نحوه درمان بثورات گرمایی در کودکان

بثورات گرمایی یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای همه افراد به وجود بیاید. درمان بثورات گرمایی برای کودکان می تواند یک فرایند چالش برانگیز برای خانواده ها باشد. خانواده باید بسیار بر حالت های تربیت فرزندان و مراقبت از آن ها حساس باشد. همان طور که روان شناسان می گویند دوران کودکی باید به صورت ایده آل مدیریت شود. نیاز های کودکان باید به درستی مدیریت شود. نکته ای که باید بدانید این است که آن ها هم باید محدودیت های داشته باشند. در واقع باید حد تعادل را برای کودکان رعایت کرد. شما اگر همیشه تابع کودک خود باشید به او آسیب خواهید زد.

از آن سمت هم اگر بخواهید جلوی او جبهه بگیرید در آینده فردی محتاج به محبت خواهد بود. در ادامه می خواهیم ببینیم که نکات تربیتی برای کودکان نوپای 1 و 2 ساله چگونه است. نکات تربیتی و ویژگی های آن یکی از رفتار هایی است که موضوع امروز ما نیز هست. این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست.

نحوه مدیریت رفتار ها و درمان بثورات گرمایی در کودکان

نحوه درمان بثورات گرمایی در کودکان

نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نحوه درمان بثورات گرمایی در کودکان  صحبت کنیم.

درمان بثورات گرمایی و تعریف آن

بثورات گرمایی، که به عنوان یک مشکل پوستی شناخته می شود، یک بیماری پوستی است که نوزادان و کودکان نوپا را در طول تابستان یا سایر روزهای آب و هوای گرم مبتلا می کند. احتمالاً قبلاً آن را دیده اید، این اتفاق شاید در یک روز گرم پس از بیرون رفتن با کودکتان ایجاد شود. ممکن است ساعت‌ها بعد هنگامی که آن‌ها را برای زمان خواب آماده می کنید، متوجه بثورات صورتی برجسته (مانند نقاط کوچک یا سوراخ‌های کوچک) روی گردن، قسمت بالایی سینه و پشت آن‌ها شوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در ابتدا، ممکن است دچار وحشت شوید. بیشتر والدین با دیدن جوش روی بچه های کوچکشان این کار را انجام می دهند. اما پس از آن یک تماس سریع با پزشک همه چیز را روشن می کند و شما را راحت می کند. بثورات گرمایی یک بثورات رایج دوران کودکی است که معمولاً طی چند روز خود به خود با اقدامات ساده خانگی برطرف می شود و به ندرت نیاز به مداخله پزشکی دارد.

درمان بثورات گرمایی با مشورت از پزشکان

نحوه درمان بثورات گرمایی در کودکان

با این حال، اگر مطمئن نیستید که چیزی که با آن سر و کار دارید راش حرارتی است یا چیز دیگری، همیشه توصیه می شود با پزشک اطفال خود مشورت کنید. پزشک شما همچنین می‌تواند نکاتی را برای تسکین ناراحتی‌هایی که گاهی همراه با راش گرمایی همراه است، به شما ارائه دهد.

علائم بثورات گرمایی

بثورات گرمایی، با راش صورتی کمی برجسته و با نقاط صورتی کوچک برجسته مشخص می شود. گاهی اوقات ممکن است نقطه ها مانند جوش های ریز به نظر برسند. بثورات معمولاً کاملاً قابل توجه است و گاهی اوقات والدین را غافلگیر می کند. فرزند شما هیچ علامت دیگری مانند تب نخواهد داشت و به طور کلی فرم ایده آل خواهد داشت. در برخی موارد، بثورات می تواند خارش یا ناراحت کننده شود، که ممکن است کودک شما را تحریک پذیر کند.

شایع ترین علائم و نشانه ها عبارتند از:

  • راش برجسته، صورتی یا قرمز با الگوی نقاط کوچک یا برآمدگی
  • در نوزادان، بثورات بیشتر در گردن، زیر بغل،  آرنج و ضایعات پوستی که پوشک ایجاد می‌کند.
  • در کودکان نوپا و بزرگتر، بثورات معمولا در گردن، قفسه سینه و پشت ایجاد می شود.
  • بثورات به ندرت صورت، کف دست یا کف پا را درگیر می کند.
  • گاهی اوقات، بثورات گرمایی می تواند خارش داشته باشد. کودک شما ممکن است آن را به عنوان “سوزن و سوزن” یا خاردار توصیف کند.
  • بثورات به خصوص اگر خراشیده شوند تمایل به گسترش دارند.
  • برای نوزادان، بثورات ممکن است شامل تاول های کوچک آب باشد.

عوارض و نحوه درمان بثورات گرمایی

معمولاً بثورات گرمایی در عرض چند روز (معمولاً 2 تا 3 روز) پس از خنک شدن پوست کودک و سایر اقدامات خانگی برای تسکین راش به خودی خود برطرف می شود. گاهی اوقات – به خصوص اگر بثورات گسترده باشد، کودک شما مرتباً آن را خراش دهد یا تحریک می کند – ممکن است عفونت ایجاد شود. علائم عفونت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ناحیه بثورات در اثر لمس قرمز، متورم یا گرم می شود.
  • کودک شما ممکن است از درد شکایت کند یا به نظر برسد که درد دارد.
  • ممکن است متوجه رگه های قرمز رنگی شوید که از ناحیه بثورات وارد می شود.
  • ممکن است متوجه چرک شوید.
  • کودک شما ممکن است علائم عفونت از جمله تورم غدد لنفاوی را نشان دهد.
  • ممکن است کودک شما تب داشته باشد.

اگر کودک شما هر یک از این علائم را نشان داد، در اسرع وقت با پزشک اطفال خود برای درمان بثورات گرمایی تماس بگیرید.

علل و عوامل خطر بثورات گرمایی

نحوه درمان بثورات گرمایی در کودکان

بثورات گرمایی زمانی اتفاق می‌افتد که غدد عرق کودک نوپا مسدود می‌شوند و باعث ایجاد برجستگی‌های قرمز کوچک در اطراف غدد عرق می‌شوند. اگر کودک شما در هوای گرم یا مرطوب خیلی سنگین لباس بپوشد این احتمال بیشتر است. اگر در حین ورزش بیش از حد گرمازده شوند؛ یا اگر پوست آن ها در حین گرما یا ورزش پوشیده از کرم، لوسیون یا پماد باشد. عوامل متعددی وجود دارد که احتمال ابتلای کودک شما به بثورات گرمایی را افزایش می دهد، از جمله:

  • آب و هوای گرم یا مرطوب: بثورات گرمایی به احتمال زیاد در طول تابستان یا سایر روزهای هوای گرم رخ می دهد.
  • ورزش یا فعالیت بدنی، به ویژه در هنگام گرما (این مورد در کودکان بزرگتر شایع تر است)
  • لباس پوشیدن یا استفاده بیش از حد از لباس گرم، به ویژه در طول تابستان. در هوای گرم، در ماشین، یا در سایر مناطق با تهویه کمتر، لباس‌های نازک تر بپوشید.
  • استفاده از برخی محصولات از جمله پمادها، کرم ها و لوسیون ها که می توانند غدد عرق را مسدود کنند.

نکاتی برای درمان بثورات گرمایی در کودکان

مراقب روغن ها یا سایر محصولاتی که روی موهای فرزندتان استفاده می شود باشید (اگر متوجه جوش های مختلف روی پیشانی فرزندتان شدید). نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند زمانی که پوست آن ها با ماده لانولین روی نوک سینه‌های شما مالیده می‌شوند، ممکن است مستعد جوش‌های گرم شوند. گاهی اوقات بثورات گرمایی روی قفسه سینه کودک شما به دلیل استفاده از پمادهای منتول برای تسکین سرفه ایجاد می شود.

غدد عرق و درمان بثورات گرمایی

نوزادان تازه متولد شده بیشتر در معرض بثورات گرمایی هستند زیرا غدد عرق آنها نسبت به کودکان بزرگتر بالغ کمتر است.

رطوبت

در نوزادان، بثورات گرمایی در مناطقی که رطوبت به دام می‌افتد، مانند زیر بغل، زیر گردن و در ناحیه پوشک ظاهر می‌شود. خشک کردن دوره ای آن نواحی می تواند به کاهش خطر راش گرمایی کمک کند.

تشخیص و درمان بثورات گرمایی

نحوه درمان بثورات گرمایی در کودکان

اگر نوزاد یا کودک نوپا به طور ناگهانی دچار هر نوع جوش شد، باید با پزشک خود تماس بگیرید. بثورات دوران کودکی بسیار شایع هستند و بیشتر آن ها نگران کننده نیستند. آن ها خود به خود یا با درمان های ساده ناپدید می شوند.

با این حال، برخی از بثورات، از جمله سرخک یا آبله مرغان، می توانند برای دیگران جدی یا مسری باشند. از آن جایی که راش حرارتی شبیه سایر بثورات دوران کودکی است، اما روش درمان درمان بثورات گرمایی می تواند متفاوت باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بسته به علائمی که توضیح می‌دهید، ممکن است پزشک نیاز به معاینه شخصی فرزندتان داشته باشد یا نداشته باشد. اگر در نهایت نیاز به آوردن نوزاد در نزد پزشک دارید، پزشک شما احتمالاً فوراً متوجه خواهد شد که آیا کودک شما راش گرما یا بثورات گرمایی دارد. و می تواند به شما در درمان آن کمک کند.

چه چیزی از دکتر انتظار می رود

آن ها احتمالاً از شما یک سری سؤال می پرسند تا شرایط مربوط به بثورات گرمایی را مشخص کنند (به عنوان مثال، شرایط آب و هوایی جایی که در چند روز گذشته بوده اید، نوزاد یا کودک نوپای شما چه چیزی پوشیده است، پمادهایی که ممکن است استفاده کرده باشید).

سپس محل و ظاهر فیزیکی بثورات را یادداشت می کنند و به شما می گویند که چگونه بثورات را درمان کنید. اگر بثورات در حالت پیشرفته است یا کودک شما را آزار می دهد، ممکن است برای درمان آن کرم تجویزی نیز تجویز کنند. پزشک شما در مورد علائم هشداردهنده ای که باید از نظر مداخله بیشتر به دنبال آن ها باشد، صحبت خواهد کرد.

سخن آخر

ما در این مقاله در ارتباط با نحوه درمان مشکلات پوستی در کودکان صحبت کردیم.

منابع
وبسایت verywellfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا