نشانه‌هایی که افراد داری اختلال افسردگی حاد هستند

اختلال افسردگی حاد دارای ویژگی ها و نشانه های خاص است. همه ما می دانیم که افسردگی می تواند به علت استرس های کوچک در طول زندگی است. در واقع این استرس ها می تواند در صورت عدم درمان باعث ایجاد افسردگی شود. هر کدام از اختلالات روانی شناسی نحوه درمان متفاوتی دارند. البته طول مدت درمان به حالت های بیمار نیز بستگی دارد. افسردگی آسیب های زیادی به همراه دارد. اما روش های درمانی مختلفی برای افسردگی ارائه شده است. افسردگی برای خانوم ها می تواند در دوران قاعدگی تاثیر گذار باشد. در مقاله های قبل گفتیم که بیماری های روانی چگونه بر ذهن افراد فشار وارد می کند و باعث استرس و اضطراب در آن ها می شود.

در این روز ها بیماری کرونا باعث افزایش این اختلالات روانی شده است. همه ما می دانیم که اختلالات از موارد مختلفی سرچشمه می گیرد. متاسفانه برخی از افراد با وجود داشتن اختلالات درمان نمی شوند. برخی هم آنقدر از این حالت خود راضی هستند که خود را بیمار روانی حساب نمی کنند. بیماری همه گیری به خاطر تاثیر روی ذهن و روان انسان باعث آسیب می شود. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها را می شناسید. در ادامه می خواهیم ببینیم که نشانه‌هایی که افراد داری اختلال افسردگی حاد هستند چگونه است؟

اختلال افسردگی حاد و تاثیرات بر ذهن آن ها

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که در این دوره روی ذهن خود کنترل داشته باشید. در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه‌هایی که افراد داری اختلال افسردگی حاد هستند، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در مجموع، همه گیری COVID-19 باعث مشکلات زیادی شده است. جهان طی یک سال و نیم گذشته افسردگی بیشتری را تجربه می کند. سوال این است که این علائم اختلال افسردگی حاد در مردان و زنان چگونه بر چرخه های زندگی و برنامه ریزی های مختلف تأثیر گذاشته است؟ یا چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟

تحقیق درباره مقاومت به انسولین و تاثیر آن بر افسردگی

یک مطالعه اخیر از Frontiers in Neuroscience برای تأثیر استرس همه گیری ایجاد شد. این مطالعه  بررسی موارد مختلفی را نشان داد. محققان 909 جفت دوقلو را بین 26 مارس 2020 و 5 آوریل 2020 مورد بررسی قرار دادند. الکس دیمیتریو، دکتر، متخصص روانپزشکی و Menlo Park Psychiatry & Sleep Medicine می گوید: “برخی از افراد دارای اضطراب بیش از حد دچار چرخه های قاعدگی نامنظم هستند.

نظر محققین در ارتباط با این زمینه

دیمیتریو می افزاید: “بیماران اختلال افسردگی حاد یا استرس دار من اغلب دارای چیزی مشخص هستند.  من آن را” مشکلاتی در روابط “می نامم.

نشانه‌هایی که افراد اختلال افسردگی حاد هستند.

هنگامی که فردی بر افسردگی غلبه می کند، همیشه این خطر وجود دارد که دوباره افسردگی را تجربه کند. هنگامی که یک اختلال رخ می دهد، معمولاً علائم هشدار دهنده وجود دارد که نشان می دهد که مشکل در حال وقوع است. هر چه زودتر متوجه علائم شوید، زودتر می توانید قبل از افزایش آسیب به فرد کمک کنید. اختلال افسردگی حاد می تواند در هر زمانی پس از دوره اولیه رخ دهد، اما معمولا در عرض پنج سال اتفاق می افتد. احساسات و رفتارهای همراه با افسردگی می تواند در زندگی شخصی و حرفه ای فرد اختلال ایجاد کند. اگر متوجه شدید که فردی در زندگی شما مانند خودش رفتار نمی کند، افسردگی می تواند دلیل آن باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دانستن علائم این اختلال می تواند به شما در شناسایی آن در اطرافیانتان کمک کند. بیش از 7 درصد از بزرگسالان در کشور های مختلف از افسردگی رنج می برند، بنابراین کاملاً غیر معمول نیست. از بین کسانی که قبلاً این اختلال را تجربه کرده اند، حدود 29٪ نوع شدید را تجربه می کنند.

چند نشانه که یک فرد در حال بازگشت به افسردگی است

هر چه شدت اختلال بیشتر اتفاق بیفتد، در آن فرد شایع تر می شود. می‌توانید از تعداد دوره‌های افسردگی که آن‌ها داشته‌اند برای کمک به تعیین اینکه آیا ممکن است اکنون مشکلی وجود داشته باشد، استفاده کنید. همراه با آن، مراقب این علائم باشید که کمکی به فردی در حال اختلال افسردگی حاد است کنید.

آن‌ها در تمرکز مشکل دارند و به نظر می رسد کندتر حرکت می کنند

اگر متوجه شدید که فردی در تمرکز مشکل دارد یا کندتر حرکت می کند، ممکن است به دلیل شدت این اختلال باشد. با همه حواس‌پرتی‌ها و مه‌های مغزی که با فشار های روانی همراه است، تفکر  برایشان سخت است. ممکن است تمرکز آنقدر سخت شود که حتی انجام یک مکالمه نیز بیش از حد به نظر می رسد. علاوه بر این، آن‌ها ممکن است کار خود را به خوبی معمول انجام ندهند زیرا آهسته تر فکر می کنند. اختلال افسردگی حاد نیز بر حافظه تأثیر می گذارد، زیرا روند تفکر کند می شود. با این حال، تمرکز تنها چیزی نیست که کند می شود. زیرا ممکن است آهسته تر نیز حرکت کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر فرد کندتر از حد معمول حرکت می کند، ممکن است به دلیل شدت این آسیب باشد. چه در حال راه رفتن باشند و چه در حال نوشتن، به نظر می رسد که به آرامی حرکت می کنند. به علاوه، زمان واکنش آن‌ها نیز به این سرعت نخواهد بود و ممکن است آهسته تر صحبت کنند.

آن‌ها به صورت غیرمعمول بلاتکلیف هستند

فردی که به طور معمول قادر به تصمیم گیری است ممکن است در صورت بازگشت اختلالات خود دچار تردید شود. ناتوانی آن‌ها در تصمیم گیری گاهی به دلیل بی انگیزگی و شناخت پاداش های بالقوه است. دلیل دیگری که ممکن است نتوانند تصمیم بگیرند، اضطراب است. افراد مبتلا به اختلال افسردگی حاد  اغلب از اضطراب نیز رنج می برند، که تصمیم گیری را دشوارتر می کند.

آن‌ها از نظر اجتماعی کنار گذاشته شده اند

اگر فردی شروع به اجتناب از موقعیت های اجتماعی کند، ممکن است به دلیل این اختلالات باشد. ناراحت و منزوی بودن اغلب باعث می شود افراد احساس کنند که انرژی لازم برای ادامه گفتگو یا لذت بردن از خود را ندارند. اگر نتوانسته‌اند به خوبی تمرکز کنند، می‌تواند به اجتناب از موقعیت‌های اجتماعی نیز کمک کند. گاهی حتی اگر در مجالس اجتماعی شرکت کنند، باز هم احساس انزوا می کنند و در نتیجه زودتر آن جا را ترک می کنند. سپس دفعه بعد که به جایی دعوت می شوند، آن را رد می کنند تا از این احساس جلوگیری کنند.

آن‌ها از خود نفرت و احساس بی ارزشی را تجربه می کنند

وقتی فردی شروع به احساس اختلال افسردگی حاد می کند، احساس بی ارزشی می کند. آن‌ها از خود انتقاد می کنند و در مورد چیزهایی که کمبود دارند وسواس می کنند در حالی که روی اشتباهات و شکست های خود تمرکز می کنند. عزت نفس آن‌ها به شدت کاهش می یابد و نفرت از خود را تجربه خواهند کرد. یکی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد این اتفاق می‌افتد این است که آن‌ها احساس می‌کنند ارزش هیچ چیز خوبی را در زندگی ندارند. آن‌ها ممکن است احساس کنند که لیاقت عزیزان، شغل یا حتی خانه خود را ندارند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یک فرد بیمار روانی احساس گناه را نیز تجربه می کند، حتی زمانی که نباید احساس گناه کند. آن‌ها اغلب خود را به خاطر اتفاقات بدی که افتاده سرزنش می کنند، حتی اگر اصلاً نتوانند آن را کنترل کنند.

وزن آن‌ها به طور ناگهانی تغییر می کند

اختلال افسردگی حاد اغلب باعث تغییرات اشتها می شود، بنابراین اگر وزن فردی به طور ناگهانی تغییر کند، می تواند دلیل آن باشد. آن‌ها ممکن است شروع به پرخوری کنند یا برعکس عمل کنند و به طور کامل علاقه خود را به خوردن از دست بدهند. اگر وزن آن‌ها در کمتر از یک ماه بیش از 5 درصد نوسان داشته باشد، نشانه خوبی از این اختلال است. زمانی که شخصی از غذاهای خاصی لذت می برد و دیگر علاقه ای به آن ندارد، ممکن است نشان دهنده شدت این نوع از افسردگی باشد. آن ها همچنین ممکن است تلاشی برای خوردن غذای کافی نداشته باشند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از سوی دیگر، آن‌ها ممکن است شروع به خوردن همه چیز در آن واحد کنند. ممکن است فرد به خوردن غذاهای مغذی اهمیتی ندهد و به جای آن گزینه های ناسالم را مصرف کند. در هر صورت، تغییر ناگهانی در عادات غذایی و وزن ممکن است نشانه یک مشکل سلامت روان باشد. آن‌ها علاقه خود را به چیزهایی که زمانی از آن‌ها لذت می بردند از دست می دهند.  اگر کسی دیگر به چیزهایی که قبلاً از آن‌ها لذت می برد علاقه ندارد، نشانه اختلال افسردگی حاد است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا