شش سیگنال اصلی طلاق

یکی از مشکلات بسیار عمیقی که در جوامع و کشور های مختلف وجود دارد، جدایی است. اما نکته ای که باید بدانید این می باشد که طلاق نباید غافلگیر کننده باشد. در اینجا سیگنال هایی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. در این مقاله از وب سایت مرکز مشاوره همکده که به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران شناخته می شود؟ ما به بررسی شش سیگنال اصلی طلاق پرداخته ایم. در عین حال اگر در زندگی خود با مشکلاتی از این قبیل مواجه هستید، می توانید با مشاوره حضوری و یا مشاوره تلفنی روان شناسی با متخصصان همکده در ارتباط باشید.

طلاق یا جدایی و مسائل آن

چندین درصد از طلاق ها را زنان آغاز می کنند.‌ ازدواج ها از ابتدا شکسته نمی شوند، اما در عوض به مرور زمان از بین می روند. نشانه های طلاق قریب الوقوع عبارتند از: بهبود ظاهر یا گسترش شبکه اجتماعی برای آمادگی افراد برای دوران مجرد.

ما بارها در مورد مسئله متقابل در طلاق صحبت هایی را شنیده ایم.‌ متخصصان بسیاری در این مسیر فعالیت می کنند. در موارد معدودی هر دو طرف به طور همزمان تصمیم به طلاق می گیرند. همیشه یکی از شرکا، شاید آن کسی که آستانه درد کمتری دارد، تصمیم می‌گیرد که دیگر نمی‌تواند با ازدواج زندگی کند و با وجود تمام زیان‌ها و دررفتگی ‌های طلاق، تصمیمی می‌ گیرد که بهتر از ادامه ازدواج است.

اگرچه آغازگر می تواند شوهر باشد و غالباً شوهر است، اما در حدود چندین درصد طلاق ها این زن است که آغاز کننده روند پایان ازدواج است. همسر غیر آغازگر ممکن است نزدیک به این روحیات باشد. باشد. در واقع با سرعت قبول کند که طلاق بهترین انتخاب است. یا ممکن است مقاومت کند و استدلال کند که اگر یک بار دیگر و کمی بیشتر تلاش کنند می توان ازدواج را نجات داد. در برخی موارد، فرد غیر آغازگر کاملاً ناراحت می شود و استدلال می کند که ازدواج قابل قبولی دارند و آیا او از این که بخواهد خانواده را در معرض طلاق قرار دهد، از ذهنش خارج شده است؟

تقابل در ازدواج

در ادامه مقاله قصد داریم در ارتباط با شش سیگنال اشلی طلاق صحبت کنیم. موضوع متقابل بسیار مهم است زیرا فرآیند مدیریت به طور کلی تعیین می کند که طلاق دوستانه یا تلخ باشد.‌ من می‌خواهم زمینه را برای بحث در مورد اینکه چگونه یک طلاق قریب‌الوقوع است، آماده کنم. هدف من آموزش همسر غافل است که از طلاق غافلگیر است. حتی اگر علائم هشدار دهنده برای مدت طولانی مشهود باشد. ماموریت ما در این مقاله این نیست که چرا ازدواج ها شکست می خورد. هدف این است که به مردم کمک شود سیگنال های هشدار را در اسرع وقت تشخیص دهند.

فرسایش در ازدواج ها

ازدواج خراب نمی شود. آنها به مرور زمان فرسایش می یابند. هر بار که سخنی طعنه آمیز یا آزاردهنده بدون ترمیم یا عذرخواهی انجام می شود، بخشی از پیوندی که زن و شوهر را در کنار هم نگه می دارد، از بین می رود.  زمانی که همسری نتواند نیاز عاطفی دیگری را تشخیص دهد و به آن توجه کند، کمی چسب بیشتر از بین می رود. هر بار که از تعارض اجتناب می شود، زیرا زوجین از بحث و حل و فصل سازنده می ترسند، فرسایش بیشتری ایجاد می شود. و هر بار که از رابطه جنسی امتناع یا اجتناب می‌شود، زیرا یکی از شرکا احساس می‌کند ارتباط عاطفی قطع شده است، این روند تسریع می‌شود. البته در ادامه با شش سیگنال اصلی طلاق هم مواجه می شویم.

در عین حال منابع متعدد دیگری از فرسایش وجود دارد. از جمله جابجایی زمان و توجه به ازدواج به دلیل نگرانی های وسواس گونه در مورد شغل یا فرزندان. حتی ممکن است یک رویداد انفجاری سخت مانند فاش شدن یک رابطه وجود داشته باشد. اغلب اوقات فرسایش شدید تا زمان کشف وجود دارد. پس چگونه می توان گفت که فرسایش ازدواج را به مرز طلاق رسانده است؟

ازدواج های در مرز طلاق

دفعه بعد که در رستوران هستید، به دنبال زوج غمگینی باشید که در سکوت شام می خورند. آنها ارتباط چشمی کمی برقرار می کنند یا اصلاً ارتباط چشمی ندارند و مکالمه کمی دارند یا اصلاً صحبت نمی کنند. آنها کاملاً تنها شدند و صرفاً غذا را تحمل می کنند تا زمانی که بتوانند تمام کنند و بروند. زوجی که در آستانه طلاق هستند. ممکن است این اتفاق به زودی رخ ندهد یا اصلاً اتفاق نیفتد زیرا زوج هایی هستند که چیزی جز اینرسی و ترس در کنار هم نگه ندارند. اما حداقل یکی یا هر دوی این افراد به فکر طلاق هستند.

شش سیگنال اصلی طلاق

شش علامت اصلی، در میان بسیاری دیگر، طلاق قریب الوقوع وجود دارد.‌ این موارد را در ادامه بررسی می کنیم.

بدون حل تعارض

جان گاتمن، محقق برجسته، استدلال کرده است که فقدان ارتباط نیست که ازدواج را غرق می کند. بلکه فقدان راه حل موثر تعارض است. زوج هایی که راهی برای حل اختلافات بدون آسیب به رابطه پیدا نکرده اند، در نهایت از اختلاف و درگیری اجتناب می کنند. یکی یا هر دو به نقطه ای از ناامیدی رسیده اند که تلاش برای حل اختلاف با همسرش بیهوده است. ممکن است یکی یا هر دو به سادگی از تعارض اجتناب کنند.

یا ممکن است یکی یا هر دو، هر درگیری را نبردی بدانند که باید با قلدری دیگری به تسلیم برنده شد. مهم این است که کسی تسلیم این فرایند شود. تفاوت ها در آب فرو می روند که منجر به نابودی و شکست احترام، افزایش فاصله و کناره گیری تدریجی می شود. در این مسیر اطلاع از اصول روانی زندگی و ازدواج همراه با عشق و تکنیک های مختلف رابطه اهمیت زیادی دارد.

رهایی عاطفی

رهایی عاطفی یکی از شش سیگنال اصلی طلاق است. مشارکت عاطفی حداقل نیاز برای توسعه و حفظ صمیمیت است. بحث مشتاقانه درباره احساسات اصلی، احساسات خود و احساسات دیگری بخشی مهم است. علاقه به زندگی عاطفی دیگری و مشارکت همدلانه در زندگی عاطفی یکدیگر، همه عناصر لازم برای یک رابطه صمیمی را تشکیل می دهند.

نارضایتی

درگیری عاطفی عموما با ترک محبت همراه است. اگر همسرتان از نظر عاطفی از شما جدا است، او احتمالاً عشق زیادی به شما ندارد. معمولاً افراد طلاق گرفته می گویند “از عشق افتاده اند”. و بسته به اینکه چقدر رابطه یکی شده است یا هر دو احتمالاً یکدیگر را خیلی دوست ندارند.

نداشتن رابطه جنسی یکی از شش سیگنال اصلی طلاق

رابطه جنسی هم ارتباط عاطفی را بیان می کند و هم آن را تقویت می کند. فرض کنید یک زوج برای مدت طولانی رابطه جنسی نداشته اند. این فرآیند نشان می دهد عدم مشارکت عاطفی به طور پیوسته در حال پیشرفت است. این یکی دیگر از شاخص‌های این است که شرکا از یکدیگر لذت نمی‌برند و این که شرایط ازدواج و رابطه آن ها اگر در حال حاضر در حالت پایانی نباشند، به سرعت در حال فرسایش هستند.

افزایش تمرکز در خارج از ازدواج

ازدواج های خالی بسیار کسل کننده است. برخی از زوج‌ها با صرف خود به فرزندانشان جبران می‌کنند تا فعالیت‌های کودک محور به تنها محتوای زندگی خانوادگی تبدیل شود. دیگران خود را بیشتر به مشاغلی می پردازند که هر شب تا دیروقت کار می کنند تا زمان با دیگری به حداقل برسد. و از آنجایی که رضایت عاطفی منحصراً در خارج از ازدواج جستجو می شود، احتمال یک رابطه زیاد می شود. افزایش تمرکز کمک زیادی به افراد خواهد کرد.

آمادگی برای زندگی مجردی

این گزینه یکی از شش سیگنال اصلی طلاق می باشد. زن و شوهری را به یاد می‌آورم که سال‌ها پیش با آن ‌ها کار می‌کردم، در آن ‌ها شوهر، به عنوان بخشی از برنامه‌ریزی ‌اش برای طلاق آینده، رهن دوم خانه‌اش را گرفت تا هزینه کاشت مو را بپردازد تا دورنمای آشنایی‌اش را بهبود بخشد. برای همسر شروع یک فرآیند معمول است که شروع به آماده سازی خود یا خود با خوش اندامی، کاهش وزن، مراقبت از مو و کمد لباس و موارد دیگر برای بهبود ظاهر کند. همچنین اغلب مشاهده می کنیم که آغازگر فعالیتی مانند تنیس یا گلف را بدون دخالت همسر دیگر انجام می دهد و به طور کلی شروع به ایجاد یک شبکه اجتماعی به عنوان مجرد و نه به عنوان یک زوج می کند.

چه باید کرد

شش سیگنال اصلی طلاق

در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی شش سیگنال اصلی طلاق پرداخته ایم. ما سعی نکردیم در مورد نقطه عطف دقیقی که پس از آن یک ازدواج مطلقا محکوم به شکست است، پیش بینی کنیم. اما می توانیم بگوییم که این سیگنال ها یا حداقل اکثر آنها تقریباً در هر طلاقی که واسطه می شوم وجود دارد.

اگر آنها را تجربه می کنید، حداقل وقت آن است که با همسرتان صحبتی طولانی و صادقانه داشته باشید. اگر نمی توانید این صحبت را بدون سرزنش و مشکل انجام دهید، یک جلسه فوری با یک مشاور ازدواج یا درمانگر خانواده پیشنهاد دهید. زیرا اگر به سمت طلاق می روید، هر چه زودتر هر دوی شما با این موضوع روبرو شوید و برای جدایی دوستانه برنامه ریزی کنید، شانس شما برای کسب  یک طلاق خوب و غیر مخرب بیشتر است. می توانید به مشاوران ما در مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید.

منابع
وبسایت psychologytoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا