علائم سردرد استرسی (و نحوه تسکین درد)

سردرد استرسی یکی از انواع سردرد های تنشی است. استرس یکی از شایع ترین مشکلات روانی در دنیای امروزی است. همه ما می دانیم که اگر هر فردی فشارهای عصبی بیش از حدی تحمل کند به جسم خود آسیب خواهد رساند. در مقاله های قبل گفتیم که این حملات عصبی چگونه ایجاد می شود و تاثیرات آن در صورت عدم درمان چیست. حال اکثریت روان شناسان به این موضوع پی برده اند که با ورزش می توان از سردرد جلوگیری کرد. اهمیت ورزش در بین جوامع امروزی بیشتر شده است. اگر افراد شناخت مناسب نسبت به هم نداشته باشند نمی توانند ازدواج موفقی کنند.

ورزش در دنیای امروزی بسیار مهم است. یکی از مواردی که برای آمادگی ذهنی حت در دوران بارداری مهم است شرایط روحی و ورزش کردن است. برخی از اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. شما اگر می خواهید کودکتان در ایده موفق تر شود باید از امروز عزت نفس او را تقویت کنید. اگر کودک بتواند هر دو گزینه عزت نفس و اعتماد به نفس را در خود ایجاد کند پیروز خواهد شد. در ادامه می خواهیم ببینیم که علائم سردرد استرسی (و نحوه تسکین درد)‌ چگونه است.

سردرد استرسی و حملات پانیک در افراد

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با علائم سردرد استرسی (و نحوه تسکین درد)، صحبت کنیم.

نحوه پیشگیری از سردرد استرسی و حملات پانیک قبل و حین ورزش

برای افرادی که این نوع سردرد مزمن را تجربه می کنند، مهم است. ورزش به سلامت و تندرستی کلی شما کمک می کند. همچنین یک راه اثبات شده برای کاهش تعداد سردردهای شما در ماه و همچنین شدت این سردردها است. این خبر خوشایند بسیاری از مبتلایان به میگرن و حملات پانیک است.

این مقاله توضیح می‌دهد که میگرن چیست، چگونه ورزش می‌تواند درد سر را کاهش دهد و چگونه از میگرن قبل و در حین ورزش پیشگیری کنیم. همچنین برخی از اشکال ورزش را ارائه می دهد که می توانید آن ها را امتحان کنید.

میگرن و سردرد استرسی

کلینیک کلیولند میگرن را به‌عنوان یک بیماری عصبی رایج که علائم مختلفی را ایجاد می‌کند، به ویژه سردرد ضربان‌دار و ضربان‌دار در یک طرف سر شما ایجاد می‌کند.» میگرن را می‌توان با نورهای روشن، کمبود خواب، هورمون‌ها، استرس تشدید کرد. صداهای بلند یا بوهای خاص و غذاهای خاص تشدید کننده این سردردها هستند. این نوع مشکل می تواند ساعت ها یا حتی روزها ادامه داشته باشد.

به گفته بنیاد جهانی میگرن (AMF)، یک سازمان غیرانتفاعی که به پیشرفت تحقیقات و آگاهی در مورد میگرن اختصاص دارد، کسانی که از میگرن رنج می برند فقط سردرد خفیفی ندارند. در عوض، این یک وضعیت ناتوان کننده است که بیش از 39 میلیون مرد، زن و کودک را در کشور های مختلف تحت تاثیر قرار می دهد.

ورزش چگونه می تواند سردرد استرسی و حملات پانیک را کاهش دهد؟

انتخاب ورزش به طرق مختلف برای شما سودمند است. اول از همه، شما به کل بدن خود تمرین می دهید و به سلامت فیزیکی خود می پردازید. هنگامی که ورزش می کنید، اندورفین نیز ترشح می کنید. اندورفین ها به عنوان مسکن های طبیعی عمل می کنند و باعث ایجاد حس خوب می شوند. داشتن حس خوب برای افرادی که مبتلا به این نوع سردردها هستند بسیار مهم است.

علائم سردرد استرسی (و نحوه تسکین درد)

سردرد استرسی اغلب سردرد تنشی نامیده می شود و می تواند خفیف تا متوسط ​​دردناک باشد. این نوع سردرد شایع است و بیشتر افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. دانستن نشانه‌های سردرد استرسی می‌تواند به شما در شناسایی نوع آن کمک کند و تسکین درد را آسان‌تر کند. می توانید با ایجاد تغییرات سالم در زندگی و شناسایی عوامل محرک خود، مدیریت سردردهای تنشی را یاد بگیرید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دانستن این که چه موقعیت هایی باعث ایجاد این سردردها می شوند می تواند به شما در پیشگیری از آن‌ها یا کاهش اثر آن‌ها کمک کند. یادگیری زمان استراحت همه چیز را تغییر می دهد، و ایجاد مکانیسم های مقابله ای برای زمانی که نمی توانید دور شوید نیز کمک خواهد کرد. یافتن راه های طبیعی برای تسکین درد سردردهای استرس زا آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. این فقط به چند تغییر مثبت در شیوه زندگی نیاز دارد و شما به سرعت متوجه تفاوت خواهید شد. در غیر این صورت، سردرد استرسی می تواند از 30 دقیقه تا 72 ساعت طول بکشد و باعث ناراحتی زیادی شود.

سردرد به طور کلی در نتیجه استرس است

سردرد در نتیجه استرس ایجاد می شود زیرا باعث افزایش سطح کورتیزول در بدن شما می شود. هنگامی که فشار های روانی افزایش می یابد، پاسخ جنگ یا گریز شما شروع می شود و باعث سردرد می شود. سایر مواردی که می تواند باعث درد های تنشی شود عبارتند از مصرف بیش از حد الکل یا کافئین، مشکلات دندانی، فشار طولانی مدت چشم، مصرف سیگار، خستگی یا فعالیت بیش از حد.

چند نشانه اولیه سردرد استرسی

اگر معمولا سردرد نمی گیرید و به طور مرتب دچار سردرد می شوید، ممکن است یک علامت قرمز باشد. شروع غیرمعمول سردرد نشانه قابل توجهی است که شما سردرد تنشی را تجربه می کنید، به خصوص اگر سردرد شروع به افزایش شدت یا تکرار شود. درد ناشی از سردرد استرسی شبیه به میگرن است، بنابراین گاهی اوقات تشخیص آن دشوار است. سردردهای ناشی از استرس معمولاً بر فعالیت‌های روزانه شما تأثیر نمی‌گذارند، حتی با بدتر شدن علائم.

سردرد استرسی بدون حساسیت به نور یا صدا

اگر به نور یا صدا بیش از حد حساس نباشید، به طور کلی می توانید فرض کنید که سردرد تنشی را تجربه می کنید. نورهای روشن و صداهای بلند به سردرد شما کمک نمی کنند. اما آن را خیلی بدتر هم نمی کنند.

سردرد استرسی در هر دو طرف سر رخ می دهد

این نوع سردرد معمولا در دو طرف سر شما اتفاق می افتد. درد مانند فشار شدید احساس می شود، در حالی که علائم میگرن بسیار متفاوت است. اگر فقط در یک طرف سر اتفاق بیفتد، می تواند به جای سردرد تنشی، میگرن باشد.

سردرد در بعد از ظهر یا عصر شروع می شود

اگر درد شما اغلب در اواخر روز یا شب شروع می شود، نشانه خوبی است که استرس علت آن است. همانطور که استرس های روز شما انباشته می شود، درد تنشی زمانی که بیش از حد زیاد شود می تواند ایجاد شود. یافتن روش های مقابله ای مثبت در طول روز می تواند به رفع برخی از مشکلات در آینده کمک کند. همچنین می توانید تشخیص دهید کدام بخش از روز شما مشکل سازتر است و راه هایی برای تغییر آن‌ها پیدا کنید.

درد یا ناراحتی مبهم و دردناک در سر، پوست سر، گردن یا شانه ها

هر زمان که درد، تنش یا ناراحتی را در این نواحی تجربه کردید، می تواند نشان دهنده سردرد تنشی باشد. احتمالاً متوجه یک درد کسل کننده و ضربان دار در بالا، پهلوها یا جلوی سر خود خواهید شد. عضلات شما به خصوص در ناحیه شانه و گردن منقبض و سفت خواهند شد. هنگامی که سردرد استرسی را تجربه می کنید، درد و تنش عضلانی قبل از شروع سردرد شروع می شود. به علاوه، عضلات منقبض می‌توانند حتی پس از برطرف شدن درد نیز ادامه پیدا کنند.

سردرد با علائم دیگر استرس یا اضطراب همراه است

زمانی که سردرد همراه با سایر نشانه های استرس باشد، نشانه خوبی است که مربوط به تنش است. ممکن است تحریک پذیری، دردهای عضلانی، فک، گردن یا کمر درد و بی خوابی را تجربه کنید. علاوه بر این، ممکن است متوجه شوید که مزاج کوتاهی دارید. یکی دیگر از نشانه های استرس که ممکن است همراه با این نوع درد باشد، تمرکز ضعیف است. ممکن است برای تمرکز روی فعالیت های روزانه خود مشکل داشته باشید زیرا بیش از حد روی درد کسل کننده تمرکز کرده اید.

 نکته ای در ارتباط با این زمینه

بعلاوه، ممکن است به دلیل استرس زیاد، در خواب دچار مشکل شوید. این می‌تواند شب‌ها را برای شما سخت کند، خواب و استراحت هم سخت خواهد بود. کمبود خواب نیز می تواند منجر به سردردهای تنشی بیشتر شود. حتی زمانی که در خواب مشکل دارید، حالت خستگی دائمی را احساس خواهید کرد. شما دائماً احساس خستگی می کنید، وضعیت را بدتر می کند و سایر علائم استرس را تشدید می کند.

شما علائم عصبی یا حالت تهوع را تجربه نمی کنید

با میگرن، احتمالاً علائم عصبی و حالت تهوع را تجربه خواهید کرد. اگر این علائم را ندارید، در عوض ممکن است سردرد استرسی داشته باشید. شما تغییری در بینایی، شنوایی یا حس بویایی نخواهید داشت.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا