طبق روانشناسی علائمی که باعث پیش بینی طلاق می شود چگونه است؟

پیش بینی طلاق بر اساس روانشناسی کار پیچیده ای است. طلاق باعث مشکلات روانی زیادی خواهد شد. اکثریت افراد اگر شرایط مناسب را داشته باشند دوست دارند ازدواج کنند. ازدواج یک فرایند آسان نیست و نیاز به تفکر زیادی دارد. در واقع باید این نکته را در نظر داشت که چه مسائلی برای زندگی مشترک لازم است. هر چند که ممکن است برخی خانواده ها ازدواج را آسان بگیرند.

یا این که فشاری به فرزندان خود ایجاد نکنند. اما نکته ای که مهم است این است که خود افراد بتوانند یک سری حداقال ها را برای داشتن زندگی مشترک داشته باشند. اگر تمامی این موارد را یک فرد تواند رعایت کند ممکن است باعث ایجاد طلاق شود. طلاق انواع مختلفی دارد و به علت های مختلفی انجام می شود. طلاق باعث آسیب های روانی می شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که طبق روانشناسی علائمی که باعث پیش بینی طلاق می شود چگونه است.

ناراحتی ها در رابطه و پیش بینی طلاق

این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید اما افراد باید بلد باشند که این عوامل را مدیریت کنند. برای همین امر روان شناسان می گویند که افراد باید بتوانند خصوصا بعد از ازدواج قدرت کنترل خشم خود را داشته باشند. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با طبق روانشناسی علائمی که باعث پیش بینی طلاق می شود چگونه است، صحبت کنیم.

ازدواج و پیش بینی طلاق در افراد

داشتن یک ازدواج  و طلاق چیزی است که واقعاً می تواند برای شما ایجاد شود. شما همسرتان را دوست داشتید و در اصل قصد داشتید تا آخر عمر با هم باشید. با این حال، طلاق در دوران مدرن بسیار رایج است و گاهی اوقات ازدواج ها نتیجه نمی دهند. گاهی أوقات در رابطه شما احتمالاً می دانید که طلاق بهترین حالت را داشته است. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از آن چه اتفاق افتاده ناراحت باشید. عادی است که برای کنار آمدن با طلاق احساس ناراحتی کنید و ممکن است به زمان نیاز داشته باشید. این کار باعث می شود تا همه اتفاقات رخ داده را پردازش کنید. اگر با مسائل درست برخورد کنید، کنار آمدن با طلاق آسان تر می شود.

چند نکته کنار آمدن با طلاق و پیش بینی طلاق

به چند نکته زیر برای کنار آمدن با طلاق توجه کنید. این نباید به شما این امکان را بدهد که  احساس کنید در زندگی گذشته گیر کرده اید.  در زندگی رو به جلو پیش بروید. پس از خواندن این نکات مقابله ای، باید بتوانید به راحتی از آن ها استفاده کنید. ممکن است بخواهید همه آن ها را امتحان کنید.  یا فقط از چند موردی که فکر می کنید بهترین کار را در زندگی شما می کنند استفاده کنید. در هر صورت، شما قادر خواهید بود این دوران سخت را پشت سر بگذارید.  و در نهایت احساس کنید روزهای بهتری در پیش است.

احساسات خود را بپذیرید

اولین کاری که باید برای کنار آمدن با طلاق انجام دهید این است که برای تشخیص احساسات خود وقت بگذارید. اشکالی ندارد که الان خوب نباشید اگر به تازگی طلاق گرفید.  یا در حال حاضر از هم جدا شده اید، ممکن است اوضاع خیلی تازه تر از آن باشد که بتوانید به آن ادامه دهید. شما باید به خود اجازه دهید احساسی را که قرار است داشته باشید احساس کند. اگر احساس می کنید نیاز دارید گریه کنید خوب است. اکثر مردم نمی دانند در چنین شرایطی چگونه واکنش نشان دهند.  و شما در چند روز بعد از این که به همه چیز فکر کردید کمی احساس بهتری خواهید داشت.

برخی از افراد به دلیل اعتراف به احساسات خود با طلاق مشکل دارند

برخی از افراد به دلیل اعتراف به احساسات خود با طلاق مشکل دارند. اگر احساسات خود را کنار بگذارید، در واقع شما به خودتان بدی می کنید. جدایی و پیش بینی طلاق موضوعات دشواری هستند که می توان به آن ها فکر کرد. اما این چیزی است که شما نمی توانید از آن اجتناب کنید و باید کنار آمدن با طلاق را انجام دهید. با خود صادق باشید و فکر نکنید که باید برای دیگران در زندگی خود جبهه قائل شوید. مردم در چنین شرایطی احساساتی هستند یا ناراحت هستند.

مراقب بچه های خود باشید

اگر با همسر سابق خود بچه دارید، مهم است که برای مراقبت از آن ها هر کاری که می توانید انجام دهید. شما هرگز نمی خواستید فرزندان شما از والدین جدا شده باشند، اما همه چیز به این شکل پیش رفت. بچه ها همیشه اصطلاحاتی مانند جدایی و طلاق را درک نمی کنند. این وظیفه شما است که به آن ها احساس امنیت دهید.  در حالی که شما در حال گذراندن به حالت عادی جدید برای رابطه خود هستید. در بیشتر موارد، برخی از انواع حضانت مشترک به خوبی انجام می شود.  شما می توانید حتی پس از نهایی شدن طلاق، والدین خوبی برای فرزندان خود باشید. والدین مطلقه لزوماً نباید دشمن باشند چرا که آن ها باید کنار آمدن با طلاق را انجام داده باشند. شما باید برای فرزندان با یکدیگر صمیمی باشید.

از دست وسایل همسر سابق خود خلاص شوید

داشتن تعدادی از وسایل همسر سابق در خانه شما مثبت نخواهد بود. شما باید آن چه  را ممکن است برای از بین بردن وسایل همسر قبلی خود انجام دهید.

نکته ای در ارتباط با پیش بینی طلاق

گاهی حتی داشتن اقلام قدیمی که قبلاً در خانه به اشتراک می گذاشتید می تواند مشکل ساز باشد. افرادی هستند که به نظر می رسد تازه شروع به کار و دریافت چیزهای جدید را سالم بدانند. این می تواند به معنی تغییر مبلمان و تزئینات جدید باشد. این فصل جدیدی از زندگی شما است و می خواهید احساس کنید که شروعی تازه دارید. قطعاً برای کنار آمدن با طلاق باید تخت زناشویی قدیمی خود را کنار بگذارید. شما باید در نظر بگیرید که آیا می توانید از پس چیزهای بیشتری بربیایید. اگر این موضوع شما را ناراحت نمی کند، ممکن است این نکته مقابله با شرایط شما ضروری نباشد.

طبق روانشناسی علائمی که باعث پیش بینی طلاق می شود چگونه است؟

همه کارشناسانی که سعی در پیش بینی طلاق دارند تحقیقات زیادی انجام دادند. دانشمندان علوم اجتماعی برای مدت طولانی به موضوعات طلاق  علاقه مند بودند. در حالی که بسیاری از مطالعات – که برخی از آن‌ها به زودی مورد بحث قرار خواهد گرفت – دارای شایستگی هستند. اطلاعات نادرست زیادی نیز در آن‌جا وجود دارد. در این‌جا یک مثال است: برای سال‌های متمادی، دانشمندان قاطعانه «اثر زندگی مشترک» را غیرقابل انکار می‌دانستند.

نکته

تأثیر زندگی مشترک مفهومی بود – که ظاهراً از طریق مطالعات مکرر در اوایل دهه 2000 “ثابت شد”. اما گاهی اوقات زندگی مشترک قبل از ازدواج احتمال طلاق را افزایش می دهد. در یک مطالعه در سال 2012 که در مجله ازدواج و خانواده منتشر شد، محققان با استفاده از یک نمونه بزرگ از نزدیک به 3500 نفر، ارتباط بین زندگی مشترک قبل از ازدواج و پیش بینی طلاق را بررسی کردند.

63 درصد از زوج ها قبل از ازدواج با هم زندگی می کردند.

آمار و اطلاعات در ارتباط با پیش بینی طلاق

با این حال، این آمار گاهی اوقات متغیر است. آن‌ها صرفا به اطلاعات اشتباه نگاه می کردند (و تجزیه و تحلیل می کردند). علاوه بر این، آن‌ها متغیر دوم و مهم‌تر را کم اهمیت جلوه دادند. به طور خاص، محققان سن را در نظر نمی گرفتند. جوانانی که پس از زندگی با رابطه دوستی ازدواج کردند، نرخ طلاق بالاتر از حد متوسط ​​را نشان دادند.

پس چرا مردم (واقعا) طلاق می گیرند؟

در این‌جا چند نشانه وجود دارد که طبق تحقیقات پیش بینی طلاق را ایجاد می کند:

ازدواج های سالم برای سلامت روحی و جسمی زوج ها مفید است. آن‌ها همچنین برای کودکان خوب هستند. رشد در خانه ای شاد از کودکان در برابر مشکلات روحی، جسمی، آموزشی و اجتماعی محافظت می کند. با این حال، حدود 40 تا 50 درصد از زوج های متاهل در کشور های مختلف طلاق می گیرند.

یکی از انواع پیش بینی طلاق: آن‌ها خیلی جوان هستند

در حالی که زندگی مشترک ممکن است بر تصمیم طلاق تأثیری نداشته باشد، این تحقیق نشان داد که سنی که یک زن و شوهر با هم زندگی می کنند یا ازدواج می کنند تأثیری دارد.

طبق آمار  از اطلاعات سرشماری، 12 درصد از افراد 30 ساله قبلاً طلاق را تجربه کردند. از نظر گرافیکی، محدوده سنی که افراد در آن بیشترین احتمال ازدواج را دارند بین 20 تا 25 سال است. اندکی بعد – در عرض 2 تا 3 سال – پیش بینی طلاق به طور نامتناسبی افزایش می یابد.

بی ثباتی عاطفی و پیش بینی طلاق

روان رنجوری یا تمایل طولانی مدت به حالت عاطفی منفی یا مضطرب، با آمار طلاق همبستگی مثبت دارد. تمایل به محافظت بیش از حد اغلب در رفتارهای کنترل کننده ظاهر می شود. علاوه بر این، ویژگی های روان رنجور در اختلالات اضطرابی و افسردگی رایج است که می تواند بر دوام طولانی مدت ازدواج تأثیر بگذارد. در حالی که به طور قطع  پیش بینی طلاق مشخص نیست، سن جوان – و نابالغی که اغلب با آن همراه است – ممکن است تا حدودی در این‌جا نقش داشته باشد.

متغیرهای جمعیتی

اطلاعات بررسی ملی رشد خانواده (NSOF) نشان می دهد که آمار طلاق با چندین متغیر جمعیت شناختی از جمله سطح تحصیلات و پیشینه مذهبی مرتبط است. افرادی که خود را با وابستگی مذهبی و تحصیلات عالی می شناسند، ازدواج های طولانی تری دارند. اطلاعات NSOF همچنین تفاوت های قابل توجهی را در میزان پیش بینی طلاق بر اساس نژاد نشان می دهد.

ژنتیک

مطالعات مکررا نشان می دهد که اگر طلاق در خانواده‌ قبلی فرد «اجرا شود»، احتمال طلاق آن ها در آینده بیشتر است. به طور خاص، فرزندان والدین مطلقه در بزرگسالی در معرض خطر بسیار بالاتری برای طلاق هستند. تحقیقات در مجله Family Issues نشان داد که طلاق والدین خطر اتمام  ازدواج خود را در پنج سال اول تا 70 درصد افزایش می دهد. جالب اینجاست که برخی از روانشناسان معتقدند ممکن است استعداد ژنتیکی برای طلاق وجود داشته باشد.

خیانت و پیش بینی طلاق

جای تعجب نیست که خیانت اعتماد زیادی به طرف مقابل القا نمی کند. نه تنها ازدواج هایی که در آن یک نفر خیانت می کند بیشتر به طلاق ختم می شود. بلکه زوج هایی که ترجیح می دهند با هم بمانند اغلب کیفیت روابط بسیار ضعیف تری را تجربه می کنند.

نکته

در یک مطالعه در مجله روابط اجتماعی و شخصی، محققان اطلاعات یک نمونه ملی شامل 2033 فرد متاهل را تجزیه و تحلیل کردند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که افرادی که بالاترین امتیاز را در سنجش استعداد طلاق در نظرسنجی‌های تحلیل شده کسب کردند، بیشتر دچار مشکل می شدند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا