فرآیند اثر بیوه شدگی چیست؟

بیوه شدگی یکی از اتفاقاتی است که برای بسیاری از زوجین به وجود می آید. همه ما می دانیم که افراد ممکن است در روزهای مختلف زندگی خود دچار آسیب هایی شوند. بسیاری از زوجین ممکن است از هم طلاق بگیرند. طلاق می‌تواند آسیب های زیادی را به همراه برساند. در واقع اسیب ها باعث ایجاد فشار های روانی می شوند. خیلی از افراد آن قدر ازدواج را آسان می گیرند که به زودی از هم جدا می شوند. در واقع آن ها همیشه با یکدیگر جر و بحث دارند.

حتی حاضر نیستند از مشاوران ازدواج استفاده کنند تا مشکلات خود را حل کنند. خانواده ها ممکن است در طلاق دو فرد تاثیر داشته باشند. برخی خانواده ها به علت دخالت های بی جا باعث بر هم خوردن روابط دو نفر می شوند. برای موفقیت در رابطه تلاش و کوشش لازم است. همچنین گاهی اوقات برای بهتر شدن رابطه باید از متخصصان و مشاوران کمک گرفت. در مقاله های قبل گفتیم که زمان طلاق و جدایی در افراد کی است. ما گفتیم که طلاق آسیب های روانی مختلفی را ایجاد می کند. در ادامه می خواهیم ببینیم که فرآیند اثر بیوه شدگی چیست؟

ناراحتی در رابطه ها و اثر بیوه شدگی

فرآیند اثر بیوه شدگی چیست؟

این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید. برای همین امر روان شناسان می گویند که افراد باید بتوانند خصوصا بعد از ازدواج قدرت کنترل خشم خود را داشته باشند. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با فرآیند اثر بیوه شدگی چیست، صحبت کنیم.

اثر بیوه شدگی احتمالاً یکی از سخت ترین تجربیات زندگی شما خواهد بود.

اثر بیوه شدگی احتمالاً یکی از سخت ترین تجربیات زندگی شما خواهد بود. این چیزی است که می تواند وضعیت موجود را برای شما به طور عمده تغییر دهد. اگر مراقب نباشید، این می تواند حتی منجر به مشکلات جدی در سلامت روان شما مانند افسردگی شود. هنگامی که در حال جدایی هستید احساس غرق شدن آسان است. اما می توانید از این طریق عبور کنید در حالی که خود را در موقعیت خوبی برای آینده قرار می دهید. به توصیه های زیر در مورد طلاق در مردان نگاه کنید تا بتوانید ساده ترین انتقال ممکن را داشته باشید.

مطمئن شوید که سیستم پشتیبانی دارید

وقتی در حال جدایی هستید، غرق شدن در احساسات بسیار آسان خواهد بود. حتی ممکن است احساس کنید کل جهان در اطراف شما در حال فروپاشی است. در این مدت، وجود سیستم پشتیبانی در زندگی شما بسیار مهم خواهد بود. اگر افرادی را ندارید که بتوانید به آن ها تکیه کنید، در قوی ماندن مشکل خواهید داشت. شما باید دوستان و خانواده ای داشته باشید تا بتوانید با آن ها صحبت کنید.

گاهی اوقات حتی ممکن است برای گریه کردن به خاطر اثر بیوه شدگی به فردی نیاز داشته باشید. حتی اگر شما از جمله افرادی هستید که به طور معمول احساسات خود را حفظ می کنید. مهم است که درک کنید که همه نقطه شکست دارند. طلاق در مردان باعث می شود احساسات آن ها دچار اختلال شود.

این زندگی شما است که در مورد آن صحبت می کنید و بسیاری از احساسات در روند طلاق قرار می گیرد. در صورت نیاز به کمک در طول روز، نباید از مراجعه به سیستم پشتیبانی خود دریغ کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برخی افراد این کار را یک قدم جلوتر می برند و از یک درمانگر ماهر کمک می گیرند. بسته به آن چه در حال گذراندن هستید، ممکن است این ایده واقعا خوبی باشد. مردم باید بتوانند روی مسائل مختلف کار کنند و صحبت با کسی که به آن اهمیت می دهند بسیار مفید است. یک درمانگر برخی موارد را در سطح عمیق تری درک می کند.  همچنین می تواند به شما در ایجاد مکانیسم های مقابله مفید کمک کند. هر کاری می کنید، فقط مطمئن شوید که از پشتیبانی برخوردار هستید.

اثر بیوه شدگی چیست؟

فرآیند اثر بیوه شدگی چیست؟

اثر بیوه شدگی پدیده‌ای است که در آن افراد مسن‌تری که همسر خود را از دست داده‌اند، خطر مرگ خود را افزایش می‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که این خطر در طول سه ماه اول پس از مرگ همسر، بالاترین میزان را دارد. مطالعه‌ای در سال 2014 که در مجله سلامت عمومی منتشر شد، نشان داد افرادی که همسرانشان به تازگی فوت کرده‌اند، در سه ماه اول پس از مرگ همسرشان، 66 درصد شانس بیشتری برای مرگ داشتند.

چه کسی تحت تأثیر اثر بیوه شدگی قرار می گیرد؟

اگر چه تحقیقات قبلی گزارش داده بود که مردان با خطر بیشتری نسبت به زنان در معرض خطر مرگ زودهنگام پس از یک همسر هستند. مطالعه سال 2014 شانس برابری را برای مردان و زنان نشان داد. همچنین مشخص شد که پس از سه ماه اول، هنوز حدود 15 درصد افزایش احتمال مرگ برای همسر بازمانده وجود دارد. منطقی به نظر می رسد که فرض کنیم همسرانی که در یک رابطه زناشویی نزدیک بوده اند، پس از بیوه شدگی افسرده تر خواهند بود و تحقیقات نیز این موضوع را تایید کرده است. شاید تعجب آورتر این باشد که همسران بازمانده که صاحب خانه بودند بیشتر افسرده می شدند، شاید به این دلیل که نگران مسئولیت مراقبت از خانه بودند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در همین حال، تحقیقات نشان داده است که زنانی که برای کارهای مالی و کارهای نگهداری از خانه به همسر خود وابسته بودند، تمایل بیشتری به اضطراب پس از بیوه شدن داشتند. مرگ ناگهانی و غیرمنتظره ممکن است برای یک همسر بازمانده استرس زاتر باشد. اما این نیز بسته به موقعیت فرد متفاوت است. فقدان زمان برای آماده شدن اغلب به این معنی است که همسر بازمانده به طور ناگهانی حمایت مالی و عاطفی را از دست می دهد.

مردان زمانی که همسرشان به طور ناگهانی می میرد، پیامدهای بدتری را تجربه می کنند. زیرا منبع اصلی حمایت اجتماعی خود را از دست می دهند. به نظر می رسد زنان زمانی که یک بیماری طولانی قبل از مرگ شریک زندگی خود به دلیل استرس مزمن رخ می دهد، نتایج بدتری را تجربه می کنند.

تأثیر  اثر بیوه شدگی

هیچ کس نمی داند چه چیزی باعث این افزایش خطر مرگ برای همسران می شود. محققان چند توضیح برای توضیح اثر بیوگی ارائه کرده اند. این شامل:

  • ویژگی های مشترک خانواده هر دو شریک ممکن است در افزایش نرخ مرگ و میر نقش داشته باشد.
  • استرس مراقبت از شریک بیمار و در حال مرگ ممکن است فرد را مستعد مرگ کند.
  • افراد ممکن است پس از مرگ شریک زندگی خود، رفتارهای بهداشتی خود را تغییر دهند، که خطر مرگ را افزایش می دهد. همسران  با بدتر شدن سلامت شریک زندگی خود به سلامت و رفاه خود توجهی نمی کنند.
  • افراد همچنین پس از مرگ همسر خود تغییراتی را در محیط زندگی خود تجربه می کنند که ممکن است بر مرگ و میر تأثیر بگذارد.

در هر صورت، مطمئناً استرس نقش مهمی دارد. اثرات غم و اندوه می تواند هم جسمی و هم احساسی باشد. برخی از علائم غم و اندوه عبارتند از:

  • اضطراب
  • تغییر در الگوهای خواب
  • مشکلات گوارشی
  • کمبود انرژی
  • بیماری و کاهش ایمنی
  • درد و ناراحتی
  • افزایش یا کاهش وزن

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

مطالعات دیگر به بررسی علت مرگ اثر بیوه شدگی  پرداخته اند تا ببینند که آیا افرادی با شرایط خاص در معرض خطر بیشتری برای مرگ هستند یا خیر. مطالعه‌ای در سال 2008 نشان داد که مردان بیوه در ماه‌های پس از مرگ همسرشان در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، دیابت، تصادف یا شکستگی جدی، عفونت یا سپسیس هستند. در همین حال، همین مطالعه نشان داد که زنان بیوه در ماه‌های پس از مرگ همسرشان در معرض خطر بیشتری برای مرگ ناشی از COPD، سرطان روده بزرگ، تصادفات یا شکستگی‌های جدی یا سرطان ریه هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

کمک برای افرادی که دچار اثر بیوه شدگی  شده اند، می تواند سخت باشد. اما بسیاری از افراد مسن نیز سریعتر از آن چیزی که برخی فکر می کنند به عقب برمی گردند. محققان نشان داده اند که آن ها تمایل دارند سطح سلامت اولیه خود (اعم از سلامت جسمی و روانی) را در حدود 18 ماه پس از مرگ همسر خود به دست آورند. اگر با از دست دادن شریک زندگی خود کنار می آیید، اقداماتی را انجام دهید که شفا را تشویق می کند. ممکن است مفید باشد:

سیستم حمایتی پیدا کنید

حمایت اجتماعی می تواند به مقابله با اثر بیوه شدن کمک کند. اگر همسرتان به تازگی فوت کرده است، و شما در حال مبارزه هستید، از خانواده و دوستان خود برای کمک بخواهید.

راه هایی برای پر کردن وقت خود بیابید

مرگ شریک زندگی‌تان می‌تواند بسیاری از کارهای روزمره‌تان را به هم بزند و فضای خالی در زندگی‌تان باقی بگذارد. یافتن راه هایی برای مشغول ماندن و پر کردن زمان می تواند کمک کند.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا