چرا ترس از تعهد در مردم وجود دارد؟

ترس از تعهد به نوعی زمانی است که ما دوست داریم به کار یا رابطه یا هر چیزی تعهد داشته باشیم اما برای رفع مسئولیت این کار را انجام نمی دهیم. اصولاً ترس در زندگی ما در اکثر اوقات اتفاق می افتد. ترس از برخی جهات به پیشرفت هر انسانی کمک می کند. اما این به شرطی است که در کنار ترس بتوانیم تلاش کنیم

ترس یک عملکرد بیولوژیکی پیچیده است که ما را ایمن نگه می دارد و از انتخاب های دیگر بر اساس تجربه قبلی محافظت می کند. این به معنای آماده کردن بدن برای مبارزه یا فرار در هنگام مواجهه با چیزی است که می تواند به ما آسیب برساند. اما، چرا وقتی با ایده یک رابطه متعهدانه طولانی مدت با کسی مواجه می شویم، ترس به وجود می آید؟ آیا واقعاً چنین پتانسیل آسیب در یک رابطه طولانی مدت وجود دارد؟ برای برخی افراد، این نشان دهنده پتانسیل آسیب عمیق است.

تاثیر ترس از تعهد بر آسیب در رابطه 

هر کسی در مقطعی با یک رابطه دچار آسیب می شود و برای اکثر افراد، پس از مدتی ناراحتی به زندگی عادی خود ادامه می دهند. برای افراد دیگر جدایی  سخت تر می شود. پس از آن، آن‌ها بسیار تمایلی به ترک انزوای خود ندارند. این افراد قرار ملاقات های جدیدی می گذارند، اما تمایلی به اجازه دادن ورود شخص دیگری به منطقه امن خود را نمی دهند

آن‌ها هرگز متوجه نمی شوند مکانی که به سمت آن عقب نشینی می کنند به مانند یک زندان است. آن‌ها را از ارتباط عاطفی عمیق تر قطع می کند. پس چرا یک نفر باید تا این حد خود را قطع کند و احساسات خود را منزوی کند؟

چرا مردم ترس از تعهد دارند؟

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

تقسیم بندی

برای مثال در یک کشتی، آن را به محفظه های کوچکی تقسیم می کنند که در صورت آتش سوزی، سیل یا نشت تشعشعات می توانند از محفظه های اطراف آن جدا شوند. این از کشتی محافظت می کند و آن را شناور نگه می دارد. وقتی کسی در یک رابطه متعهدانه به شدت آسیب دیده و رابطه به پایان می رسد، ممکن است این درد عاطفی را از بین ببرد. با گذشت زمان، با این حال، آن‌ها از باز کردن این زخم برای مقابله با مشکل خودداری می کنند.

ترس از تعهد بدون فشار خارجی

در چند دهه اخیر، فشار بر زوجین برای ازدواج بسیار کمتر بوده است. افرادی که قبل از تعهد می ترسند،  تشویق نمی شوند که بر ترس های خود غلبه کنند. اما در عوض، این ترس ها با این احساس تقویت می شوند که ازدواج می تواند صبر کند.

گزینه های محدود و روابط یک طرفه

وجود فضای دوست‌یابی آنلاین این ذهنیت را تشویق می‌کنند که امکانات نامحدودی وجود دارد و تعهد به یک فرد ممکن است این گزینه‌های نامحدود را محدود کند. کسی که از تعهد می‌ترسد به راحتی می‌تواند خلأ را از طریق قرارهای کم عمق پر کند. وقتی متوجه می‌شوید که شریک زندگی‌ کاملاً بی‌نقص نیست، وسوسه‌انگیز است که به دنبال شخصی باشید که به ظاهر برای شما عالی‌تر باشد. بیشتر این رفتار برای جلوگیری از آسیب پذیری و ضربه خوردن توسط شریک زندگی است.

ترس از تعهد و آزادی و انتظارات 

برخی از افراد فکر می کنند که وقتی به یک رابطه متعهد می شوند، با توقعاتی که از شریک زندگی خود دارند، درگیر می شوند. آن‌ها فکر می کنند که این انتظارات مانع از آزادی کامل خواهد شد که در دوران مجردی از آن برخوردار بودند. ممکن است به طور منطقی فرد از همسر خود انتظار داشته باشد که به مهمانی های خانوادگی برود حتی زمانی که او را چندان دوست ندارد

انتظارات از شریک زندگی با وجود ترس از تعهد

ممکن است از شما انتظار داشته باشد که زمان شخصی خود را برای وقت گذاشتن با وی خود صرف کنید. وقتی یک برنامه کاری شلوغ دارید که برای شما مفید است، حذف چیزهایی که از آن‌ها لذت می برید برای وقت گذاشتن برای دیگران و چیزهایی که چندان از آن‌ها لذت نبرید ممکن است دشوار باشد. وقتی مجرد هستید، به راحتی عادت می کنید که همیشه همه چیز را به دلخواه خود داشته باشید

هنگامی که در یک رابطه هستید، باید سازش کنید و برای شریک زندگی خود فداکاری کنید. افرادی که از تعهد می ترسند ممکن است فقط از اینکه آزادی شخصی خود را به خاطر شخص دیگری واگذار کنند بترسند.

مسئولیت مالی و ترس از تعهد

وقتی مجرد هستیم، مسئول امور مالی خودمان هستیم. هنگامی که ما در یک رابطه طولانی مدت هستیم، مسائل مادی باید به گونه ای باشد که همسر شما هم در اولویت قرار بگیرد. یک همسر با رفتار نامناسب می‌تواند حساب‌های شما را تخلیه کند و صورت‌حساب ها را به موقع پرداخت نکند. رفع مشکلات مالی ممکن است سال ها یا دهه ها طول بکشد. ترس از مشکلات مالی می تواند افراد را از تعهد به یک رابطه باز دارد.

داشتن مسائل تعهدی به چه معناست؟

تعهد یک اصطلاح گسترده است. اما به طور کلی به این بستگی دارد که خود را برای مدت طولانی وقف کاری کنید، خواه آن شغل، هدف، شهر یا رابطه باشد. با این حال، مفهوم مسائل ترس از تعهد اغلب در زمینه روابط عاشقانه مطرح می شود. شخصی که مشکلات تعهدی دارد اغلب ترس یا عدم تمایل به تعهد به یک رابطه طولانی مدت را نشان می دهد.

این معمولاً به ناتوانی در صحبت در مورد آینده یا عدم تمایل به برداشتن گام‌های بعدی زمانی که یک رابطه شروع به پیشرفت در طول زمان می‌کند، اشاره دارد. مسائل مربوط به تعهد ممکن است ادامه یا تداوم رابطه را چالش برانگیز کند.

راه های تشخیص و جلوگیری از ترس از تعهد

فکر می کنید ممکن است شما یا همسرتان ترس از تعهد داشته باشید؟ در این‌جا مواردی وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید:

ابتدا چند نکته را باید در نظر داشت: اینترنت مملو از مواردی است که می تواند تعهد را از شما بگیرد. این‌ها می توانند سرگرم کننده باشندو حتی ممکن است به شما کمک کنند تا به چیزهایی در مورد خود یا رابطه تان توجه کنیداگر برخی از موارد زیر را در خود یا شریک زندگی‌تان می‌شناسید، به این معنی نیست که رابطه شما محکوم به نابودی است. در نهایت، به خاطر داشته باشید که تعهد با عشق یکسان نیست. گاهی اوقات ممکن است که شریک عاشقانه خود را دوست داشته باشید و همچنان در تعهد مشکل داشته باشید.

نشانه هایی از مسائل تعهد در خود

تشخیص اینکه چه زمانی الگوی روابط کوتاه مدت نشان دهنده خوش شانسی دوستیابی است یا زمانی که نشان دهنده چیز مهم‌تری است، همیشه آسان نیست. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که ممکن است عدم ترس از تعهد ارائه دهد:

شما نمی خواهید به طور جدی قرار ملاقات داشته باشید

تمایل به قرار ملاقات عادی و اجتناب از روابط جدی به طور کلی به این معنی نیست که از تعهد می ترسید. شما ممکن است یک دلیل برای این داشته باشید، یا ممکن است چندین دلیل داشته باشید.

اما اگر به طور مداوم احساس می کنید که نیاز به پایان دادن همه چیز دارید، زمانی که روابط شروع به عبور از مرحله عادی می کنند، ممکن است ترس از تعهد داشته باشید.

شما به آینده رابطه فکر نمی کنید

در مقطعی از یک رابطه، اکثر مردم حداقل زمان کمی را صرف فکر کردن به این می‌کنند که آیا فردی که با آن‌ها قرار ملاقات می‌گذارند می‌تواند در درازمدت همخوانی خوبی داشته باشد یا خیر.

اگر آن‌ها نمی توانند آینده ای را ببینند، ممکن است به رابطه پایان دهند و ادامه دهند. اما برخی از مردم اصلاً به آینده فکر نمی کنند. هیچ اشکالی ندارد که بخواهید از چیزی که اکنون با یک همسر خود تجربه می کنید لذت ببرید. اما ناتوانی یا عدم تمایل واقعی به تفکر در مورد مرحله بعدی یک رابطه می تواند ترس از تعهد را نشان دهد، به خصوص اگر این یک الگو در روابط شما باشد.

شما زمان زیادی را صرف زیر سوال بردن رابطه می کنید

شاید شما به آینده رابطه خود فکر می کنید. شما احساسات قوی نسبت به شریک زندگی خود دارید، احساس ارتباط و دلبستگی می کنید و از گذراندن وقت با هم لذت می برید

این کاملاً طبیعی است که هر از گاهی از سؤالات شک برانگیز بپرسید. به خصوص اگر واقعاً به کسی اهمیت می دهید و نمی خواهید او را از دست بدهید.‌

نشانه هایی از مشکلات ترس از تعهد در همسر شما

هنگامی که برای یک رابطه جدی آماده هستید اما به نظر می رسد که شریک زندگی شما از این که همه چیز ثابت بماند راضی است، ممکن است شروع به تعجب کنید که آیا او هم همان چیزهایی را که شما انجام می دهید می خواهد.

نشانه‌های زیر می‌تواند نشان دهد که با فردی قرار می‌گیرید که ترس از تعهد دارد. اما سخت است بدانید که آیا این‌ها واقعاً نشانه هایی از مشکلات تعهد هستند، مگر اینکه با آن‌ها در مورد دلایل رفتار آن‌ها صحبت کنید. در این‌جا برخی از علائم ترس از تعهد در یک شریک وجود دارد:

به نظر نمی رسد که آن‌ها روی رابطه یا شما سرمایه گذاری کنند

ترس از تعهد می تواند به روش های زیادی خود را نشان دهد. آن‌ها ممکن است همه دوستان شما را بشناسند اما هرگز شما را به دوستان خود معرفی نکنند. شاید آن‌ها حقایق زیادی را تعریف می کنند اما به نظر می رسد کمتر علاقه ای به صحبت در مورد احساسات یا زندگی روزمره (یا شما) دارند.

همچنین ممکن است متوجه عدم علاقه به انجام هر گونه برنامه ای شوید که در آینده نزدیک نیست.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا