عادات قبل از خواب در موفق ترین افراد

عادات قبل از خواب در هر فرد می تواند متفاوت باشد. بسیاری از عادات می توانند سلامت روانی را به خطر بیندازند. مشکلات روانی در هر زمینه آسیب های زیادی به خانواده ها رسانده است. فارغ از مشکلات شخصی و آسیب های خانوادگی مشکلاتی مثل افسردگی و اضطراب‌ نیز در آن ها وجود دارد. خانواده ها نیز نقش مهمی در این ترک عادات بد در افراد دارند. هر چند که از نظر خیلی از افراد ترک کافئین کار آسانی است. اما باید بدانید که وقتی به یک چیزی عادت کنید ترک آن سخت خواهد بود.

 در روان شناسی اختلالات مختلفی وجود دارند.

اختلالات همیشه جسمی نیستند. برخی اوقات اختلالات روانی آسیب بیشتری به افراد وارد می کنند. برخی اوقات در جوامع ما افراد به علت فشار های مختلف رو به مصرف مواد مخدر می روند. مواد مخدر بسیار خطرناک است و باعث آسیب به سلامت روان افراد می شود. متاسفانه جوانان امروزی به شدت به مصرف مواد مخدر روی آورده و آسیب های جدی می بینند. یکی از اختلالاتی که می تواند با عادات بد ارتباط داشته باشد مشکلات روانی  است. در ادامه می خواهیم ببینیم که عادات قبل از خواب در موفق ترین افراد چگونه است.

استرس و بهبودی از افسردگی و عادات قبل از خواب

همه ما می دانیم که استرس یکی از شایع ترین مشکلاتی است که برا همه افراد به وجود آمده است. استرس در زندگی تا حدودی باعث پیشرفت است. حال اگر این استرس بیشتر از حد معمول باشد آسیب زا خواهد بود. در واقع شما در هر کاری اگر بیش از حد بخواهید آن را تکرار کنید روزی شما را آزار می دهد. استرس انواع مختلفی دارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با عادات قبل از خواب در موفق ترین افراد، صحبت کنیم.

راه هایی برای استفاده از عادات قبل از خواب برای جلوگیری از آسیب سلامت روان

آیا تا به حال زندگی خود را تجزیه و تحلیل کردید و به ترک عادات بد که در زندگی دارید فکر کردید؟ هر کسی این کارهای کوچک آزاردهنده را دارد که می تواند برای شما یا اطرافیانتان مضر باشد. آن‌ها می گویند شما نمی توانید ترفندهای جدید را به افراد مسن بیاموزید. اما باید راهی وجود داشته باشد که تمام این رفتارهای سمی را که در طول زندگی یاد گرفتید، کنار بگذارید. شما و اطرافیانتان به شکل دایره‌ای در یک جهت راه می‌روید تا زمانی که مسیر زندگی به سرعت برود.

نکته ای در ارتباط با عادات قبل از خواب

شما به سرعت متوجه شدید که نیروی محرکه در زندگی چقدر قدرتمند است، به خصوص زمانی که به ترک عادات بد وابسته باشید. شما می توانید از همین قیاس برای کنترل برخی رفتارها در زندگی خود استفاده کنید. زمانی که برای سال‌ها با انجام کاری یک‌طرفه آشنا شدید، چرخش 180 درجه‌ای و ایجاد عادت‌های جدید دشوار است. با این حال، اگر در کودکی چیزی از آن اثر گردابی یاد گرفتید، می دانید که در نهایت می توانید مسیر زندگی خود را تغییر دهید. شما باید به اندازه کافی قوی باشید تا با سختی ها مبارزه کنید.

چند راه برای ترک عادات بد و ایجاد عادات قبل از خواب

خبر خوب این است که با کمی تلاش و اراده می‌توانید تمام آن عادت‌های بدی را که شما را عقب نگه می‌دارند، رها کنید. در این‌جا چند راه برای ترک عادات بد و تبدیل شدن به یک فرد جدید و بهتر آورده شده است.

بپذیرید که مشکلی وجود دارد، بنابراین می توانید شروع به فراموشی شیوه های منفی کنید

اولین قدم برای ایجاد ترک عادات بد این است که بپذیرید مشکلی وجود دارد. بیایید فرض کنیم که شما سال ها سیگار می کشیدید. ترک چنین عادتی آسان نیست، در درجه اول اگر از آن برای مقابله با استرس استفاده کنید. تغییر آن سخت خواهد بود مگر اینکه بپذیرید که مصرف سیگار اشتباه است. برخی افراد ضرری در مصرف یک یا دو نخ سیگار در روز نمی بینند زیرا به سلامت عقل آن‌ها کمک می کند. حتی اگر بدانید، این یک عادت بد است. هنوز هم یک نبرد سخت خواهد بود. اطلاعاتی در مورد این که چرا این عادت برای سلامت روحی و جسمی شما خطرناک است جمع آوری کنید. بر روی این جنبه‌ها تمرکز کنید نه اینکه چه حس خوبی در لحظه به شما می‌دهد.

نکته ای در ارتباط با عادات قبل از خواب

شاید مقدار پولی که برای استفاده از سیگار است کم باشد و همین بتواند یک نیروی محرکه باشد. به این فکر کنید که با این همه پول اضافی چه کاری می توانید انجام دهید. شما می خواهید بدنتان دارای مثبت اندیشی باشد و قرار دادن سموم و مواد مضر در وجودتان این هدف را محقق نمی کند.

محرک های خود را بشناسید

شاید بخواهید خشم خود را کنترل کنید. وقتی اعتراف کردید که مشکلی دارید، قدم بعدی این است که بفهمید چه چیزی شما را تحریک می کند. شاید چیزهایی مانند تماشای یک بازی فوتبال باعث شود که وقتی تیم شما می‌بازد، عصبانی دیده شوید. تا زمانی که روش های دیگر ترک عادات بد را در این مورد یاد نگیرید، می خواهید از فوتبال اجتناب کنید.

نکته ای در ارتباط با عادات قبل از خواب

شاید هر بار که همسرتان به خرید می‌رود، به‌خاطر اینکه پول زیادی خرج می‌کند، از حالت طبیعی خارج می‌شوید. هنگامی که دقیقاً چیزی را که شما را به سمت لبه عصبانیت می فرستد شناسایی می کنید، می توانید بر روی مدیریت خشم که بی دردسر در خود ایجاد می کند کار کنید. از خود بپرسید که برای حفظ خونسردی خود در آن لحظات چه کارهای متفاوتی می توانید انجام دهید؟

روش ترک عادات بد و نوع آن ها را بیاموزید و آن‌ها را با عادات مثبت جایگزین کنید

اکثر مردم رویکرد های مختلفی برای ترک اعتیاد را دوست دارند زیرا می خواهند به سرعت از آن عبور کنند.

نکته ای در ارتباط با عادات قبل از خواب

عادات مثبت می توانند به همان اندازه که عادات منفی بخشی از شما شوند. اگر راه رفتن شما را آرام نمی کند، پس چرا سعی نکنید با یک دوست تماس بگیرید و خود را آرام کنید؟ وقتی مقداری زمان و تلاش را پشت سر بگذارید، می توانید چیزی برای مقابله با این مهارت های مقابله ای سمی پیدا کنید. به یاد داشته باشید، این یک شبه اتفاق نمی افتد، و شما دچار آسیب می شوید. اما شما می توانید این کار را انجام دهید.

عادات قبل از خواب در موفق ترین افراد

بسیاری از ما اسیر موفقیت هستیم. ما عاشق خواندن داستان های موفقیت، مصاحبه با افراد موفق و یادگیری چگونگی موفقیت بیشتر هستیم. ما به خصوص دوست داریم “ترفندهای” موفقیت را بدانیم. به این فکر کنید که مردم چقدر از طریق تولید رسانه های مرتبط با موفقیت، کتاب ها، سی دی ها، دی وی دی ها، کلاس ها، کنفرانس ها این لیست ادامه دارد. تونی رابینز، شاید برجسته‌ترین گورو موفق و خودیاری در سطح جهان، ارزشی نزدیک به نیم میلیارد دلار برآورد می‌کند.

تا به حال به این فکر کردید که عادات قبل از خواب  چه می کنند؟ ما خودمان این سوال را پرسیدیم و برخی از این عادات قبل از خواب را جذاب دیدیم.

چند نمونه عادات قبل از خواب افراد بسیار موفق

در این‌جا چند کاری وجود دارد که افراد موفق قبل از رفتن به سمت اخراج انجام می دهند:

ما چیزهایی هستیم که رویاها بر اساس آن‌ها ساخته می شوند» – ویلیام شکسپیر

کارشناسان رفتاری کشف کردند که خواندن آخرین کاری است که افراد موفق قبل از خواب انجام می دهند. از بزرگان تجاری مانند بیل گیتس گرفته تا رهبران ملی مانند باراک اوباما تا طراحان مد مانند ورا وانگ – مطالعه برای بسیاری از افراد موفق یک فعالیت غیرقابل مذاکره در نظر گرفته می شود.

آن‌ها یک آیین “مخصوص به خود” دارند

یکی از کارهایی که اکثر افراد موفق قبل از خواب انجام نمی دهند، انجام ادامه کار است. البته برخی از افراد موفق «معتاد به کار» هستند و تا اواخر وقت به کار خود ادامه می دهند. با این حال، بسیاری این موضوع را استثنایی از قاعده می دانند. عادات قبل از خواب : افراد کاری نوستالژیک می کنند

برخی از افراد موفق دوست دارند “یک مسیر تمرکزی به سمت حافظه داشته باشند”. انجام این کار به آن‌ها کمک می کند تا همه چیز را در چشم انداز نگه خود دارند – به یاد داشته باشند که چه چیزی واقعاً در زندگی مهم است. بخشی از موفقیت این است که تشخیص دهیم زمانی که بدن و ذهن به چیزی غیر از کاری نیاز دارند که اغلب اوقات روز آن‌ها را تشکیل می دهد، به یک استراحت ذهنی نیاز است.

رویاپردازی می کنند

بسیاری از افراد موفق، رویاپردازی را به موفقیت هایی نسبت می دهند که آن‌ها را به سطح بعدی موفقیت رسانده است. این به ویژه در مورد مبتکران، هنرمندان و سایر خلاقانی که واقعاً از قدرت پشت رویاپردازی قدردانی می کنند صادق است. جدای از “پیشرفت بزرگ” بعدی، برخی از افراد موفق در مورد آرامش ذهن، به دست آوردن الهام و خرد، یا توسعه اهداف بالقوه خیال پردازی خواهند کرد.

برای فردا برنامه ریزی می کنند

افرادی که به موفقیت‌های فوق‌العاده‌ای دست یافتند به خاطر اخلاق کاری باورنکردنی‌شان شناخته می‌شوند – ویژگی‌ای که اغلب شامل کار بالاتر و فراتر از روال عادی است. در حالی که ممکن است قبل از خواب هیچ کاری انجام ندهند. اما برای روز بعد برنامه ریزی خواهند کرد. ناگفته نماند که این سرمایه گذاری کوتاه مدت سود زیادی را به همراه دارد. افراد موفق درک می کنند که این زمان کوتاه برنامه ریزی، اجرای فعالیت های فردا را واضح تر و کمتر استرس زا می کند.

آن‌ها از همه چیز جدا می شوند

اجتناب از کارهای سنگین، استراحت و شارژ مجدد اغلب مستلزم قطع کامل ارتباط با تلفن، رایانه، تبلت یا دستگاه دیجیتال دیگری است. علاوه بر این، محققان کشف کردند که استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی به عنوان عادات قبل از خواب، به خواب رفتن را بسیار سخت‌تر می‌کند.

خانواده را در اولویت قرار می دهند

برای بسیاری، عبارت “تعادل کار و زندگی” به “تعادل کار و خانواده” ترجمه می شود. برای اکثر مردم، از جمله افراد بسیار موفق، خانواده همیشه حرف اول را می زند. ایجاد تعادل در حجم کاری سنگین و زمان با کیفیت با همسر، بچه ها، حیوانات خانگی و غیره، گاهی اوقات می تواند یک کار دشوار باشد. اما اغلب غیرقابل مذاکره در نظر گرفته می شود – و به درستی نیز چنین است.

اینکه زمان برای خانواده خانگی قابل برنامه ریزی باشد برای افراد موفق مهم نیست.

شکرگزاری را تمرین می کنند

بسیاری از افراد موفق زمانی را صرف تفکر یا نوشتن چیزهایی می کنند که در زندگی از آن‌ها قدردانی می کنند. برخی از آن‌ها یک “روزنامه سپاسگزاری” نگه می دارند تا همه چیز را در چشم انداز نگه دارند و به عنوان یادآوری برای پیشرفت در جنبه های مختلف زندگی آن‌ها عمل کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا