چند راه برای رهایی از دلبستگی به افراد سمی

دلبستگی به افراد سمی خطرات زیادی دارد و می تواند روابط شما را دچار مشکلاتی کند. افراد ممکن است در موقعیت های مختلف رفتار های متفاوتی داشته باشند. رفتار می تواند شامل گزینه ها مختلف باشد. رفتار ها اگر به گونه ای باشد که باعث پیشرفت افراد شود  رفتار ها برای افراد مختلف نشانه های متفاوتی دارد. برای مثال یک شخص ممکن است از رفتار تکبر خودش احساس رضایت داشته باشد.

از آن سمت این رفتار ممکن است به بقیه افراد آسیب برساند. گاهی اوقات باید با یک سری از رفتار ها کنار بیاییم کنار آمدن با فرآیند شرم سمی موضوع امروز ما است. رفتار ها همان طور که قبلاً گفتیم انواع مختلفی دارند. انواع رفتار ها می تواند در افراد مختلف ایجاد شود. برای مثال وقتی که یک فرد در هنگام عصبانیت یا هنگام تماشای مسابقه فوتبال واکنش های از خود نشان می دهد نمی توان گفت این واکنش برای رفتار همیشگی او است.

رفتارهای دارای دلبستگی به افراد سمی

گزینه دیگری که باید بدانید این است که رفتار ها ممکن است در هر شخصی به نوع های مختلفی بروز دهد. رفتار های اجتماعی یکی از رفتار هایی است که موضوع امروز ما نیز هست. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه برای رهایی از دلبستگی به افراد سمی، صحبت کنیم.

احساس بی ارزشی در افراد مختلف

آیا با احساس بی ارزشی دست و پنجه نرم کرده اید؟ شما تنها نیستید زیرا بسیاری از مردم سعی می کنند با شرم سمی کنار بیایند. شرم سمی اصطلاحی است که به شرمساری ای اشاره دارد که مردم به دلیل برخورد نادرست توسط دیگران و گذراندن حوادث آسیب زا احساس می کنند. بسیاری از افرادی که با شرم سمی کنار می آیند از کودکی دچار حوادث آسیب زایی شده اند، اما برخی از افراد بعداً در زندگی دچار مشکلات دلبستگی به افراد سمی می شوند. وقتی احساس شرم سمی می کنید، به شما این احساس را می دهد که انگار بی ارزش هستید و همچنین با نفرت از خود مشخص می شود.

احساسات ذهن منفی شدید مانند این می تواند بر هر کسی آسیب بزند.

احساسات ذهن منفی شدید مانند این می تواند بر هر کسی آسیب بزند. هنگامی که شرم سمی را تجربه می کنید، می تواند شما را فلج کند و شما را از رسیدن به اهداف زندگی باز دارد. ممکن است به دلیل شرم سمی که احساس می کنید، نتوانید در زندگی به جلو حرکت کنید. در صورت عدم کنترل، این شرم سمی می تواند باعث شود با گذشت زمان دلبستگی به افراد سمی بیشتر شود. بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه به درستی با شرم سمی کنار بیایید تا بتوانید زندگی خود را به مسیر درست برسانید.

خطرات شرم و دلبستگی به افراد سمی

شرم سمی بسیار خطرناک است زیرا می تواند احساس بی لیاقتی و تحقیر ایجاد کند. وقتی کسی توسط دیگران در چنین موقعیت تحقیرآمیزی قرار گرفته باشد، می تواند باعث از بین رفتن ایمان به خود شود. آن ها ممکن است کاملاً ناکافی احساس کنند و مانند این که هرگز نمی توانند کاری درست انجام دهند. شرم سمی اغلب اتفاقی است که برای کودکان در جوانی رخ می دهد. والدین ممکن است با برقراری ارتباط منفی با آن ها یا بدرفتاری با آن ها، شرم سمی را به فرزندان خود منتقل کنند. حتی بعضی اوقات نشانه های غیرکلامی باعث احساس شرم سمی شدید در کودکان می شود. این بچه ها وقتی بزرگ شوند بزرگتر می شوند و می توانند آشکارتر شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شناخته شده است که در صورت عدم درمان ، شرم سمی به افسردگی کامل تبدیل می شود. همچنین باعث شده است برخی از افراد دچار اختلالات خوردن، اختلالات استرس پس از سانحه ، مشکلات اضطرابی و مشکلات عمومی عزت نفس شوند. خطرات شرم سمی آشکار است، اما شما می خواهید بدانید که چگونه با آن کنار بیایید. شرم سمی بی شباهت به بیماری های روحی دیگر نیست و قابل درمان است. بسیاری از راه های عقل سلیم وجود دارد که می توانید با شرم سمی کنار بیایید و همچنین می توانید برای مشکلات خود از متخصصان کمک بگیرید.

متوجه شوید که دلبستگی به افراد سمی از اشخاص دیگر ناشی می شود

هنگامی که نوبت به کنار آمدن با شرم سمی می رسد ، مهم است که سعی کنید درک کنید که احساس شرم از شما ناشی نمی شود. این احساسات شرم آور سمی در واقع از سوی افراد دیگر ناشی می شود. شرایطی از این دست هنگامی رخ می دهد که دیگران احساس ناکافی بودن خود را بر روی افراد دیگر بگذارند. آن ها با دیگران رفتار ضعیفی دارند و برای تحقیر کردن آن ها تلاش می کنند تا احساس بهتری در خود ایجاد کنند. بیشتر اوقات، کسانی که با دیگران چنین رفتاری می کنند این کار را می کنند تا احساس قدرت کنند و یا به این دلیل که بی رحمانه رفتار می کنند. شما در واقع هیچ اشتباهی نکرده اید، و شرم سمی که تجربه می کنید فقط به خاطر کاری است که شخص دیگری با شما انجام داده است.

احساس راحتی درمورد کارها با پذیرفتن احساسات منفی

وقتی پذیرفتید که احساسات شما به دلیل کار منفی نیست، احساس راحتی درمورد کارها راحت تر خواهد بود. کنار آمدن با احساس دلبستگی به افراد سمی می تواند زمان ببرد. صرف نظر از این، دانستن این که شما مقصر آنچه در حال وقوع است مقصر نیستید مفید خواهد بود. شما نمی توانید خود را بخاطر شرم سمی و تأثیری که در زندگی شما ایجاد کرده سرزنش کنید. کنترل احساس شرم سمی و آزاد کردن آن هنگامی که احساس قدرت کافی کردید امکان پذیر خواهد بود.

چند راه برای رهایی از دلبستگی به افراد سمی

ما در زندگی به چیزهای زیادی وابسته می شویم. اما همه این موارد برای ما خوب نیست. به همین دلیل است که عدم دلبستگی مفهومی حیاتی است. بسیاری از مردم این اشتباه را مرتکب می‌شوند که باور کنند حالت عدم دلبستگی بی‌احساس و بسته است. اما این موضوع بسیار دور از ذهن است.

در عوض، این مقاله عدم دلبستگی به افراد سمی و مسائل عاطفی اشاره دارد که وقتی به آن‌ها وابسته می‌شوید. همچنین دلبستگی به افراد سمی می‌تواند باعث آشفتگی و مسمومیت شود. این می تواند به معنای رهایی افراد و روابط سمی باشد به گونه ای که احساس آزادی و مثبت اندیشی را در شما ایجاد کند.

نکته

عدم دلبستگی زمانی که به درستی انجام شود، آرامش، تفکر مثبت و شادی را در زندگی ایجاد می کند. مشکل این است که شروع این سفر معنوی می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر مجبور باشید افرادی را که به داشتن آن‌ها در زندگی خود عادت کردید، رها کنید. حتی اگر آن‌ها ذهنیت منفی را سمی ایجاد کنند.

این یک مسیر دشوار است که می تواند ترسناک باشد، اما نتایج نهایی آن ارزش موفقیت را دارد. از اینکه چقدر احساس آرامش و شادی می کنید شگفت زده خواهید شد.  در این‌جا چند راه برای از نابودی دلبستگی به افراد سمی وجود دارد

مهربان باشید و وابستگی متقابل را درک کنید

شفقت کلید عدم دلبستگی به افراد سمی است، و در مورد مهربانی با خود و همچنین دیگران است. این به شما این امکان را می دهد که بخواهید به درد، رنج و مشکل پایان دهید، هم برای شما و هم برای افراد سمی زندگیتان. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که با خودتان ملایم‌تر باشید. بنابراین می‌فهمید که سزاوار این اتفاق نیستید و شروع به نابودی وابستگی‌هایی می‌کنید که این مشکل را ایجاد می‌کنند.

نکته

در عین حال، این مهربانی به شما این امکان را می دهد که برای افرادی که از خود به جای می گذارید آرزوی خوبی در زندگی آن‌ها داشته باشید. شما می‌دانید که می‌توانید بدون آن‌ها زندگی کنید و آن‌ها بدون شما. عشق شما به آن‌ها و میل به خوشبختی آن‌ها بیشتر از وابستگی شما به آن‌ها است. این کار باعث می‌شود راحت‌تر آن‌ها را رها کنید و ادامه دهید، و همچنین اغلب باعث می‌شود که شما پخته‌تر باشید.

جلوگیری از دلبستگی به افراد سمی در آینده

این مفهوم از شفقت در عدم دلبستگی ریشه در ایده وابستگی متقابل دارد. این بدان معنی است که شما برای همه خوشبختی و رنج کمتری می خواهید. زیرا می توانید ببینید که همه شما از طریق منفی بافی و تلاش برای زندگی بهتر به هم مرتبط شدید. سپس خواهید فهمید که همه شما به هم متصل هستید – و به این ترتیب، میل شما به دلبستگی به افراد سمی  از بین خواهد رفت.

نکته

اگر با این مفهوم مشکل دارید، سعی کنید حواس خود را در حین کار بر روی آن پرت کنید. تمرکز خود را به جای خود بر روی دیگران متمرکز کنید و این شفقت را به بیرون نشان دهید.

به کسی کمک کنید تا در دوران سختی بگذرد، یا به موسسات خیریه کمک مالی کنید و عشق را در اطراف خود پخش کنید.

روی خود و هدفتان تمرکز کنید

اگر در اطراف یک فرد سمی بودید و زمان زیادی را با او می گذرانید، می دانید که چقدر از انرژی شما صرف رفع نیاز هر هوس او می شود. این بدان معناست که شما اغلب از خودتان غافل می شوید و فقط سعی می کنید آن‌ها را راضی کنید. به همین دلیل است که نابودی دلبستگی به افراد سمی بسیار مهم است.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید این کار را انجام دهید این است که تمرکزتان را از دیگران دور کنید و روی خودتان بگذارید. بر خلاف آن‌چه ممکن است فکر کنید، تمرکز بر خود لزوماً خودخواهانه نیست. شما باید اولویت اصلی خود باشید و مفهوم دوست داشتن خود قبل از هر کس دیگری ارزش زیادی دارد. افراد سمی انرژی شما را تخلیه می کنند و برای بازیابی آن باید روی خودتان تمرکز کنید.

عادات سالم و مراقبت از خود تنها هدف عدم دلبستگی به افراد سمی نیست

این فقط در مورد ایجاد عادات سالم و مراقبت فیزیکی از خود نیست. بلک در مورد این است که به درون خود نگاه کنید و از خود بپرسید که چه می خواهید.

  • اهداف، امیدها و رویاهای شما چیست؟
  • چه احساسی می خواهید داشته باشید؟
  • می خواهید خود را وقف چه چیزی کنید؟
  • چگونه می توانید به این آرزوها برسید؟

سوال دیگری که می توانید مرتباً از خود بپرسید این است که به سادگی بگویید “حال من چطور است؟” آنقدر خودتان را دوست داشته باشید که بهترین ها را برای سلامتی خود بخواهید. این می تواند برای شما انگیزه ایجاد کند. همچنین باعث می شود تا تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد کنید و از کسانی که شما را به پایین می کشانند دست بردارید.

مشکلات بپذیرید

دلبستگی اغلب به معنای تمایل به تغییر همه چیز است. شما می خواهید که دلبستگی به افراد سمی ناپدید شود و او با شما همانگونه رفتار کند که شدیداً می خواهید با شما رفتار شود. اما واقعیت این است که این کار به سادگی اتفاق نمی افتد – شما باید آن را بپذیرید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا