  • خودگویی منفی
  • انتظارات غیرواقعی

اگر فکر می کنید ” شکست خورده هستید”، مهم است بدانید کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا احساس بهتری داشته باشید. دانستن نحوه برخورد سالم با شکست در زندگی، بخشی از ترس را از بین می برد. و ممکن است درد را کاهش دهد تا بتوانید بهتر از قبل به عقب برگردید.

احساسات خود را بپذیرید

شکست با احساسات گوناگونی همراه است. خجالت، اضطراب، عصبانیت، ناراحتی و شرم، برخی از آن ها است. این احساسات ناراحت کننده است. بسیاری از مردم برای فرار از احساس ناراحتی احساسی هرکاری می توانند انجام دهند. مطالعه ای که در سال 2017 در مجله تصمیم گیری رفتاری منتشر شد می گوید که نباید سعی کنید احساسات خود را پس از شکست کنار بگذارید. محققان دریافتند که تفکر در مورد احساسات شما – و نه خود شکست – بسیار برای آینده مفید است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اجازه دادن به خودتان برای غلبه بر احساس بد یک انگیزه مثبت است. این می تواند به شما کمک کند تا راه حل های بهتری پیدا کنید تا دفعه بعد پیشرفت کنید. بنابراین، پیش بروید و احساسات خود را بپذیرید. احساسات خود را بپذیرید و اجازه دهید کمی احساس بدی داشته باشید. به احساسات خود برچسب بزنید تا به خودتان اجازه دهید آن ها را تجربه کنید. به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید، “ناامید شده ام”، یا “ناراحت هستم که نتیجه ای نداشت”.

تلاش های ناسالم برای کاهش درد را بشناسید

ممکن است وسوسه شوید که بگویید: “من به هر حال آن شغل را نمی خواستم”. اما به حداقل رساندن درد شما باعث از بین رفتن آن نمی شود. حواس پرتی خود یا پر کردن خلاء با دارو یا مواد دیگر درد شما را نیز درمان نمی کند. این موارد فقط به شما به صورت موقت و غیر حرفه ای کمک می کند. راه های ناسالم را که سعی می کنید در زندگی خود اجتناب کنید یا به حداقل برسانید، بشناسید. روی آوردن به سازوکارهای مقابله ای که بیشتر از فایده آسیب می رسانند، وضعیت شما را بدتر می کند.

مهارت های مقابله ای سالم را تمرین کنید

شکست در زندگی

تماس با دوست، تمرین تنفس عمیق، حمام کردن، پیاده روی یا بازی با حیوان خانگی تنها چند نمونه از راه های سالم برای مقابله شکست در زندگی است. هر مهارت مقابله ای برای همه کار نمی کند. بنابراین مهم است که آن چه را که برای شما مفید است پیدا کنید. شما باید در هنگام استرس با عادت های بد مبارزه کنید. همانند سیگار کشیدن یا خوردن غذاهای ناخواسته. لیستی از مهارت های مقابله سالم ایجاد کنید و آن را در یک مکان برجسته نصب کنید. سپس، از لیست خود برای یادآوری استراتژی های سالم تری که می توانید هنگام احساس بدی انجام دهید، استفاده کنید.

اعتقادات غیر منطقی در مورد شکست را بپذیرید

ممکن است در مقطعی از زندگی خود باورهای غیر منطقی در مورد شکست در زندگی ایجاد کرده باشید. شاید فکر می کنید شکست به این معنی است که شما بد هستید یا هرگز موفق نخواهید شد. یا شاید فکر می کنید در صورت شکست هیچکس شما را دوست نخواهد داشت. این نوع باورها نادرست هستند و می توانند شما را از انجام کارهایی که ممکن است موفق نشوید، باز دارند. برای شناسایی باورهای غیر منطقی که ممکن است بر احساسات و رفتار شما تأثیر بگذارد، نکته ای را مشخص کنید.

افکار واقع بینانه را در مورد شکست ایجاد کنید

یک بررسی در سال  2016 در Clinical Psychology Review انجام شد. در واقع بر روی 46 مطالعه در مورد که در مورد واکنش به شکست انجام شده بود، منتشر شد. این مطالعه نشان داد که “سبک اسنادی مثبت” یک عامل قوی در استقامت افراد در برابر ناراحتی های احساسی ناشی از شکست است. به عبارت دیگر، شکست را به عنوان یک نتیجه چیزی خاص و خارجی در نظر گرفته شد تا چیزی داخلی. وقتی فکر می کنید که یک علت فرد شکست خورده هستید یا تلاش مجدد فایده ای ندارد، افکار خود را تغییر دهید. افکار واقع بینانه تری را در مورد شکست به خود یادآوری کنید، مانند:

  • شکست نشانه این است که من خودم را برای انجام کاری سخت به چالش می کشم.
  • من می توانم شکست در زندگی را تحمل کنم
  • من می توانم از شکست هایم برای موفقیت های بعدی درس بگیرم.

ممکن است لازم باشد برای دفع افکار منفی، یک عبارت یا تأیید را تکرار کنید. یا برای خود فرآیندی را تقویت کنید که می توانید دوباره به زندگی برگردید.

سطح مسئولیت مناسب را بپذیرید

مهم است که مسئولیت دقیق شکست در زندگی خود را بپذیرید. پذیرش بیش از حد ممکن است باعث شود که بی جهت خود را سرزنش کنید. از سوی دیگر، سرزنش دیگران یا شرایط نامساعد ناشی از شکست شما را از درس گرفتن از آن باز می دارد. وقتی به شکست خود فکر می کنید، به دنبال توضیح باشید نه بهانه. دلایل شکست خود را مشخص کنید و تصدیق کنید که دفعه بعد چگونه می توانید متفاوت عمل کنید.

تحقیق در مورد شکست افراد معروف

افرادی مثل توماس ادیسون یا والت دیزنی، همه افراد بزرگ شکست را تجربه کرده اند. مدتی را صرف تحقیق درباره افراد مشهور شکست خورده کنید. آن ها در طول مسیر موفقیت بارها شکست را تجربه کرده اند. افراد موفق به طور مرتب به شکست خود ادامه می دهند. بازیگران برای نقش ها رد می شوند، ورزشکاران از تیم جدا می شوند و صاحبان مشاغل برای معاملات رد می شوند. مطالعه کنید که آن ها برای بازگشت به عقب چه کردند. ممکن است مهارت هایی را بیاموزید که می تواند به شما در زندگی شما کمک کند. این می تواند مفید باشد که ببینیم شکست در زندگی چیزی است که همه با آن سر و کار دارند.

از خودتان بپرسید چه چیزی می توانید یاد بگیرید

شکست در زندگی

یادگیری مسئله مهمی است. شما با تجربیاتی که از شکست خود می گیرید می تواند یادگیری کسب کنید. آیا اشتباه کردید؟ تا به حال اشتباهات پشت سر هم را  مرتکب شده اید؟ به این فکر کنید که دفعه بعد چه کاری می توانید انجام دهید. شکست شما به عنوان یک درس در زندگی تبدیل می شود. این فرآیند باعث می شود شما به موفقیت نزدیک تر شوید. به جای این که یک شکست در زندگی را به عنوان یک بار سنگین برای خود ببینید. به آن به عنوان یک قدم برای رسیدن به اهداف خود نگاه کنید.

برنامه ای برای حرکت به جلو ایجاد کنید

هنگامی که اشتباهات خود را مشخص کردید باید بدانید که از کجا می توانید از آن ها درس بگیرید. این گونه شما آماده خواهید بود که برای پیشرفت برنامه ریزی کنید. به یاد داشته باشید که تمرکز بر مشکلات خود یا بازبینی اشتباهات شما را در گیر می کند. با آموخته های جدید خود، به این فکر کنید که دفعه بعد چگونه متفاوت عمل خواهید کرد. سعی کنید با طراحی های مناسب برنامه ای برای حرکت رو به جلو برای خودتان ایجاد کنید.

با ترس خود از شکست رو به رو شوید

شکست در زندگی

اگر بیشتر عمر خود را برای اجتناب از شکست گذرانده اید، وقتی بالاخره اتفاق می افتد واقعاً ترسناک به نظر می رسد.

https://www.verywellmind.com/healthy-ways-to-cope-with-failure-4163968

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا