نشانه هایی که خیانت شریک زندگی در حال انجام است

خیانت شریک زندگی می تواند آسیب های زیادی به فرد مقابل برساند. روانشناسان سعی دارند با بررسی رفتار های مختلف علت این امر را دریابند. خیانت یکی از بدترین اتفاقات در یک رابطه است. گاهی اوقات این واکنش های عاطفی جای منطق را در ذهن ما می گیرند. شوک های روانی مختلفی در دنیای روان شناسی وجود دارد. برخی از این شوک ها مثل شوک عاطفی هنگام خیانت می تواند آسیب زا باشد.

همان طور که می دانید آزار عاطفی در دوران ازدواج باعث ایجاد اختلالات روانی می شود. طوری که حتی این شخص در آینده در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه درمان  آزار عاطفی در دوران ازدواج نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است نشانه هایی که خیانت شریک زندگی در حال انجام است.

مراحل بازیابی عاطفی و خیانت شریک زندگی در رابطه

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه هایی که خیانت شریک زندگی در حال انجام است، صحبت کنیم.

مراحل بازیابی عاطفی بعد از خیانت شریک زندگی در رابطه

وقتی در یک رابطه هستید، به وفاداری امیدوارید. با این حال، خیانت بیشتر از آن‌چه که ما بخواهیم اعتراف کنیم اتفاق می‌افتد و می‌تواند بر مراحل بازیابی عاطفی شما تأثیر بگذارد. یافتن راهی برای بهبود عاطفی برای حرکت رو به جلو و غلبه بر آسیب های روانی ضروری است. تجربه خیانت در رابطه خود یکی از سخت ترین چیزهایی است که تا به حال از سر گذراندید. اگرچه می توانید بر آن غلبه کنید، اما این روند آسان نخواهد بود. شما باید تصمیم بگیرید که چگونه قدم بعدی را بردارید، اما همچنین باید بر بهبود عاطفی تمرکز کنید.

اتفاقات در آینده و تاثیر آن بر مراحل بازیابی عاطفی

مهم نیست که در آینده چه کاری انجام دهید، حرکت به جلو ضروری است. شما باید خشم را رها کنید و موقعیت خود را به عنوان یک شروع جدید در نظر بگیرید. ممکن است در ابتدا حرکت رو به رشد غیرممکن به نظر برسد، اما می توانید آن را محقق کنید. اگر شریک زندگی شما خیانت کرد، باید سلامت جسمی و روحی خود را بر هر چیز دیگری ترجیح دهید. حتی اگر فقط به چیزی مشکوک هستید، فوراً شروع به اولویت بندی خود کنید. وقتی خود را در اولویت قرار دهید، مسیر بهبود عاطفی را از تقلب شروع خواهید کرد.

چند قدم برای مراحل بازیابی عاطفی پس از خیانت شریک زندگی در رابطه

خیانت می تواند به شدت احساسات شما را تغییر دهد و غلبه بر موقعیت را سخت کند. این تجربه درهم شکسته است زیرا هر چقدر هم که بخواهید نمی توانید آن را خنثی کنید. بعلاوه، روند سوگواری می تواند طولانی و سخت باشد، به خصوص اگر خاطرات خوب زیادی برای یادآوری وجود داشته باشد. با این حال، راه‌هایی وجود دارد که می‌توان با آن مقابله کرد و درد کمتری را تجربه کرد. این مراحل بازیابی عاطفی می تواند به شما در بهبود عوامل ناشی از خیانت کمک کند و به شما کمک کند راه خود را ادامه دهید.

دوباره کشف کنید که چه کسی هستید

خیانت شریک زندگی در رابطه می تواند عزت نفس فرد آسیب گر را کاهش دهد. بنابراین زمانی را برای کشف مجدد اینکه چه کسی هستید اختصاص دهید. سرگرمی‌ها و علایقی را که در طول رابطه‌تان برای آن‌ها وقت نگذارید، بررسی کنید. روی چیزهایی تمرکز کنید که به شما احساس اعتماد به نفس و اطمینان می دهد. زیرا به شما کمک می کند زودتر خودتان را کشف کنید. چیزهایی را در زندگی خود در نظر بگیرید که باعث می شود بیشتر احساس کنید شبیه خودتان هستید. ممکن است آشپزی، گذراندن وقت با عزیزان، رقص یا هر چیز دیگری باشد که از آن لذت می برید. پر کردن زندگی خود با این تجربیات مثبت می تواند به شما کمک کند تا به راه خود ادامه دهید و خود را دوباره کشف کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ایجاد ارتباطات جدید با کشف مجدد شخصیت خود می تواند به شما کمک کند تا معنای زندگی خود را خارج از رابطه پیدا کنید. ماندن در یک رابطه تنها چیز معنادار در زندگی نیست، و زمانی که خود را در زمینه های دیگر سرمایه گذاری کنید، احساس بهتری خواهید داشت.

به خود زمان دهید و مهربانی را به خودتان هدیه کنید

شما می توانید از فرآیند خیانت مردم در رابطه بهبود پیدا کنید، اما همچنان هنگام فکر به آن درد را تجربه می کنید. ممکن است برای مدتی دردناک باشد، بنابراین به خود فرصت دهید تا با مراحل بازیابی عاطفی بر آن غلبه کنید و درد را رها کنید. درمان فرآیندی است که زمان‌های متفاوتی را برای همه می‌طلبد، بنابراین صبور باشید و در این راه به خود لطف ببخشید.

برای جلوگیری از خیانت شریک زندگی در رابطه با یک مشاور حرفه ای صحبت کنید

احساساتی که با بهبود عاطفی همراه می شود، شدید و سنگین هستند. گاهی اوقات فراتر از آن است که شما به تنهایی از عهده آن برآیید، و یک درمانگر می تواند به شما در انجام آن کمک کند. با دریافت کمک، می توانید مطمئن باشید که به روشی سالم پیش می روید. یک متخصص می تواند به شما توصیه هایی خاص برای مراحل بازیابی عاطفی  بدهد. اگر در افکار خود گم شوید، یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا از طریق آن ها کار کنید.

روانشناسی علت خیانت شریک زندگی در رابطه را می گوید

زمانی که افراد در هر عرصه ای خیانت می کنند، ارزش خود را کم می کنند. این کار با تضعیف اعتمادی که به توانایی خود برای موفقیت و توانایی خود دارند، عزت نفس و روابط خود با دیگران را تهدید می کنند.  خیانت مردم در رابطه فوق العاده رایج است. جان هوارد، درمانگر و دانشمند علوم رفتاری، ادعا می کند که 50 درصد از افراد در یک رابطه به همسر خود خیانت می کنند. شاید نه چندان تصادفی، نرخ طلاق نیز حدود 50 درصد است.

نشانه هایی که خیانت شریک زندگی در حال انجام است

بسیاری از رویدادهای احتمالی زندگی رخ می دهند که ما معمولاً برای آن‌ها آماده نیستیم. به عنوان مثال، ما معمولاً انتظار یا به دنبال مرگ یک عزیز، تشخیص سرطان، قربانی شدن یک بیماری روانی و غیره نیستیم. دلیل ساده و در عین حال پیچیده این عدم آمادگی این است که ما به شیوه خاصی از زندگی عادت می کنیم. هنگامی که زندگی با یک مانع بزرگ پیچیده می شود، ما تمایل داریم که به شدت به دنبال پاسخ باشیم. حتی ممکن است احساس کنیم امیدمان را از دست می دهیم. امیدواریم که ما امکانات لازم برای جستجوی پاسخ و راه حل را پیدا کنیم.

نکته

خیانت شریک زندگی یکی از آن “رویدادهای احتمالی زندگی” است که ما برای آن آماده نیستیم. یافتن اینکه یک شریک در حال خیانت است به ویژه آسیب زا است. زیرا ما تمایل داریم تمام تلاش خود را برای یک رابطه صرف کنیم. وقتی عشق، قلب و روح خود را به انسان دیگری می سپارید، در عوض همان انتظار را دارید. انتظار ندارید شریک زندگیتان به شما خیانت کند. یک اصل رایج در جامعه پزشکی این است که “پیشگیری بهترین درمان است”. این را در رابطه با یک متقلب احتمالی اعمال کنید. چرا در وهله اول می توان از عواقب آن جلوگیری کرد؟

پیچیدگی روابط و خیانت شریک زندگی

روابط می تواند فوق العاده پیچیده باشد. همراه با خصوصیات فردی که همه ما داریم، احتیاط یک اقدام موجه در هنگام نزدیکی به کسی است که ممکن است تمایل به خیانت داشته باشد. در این مقاله، ما چند نشانه را ارائه می دهیم که نشان می دهد فردی پتانسیل خیانت به شریک زندگی خود را دارد. مانند هر رفتار دیگری، رمزگشایی از نیات آن‌ها می تواند دشوار باشد.

نکته

در عین حال، هر چه “علائم” بیشتر باشد، احتمال وجود مشکل واقعی بیشتر است. همانطور که گفته شد، در این‌جا چند نشانه از  خیانت شریک زندگی وجود دارد:

«برای سعادت انسان لازم است که از نظر ذهنی به خود وفادار باشد. کفر، عبارت است از اظهار عقیده به چیزی که باور ندارید.» – توماس پین، عصر عقل

کسی که ممکن است خیانت کند از نظر عاطفی دور است

برای قربانی، مشاهده این امر بسیار آسان است، اما پذیرفتن آن بسیار دشوار است. جدایی عاطفی از کسی که دوستش دارید مانند مشتی به قلب است. متأسفانه، قطع ارتباط اغلب مقدمه یک رابطه رو به وخامت است. خیانت شریک زندگی، یعنی فاصله  از نظر عاطفی از کسی را آسان‌تر از رویارویی با مشکل واقعی می‌بیند.

فقدان رابطه جنسی یا صمیمیت

وقتی دو نفر عاشق هم هستند، صمیمیت یا رابطه جنسی به طور طبیعی اتفاق می افتد. اگر شریک زندگی علاقه ای به صمیمیت نشان نمی دهد، ممکن است نشانه ای از خیانت باشد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که هیچ مشکل قبلی در این زمینه وجود نداشته باشد. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، این رفتار نشان دهنده نوعی قطع ارتباط عاطفی یا فیزیکی است. ارتباط فیزیکی در یک رابطه سالم حیاتی است. اگر با این مشکل روبرو هستید، ممکن است بخواهید با همسرتان بحث جدی داشته باشید.

خیانت شریک زندگی و نیاز به “حریم خصوصی”

این به معنای نادیده گیری این واقعیت نیست که هر فردی – در یک رابطه یا غیر آن – به مقداری “زمان” نیاز دارد. و مطلقاً هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد. با این حال، وقتی «شریک زندگی» شما دائماً جملاتی مانند «من باید تنها باشم»، «فقط به من اجازه بده» یا «من برای فکر کردن به زمان نیاز دارم» می‌گوید، تقریباً مطمئناً نوعی مشکل وجود دارد.

یک نگرش تدافعی ناگهانی می تواند نشان دهد که کسی می تواند خیانت کند

دو نفر در یک رابطه جدی باید تفاوت های شخصیتی یکدیگر را درک کنند. امیدواریم که ایرادات شریک زندگی خود را درک و آن‌ها را بپذیرید. بنابراین عجیب است که یک شریک به طور ناگهانی نسبت به تغییرات آشکار رفتار حالت تدافعی به خود بگیرد. گفت و گوی منطقی برای هر رابطه ای ضروری است. اگر این یک مشکل شد، ممکن است در نظر بگیرید که نوعی مشکل وجود دارد.

عادات مالی نامنظم و خیانت شریک زندگی

دو نفر درگیر یک رابطه جدی اهمیت منابع پولی را درک می کنند.  اگر شریک زندگی شما از این درک متقابل منحرف شود و درگیر «ناسزا‌هایی» شود که نمی‌تواند دلیل آن را توضیح دهد، در بهترین حالت ممکن است نشانه‌ای از جدایی – و در بدترین حالت یک خیانت باشد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا