سلامت عاطفی در افراد را چگونه تعریف می کنید؟

سلامت عاطفی در زندگی همه افراد وجود دارد. همان طور که سلامت جسمانی و روانی برای ما مهم هستند، سلامت عاطفی نیز مهم است. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن بشناسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. همان طور که در مقاله های قبل گفتیم افراد برای رسیدن به سلامت روانی باید نکات مختلفی را در نظر بگیرند. این کارها برای سلامت عاطفی نیز باید انجام شود. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. هر کدام از این اختلالات و درد های عاطفی می تواند در افراد مختلف علائم متفاوتی داشته باشد.

در واقع درد های عاطفی می تواند از کودکی شروع شده باشد. علت های آن هم می تواند رفتار نامناسب افراد خانواده با کودک باشد. درد های عاطفی باید مورد درمان قرار بگیرند چرا که در صورت عدم درمان باعث ایجاد آسیب در افراد می شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که سلامت عاطفی در افراد را چگونه تعریف می کنید؟ برخی از این اختلالات ممکن است در برخی افراد به وجود آمده باشد. یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند.

خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با سلامت عاطفی در افراد را چگونه تعریف می کنید؟ صحبت کنیم.

سلامت عاطفی، به عنوان بهزیستی عاطفی شناخته می‌شود

سلامت عاطفی در افراد را چگونه تعریف می کنید؟

سلامت عاطفی، که به عنوان بهزیستی عاطفی نیز شناخته می‌شود. این فرآیند توانایی فرد برای مدیریت احساسات و تجربیات متنوعی است که در زندگی با آن مواجه می‌شود. مرکز ملی سلامت عاطفی، فرآیند گفته شده را این گونه تعریف می‌کند: «آگاهی، درک و پذیرش احساسات و توانایی ما برای مدیریت مؤثر از طریق چالش‌ها و تغییر».

تاریخچه سلامت عاطفی

به گفته موسسه گلوبال سلامتی، مفهوم سلامتی در کل در دهه 1950 در پیش زمینه آگاهی عمومی قرار گرفت. اشکال باستانی تندرستی، مانند آیورودا و طب سنتی چینی، هزاران سال است که وجود داشته‌اند. اما فرهنگ‌های غربی تا زمان‌های مدرن‌تر به این اندازه در مورد سلامتی فکر نمی‌کردند.

هیچ فردی با داشتن ایده سلامت عاطفی اعتبار ندارد. درک این موضوع که اگر فردی از نظر عاطفی احساس خوبی نداشته باشد، یک زندگی سالم و رضایت بخش نیز ندارد. این موضوع در دهه های اخیر رشد کرده است، و اکنون نقطه کانونی جنبش سلامت کلی است. اکتبر ماه سلامت عاطفی است، که نشان می دهد این مفهوم در حال حاضر برای بسیاری اهمیت دارد.

چگونه سلامت عاطفی بر زندگی شما تأثیر می گذارد

ممکن است متوجه نشوید که سلامت عاطفی یا فقدان آن در چند حوزه مختلف زندگی دخیل است. بیایید ببینیم که چگونه توانایی شما در مدیریت، درک و مدیریت احساساتتان بر زندگی شما تأثیر می گذارد.

روابط

وقتی با دیگران تعامل می کنیم، مهم است که دیدگاه های خود را در مورد مسائل مختلف درک کنیم. گاهی اوقات ما با دیگران مخالفیم و برای شاد و سالم نگه داشتن روابط، باید بتوانیم به آرامی و مناسب اختلاف نظر داشته باشیم.

اگر نتوانید به خوبی با احساسات خود کنار بیایید، مقابله با احساسات دیگران دشوار است. وضعیت سلامت عاطفی بر روابط ما چه شخصی و چه حرفه ای تأثیر می گذارد. به منظور بهترین ارتباط  با دیگران، هرچه از نظر عاطفی سالم تر باشیم، حمایت و مراقبت بیشتری داریم. در واقع می توانیم از کسانی که دوستشان داریم و به آن ها احترام می گذاریم ارائه دهیم.

کار و مدرسه

سلامت عاطفی در افراد را چگونه تعریف می کنید؟

ممکن است سالیان سال در حرفه انتخابی خود سپری کرده باشید. یا هنوز تصمیم می‌گیرید در زندگی خود چه کاری انجام دهید. توانایی شما در مدیریت موقعیت‌ها به محض بروز آن ها برای موفقیت شما حیاتی است. دانستن این که چه احساسی دارید، برخورد با احساساتتان، و توانایی پیشروی از چالش ها با ذهنیت مثبت، همگی منجر به نتایج بهتری در زندگی تحصیلی و حرفه ای شما می شود.

سلامت روان و سلامت عاطفی

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما سلامت عاطفی شما بخش بزرگی از سلامت روان و سلامت کلی شما است. این واقعیت برای همه صادق است.  اما برای کسانی که با چالش‌ها و شرایط سلامت روان مواجه هستند، می‌تواند تاثیرگذار تر باشد. شما باید در مورد چگونگی مقابله با چالش های سلامت روان خود یاد بگیرید. اگر با احساسات و عواطف خود در تماس باشید و بتوانید با آن ها کنار بیایید، در پیمایش آن ها بسیار موفق خواهید بود.

تأثیر سلامت عاطفی ضعیف

راه‌های زیادی وجود دارد که ناتوانی در انجام یک وضعیت عاطفی مثبت در طول زندگی می‌تواند منجر به پیامدهای بدتری شود. به ویژه به این دلیل که یک حالت هیجانی منفی یک حالت استرس‌زا است. در این جا چند نمونه آورده شده است:

  • ایمنی پایین: استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند.
  • فشار خون بالا: استرس طولانی مدت فشار خون را بدتر می کند.
  • افزایش بیماری: استرس همه چیز را از مشکلات قلبی گرفته تا مشکلات روانی بدتر می کند
  • مسائل مربوط به رابطه
  • مشکلات در کار
  • مشکل در تمرکز

فواید سلامت عاطفی قوی

سلامت عاطفی در افراد را چگونه تعریف می کنید؟

به همان اندازه که سلامت عاطفی ضعیف می تواند مشکلات بزرگی در زندگی شما ایجاد کند، داشتن سلامت عاطفی قوی می تواند به شما کمک کند تا پیشرفت کنید. اینها برخی از مزایای متعدد داشتن رفاه عاطفی خوب است:

  • روابط شما با دیگران می تواند بهترین حالت را داشته باشد.
  • کاهش استرس باعث کاهش بیماری و افزایش ایمنی می شود.
  • مثبت اندیشی باعث ارتقای بهره وری می شود و به شما کمک می کند در زندگی کارهای بیشتری انجام دهید.

چگونه سلامت عاطفی خود را بهینه کنیم؟

اکنون که فهمیدید سلامت عاطفی چقدر برای یک زندگی سالم اهمیت دارد، احتمالاً از خود می‌پرسید که آیا کار خاصی وجود دارد که بتوانید انجام دهید تا سلامت عاطفی شما در بهترین حالت خود باشد. خوشبختانه، هیچ کمبودی در فعالیت‌هایی وجود ندارد که بتواند بهزیستی عاطفی را ارتقا دهد. در ادامه بخوانید تا یاد بگیرید چگونه می توانید وضعیت ذهنی خود را بهبود بخشید و بهبود بخشید.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی در مورد حضور در لحظه است. به جای زندگی در حالت بی‌خیالی، ذهن آگاهی ما را تشویق می کند تا واقعاً در زندگی خود مشارکت کنیم.  این می تواند سلامت جسمی و عاطفی را بهبود بخشد. شما می توانید تمرکز حواس را در انجام هر کاری از دویدن گرفته تا غذا خوردن تمرین کنید.

ارتباط با دیگران

نیازی نیست این سفر را به تنهایی طی کنید. سلامت عاطفی مربوط به ارتباط و توانایی مقابله با احساسات خود است. اما بسیاری از زندگی عاطفی ما با کسانی است که می شناسیم و دوستشان داریم. عمداً در مورد احساسات خود با دیگران صحبت کنید، که می تواند منجر به درک آن ها شود. از دیگران درباره احساساتشان بپرسید، تا فرصت تجربه دیدگاه های مختلف را داشته باشید.

سعی کنید با افرادی خارج از جمعیت شناسی خود ارتباط برقرار کنید. این کار باعث می شود تا علاوه بر تجربیات زندگی خود، حس بهتری نسبت به تجربیات زندگی داشته باشید. برقراری ارتباط با دیگران فواید بیشماری دارد که یکی از آن ها افزایش سلامت عاطفی است.

استرس را مدیریت کنید

مدیریت استرس کلید حفظ سلامت عاطفی و جسمی است. هنگام شروع یک تمرین مدیریت استرس، فعالیت های مختلفی را امتحان کنید. این کار باعث می شود تا ببینید کدام یک برای شما مناسب تر است و باعث می شود احساس شادی بیشتری داشته باشید. می توانید یک مدیتیشن ساده را با کمک یک ویدیو انجام دهید، به پیاده روی بروید، حمام کنید یا نفس عمیق بکشید.

مراقب سلامت جسمانی خود باشید

سلامت عاطفی در افراد را چگونه تعریف می کنید؟

ما اغلب به خود جسمی و عاطفی خود جداگانه فکر می کنیم، اما همان طور که در این جا دیدید، این دو بسیار به هم مرتبط هستند. با بهبود سلامت جسمانی خود، از نظر عاطفی نیز مزایایی را خواهید دید. انجام فعالیت هایی که باعث افزایش اندورفین شما می شود، که یکی از مواد شیمیایی حس خوبی است مهم است. هورمونی که بدن ما تولید می کند، راهی آسان برای افزایش سلامت عاطفی ما است. اندورفین را می توان از طریق هر چیزی از رقصیدن گرفته تا خندیدن افزایش داد.

به سوی یک زندگی متعادل کار کنید

تعادل بین کار و زندگی چیزی است که ما به عنوان یک جامعه در مورد آن صحبت می کنیم. این به این دلیل است که مردم متوجه شدند که وقتی بیش از حد کار می کنند، زمانی برای روابط شخصی، آرامش یا تفریح ​​ندارند.

برای این که از نظر عاطفی در بهترین حالت خود باشید، باید تعادلی بین کار و زندگی ایجاد کنید. اختصاص زمان تعیین شده برای انجام فعالیت های تفریحی در حول ساعت کاری دو راه ساده برای کمک به بهبود این تعادل است.

روی خواب خود سرمایه گذاری کنید

عادات و رفتارهای خواب شما به عنوان بهداشت خواب شناخته می شود. هر چه بهتر بخوابید، شانس بیشتری برای داشتن احساس خوبی در هنگام بیداری دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا