عاداتی که رهایی از احساسات آزاردهنده را آسان‌تر می‌کند

رهایی از احساسات آزاردهنده طبق روش های مختلفی انجام می شود. کمک گرفتن از مشاوره های زوج درمانی می تواند راه حل مناسبی باشد. در هر رابطه ای مشکلاتی ممکن است به وجود بیاید. حتی در روابط خانوادگی نیز همه ما با آسیب هایی رو به رو می شویم. این قدرت هر فرد در توانایی مدیریت مشکلات است که او را از دیگران متمایز می کند. این فقط بخشی از دلایل زیاد مبارزه با احساسات است. اگر در زندگی برای احساسات خود اهمیت قائل نشویم کسی برای ما ارزش قائل نمی شود. گاهی اوقات برخی از ما به خاطر اتفاقاتی که در گذشته برایمان افتاده است احساسات خود را کنار می گذاریم. احساست در زندگی بسیار مهم است.

شما نمی توانید شخصی را پیدا کنید که احساسات برایش مهم نباشد. احساسات بخش بسیار مهمی را در زندگی و روند رشد فرد تشکیل می دهد. در روان شناسی تعاریف متفاوتی از احساسات وجود دارد. نکته ای که باید بدانید این است که همه روان شناسان احساسات را مهم می دانند. احساسات انواع مختلفی دارد. احساس دوست داشتن کسی یا چیزی یا احساس خشمگین شدن نسبت به دوستان یا عضوی از خانواده همه نمونه های از این فرایند هستند. عدم احساسات و سرد بودن نسبت به موضوعات مختلف درست نیست. هر فرد در طول زندگی خودش ممکن است رفتار های مختلفی از خودش بروز دهد.

رفتارهای مختلف و رهایی از احساسات آزاردهنده

این رفتار ها می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود. هر فرد در طول زندگی خودش دارای رفتار های مختلفی است. برخی از آن ها ممکن است به خاطر شرایط مختلف زندگی دچار حالت های رفتاری مختلف شوند. این رفتار ها می تواند در هر فردی به گونه ای باشد که او را آزار دهد یا این که او را به سمت بیماری های روانی دیگر ببرد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با عاداتی که رهایی از احساسات آزاردهنده را آسان‌تر می‌کند، صحبت کنیم.

رهایی از احساسات آزاردهنده اغلب می تواند احساس امنیت بیشتری داشته باشد

رهایی از احساسات آزاردهنده اغلب می تواند احساس امنیت بیشتری داشته باشد. همیشه سالم ترین راه برای حرکت در زندگی نیست. این رویکرد ما را از بحث در مورد نیازهای خود باز می دارد (که می تواند به یک موضوع چرخه ای تبدیل شود) و ما را از ارتباط واقعی با دیگران باز می دارد. در درازمدت، نگه داشتن احساسات می‌تواند حتی به روش‌های غیرمنتظره‌ای که مربوط به سلامت روانی و جسمی ما باشد و نتیجه معکوس داشته باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای برخی، والدین رهایی از احساسات آزاردهنده خود را نادیده می گیرند یا به حداقل می رسانند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، حتی اگر نتوانیم محیط خود را تغییر دهیم، می توانیم نگرش خود را نسبت به آن تغییر دهیم. اغلب، این شرایط نیست که باعث رهایی از احساسات آزاردهنده می شود، بلکه ادراکات ما هستند.

عاداتی که رهایی از احساسات آزاردهنده را آسان‌تر می‌کند

شاید کسی حرف توهین آمیزی بزند که احساسات شما را جریحه دار کند، یا کاری می کند که باعث درد روحی شدید شما خواهد شد. وقتی آنقدر ناراحت می‌شوید که در درون خود احساس خشم و تلخی می‌کنید، می‌تواند باعث ایجاد یک وضعیت سمی شود که باعث می‌شود کینه به درون شما نفوذ کند.

کینه دقیقا چیست و چه تفاوتی با خشم دارد؟

وقتی از کسی رنجیده می‌شوید، در موقعیتی قرار می‌گیرید که برای شما بسیار دردناک بود. شما نمی توانید رهایی از احساسات آزاردهنده را انجام دهید، بنابراین نسبت به آن‌ها عصبانی می شوید. بزرگترین مسئله این است که یک اتفاق می تواند باعث شود که در آینده به مردم بی اعتماد شوید و ممکن است به دلیل یک اشتباه نسبت به دیگران دلسوزی نکنید.

شما باید بر این احساسات غلبه کنید و طرف مقابل را ببخشید. حتی اگر این کار را برای آن‌ها انجام ندهید، باید خودتان این کار را انجام دهید. اجازه به وجود این احساسات منفی سمی در قلب شما فقط باعث ایجاد عوارض بیشتر در مسیر زندگی شما می شود.

رهایی از احساسات آزاردهنده چگونه است؟

زمانی که شما اشتباه کرده اید، طبیعی است که ناراحت و عصبانی باشید. با این حال، اگر شما آن را رها کنید، مهم نیست که چقدر اشتباه کرده اید، کمک خواهد کرد. اکنون، باید بدانید که رهایی برخی از احساسات به این معنا نیست که باید همیشه بهترین شخص باشید. این فقط به این معنی است که شما بخشش را یاد بگیرید تا برای شما مشکلات عاطفی ایجاد نکند. اگر بهترین دوست شما با همسرتان رابطه نامشروع داشته باشد چه می کنید؟ شما باید با شرایط کنار بیایید و این فرد را ببخشید، اما این بدان معنا نیست که باید به عنوان دوست با او ادامه دهید. گاهی اوقات، تا آخر عمرتان ارتباطات شما با یک شخص قطع می شود. زیرا برخی از تخلفات باعث آسیب غیرقابل ترمیم می شوند. اگر آمادگی رهایی از احساسات آزاردهنده را دارید، در این‌جا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا روی مسائل کار کنید.

حس های درونی خود را یادداشت کنید

شاید شما فهرستی از افرادی دارید که به شما بد کرده اند و به شما آسیب رسانده اند. یک دفترچه یادداشت بگیرید و بنویسید که چه اتفاقی افتاده است، چه زمانی رخ داده است و چرا به شدت به شما صدمه می زند. بیان احساسات خود بر روی کاغذ دقیقاً به شما نشان می دهد که روی چه چیزی باید کار کنید. شما می توانید این را به عنوان نقشه راه خود برای شروع روند رهایی از احساسات آزاردهنده در نظر بگیرید.

علت اصلی را پیدا کنید

ممکن است چند مشکل در زندگی شما ایجاد درد کند. بنابراین، ابتدا باید یکی از مواردی را انتخاب کنید که باعث ایجاد رنجش‌ترین احساسات می‌شود. اکنون، باید تشخیص دهید که چرا این وضعیت به شدت به شما صدمه می زند. اگر شغلی را از دست دادید و این به دلیل اشتباه شخص دیگری بود، از دست او عصبانی هستید زیرا باعث و بانی اخراج شما او است. دلیل این که چرا این اتفاق به شما صدمه می زند پیدا کنید. در این مثال، به راحتی می توان دید که ناراحت هستید زیرا درآمد و معیشت شما به دست شخص دیگری تحت تأثیر قرار گرفته است.

اگر نقشی را بازی کردید، آن را  مشخص کنید

آیا شما نقشی در اعمال این شخص داشتید؟ به عنوان مثال، اگر همسر شما رابطه نامشروع داشته است، به این دلیل بوده است که شما نیازهای او را پس از اینکه چندین بار در مورد مشکلی به شما گفته اند نادیده گرفته اید. در حال حاضر، هرگز بهانه ای برای خیانت وجود ندارد. اما اگر شما در موقعیت خوبی با شریک زندگی خود نبودید، پس باید صاحب هر نقشی باشید که ممکن است داشته باشید.

برای رهایی از احساسات آزاردهنده آیا از شخص یا موقعیتی عصبانی می شوید؟

گاهی اوقات مردم بیشتر از شخص درگیر از یک موقعیت عصبانی می شوند و فرد تبدیل به مرد عصبی می شود. این ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که شما برای کاری فعالیتی نداشته باشید و مدیریت آن را به فرد دیگری بدهند. شما از دست آن فرد عصبانی نیستید، اما حسادت دارید که آن‌ها  را به شما ترجیح می دهند. در این مثال، این یک مشکل با فرد نیست، بلکه مشکلی است که در درون شما وجود دارد. شما می توانید رهایی از احساسات آزاردهنده خود را به سمت این شخص هدایت کنید که ربطی به کاری نداشته باشد.

به خود اجازه دهید احساسات داشته باشد

رنجش و تلخی احساسات قدرتمندی هستند و اگر سعی کنید این احساسات را از خود دور کنید، ممکن است بیش از آنچه فکر می کنید آسیب به شما وارد کند. ناراحتی اشکالی ندارد و وقتی مشکل را شناسایی کردید می توانید روی آن کار کنید. ایجاد نفرت یا کینه هرگز برای شما خوب نیست و می تواند باعث شود که رفتارهای ضد اجتماعی داشته باشید تا در آینده آسیب نبینید. یک لحظه به خودتان فرصت دهید تا یک آرامش ذهنی ایجاد کنید، اما بدانید که باید با هر احساس منفی کنار بیایید.

با یک مشاور یا درمانگر صحبت کنید

متخصصان سلامت روان در تمام طول روز با افراد خشمگین سروکار دارند. شما قرار نیست چیزی را به آنها بگویید که قبلاً نشنیده اند و به هیچ وجه آن‌ها را شوکه نخواهید کرد. آن‌ها می توانند به شما کمک کنند تا رهایی از احساسات آزاردهنده را به بهترین نحو انجام دهید. همچنین آن ها به شما کمک می کنند تا ببینید چه مشکلی در این موضوع داشته اید، و به شما کمک کنند تا راه حلی پیدا کنید. قبل از رویارویی با هر چیزی، باید با یک مشاور مورد اعتماد در مورد موضوع صحبت کنید و نظر شخص ثالث را دریافت کنید.

مقابله با شخصی که دوستش ندارید برای رهایی از احساسات آزاردهنده

اکنون مهمترین بخش در رهایی از احساسات آزاردهنده در جهت التیام احساسات کینه توزانه شما فرا می رسد. شما باید با آن شخص مقابله کنید. این بسیار مهم است زیرا شما احساسات منفی را که دارید، رها می کنید و اجازه می دهید احساسات مثبت ایجاد شوند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا