رفع ارتباط نادرست والدین مشغول به کار در خانه

اگر شما یک مادر شاغل هستید که در حال حاضر یک کارمند از راه دور هستید، این پنج نکته را امتحان کنید تا به شما در جلوگیری از ارتباط نادرست و غلبه بر آن کمک کند. در حقیقت در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی راه ها و روش های رفع ارتباط نادرست والدین مشغول به کار در خانه پرداخته ایم. تکنیک هایی که در کنار فرزندپروری تاثیر بسیار زیادی بر کودکان دارند. از این رو  این مقاله را تا آخر دنبال کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

رفع ارتباط نادرست والدین مشغول به کار در خانه

رفع ارتباط نادرست والدین مشغول به کار در خانه

در حالی که بسیاری از والدین کار در خانه را یک موهبت می دانند، برخی دیگر آن را بدترین کار در مسیر زندگی شان می دانند. بچه ها از زمانی که در خانه هستند از والدینشان انتظار دارند که با آن ها بازی کنند. یا این که در انجام کارها به آن ها کمک کنند. با این حال کارفرمایان همچنان از کارمندان از راه دور خود همان تمرکز و ارتباط را انتظار دارند که گویی آن ها هنوز در دفتر کار هستند. متأسفانه برخورد این دو دنیای متفاوت زندگی می تواند انواع مشکلات را به خصوص در زمینه ارتباطی ایجاد کند.

اگر شما یک مادر یا پدر شاغل هستید که در حال حاضر یک کارمند از راه دور هستید، نترسید. فقط این پنج نکته را امتحان کنید تا به شما در جلوگیری از ارتباط نادرست و غلبه بر آن کمک کند. در حقیقت روش هایی برای رفع ارتباط نادرست والدین مشغول به کار در خانه ارائه می شود. این نکات مهم به شرح زیر هستند:

ساعات کاری خود را به وضوح بیان کنید

اگرچه کار از راه دور سال هاست که وجود داشته است، اما این مفهوم هنوز برای بسیاری از افراد نسبتاً جدید است. متأسفانه، انعطاف‌پذیری کار از راه دور و فهرست مداوم مواردی که باید در خانه انجام دهید، می تواند به سرعت برای افرادی که مهارت های مدیریت زمان قوی ندارند، مشکلاتی ایجاد کند. متأسفانه، این امر می تواند از بسیاری جهات منجر به ایجاد ارتباط نادرست شود، به خصوص زمانی که پیام ها از دست می روند یا به همان سرعتی که در حین کار حضوری پاسخ دریافت نمی کنند.

به همین دلیل، تیم تحقیقاتی Vantage Circle می گوید والدینی که از خانه کار می کنند باید به وضوح ساعات کاری خود را به هر کسی که ممکن است نیاز به برقراری ارتباط با آن ها در طول روز داشته باشد، اعلام کنند. مادران و پدران باید تا حد امکان به یک برنامه ثابت هر روز پایبند باشند و در دسترس بودن، ساعات کاری و تقویم خود را به هم تیمی ها و سرپرستان خود اطلاع دهند. این به همه کمک می کند تا بهره وری را به حداکثر برسانند و همه اعضای تیم را در مورد ضرب الاجل ها و زمان انتظار برای پاسخ ها در یک صفحه نگه می دارد.

علاوه بر این، اگر در یک روز معین نیاز به تغییراتی در برنامه خود دارید، حتماً آن اطلاعات را با هر کسی که ممکن است نیاز به دانستن داشته باشد به اشتراک بگذارید. یک پیام یا ایمیل ساده که شیفت برنامه ریزی شده شما را برای آن روز فهرست می کند می تواند به همه کمک کند. به رئیس شما کمک می کند تا بفهمد چرا ممکن است به یک ایمیل فوری پاسخ ندهید. این مسئله منجر به رفع ارتباط نادرست والدین مشغول به کار در خانه می شود.

در بیان مفهوم کلمات دقت کنید

رفع ارتباط نادرست والدین مشغول به کار در خانه

وقتی به شکل متن روی صفحه نمایش می آید، ارتباط برای همه افراد بسیار متفاوت است. در بسیاری از موارد، لحن و زبان بدنی که برای درک احساسات پشت پیام یک نفر به آن تکیه می کنیم، در ارتباط نوشتاری که بین دو کارمند از راه دور اتفاق می افتد، کاملاً نادیده گرفته می شود. متأسفانه، فقدان این مؤلفه های حیاتی ارتباط انسانی، در صورتی که راه هایی برای رفع ابهام در ایمیل ها یا پیام های مستقیم خود پیدا نکنید، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود.

تاتیانا متیوز، مشاور حرفه‌ای دارای مجوز در مصاحبه‌ای با CNN گفت: مادران و پدرانی که در خانه کار می کنند باید هنگام انتقال پیام به هم تیمی های خود به حقایق پایبند باشند. متیوز توصیه می کند که کارمندان از راه دور تا حد امکان از استفاده از کلماتی مانند “خوب”، “بد”، “درست” و “اشتباه” خودداری کنند، زیرا این کلمات دارای مفهومی قضاوتی هستند.

علاوه بر این، ایموجی ها و حتی برخی از علائم نقطه‌گذاری نیز می توانند منجر به ایجاد ارتباط نادرست شوند. به خصوص که پیام را به تفسیر واگذار می کنند. در مورد آنچه می خواهید بگویید واضح باشید، آن را به موثرترین روش بیان کنید و اگر می توانید برای سؤالات وقت بگذارید. همه این جنبه های ارتباط عمدی به جلوگیری از مشکلات کمک می کند. شما می توانید همین مفهوم‌ را در خانه و خانواده خود هم به کار ببرید.

برای رفع ارتباط نادرست همیشه قبل از ارسال، پیام های خود را تصحیح کنید

وقتی حواس‌تان پرت است و سعی می کنید سریع کار کنید. از این رو بدون اینکه متوجه شوید، مرتکب خطا می شوید. این بدان معنی است که شما می توانید یک اشتباه تایپی داشته باشید و تا زمانی که خیلی دیر نشده است هرگز متوجه آن نشوید. بسته به اشتباه تایپی، این خطا می تواند نتایج فاجعه باری داشته باشد. به همین دلیل، لیز فوسلین و مولی وست دافی از هاروارد بیزینس ریویو می  گویند که کارمندان از راه دور باید همیشه پیام های خود را قبل از ارسال تصحیح کنند.

به خصوص اگر در خانه با بچه هایشان کار می کنند. هنگام تصحیح، کاملاً به دنبال اشتباهات تایپی یا ساختارهای گیج کننده جملات باشید. اما همچنین به دنبال هر جمله ای باشید که می تواند واکنش احساسی قوی خواننده را برانگیزد. با خواندن یک یا حتی دو بار پیام خود قبل از زدن “ارسال”، می توانید از شرمساری یا ارتباط نادرست که هنگام ظاهر شدن خطا در پیام رخ می دهد جلوگیری کنید. البته این مسئله به رفع ارتباط نادرست والدین مشغول به کار در خانه هم کمک زیادی می کند.

از ارتباط بیش از حد خودداری کنید

رفع ارتباط نادرست والدین مشغول به کار در خانه

در دنیای دیجیتال ما، ارسال یک پیام متنی سریع به محض اینکه ایده یا راه حلی به ذهن شما خطور می کند، آسان تر از همیشه است. متأسفانه، این می تواند به سرعت منجر به ارسال پیام های کارکنان در تمام ساعات به یکدیگر شود.

در روز و شب این مطلب می تواند منجر به انواع ارتباطات نادرست یا حتی پیام های از دست رفته شود. به خصوص اگر شخصی در نیمه راه در حالی که در رختخواب است پیامی را بخواند تا صبح روز بعد آن را فراموش کند. ساده ترین راه حل برای مشکل؟ خب، پرنسس سرانو از مجله مدیر منابع انسانی می گوید که این امر بسیار ساده است. فقط کافی است که ارتباط بیش از حد را متوقف کنید. اگر برای چیزی می توانید تا صبح صبر کنید، حتما این کار را انجام دهید.

یا بار بعدی که در یک کنفرانس ویدئویی شرکت می کنید، منطقی ‌تر بحث کنید. این کار را انجام دهید. ارتباطات کمتری که در زمان‌ های عجیب و غریب یا پیام‌ های یکباره اتفاق می افتد، به همه کمک می کند تا از سوء تفاهم یا پیام های گیج‌کننده در طول هفته جلوگیری کنند. در واقع این امر با رفع ارتباط نادرست والدین مشغول به کار در خانه کمک می کند.

اگر مجبور نیستید چند کار را انجام ندهید

Eliminate incorrect communication between working parents at home

اگر مادری هستید که با کودک نوپای دلبسته از خانه کار می کند، ممکن است اجتناب از انجام چند کار به طور کلی غیرممکن باشد‌. به طور کلی، همیشه باید از انجام امورات چند وظیفه ای اجتناب کنید. وقتی سعی می کنید به ایمیل  ها پاسخ دهید در حالی که با فرزندتان بازی می کنید یا شام می پزید، در خطر ارتباط نادرست، از دست دادن جزئیات مهم یا به هم ریختن چیزی در یک طرف قرار می گیرید.

مغز ما در واقع برای انجام چند کار ساخته نشده است. (علی رغم آنچه که بسیاری از مادران ممکن است باور کنند). بنابراین تلاش برای انجام آن کارها را برای بسیاری از ما پیچیده تر می کند. کار از خانه به خصوص برای والدین دشوار است. اما این بدان معنا نیست که انجام آن غیرممکن است. فقط این پیشنهادات را دنبال کنید و به ارتباط خود هم با همکاران و هم با خانواده توجه زیادی داشته باشید.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی رفع ارتباط نادرست والدین مشغول به کار در خانه پرداخته ایم. این روز ها با شرایط پدید آمده شرایط کار در خانه برای والدین افزایش یافته است. از این رو نیاز به بهبود شرایط می باشد. این مورد باید منجر به بهتر شدن روابط با همکاران و فرزندان شود. از این رو اگر تمایل به این روند دارید مقاله را تا آخر بخوانید. در عین حال می توانید با متخصصان مرکز مشاوره همکده در ارتباط باشید. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی برای تمامی افراد می باشد. پس در زمینه رفع مشکلات خود با متخصصان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

 

منابع
وب سایت moms

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا