نکاتی برای رهایی تمام انرژی های منفی از زندگی

رهایی از تمام انرژی های منفی از طریق روش های مختلفی امکان پذیر است. انرژی های منفی در زندگی همه ما ممکن است به وجود بیاید. کمک گرفتن از مشاوره های زوج درمانی می تواند راه حل مناسبی باشد. در هر رابطه ای مشکلاتی ممکن است به وجود بیاید. حتی در روابط خانوادگی نیز همه ما با آسیب هایی رو به رو می شویم. این قدرت هر فرد در توانایی مدیریت مشکلات است که او را از دیگران متمایز می کند. این فقط بخشی از دلایل زیاد مبارزه با احساسات است. اگر در زندگی برای احساسات خود اهمیت قائل نشویم کسی برای ما ارزش قائل نمی شود. گاهی اوقات برخی از ما به خاطر اتفاقاتی که در گذشته برایمان افتاده است احساسات خود را کنار می گذاریم. احساست در زندگی بسیار مهم است.

شما نمی توانید شخصی را پیدا کنید که احساسات برایش مهم نباشد. احساسات بخش بسیار مهمی را در زندگی و روند رشد فرد تشکیل می دهد. در روان شناسی تعاریف متفاوتی از احساسات وجود دارد. نکته ای که باید بدانید این است که همه روان شناسان احساسات را مهم می دانند. احساسات انواع مختلفی دارد. احساس دوست داشتن کسی یا چیزی یا احساس خشمگین شدن نسبت به دوستان یا عضوی از خانواده همه نمونه های از این فرایند هستند. عدم احساسات و سرد بودن نسبت به موضوعات مختلف درست نیست. هر فرد در طول زندگی خودش ممکن است رفتار های مختلفی از خودش بروز دهد.

رفتارهای مختلف و رهایی تمام انرژی های منفی

این رفتار ها می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود. هر فرد در طول زندگی خودش دارای رفتار های مختلفی است. برخی از آن ها ممکن است به خاطر شرایط مختلف زندگی دچار حالت های رفتاری مختلف شوند. این رفتار ها می تواند در هر فردی به گونه ای باشد که او را آزار دهد یا این که او را به سمت بیماری های روحی دیگر ببرد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نکاتی برای رهایی تمام انرژی های منفی از زندگی، صحبت کنیم.

عاداتی که رهایی تمام انرژی های منفی را آسان‌تر می‌کند

شاید کسی حرف توهین آمیزی بزند که احساسات شما را جریحه دار کند، یا کاری می کند که باعث درد روحی شدید شما خواهد شد. وقتی آنقدر ناراحت می‌شوید که در درون خود احساس خشم و تلخی می‌کنید، می‌تواند باعث ایجاد یک وضعیت سمی شود که باعث می‌شود کینه به درون شما نفوذ کند.

کینه دقیقا چیست و چه تفاوتی با خشم دارد؟

وقتی از کسی رنجیده می‌شوید، در موقعیتی قرار می‌گیرید که برای شما بسیار دردناک بود. شما نمی توانید رهایی از احساسات آزاردهنده را انجام دهید، بنابراین نسبت به آن‌ها عصبانی می شوید. بزرگترین مسئله این است که یک اتفاق می تواند باعث شود که در آینده به مردم بی اعتماد شوید و ممکن است به دلیل یک اشتباه نسبت به دیگران دلسوزی نکنید.

شما باید بر این احساسات غلبه کنید و طرف مقابل را ببخشید. حتی اگر این کار را برای آن‌ها انجام ندهید، باید خودتان این کار را انجام دهید. اجازه به وجود این احساسات منفی سمی در قلب شما فقط باعث ایجاد عوارض بیشتر در مسیر زندگی شما می شود.

رهایی تمام انرژی های منفی چگونه است؟

زمانی که شما اشتباه کرده اید، طبیعی است که ناراحت و عصبانی باشید. با این حال، اگر شما آن را رها کنید، مهم نیست که چقدر اشتباه کرده اید، کمک خواهد کرد. اکنون، باید بدانید که رهایی برخی از احساسات به این معنا نیست که باید همیشه بهترین شخص باشید. این فقط به این معنی است که شما بخشش را یاد بگیرید تا برای شما مشکلات عاطفی ایجاد نکند.

اگر بهترین دوست شما با همسرتان رابطه نامشروع داشته باشد چه می کنید؟ شما باید با شرایط کنار بیایید و این فرد را ببخشید، اما این بدان معنا نیست که باید به عنوان دوست با او ادامه دهید. گاهی اوقات، تا آخر عمرتان ارتباطات شما با یک شخص قطع می شود. زیرا برخی از تخلفات باعث آسیب غیرقابل ترمیم می شوند. اگر آمادگی رهایی از احساسات آزاردهنده را دارید، در این‌جا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا روی مسائل کار کنید.

حس های درونی خود را یادداشت کنید

شاید شما فهرستی از افرادی دارید که به شما بد کرده اند و به شما آسیب رسانده اند. یک دفترچه یادداشت بگیرید و بنویسید که چه اتفاقی افتاده است، چه زمانی رخ داده است و چرا به شدت به شما صدمه می زند. بیان احساسات خود بر روی کاغذ دقیقاً به شما نشان می دهد که روی چه چیزی باید کار کنید. شما می توانید این را به عنوان نقشه راه خود برای شروع روند رهایی تمام انرژی های منفی در نظر بگیرید.

برای رهایی تمام انرژی های منفی آیا از شخص یا موقعیتی عصبانی می شوید؟

گاهی اوقات مردم بیشتر از شخص درگیر از یک موقعیت عصبانی می شوند و فرد تبدیل به مرد عصبی می شود. این ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که شما برای کاری فعالیتی نداشته باشید و مدیریت آن را به فرد دیگری بدهند. شما از دست آن فرد عصبانی نیستید، اما حسادت دارید که آن‌ها  را به شما ترجیح می دهند. در این مثال، این یک مشکل با فرد نیست، بلکه مشکلی است که در درون شما وجود دارد. شما می توانید رهایی تمام انرژی های منفی خود را به سمت این شخص هدایت کنید که ربطی به کاری نداشته باشد.

نکاتی برای رهایی تمام انرژی های منفی از زندگی

شما توانایی انجام کارهای زیادی را در زندگی خود دارید. شما ظرفیت بزرگی را دارید، اگر به توانایی خود اجازه دهید. با این حال، برای رسیدن به آن، باید رهایی تمام انرژی های منفی را انجام دهید. چند نکته زیر را بخوانید تا بفهمید چگونه رهایی تمام انرژی های منفی را انجام دهید.

تاکید به عبارت این زندگی من هست، نه شما

اگر تا به حال این جمله معروف درباره تصمیم جدایی را شنیدید، «این زندگی من هست. نه شما،» واقعاً درست است. مردم همانطور که شما به آن‌ها اجازه می دهید با شما رفتار خواهند کرد. اما نحوه واکنش آن‌ها به شما بستگی به خودتان دارد. اگر واقعاً فرد خوبی هستید و کسی از دست شما عصبانی می شود، باید بدانید که این مشکل اوست و نه شما. اگر آن‌ها عصبانی هستند، مسئولیت مقابله با احساسات خود را دارند، همانطور که شما در قبال احساسات خود مسئولیت دارید.

“واقعیت آن‌ها واقعیت من نیست”

اشکالی ندارد که متفاوت باشید، و زمان آن است که تلاش برای هماهنگی با همه را کنار بگذارید. شما باید متفاوت باشید تا برای دنیا مفید باشید. وقت آن است که فردیت خود را در آغوش بگیرید و فقط به این دلیل که فردی با شما متفاوت است به این معنی نیست که باید از این موضوع ناراحت باشید. هر روز فردیت خود را با خود جشن بگیرید.

برای رهایی تمام انرژی های منفی از تلاش برای اصلاح دیگران رها شوید

تلاش برای اصلاح کسی را کنار بگذارید و به خودتان اجازه دهید که احساس بدی داشته باشید فقط به این دلیل که دیگری احساس بدی دارد. انرژی خود را برای چیزهای مهمتری مانند داشتن یک روز عالی ذخیره کنید. تلاش برای اصلاح افراد و اجازه به احساسات شما بر اساس احساسات دیگران، شما را خسته می کند. وقتی مدام نگران احساس دیگران هستید، نمی توانید از زندگی لذت ببرید. خود را از شر این منفی گرایی رها کنید و نیازهای دیگران را بر نیازهای خود مقدم ندارید.

دست از آسیب به خود بردارید

مردم گاهی می توانند بدترین منتقدان آنها باشند. حیرت آور است که مردم نسبت به دیگران بسیار خوب و بخشنده خواهند بود. اما پس از آن بیش از حد از به خود انتقاد می کنند.

برای رهایی تمام انرژی های منفی گذشته را رها کنید

تصور کنید سعی می کنید در حالی که به پشت سر خود نگاه می کنید به جلو راه بروید. شما در نهایت سقوط می کنید و نمی توانید همه چیزهای شگفت انگیزی را که در مقابل شما قرار می گیرند، ببینید. اگر دائماً روی گذشته تمرکز کنید، احتمالاً نمی توانید از جایی که اکنون هستید لذت ببرید یا ببینید چه چیزی در راه است. باید درد گذشته را التیام بخشید، اما از آنجا به بعد را رها کنید.

احساسات خود را رها کنید

احساسات منفی اگر هرگز روشنایی روز را نبینند، راه بدی برای تداوم دارند. اگر نمی‌توانید احساسات خود را با صدای بلند بیان کنید، باید به یادداشت روزانه خود متعهد شوید. اما تا زمانی که این کار را انجام می‌دهید، واقعاً مهم نیست که چگونه احساسات خود را آشکار کنید. هر روز صبح زمانی را به یادداشت روزانه برای رهایی تمام انرژی های منفی اختصاص دهید. حتی اگر هیچ چیز موارد منفی برای نوشتن ندارید، می توانید تمام افکار خود را کنار بگذارید. این کار باعث می شود تا با موفقیت روز خود را برنامه ریزی کنید.

به افکار منفی «نه» بگویید

مردم تاثیر افکار خود را درک نمی کنند. چه فردی درباره خود فکر بدی داشته باشد و چه در مورد دیگران، افکار منفی بیشتری ایجاد می کند. این افکار منفی پس از مدتی به قلب راه می یابند. در نتیجه رفتارهای منفی متولد خواهند شد. مهم است که قبل از اینکه افکار منفی به زندگی روزمره شما راه پیدا کنند، از ذهن خود در برابر افکار منفی محافظت کنید.

ایجاد اهداف برای رهایی تمام انرژی های منفی

اگر به اهداف خود. نرسیدید، ممکن است یک روز، به طرز خطرناکی، شبیه گذشته شما شود. در واقع، ممکن است از این که آن روز چه روزی است غافل شوید زیرا هر روز شبیه آخرین روز است. ایجاد اهداف زندگی شما را با مثبت اندیشی پر می کند، که فضا را برای ورود هر گونه افکار منفی از بین می برد.

خانه خود را تمیز کنید

از تأثیری که محیطتان بر رهایی تمام انرژی های منفی می گذارد شگفت زده خواهید شد. در حالی که قطعاً باید به این فکر کنید که می‌خواهید به چیزی چه واکنشی نشان دهید. اما محیط شما راهی برای تأثیرگذاری بر روند فکر شما و به طور کلی احساس شما دارد. وقتی محیط اطراف خود را تمیز می کنید، ذهن شما متمرکزتر و آرام تر می شود.

برای رهایی تمام انرژی های منفی یک لیست سپاسگزاری آماده کنید

زمانی که مشغول شکرگزاری هستید، ایجاد ذهنیت منفی سخت است. لازم نیست چیزهای بزرگی هم باشد. شما همیشه می توانید چیزی پیدا کنید. همه چیز همیشه عالی نخواهد بود. اما می توانید برای آن‌چه که دارید جشن بگیرید. شما همچنین می توانید برای آن‌چه که در راه است سپاسگزار باشید.

از شر عوامل استرس زا خلاص شوید

اگر تا به حال به عوامل استرس زا خود فکر نکردید، در ابتدا ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد. با این حال، نوشتن چیزهایی که شما را آزار می دهد به شما اجازه می دهد رهایی تمام انرژی های منفی را ایجاد کنید. بیشتر از اینکه آن‌ها را بیرون بیاورید، باید تصمیم بگیرید که آن‌ها را از زندگی خود حذف کنید تا موارد منفی را رها کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا