غم مرگ والدین پیچیده است

غم مرگ والدین می تواند آسیب های زیادی به افراد برساند. مرگ برای همه افراد سخت است و فشار های روانی زیادی به افراد می رساند. آسیب های روانی بعد از مرگ می تواند شامل افسردگی یا اضطراب باشد. این افسردگی و اضطراب می تواند در آینده از لحاظ جسمی هم فشارهایی به افراد کند. بسیاری از افراد  هستند که بعد از مرگ یکی از نزدیکان خود دچار مشکلات روانی می شوند. مرگ یکی از عزیزان و کنترل اتفاقات بعد از آن می تواند دشوار باشد.

اما به راستی چه کسانی می توانند بعد از دشوار ترین مشکلات آینده ای درخشان بسازند؟ اگر به زندگی نامه افراد موفق نگاه بیندازید متوجه می شوید که آن ها فراز و نشیب های بسیاری را در زندگی خود داشته اند.  نکته مهم این است که آن ها چگونه توانسته اند از پس این ناملایمات بربیایند. یکی از این ناملایمات می تواند مرگ عزیزان باشد. خیلی از افراد را دیده این که پس از مرگ عزیزان خودشان بی احساس شده اند. در ادامه می خواهیم ببینیم که غم مرگ والدین پیچیده است  چگونه است؟

اختلالات مختلف و غم مرگ والدین

برخی از این اختلالات ممکن است در برخی افراد به وجود آمده باشد. یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد. خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با غم مرگ والدین پیچیده است، صحبت کنیم.

غم مرگ والدین پیچیده است

غم مرگ والدین پیچیده است

در این جا نحوه شروع به همدردی غم مرگ والدین آمده است. پایان مرگ می تواند تقریبا غیرقابل باور باشد، به خصوص زمانی که پدر و مادر را تحت تأثیر قرار می دهد، کسی که حضورش در زندگی شما ممکن است هرگز تزلزل نکرده باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شاید شما و والدینتان از هم جدا شده اید یا رابطه پیچیده ای داشته اید که منجر به احساسات متضاد شده است. با این حال، جهان در کل ممکن است انتظار داشته باشد که شما نسبتاً سریع از غم مرگ والدین شوید.  پس از 3 روز مرخصی تجویز شده در سوگ، شاید با چند روز وقت شخصی اضافی – و به کار خود بازگردید. هیچ راه درست یا نادرستی برای غم مرگ والدین و اندوه از دست دادن والدین وجود ندارد، اما این استراتژی‌ها می‌توانند نقطه شروعی باشند که شما شروع به اعتراف از دست دادن خود کنید.

بدانید آنچه احساس می کنید معتبر است

غم مرگ والدین یک امر رایج است. اما این نیز طبیعی است که احساسات دیگر بر آنها غالب شود. ممکن است غمگین نباشید، و این نیز اشکالی ندارد. شاید شما فقط احساس بی‌حسی یا تسکین می‌دهید که دیگر دردی ندارند.  اندوه دروازه‌ای را به روی سیل احساسات پیچیده و اغلب متضاد باز می‌کند. رابطه شما با والدینتان ممکن است چالش های زیادی داشته باشد، اما همچنان یک کلید مهم برای هویت شما است. پس از چنین ضرر قابل توجهی، این طبیعی است که در ایجاد آرامش برای جلوگیری از ناراحتی خود با مشکلاتی مبارزه کنید.

عواملی که غم مرگ والدین تجربه می کنیم؟

ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

  • عصبانیت یا ناامیدی
  • احساس گناه، شاید به خاطر عدم تماس مکرر با آنها یا عدم حضور در هنگام مرگ
  • شوک و بی حسی عاطفی
  • سردرگمی، ناباوری، یا احساس غیر واقعی بودن
  • ناامیدی یا ناامیدی
  • درد فیزیکی
  • علائم سلامت روان، از جمله افسردگی یا افکار خودکشی

تسکین غم مرگ والدین سخت است

مهم نیست که چگونه از دست دادن به شما ضربه می زند، این را به خاطر داشته باشید: احساسات شما معتبر هستند، حتی اگر با آنچه دیگران فکر می کنند شما “باید” احساس کنید، همخوانی ندارند.

به خودتان اجازه دهید فقدان را به طور کامل تجربه کنید

مردم به طرق مختلف نسبت به غم مرگ والدین و اندوه واکنش نشان می دهند. اما مهم است که به خودتان اجازه دهید همه احساسات خود را احساس کنید. هیچ راه درستی برای سوگواری وجود ندارد، هیچ زمان مشخصی وجود ندارد که پس از آن به طور خودکار احساس بهتری داشته باشید. هیچ مرحله یا مرحله ای از غم و اندوه برای بررسی فهرست وجود ندارد. پذیرش غم مرگ والدین به خودی خود می تواند دشوار باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

انکار احساسات ممکن است راهی به سوی بهبودی سریعتر به نظر برسد. همچنین ممکن است این پیام را دریافت کنید که دیگران از شما انتظار دارند قبل از اینکه با از دست دادن خود کنار بیایید غم و اندوه خود را دفن کنید و ادامه دهید. به خود یادآوری کنید که غم و اندوه یک فرآیند دشوار و همچنین دردناک است. سعی کنید اجازه ندهید نظرات دیگران شما را تحت تاثیر قرار دهد.

مدت زمان گذران غم مرگ والدین

برخی افراد در مدت کوتاهی غم و اندوه را پشت سر می گذارند و در حالی که بقایای غم و اندوه خود را با خیال راحت دور می کنند به جلو می روند. دیگران به زمان و حمایت بیشتری نیاز دارند، مهم نیست که مرگ چقدر مورد انتظار بود. اگر والدین شما پس از یک بیماری طولانی فوت کرده اند، ممکن است زمان بیشتری برای آماده شدن داشته باشید. اما هیچ مقدار آمادگی باعث نمی شود که اندوه شما در زمان شروع آن کمتر شود. ممکن است همچنان مبهوت و ناباور باشید، به خصوص اگر برای بهبودی آن ها تا آخر امید داشته باشید. از سوی دیگر، مرگ غیرمنتظره والدینی که هنوز در میانسالی هستند، ممکن است شما را مجبور به مقابله با مرگ و میر خود کند، نبردی که می تواند اندوه را نیز متفاوت کند.

  • مراقب سلامتی خود باشید
  • غم و اندوه اغلب تأثیر قابل توجهی بر زندگی روزمره دارد:
  • وضعیت ذهنی شما ممکن است به سرعت و بدون هشدار تغییر کند.
  • ممکن است متوجه مشکلات خواب، کم و بیش اشتها، تحریک پذیری، تمرکز ضعیف یا افزایش مصرف الکل یا مواد شوید.
  • ممکن است کارایی، رسیدگی به کارهای خانه یا رسیدگی به نیازهای اساسی خود سخت باشد.
  • نیاز به اتمام به امور پدر و مادرتان ممکن است شما را غافلگیر کند، به خصوص اگر مجبور باشید این کار را به تنهایی انجام دهید.

حواس پرتی با کار و غم مرگ والدین

برخی از افراد در حواس‌پرتی کار آرامش پیدا می‌کنند. اما سعی کنید در صورت امکان قبل از اینکه احساس آمادگی کنید، از مجبور کردن خود به بازگشت خودداری کنید. مردم اغلب خود را به سر کار می اندازند و بیش از آنچه که به راحتی می توانند تحمل کنند به عهده می گیرند تا از پوسته پوسته شدن دیوار همیشه حاضر احساسات دردناک جلوگیری کنند. ایجاد تعادل کلیدی است. برخی از حواس پرتی می تواند سالم باشد، به شرطی که هنوز برای رسیدگی به احساسات خود وقت بگذارید. ممکن است اختصاص زمان به مراقبت از خود دشوار و حتی بی‌اهمیت به نظر برسد. اما اولویت و اهمیت به سلامتی شما ارزش بیشتری پیدا می‌کند. این نکات را در نظر داشته باشید:

به اندازه کافی بخوابید

از حذف وعده های غذایی خودداری کنید

اگر احساس گرسنگی نمی کنید، میان وعده های مغذی و وعده های غذایی کوچک حاوی غذاهای تقویت کننده خلق و خو را انتخاب کنید. مهم است که هیدراته بمانید.

به حرکت ادامه دهید

فعال بمانید تا به خودتان انرژی بدهید و به افزایش روحیه خود کمک کنید. حتی پیاده روی روزانه می تواند کمک کننده باشد.

اعتدال را هدف قرار دهید

اگر الکل می نوشید، سعی کنید از دستورالعمل های توصیه ای پیروی کنید. این قابل درک است که بخواهید درد خود را تسکین کنید. اما افزایش مصرف الکل می تواند عواقب سلامتی داشته باشد.

بازنشانی کنید. با سرگرمی های کامل مانند باغبانی، مطالعه، هنر یا موسیقی، استراحت کنید و دوباره شارژ کنید.

هوشیار باشید

مدیتیشن یا نگه داشتن یک دفتر خاطرات غم و اندوه می تواند به شما در پردازش احساسات کمک کند.  در مورد علائم جدید سلامت جسمی یا روانی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. برای حمایت با دوستان و سایر عزیزان تماس بگیرید.

خاطرات را به اشتراک بگذارید

صحبت با اعضای خانواده و سایر عزیزان در مورد معنای والدینتان برای شما و به اشتراک گذاری داستان ها می تواند به حفظ و نگهداری خاطره آن ها کمک کند. اگر بچه دارید، ممکن است درباره پدربزرگ و مادربزرگ آن ها داستان بگویید یا سنت های خانوادگی را که در دوران کودکی شما مهم بوده است ادامه دهید. ممکن است در ابتدا یادآوری غم مرگ والدین دردناک باشد. اما ممکن است متوجه شوید که با شروع داستان ها، اندوه شما کاهش می یابد. اگر احساس می کنید فعلا نمی توانید آشکارا در مورد والدین خود صحبت کنید، می توانید عکس هایی از زمان های خاص جمع آوری کنید یا برای آن ها نامه ای بنویسید و اندوه خود را برای درگذشت آن ها بیان کنید.

منابع
وبسایت healthline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا