نشانه هایی که بهترین دوست برای زندگی خود را پیدا کردید

بهترین دوست برای زندگی موضوعی است که همه ما به آن نیاز داریم. دوست خوب می تواند باعث پیشرفت ما شود. دوستی می تواند باعث پیشرفت ما در زندگی شود. اما به شرطی که این دوستی سمی نباشد. کودکان از آن جا که دوران حساسیرا می گذارنند ارتباطات با آن ها نیز حساسیت های خاص خود را دارد. برای مثال والدین باید برای انتخاب دوست مناسب برای آن ها حساسیت های خاصی نشان دهند. این خیلی خوب است که شما همیشه یک همراه و همدل با خود داشته باشید.

چرا که بسیاری از زمان ها عواملی مانند ازدواج‌ و سفر افراد به مناطق دیگر باعث می شود دوستی ها خود به خود پایان یابد. در مقاله های قبل گفتیم که دوستی در دوران بزرگسالی چه اهمیتی دارد. حتی ما گفتیم که اگر بزرگسالان در دوران خودشان دوستی نداشته باشند دچار اختلالات روانی بسیاری می شوند. در ادامه می خواهیم ببینیم که نشانه هایی که بهترین دوست برای زندگی خود را پیدا کردید.

حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. زندگی باید به گونه ای باشد که به افراد آرامش بدهد نه این که آرامش را از افراد  بگیرد. در مقاله های قبل در ارتباط با این که دوستی و شادی چگونه می توانند مکمل هم باشند توضیحات کوتاهی دادیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه هایی که بهترین دوست برای زندگی خود را پیدا کردید، صحبت کنیم.

داشتن بهترین دوست برای زندگی اغلب بخش ارزشمندی از دوران کودکی هستند.

بهترین دوستی ها اغلب بخش ارزشمندی از دوران کودکی هستند. بچه ها در این روابط زمان قابل توجهی را با هم می گذرانند و تمایل به ایجاد روابط نزدیک دارند. آن ها یک منبع اجتماعی سازگار ارائه می دهند، دوستانشان به آن ها در ایجاد مهارت های اجتماعی کمک می کنند و منبع حمایتی را ارائه می دهند. این باعث می شود که بسیاری از بچه ها به آن تکیه می کنند و از آن لذت می برند. در حالی که بسیاری از بچه ها بهترین دوست (یا چند نفر) را دارند، برخی از بچه ها ندارند.

بهترین دوست برای زندگی کیست؟

بسیاری از بچه ها بهترین دوست برای زندگی یا گروهی از بهترین دوستان را دارند. بچه های دیگر گروهی از دوستان دارند اما یک یا چند نفر را به عنوان “بهترین دوست” مشخص نمی کنند. با این حال، ممکن است یک یا چند نفر از آن کودکان بیشترین زمان را با فرزند شما بگذرانند و در واقع بهترین دوست شوند. این روابط ممکن است سال ها طول بکشد یا کوتاه مدت باشد. برخی از بچه ها در طول دوران کودکی خود به مجموعه ای از بهترین دوستان خود دست می یابند. برخی دیگر ممکن است همان دوست را در تمام زندگی خود حفظ کنند.

سپس، بچه های دیگری وجود دارند که دارای بهترین دوست برای زندگی نیستتد.  آن ها شاید بعداً دوستانی داشته باشند که

هیچ کدام را بر دیگری ترجیح نمی دهند. دیگران هنوز ممکن است دوستی های نزدیک زیادی نداشته باشند.

بهترین دوستی ها به صورت ارگانیک یا به دلایل عملی ایجاد می شوند.

اغلب، بهترین دوستی ها به صورت ارگانیک یا به دلایل عملی ایجاد می شوند. به ویژه هنگامی که بچه هایی با علایق یا سابقه مشابه در نزدیکی یکدیگر هستند. کودکانی که قسمت های قابل توجهی از زمان خود را با هم می گذرانند این روابط را ایجاد می کنند.

نکته

از طرف دیگر، بچه ها ممکن است بصورت آنلاین بهترین دوست برای زندگی خود را انتخاب کنند. اگر والدین کودکان دوستان خوبی باشند، ممکن است به این دلیل که آن ها زمان زیادی را با یکدیگر می گذرانند، بهترین دوستان شوند. اغلب بچه هایی با ویژگی های مشترک، انواع شخصیت یا علایق با هم جمع می شوند. اما گاهی اوقات بچه هایی که کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند یا ظاهراً هیچ شباهتی به هم ندارند، بهترین دوستان هم می شوند.

عوامل موثر بر ایجاد بهترین دوست

مایکل وایتهد، دکترا، LMFT، درمانگر ازدواج و خانواده در توین فالز آیداهو، تخمین می زند که به طور متوسط ​​اکثر بچه ها بین 7 تا 9 دوست دارند. او می گوید: “این ها افرادی هستند که به طور منظم با آن ها صحبت می کنند و با آن ها ملاقات می کنند.” تعداد و کیفیت دوستی های یک کودک برای هر کودک متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل تیپ شخصیتی، مهارت تنظیم احساسات و رفتارهای اجتماعی مانند دوستی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وایتهد می گوید: “من فکر می کنم این بستگی به کودک و میزان برون گرا بودن و درون گرایی او دارد. در واقع این تعیین می کند تعداد دوستان نزدیک آن ها چقدر باشد.” تحقیقات همچنین نشان می دهد که داشتن والدین از مهارت های اجتماعی مثبت نیز به بچه ها کمک می کند تا دوستان خود را حفظ کنند.

چرا دوستی با کودکان اهمیت دارد؟

دوستی های دوران کودکی اهمیت دارد. زیرا آن ها همراهی، حمایت، تعامل اجتماعی در سطح همسالان و فرصت کاوش در خارج از واحد خانواده خود را برای کودکان فراهم می کنند. روان شناسی به نام رناتا کلاباچا، MA، LMFT، درمانگر مجاز ازدواج و خانواده در شیکاگو، نکته ای را می گوید. این که دوستی ها بخش بزرگی از توسعه در طول عمر هستند. از آن جا که همه ما موجودات اجتماعی و دارای انگیزه اجتماعی هستیم، دوستی نقش بسیار مهمی در رشد کودک دارد.

ارزش بهترین دوست برای زندگی نزد کودکان چگونه است؟

تحقیقات نشان می دهد که داشتن گروهی قوی از دوستان به کودکان کمک می کند احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند. به طور خاص، داشتن بهترین دوست، ارزش خود را افزایش می دهد و احساسات مثبتی در مورد مدرسه و همکلاسی های خود ایجاد می کند.

نشانه هایی که بهترین دوست برای زندگی خود را پیدا کردید

بهترین دوست برای زندگی به نوعی شبیه یک شخص همیشه همراه هستند. وقتی بهترین دوست خود را پیدا کنید، هرگز کسی را که کاملاً شبیه آن‌ها باشد پیدا نخواهید کرد. دوستان به دلایل مختلف از زندگی ما می آیند و می روند. اما وقتی یک دوست صمیمی داشته باشید، مهم نیست بین شما چه اتفاقی می افتد، آن‌ها در زندگی شما خواهند ماند. اما چه چیزی یک دوست صمیمی را از نوع دوستانی که با جزر و مد زندگی فردی شما می آیند و می روند متمایز می کند؟ نشانه‌های آشکاری وجود دارد که نشان می‌دهد شخصی که با شماست بهترین دوست برای زندگی شماست و هرگز شما را ترک نخواهد کرد. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که بهترین دوست خود را برای زندگی پیدا کردید:

“بزرگترین عنصر در یک دوست صمیمی کسی است که به اعمال او احترام می گذارید و می توانید واقعاً در کنار او باشید.” – رنه اولستد

آن‌ها همیشه می دانند که شما چه موقع ناراحت هستید

وقتی احساس ناراحتی می کنید، نیازی نیست که آن را درون خود نگهدارید. بهترین دوست می تواند بدون نیاز به گفتن چیزی بگوید که صد در صد احساس نمی کنید. این شخص فقط با نگاه به شما یا فقط با جستجوی رفتار شما می تواند احساس شما را تشخیص دهد. دوستان دیگر ممکن است وقتی شما ناراحت هستید مایل به توجه باشند. اما فقط یک دوست صمیمی می‌داند که شما به چه چیزی نیاز دارید قبل از اینکه آن را بگویید.

همیشه اوقات شگفت انگیزی را با هم سپری می کنید

هر کاری که با هم انجام می دهید خوب به نظر می رسد و همیشه اوقات خوبی را با هم سپری می کنید. شما بیشتر به کنار هم بودن اهمیت می دهید تا کاری که انجام می دهید. به این معنی که بدون توجه به اینکه چه کاری انجام می دهید همیشه اوقات خوبی خواهید داشت. وقتی با هم هستید هرگز احساس نمی کنید وقت خود را تلف کردید. حتی اگر تنها کاری که انجام می دهید این باشد که روی مبل بنشینید و تلویزیون تماشا کنید.

بهترین دوست برای زندگی یعنی آن‌ها همیشه حامی هستند

مهم نیست که چه کاری می خواهید انجام دهید، بهترین دوست شما از آن حمایت خواهد کرد. آیا می خواهید به طور کامل رشته خود را تغییر دهید؟ سپس بهترین دوست شما به شما کمک می کند تا با چه کسی صحبت کنید. آیا می خواهید به طور کامل به مدرسه برگردید؟ بهترین دوست شما کسی است که به شما در تکمیل درخواستتان کمک می کند.

نکته

تریش یولو می‌گوید: «بهترین دوست برای زندگی شما را تقویت می‌کند، نه اینکه شما را پایین بیاورد. حتی اگر به این معنی باشد که او برای تحقق رویاهایش به جای دیگری نقل مکان می‌کند، یا شما مجبور هستید زندگی اجتماعی خود را برای رسیدن به اهدافتان قربانی کنید».

اهداف زندگی شما هر چه که باشند، مهم نیست که چقدر تغییر کنند، بهترین دوست شما اولین کسی است که از شما حمایت می کند.

شوخی های زیادی دارید

شما دائماً نگاه های گیج کننده سایر دوستان خود را دریافت می کنید. زیرا شوخی های زیادی دارید که به نظر می رسد به طور کلی به زبان دیگری صحبت می کنید. به نظر می رسد هر بار که با هم می نشینید شوخی های بیشتری به ذهنتان خطور می کند که هیچ کس جز شما دو نفر نمی فهمد. مطمئناً ممکن است با دوستان دیگرتان شوخی داشته باشید. اما دائماً با بهترین دوست برای زندگی شرایط بهتری می سازید.

در ازای این رابطه چیزی نمی خواهند

وقتی بهترین دوست برای زندگی کمکش را ارائه می‌کند، مهم نیست که چه باشد، می‌دانید که در مقابل شما قرار نخواهد گرفت. همین امر در مورد شما در مورد بهترین دوستتان نیز صدق می کند. دلیلی وجود ندارد که در ازای آن چیزی بخواهید. زیرا می دانید که آن‌ها همیشه در آن‌جا خواهند بود و هر زمان که به آن نیاز داشته باشید کمک خود را ارائه می دهند.

شما هر روز با هم صحبت می کنید

پیامک، ایمیل، تماس تلفنی یا صحبت حضوری – مهم نیست که چگونه صحبت می کنید، فقط اینکه همیشه صحبت می کنید. هر روز شاید فقط چند پیام کوتاه باشد. زیرا شما یک برنامه شلوغ دارید، اما این مهم نیست. بهترین دوست شما همیشه مطمئن می شود که می تواند به هر طریقی با شما در تماس باشد.

آن‌ها شما را می شناسند و شما را کنترل می کنند

ارسطو دوست واقعی را به عنوان “روح واحد ساکن در دو بدن” تعریف کرد. بهترین دوستت شما را از درون و بیرون می شناسد. آن‌ها چیزهای سطحی مانند غذای مورد علاقه شما و موسیقی مورد علاقه شما را می دانند. همچنین چیزهای عمیقی مانند تجربیات کودکی شما و عمیق ترین ترس های شما را نیز می دانند. آن‌ها همه چیز را در مورد شما به خاطر می آورند زیرا دانستن این چیزها برای آن‌ها مهم است. از طرف دیگر، شما هم همه چیز را در مورد آن‌ها می دانید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا