سالم ترین عادت ها برای بهبود روابط

همه ما می دانیم که خوردن یک رژیم غذایی سالم، ورزش و مدیریت استرس برای بدن و ذهن ما مهم است. اما آیا می‌دانستید که بسیاری از عادت‌هایی که سلامت فردی را بهبود می‌بخشند، می‌توانند سلامت رابطه شما را نیز تقویت کنند؟ در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی سالم ترین عادت ها برای بهبود روابط می پردازیم. این روابط اهمیت زیادی در زندگی افراد دارند. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

سالم ترین عادت ها برای بهبود روابط

روابط نیاز به بهبود دارد. شما باید بتوانید این کار را انجام دهید. رابطه بین افراد همانند یک گیاه است که نیاز به تقویت دارد. در واقع باید این روابط به خوبی هدایت شوند. برای این کار ما برای شما تکنیک ها و روش های بسیاری را آورده ایم. این کار منجر به جلوگیری از افسردگی و رابطه خوب می شود. این 10 فعالیت را به لیست کارهای خود اضافه کنید، و شما و فرد مهمتان با هم از مزایای آن بهره مند خواهید شد. در واقع به راحتی می توانید با این ده روش ازدواج و رابطه خود را بهبوبد بخشید. این ده عادت برای بهبود رابطه های شما عبارتند از:

با هم ورزش کنید

سالم ترین عادت ها برای بهبود روابط

یک نظرسنجی اخیر که توسط Vouchercloud انجام شد نشان داد که 85 درصد از زوج‌هایی که با هم ورزش می‌کنند معتقدند که رابطه آنها با گذراندن زمان با کیفیت در باشگاه با همسرشان بهبود یافته است، به طوری که از هر 5 زوج، یک زوج تا آنجا پیش می‌رود که می‌گوید تمرین با هم «رابطه را نجات داده است». در مجموع.» مهمترین دلایلی که پاسخ دهندگان برای ورزش و تقویت رابطه بیان کردند؟ گذراندن زمان بیشتر با هم، احساس اتحاد با علاقه مشابه، احساس سلامت و شادی بیشتر، و ورزش که میل جنسی آنها را تقویت می کند. یک امتیاز اضافی: وقتی با همسرتان به یک برنامه تناسب اندام می‌پیوندید، به احتمال زیاد به روال خود پایبند هستید. پس یکی از سالم ترین عادت ها برای بهبود روابط ورزش کردن با هم است.

به طور منظم ورزش کنید

اینکه هر چند وقت یک بار به باشگاه می روید می تواند به رابطه شما نیز کمک کند. تحقیقات نشان می دهد زنانی که به طور منظم ورزش می کنند نه تنها زندگی جنسی فعال تری دارند، بلکه سریعتر و راحت تر از زنان کم تحرک به ارگاسم می رسند. در همین راستا، مردانی که به طور منظم ورزش می کنند، کمتر دچار اختلال نعوظ می شوند. مطالعه دیگری نشان داد که ورزش مکرر به افزایش احساس جذابیت و افزایش سطح انرژی نسبت داده می شود – که هر دو می توانند تمایل جنسی و عملکرد را در اتاق خواب افزایش دهند. این برای تقویت رابطه چگونه است؟ پس سعی کنید که به طور منظم ورزش کنید.

برای بهبود روابط خود رژیم غذایی مدیترانه ای داشته باشید

این رژیم غذایی محبوب برای بهبود سلامت قلب، تقویت قدرت مغز و کاهش خطر ابتلا به سرطان مورد ستایش قرار گرفته است – و همچنین می تواند به افزایش زندگی جنسی و شادی کلی شما کمک کند. رژیم غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات کم نه تنها می تواند تستوسترون و میل را بهبود بخشد، بلکه رژیم غذایی مدیترانه ای به ویژه به کاهش اختلال نعوظ در مردان کمک می کند.

علاوه بر این، رژیم غذایی بر اهمیت غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند سالمون، دانه کتان و گردو تاکید می کند، که تحقیقات نشان می دهد می تواند به مبارزه با افسردگی و کاهش خلق و خوی کمک کند – هر دو عامل مهم برای یک رابطه شاد. چگونه به لیست مواد غذایی شما اضافه می شود؟ میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، لوبیا و حبوبات، آجیل و دانه ها، روغن زیتون و غذاهای دریایی را ذخیره کنید. سالم ترین عادت ها برای بهبود روابط را نیز می توانید در این زمینه پیگیری کنید.

هفت تا هشت ساعت خواب را به عنوان سالم ترین عادت ها در نظر بگیرید

مطالعه روی 29 زوج نشان داد که “یک ارتباط دوسویه بین کیفیت خواب زوج ها و کیفیت رابطه آنها وجود دارد.” هنگامی که مردان خواب بهتری داشته باشند، احتمالاً روز بعد احساس مثبتی در مورد رابطه خود خواهند داشت و برای زنان، مشکلات در رابطه به شدت با خواب ضعیف هم برای خود و هم برای همسرشان مرتبط است. تحقیقات دیگر نیز از این ارتباط دو طرفه بین کمبود خواب و مشکلات رابطه حمایت کرده است، که تعارض رابطه را با خواب ضعیف‌تر مرتبط می‌کند و نشان می‌دهد که کمبود خواب (که تنظیم هیجان و عملکرد شناختی را مختل می‌کند) برای تأثیر منفی بر روابط می تواند پیش برود. از این رو سعی کنید برای این که رابطه خود را بهبوبد بخشید عادت های ویژه ای را در نظر داشته باشید. عادت های خود را بهبود بخشید.

در خانه با هم آشپزی کنید

سالم ترین عادت ها برای بهبود روابط

یکی از سالم ترین عادت ها برای بهبود روابط آشپزی کردن است. غذاهای خانگی سالم تر و کالری کمتری نسبت به غذاهایی هستند که در خارج از خانه می خورید، و همکاری با یکدیگر برای برنامه ریزی و تهیه یک وعده غذایی می تواند برای رابطه شما نیز مفید باشد. مطالعات نشان می‌دهد که زوج‌هایی که شدیداً عاشق هستند، گزارش می‌دهند که در فعالیت‌های چالش‌برانگیز و جذاب با هم شرکت می‌کنند، مانند تهیه دستور غذا برای یک غذای مورد علاقه و تولید مجدد آن در خانه. بنابراین یک شب قرار ماهانه در آن برنامه ریزی کنید، دستور غذائی را پیدا کنید که هر دو از آن لذت خواهید برد و به آشپزخانه بروید! آشپزی کردن در خانه باعث می شود کنار هم احساس صمیمیت بیشتری پیدا کنید.

خندیدن را فراموش نکنید

سالم ترین عادت ها برای بهبود روابط

وقتی فیلمی را برای قرار ملاقات انتخاب می‌کنید، آن را به یک کمدی تبدیل کنید. یک جشن خنده خوب باعث افزایش اندورفین (“ماده شیمیایی احساس خوب”)، کاهش استرس، کمک به کاهش درد، تقویت ایمنی و کاهش فشار خون می شود. شکی نیست که یک یا دو شوخی برای سلامتی ما مفید است، و تحقیقات نشان می دهد که رابطه ما نیز فایده دارد. یک مطالعه روی زوج هایی که حداقل 45 سال است که ازدواج کرده بودند نشان داد که حس شوخ طبعی یکی از سه دلیل اصلی برای موفقیت رابطه است. صرفاً یادآوری زمانی که با هم می‌خندیدند، رضایت از رابطه را در بین زوج‌ها افزایش می‌دهد – پس ادامه دهید و این کار را انجام دهید! خندیدن باعث می شود تا شما احساس ویژه ای داشته باشید.

HIIT را امتحان کنید

یکی از سالم ترین عادت ها برای بهبود روابط این تکنیک ویژه است. انتخاب دوره‌های کوتاه ورزش با شدت بالا در طول ساعات طولانی در باشگاه، به یک روند محبوب تناسب اندام تبدیل شده است که نشان داده شده است که سلامت قلب را تقویت می‌کند، به کاهش وزن و افزایش متابولیسم کمک می‌کند – و مزایای آن در درب اتاق خواب متوقف نمی‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که زنان پس از آن پاسخ‌دهی جنسی بیشتری داشتند. همین امر در مورد مردانی که پس از ورزش کوتاه و شدید، افزایش سطح تستوسترون را نشان دادند – که باعث تحریک علاقه جنسی می شود – صدق می کند.

یکی از سالم ترین عادت ها برای بهبود روابط میان وعده سالم است

داشتن لقمه های مغذی برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون بین وعده های غذایی بسیار مهم است. در حالی که همه ما می دانیم که قند خون پایین می تواند انرژی را کاهش دهد و مانع از کاهش وزن شود، خالی بودن معده نیز می تواند تأثیر منفی بر رابطه شما داشته باشد. محققان از زوج‌ها خواستند تا یک سری کارها را انجام دهند که در آنها پاسخ‌ها را در ارتباط با سطح گلوکز خون بررسی کردند. نتایج؟

نهایی که سطح قند خون پایینی داشتند همیشه نسبت به آنهایی که سطح قندشان ثابت بود به موقعیت‌های پیشنهادی واکنش تهاجمی‌تر نشان می‌دادند. براد بوشمن، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی می‌گوید: «بدون سوخت کافی به شکل گلوکز، بخشی از مغز که مسئول کاهش تکانه‌های عصبانیت است – قشر جلوی مغز – منابع کافی برای اعمال کنترل خود را ندارد. مطالعه. او توصیه می‌کند که اگر نیاز دارید درباره موضوع مهمی با طرف مقابلتان صحبت کنید، هرگز آن را با معده خالی انجام ندهید. ابتدا از یک میان وعده سالم مانند یک مشت بادام، تکه های سیب و کره بادام زمینی یا سبزیجات و هوموس لذت ببرید.

زمانی را برای کاهش استرس اختصاص دهید

سالم ترین عادت ها برای بهبود روابط

کاهش استرس به عنوان یکی از سالم ترین عادت ها برای بهبود روابط شناخته می شود. ثابت شده است که استرس مزمن تأثیرات عمده ای بر سلامت ما دارد، از افزایش فشار خون گرفته تا افزایش وزن. و حتی استرس حاد – دعوا با دوستتان، ضرب‌الاجل‌های سخت در محل کار یا تأخیر در رفت‌وآمدتان – می‌تواند بر روابط شما تأثیر بگذارد و رفتار شما را تغییر دهد و سطح رضایت را کاهش دهد. عادت کنید که برای هفته‌تان برای «خود » برنامه‌ریزی کنید – حمام کردن، ماساژ گرفتن یا خواندن یک کتاب خوب، همه راه‌های عالی برای آرام کردن اعصاب و کاهش استرس هستند.

سیگار را رها کنید

بر کسی پوشیده نیست که سیگار کشیدن یک عادت ناسالم است. با بیماری های قلبی، سرطان و تعداد زیادی از خطرات کمتر شناخته شده مرتبط است. و نه تنها ترک این عادت خطر ابتلا به همه این مشکلات جسمی را کاهش می دهد، بلکه سلامت روان شما را نیز تقویت می کند. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که با موفقیت ترک کردند افسردگی، اضطراب و استرس را کاهش دادند. در مقایسه با افرادی که به سیگار کشیدن ادامه دادند، دیدگاه مثبت تری نسبت به زندگی داشتند. اثرات مثبتی برابر یا بیشتر از درمان های ضد افسردگی نشان دادند. شکی نیست که خلق و خوی بهتر و نگرش کلی به زندگی به یک رابطه شادتر ترجمه می‌شود – دلیل دیگری برای کنار گذاشتن این عادت بد. این کار نیز یکی از سالم ترین عادت ها برای بهبود روابط است.

منابع
وب سایت everydayhealth

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا