نشانه های انحراف احساسات در یک فرد

انحراف احساسات دارای ویژگی های مختلفی است. همه ما دارای احساسات و عواطف مختلفی هستیم. حتی انسان هایی که ممکن است به عنوان شخص بی احساس آن ها را بشناسیم رو یک سری چیز ها عواطف خواصی دارند. گاهی اوقات احساسات افراد می تواند آسیب های زیادی ببیند. یکی از این آسیب ها به علت اتفاقات ناگوار یا همان استرس پس از سانحه می تواند رخ دهد. اما این فقط بخشی از دلایل زیاد مبارزه با احساسات است. اگر در زندگی برای احساسات خود اهمیت قائل نشویم کسی برای ما ارزش قائل نمی شود. گاهی اوقات برخی از ما به خاطر اتفاقاتی که در گذشته برایمان افتاده است احساسات خود را کنار می گذاریم.

شما نمی توانید شخصی را پیدا کنید که احساسات برایش مهم نباشد. احساسات بخش بسیار مهمی را در زندگی و روند رشد فرد تشکیل می دهد. در روان شناسی تعاریف متفاوتی از احساسات وجود دارد. نکته ای که باید بدانید این است که همه روان شناسان احساسات را مهم می دانند. احساسات انواع مختلفی دارد. احساس دوست داشتن کسی یا چیزی یا احساس خشمگین شدن نسبت به دوستان یا عضوی از خانواده همه نمونه های از این فرایند هستند. عدم احساسات و سرد بودن نسبت به موضوعات مختلف درست نیست. هر فرد در طول زندگی خودش ممکن است رفتار های مختلفی از خودش بروز دهد.

رفتارهای مختلف و مبارزه‌ با انحراف احساسات

این رفتار ها می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود. هر فرد در طول زندگی خودش دارای رفتار های مختلفی است. برخی از آن ها ممکن است به خاطر شرایط مختلف زندگی دچار حالت های رفتاری مختلف شوند. این رفتار ها می تواند در هر فردی به گونه ای باشد که او را آزار دهد یا این که او را به سمت بیماری های روحی دیگر ببرد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه هایی که نشان می دهد یک نفر دچار انحراف احساسات است، صحبت کنیم.

مبارزه‌ با انحراف احساسات درون خود اغلب می تواند احساس امنیت بیشتری داشته باشد

مبارزه‌ با احساسات درون خود اغلب می تواند احساس امنیت بیشتری داشته باشد، اما همیشه سالم ترین راه برای حرکت در زندگی نیست. این رویکرد ما را از بحث در مورد نیازهای خود باز می دارد (که می تواند به یک موضوع چرخه ای تبدیل شود) و ما را از ارتباط واقعی با دیگران باز می دارد. در درازمدت، نگه داشتن احساسات می‌تواند حتی به روش‌های غیرمنتظره‌ای که مربوط به سلامت روانی و جسمی ما باشد و نتیجه معکوس داشته باشد.

چرا ما تمایل داریم که احساسات خود را کاهش دهیم؟

سناریوهای زیادی وجود دارد که در آن احساس می کنیم مجبوریم احساسات خود را سرکوب کنیم. برای مثال، ممکن است فقط بخواهیم اتفاقات را در خودمان به گونه ای نگهداری کنیم، به خود می گوییم که بعداً با این احساس کنار می آییم.  فکر می کنیم این احساس ارزش کاوش را ندارد، یا سعی می کنیم مبارزه‌ با انحراف احساسات خود را ایجاد کنیم تا یک رابطه را به نتیجه برسانیم. ”

با این حال، در نهایت، ما تمایل داریم احساسات خود را به یک دلیل کلیدی کاهش دهیم: به نظر می رسد انجام این کار آسان تر و ایمن تر است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای برخی، والدین مبارزه‌ با انحراف احساسات خود را نادیده می گیرند یا به حداقل می رسانند.

نشانه هایی که نشان می دهد یک نفر دچار انحراف احساسات است.

احساسات شما بخشی از رشته های پیچیده ای هستند که بدن، ذهن و روح شما را به هم متصل می کنند. اما اگر حساسیت شدید باعث شود شما در انحراف احساسات قدم بردارید، چه؟ احساسات انسان برای هزاران سال منبع کنجکاوی بوده است. اگر چه روانشناسی احساسات راه درازی را طی کرده است. اما کارشناسان هنوز به طور کامل آن‌ها را درک نکرده اند. در حالی که احساسات شما ناشی از محرک های مثبت یا منفی است، نگرش عاطفی شما نیز می تواند بر محیط اطراف شما تأثیر بگذارد.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

بر اساس مطالعه ای که توسط Cowen و Keltner در آکادمی ملی علوم منتشر شده است، انسان ها ۲۷ احساس دارند. بسیاری از آن‌ها همپوشانی دارند و اثرات جسمی و روحی مشخصی دارند. این مطالعه می گوید که احساسات شما نیز از نظر شدت متفاوت است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بسیاری از احساسات شما ناشی از تجربیات خوشایند است و ابراز آن‌ها فقط لذت شما را افزایش می دهد. احساساتی مانند شادی، خوشحالی، شگفتی و شوخ طبعی را در نظر بگیرید. حتی اگر در انحراف احساسات خوب باشید، این احساسات به طور طبیعی به سراغ شما می آیند. با این حال، تجربه انسانی همیشه در ابرها لذت بخش نیست. مرگ عزیزان، ناامیدی، و حوادث نامطلوب زندگی اجتناب ناپذیر است. ریشه این احساسات به  خلق و خو و شخصیت شما کمک می کند.

چند نشانه که نشان می دهد شخصی احساسات خود را منحرف می کند

آیا شما یکی از افراد بی شماری در جهان هستید که در انحراف احساسات خوب هستند؟ اگر حساسیت شدید شما و احساساتتان را ناراحت کننده می کند، ممکن است اغلب احساسات و افکار واقعی خود را پنهان کنید. شاعر پل لورنس دانبار این ترفند رایج را با پوشیدن ماسک مقایسه کرد. تنها چیزی که خانواده و دوستان شما می بینند ماسک خندانی است که ممکن است برای استتار درد یا خشم خود بپوشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حالی که گاهی اوقات انحراف احساسات مورد انتظار است، افزایش حساسیت ممکن است باعث شود که این یک عادت باشد. اگر کسی در زندگی شما می آید، ممکن است دچار یک قطع ارتباط عاطفی باشد. آن ها مثل بچه هایی هستند که سرشان را با پتو می پوشانند تا اصطلاحا هیولای زیر تخت ناپدید شوند. در این جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد ممکن است کسی احساسات را نادیده بگیرد.

هنگام انحراف احساسات، با موارد عاطفی احساس ناراحتی می کنند

اگر فردی حساسیت بالایی داشته باشد، ممکن است در انحراف احساسات حرفه ای باشد. شاید خانواده و دوستانشان گفته باشند که آن‌ها خیلی حساس هستند. اگر چه ممکن است سرد به نظر برسند، اما با خودشان صادق نیستند. آن‌ها ممکن است سرکوب شوند. زیرا جلوه دادن احساسات دیگران را به عنوان یک ضعف می بینند. برای این تیپ شخصیتی معمول است که احساسات دیگران را نادیده می گیرد و به آن‌ها می گوید که “آن را درون خود نگه دارید”. آن‌ها اغلب از خشم خود استفاده می کنند تا احساسات واقعی خود را تغییر دهند و از آن علیه کسانی که در اطرافشان هستند استفاده کنند.

به ندرت گریه می کنند یا عصبانیت خود را نشان می دهند

هر کس به طور متفاوتی غمگین است و بسیاری از مردم علناً عزاداری نمی کنند. با این حال، کسانی که حساسیتشان بالا رفته است، فریادهایشان بیشتر نمایان می شود. حتی زمانی که آن‌ها تنها یا با خانواده یا دوستان مورد اعتماد هستند، یاد گرفته اند که جلوی اشک هایشان را بگیرند. همین امر در مورد نمایش خشم آن‌ها نیز صدق می کند. این‌ها از آن دسته افرادی هستند که می توانند لبخند بزنند و سرشان را تکان دهند در حالی که در درون از خشم می جوشد. برای ایجاد انحراف درد یا تحریک خود، اغلب ممکن است از شوخ طبعی استفاده کنند.

ترس از صمیمیت دارند

اگر تا به حال با یک فرد دارای اختلال عاطفی رابطه داشته اید، می دانید که چقدر می تواند دشوار باشد. زوج هایی که در روابط سالم و پایدار هستند، همه چیز از جمله احساساتشان را به اشتراک می گذارند. آن ‌ها نمی ترسند آسیب پذیر باشند یا عمیق ترین افکار، رویاها و ترس های خود را با همسرشان بیان کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

کسانی که عاشق احساسات منحرف کننده هستند نمی توانند افکار و نیازهای خود را در یک رابطه به طور کامل بیان کنند. هنگامی که درگیری ایجاد می شود، آن ها اغلب از پذیرش مسئولیت خودداری می کنند و تقصیر را به گردن همسر خود می اندازند. از آن جایی که صمیمیت بیان نهایی عشق و احساسات است، روابط عاشقانه آن‌ها کوتاه مدت است.

آن‌ها اغلب با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند

قرار نبود احساسات در قلب شما جمع شود. در برخی موارد، آن‌ها باید یک خروجی داشته باشند. وقتی افرادی که حساسیت بالایی دارند از مقابله با احساسات خود سرباز می زنند، اغلب به اعتیاد تبدیل می شود.

 نظر لیزا فایرستون در ارتباط با این زمینه

دکتر لیزا فایرستون در مقاله‌ای که به تازگی منتشر شده است به ارتباط بین احساسات و اعتیاد می‌پردازد. چه اعتیاد به الکل، مواد مخدر، غذا یا حتی اینترنت باشد، می تواند ابزاری برای سرکوب عاطفی باشد. معتادان مشتاق آن چیزی هستند که به طور موقت احساسات آن ها را بی حس می کند.

متأسفانه، این رفتار ها دوام نمی آورند و مشکلات و احساسات مرتبط با انتقام برمی گردند. به علاوه، اعتیاد بر سلامت جسمی و عاطفی آسیب وارد می کند و می تواند روابط عاشقانه را از بین ببرد. این فرایند باعث آشفتگی عاطفی بیشتر می شود و فرد را به دنبال آرامش می کشاند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا