فرآیند یونگ درمانی چیست؟

روش های درمانی مختلفی در دنیای امروزی وجود دارد. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. یونگ درمانی یکی از مواردی است که در دنیای امروزی استفاده می شود. روان شناسان روش های مختلفی را برای درمان انجام می دهند. هر نوع درمانی بستگی به شخصیت افراد است. شخصیت و رفتار انسان ها در هر سنی متفاوت است. یکی از مواردی که در بحث درمان مهم است روند درمان است. در واقع شما هر چقدر قدر هم که تلاش داشته باشید اگر در کنار آن انگیزه ای در کار نباشد نمی توانید موفق شوید. بزرگ ترین شرکت ها در دنیا با استفاده از متخصصان مختلف به دنبال توسعه و پیشرفت خود هستند.

دیگر می توان گفت فقط ثبات داشتن مهم نیست. چرا که اگر شما در یک نوع محصول یا ارائه کاری فقط روند ثابت خود را داشته باشید دچار مشکل خواهید شد. انگیزه برای تلاش و کوشش و پیشرفت در کار بسیار مهم است. شما می توانید با استفاده از مشاوره شغلی باعث پیشرفت و کمک به خودتان شوید. خیلی از افراد اما به علت داشتن غرور کاذب به سوی مشاوره نمی روند. این ها افرادی هستند که احتمال شکست در آن ها وجود دارد. استفاده از انگیزه بسیار مهم است و نیازمند رعایت اصول مختلفی است. در ادامه می خواهیم ببینیم که فرآیند یونگ درمانی چیست؟

شادی و خوشبختی با فرآیند یونگ درمانی

فرآیند یونگ درمانی چیست؟

ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با فرآیند یونگ درمانی چیست؟ صحبت کنیم.

یونگ درمانی چیست؟

یونگ درمانی شکلی از روان درمانی است که از نظریه های کارل یونگ روانپزشک سوئیسی سرچشمه گرفته است. وی دریافت که بسیاری از بیمارانش از احساسات عمیقاً عبوس و بی کفایتی رنج می برند. وی شروع به صحبت در مورد “احساس” درون افراد کرد که آن را “خود” آن ها نامید. او احساس می کرد که ما این جنبه  را در روانشناسی نادیده گرفته ایم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

درمان یونگ بر کمک به مردم برای یافتن خود واقعی خود تأکید دارد و اغلب از ابزارهایی مانند هنر و اسطوره برای کمک به بیماران برای برقراری تماس با این احساسات عمیق، افکار و باورها استفاده می کند. علاوه بر این، یونگ درمانی شامل تماس با ضمیر ناخودآگاه است که به اعتقاد او نقش زیادی در شکل دادن به افکار و رفتار افراد دارد.

امروزه برخی از درمانگران هنوز از درمان یونگ استفاده می کنند. این می تواند برای افرادی که با مسائلی مانند افسردگی، اضطراب و عزت نفس دست و پنجه نرم می کنند مفید باشد. از آن جایی که روی کل فرد تمرکز می‌کند، نه فقط علائم او، می‌تواند برای افرادی که با درمان‌های دیگر به موفقیت دست پیدا نکرده‌اند، مفید باشد.

تکنیک های یونگ درمانی

تکنیک های یونگ درمانی متفاوت است اما اغلب شامل کار با رویاها، نمادها و اسطوره ها می شود. درمانگر به درمانجو کمک می کند تا این مفاهیم را کشف کند و معنایی که برای فرد دارند را درک کند. این می تواند یک فرآیند طولانی باشد، زیرا ممکن است برای کشف تمام مواد ناخودآگاه موثر بر زندگی یک فرد زمان ببرد. در زیر فهرستی از برخی از تکنیک های مورد استفاده در یونگ درمانی آورده شده است:

هنر

هنر می تواند راهی برای دسترسی به ناخودآگاه و کاوش در تصاویری که بوجود می آیند فراهم کند. از طریق هنر، ما می‌توانیم درباره تصویر خود و نمادها و مضامینی که هنگام تمرکز بر یک مشکل خاص ظاهر می‌شوند، بیاموزیم.

تحلیل رویا

فرآیند یونگ درمانی چیست؟

یکی از مهمترین ابزارهای دستیابی به بینش در تحلیل یونگ از طریق رویاها است که اغلب موادی را برای کار در درمان فراهم می کند. به عنوان یک مشتری یونگی، ممکن است یک دفترچه یادداشت کنار تخت خود نگه دارید تا رویاهای خود را هنگامی که از خواب بیدار می شوید ثبت کنید. زیرا معمولاً بعد از آن به سرعت از حافظه محو می شوند.

تخیل فعال

این تکنیک به شما این امکان را می دهد که خود را در صحنه هایی تصور کنید که نمایانگر مواد ناخودآگاهی است که روی آن کار می کنید. به این ترتیب، می توانید مطالب را بیشتر بررسی کنید و معنی آن را برای شما درک کنید.

تداعی کلمه

این تکنیکی است که در آن شما اولین کلمه ای را که پس از شنیدن کلمه دیگری به ذهنتان خطور می کند، می گویید. این تمرین می تواند به آشکار کردن افکار و احساسات ناخودآگاهی که بر رفتار شما تأثیر می گذارد کمک کند.

چه چیزی یونگ درمانی می تواند کمک کند؟

آیا از خود می‌پرسید که آیا یونگ درمانی می‌تواند به مشکل یا موقعیت خاص شما کمک کند؟ یونگ درمانی برای افرادی که علاقه مند به کاوش در خود و رشد شخصی هستند بسیار مؤثر است. اگر با مسائل عاطفی حل نشده یا مشکلات روانی سر و کار دارید، یونگ درمانی ممکن است بتواند به شما در رسیدگی و حل آن ها کمک کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که یونگ درمانی یک درمان نیست. این تنها یک ابزار است که می توان از آن برای کاوش در روان خود و شفای آنچه به شفا نیاز دارد استفاده کرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یک درمانگر یونگی نمی تواند به شما پاسخ دهد یا به شما بگوید که چه کاری انجام دهید. در عوض، آنها فرصتی را برای شما فراهم می کنند تا از طریق رویاها، خیال پردازی ها، هنر، بازی و تکنیک های تخیل فعال، علت اصلی مشکلات خود را کشف کنید.ددر زیر فهرستی از اختلالات روانشناختی که یونگ درمانی ممکن است برای آنها استفاده شود آورده شده است:

  • افسردگی
  • اضطراب
  • اختلال وسواس فکری عملی
  • فوبیاها
  • اختلالات شخصیت
  • بیماری های روان تنی

فواید یونگ تراپی

فرآیند یونگ درمانی چیست؟

ممکن است یونگ درمانی برای شما مفید باشد زیرا این فرصت را فراهم می کند تا لایه های روان را جدا کنید و بخش های پنهان خود را کشف کنید. هنگامی که در مورد ضمیر ناخودآگاه خود یاد می گیرید، ممکن است با استفاده از این چاه عمیق دانش و الهام، کنترل بیشتری را احساس کنید و بتوانید در طول زندگی خود تغییرات مثبتی ایجاد کنید.

یونگ درمانی همچنین می تواند یک محیط امن برای بررسی مسائلی که ممکن است از صحبت کردن در مورد آن ها با دوستان و خانواده هراس داشته باشید فراهم کند. از آن جایی که درمانگر شما را به خاطر هر چیزی که می گویید قضاوت نمی کند، می توانید احساسات و خاطرات دشوار را بدون ترس از عواقب یا سرزنش بررسی کنید.

کمک هایی که این فرایند به شما می کند؟

یونگ درمانی همچنین به شما کمک می کند تا زندگی معنادارتر و رضایت بخشی داشته باشید. تئوری ناخودآگاه جمعی بیان می کند که همه ما به هم متصل هستیم و این چیزی است که یونگ درمانی می تواند به شما در کشف و درک در سطح عمیق کمک کند. وقتی یاد می گیرید که چگونه نقش شما با افراد اطرافتان و همچنین سیاره ما به عنوان یک کل تلاقی می کند، تصویر بزرگ را خواهید دید. در حالی که یونگ درمانی راه حل سریعی نیست. به این معنی است که زمان و پولی که برای این نوع درمان سرمایه گذاری می کنید به طور تصاعدی جواب می دهد.

اثربخشی

یک مطالعه مروری در سال 2013 در مورد اثربخشی یونگ درمانی بهبودهای قابل توجهی را در سطح علائم، مشکلات بین فردی و ساختار شخصیت نشان داد. علاوه بر این، در برخی مطالعات شواهدی مبنی بر بهبود پس از پایان درمان وجود داشت. همچنین نشان داده شد که بیماران استفاده از مراقبت های بهداشتی را کمتر از میانگین جمعیت عمومی کاهش می دهند. در نهایت، مشاهده شد که بیماران از سطح علائم شدید به سلامت روانی حرکت کردند. به طور متوسط، بیماران در مطالعات 90 جلسه درمان شرکت کردند.

چیزهایی که باید در نظر بگیرید

اگر کار کردن با نمادگرایی، استعاره و ماهیت ذهنی تجربیاتتان راحت نیست، این نوع درمان ممکن است برای شما مناسب نباشد.

علاوه بر این، پیدا کردن یک درمانگر یونگی که برای شما مناسب باشد، ممکن است دشوار باشد. حتما تحقیقات خود را انجام دهید و از اطراف بپرسید که آیا کسی که می‌شناسید تجربه مثبتی با یک درمانگر یونگی داشته است یا خیر. ممکن است پیدا کردن درمانگری که این نوع درمان را انجام دهد دشوار باشد، اما یافتن یک درمان خوب ارزش تلاش بیشتر را دارد.

یونگ درمانی چه طور باید شروع کرد؟

اگر احساس می کنید که یونگ درمانی برای شما مفید است، اولین قدم شما این است که یک درمانگر را بیابید که واجد شرایط انجام آن باشد. انجمن بین المللی روانشناسی تحلیلی (IAAP) مکان خوبی برای شروع جستجوی یک درمانگر است.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا