راه های اثبات شده برای غلبه بر عشق سابق و رهایی از آن

غلبه بر عشق سابق نیازمند بررسی راه های مختلفی است. همه ما ممکن است در طول زندگی عشق را تجربه کنیم. اما آیا همه ما راه و روش عاشقی را بلد هستیم؟ این سوالی است که بسیاری از ما یک بار باید در طول زندگی از خودمان بپرسیم. چرا امروزه بسیاری از عشق و ازدواج ها به جدایی ختم می شود؟ برخی از افراد به خاطر داشتن روابط دچار اختلالات می شوند.

اختلالات روانی بسیاری در دنیای ما وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشناسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. اختلالات روانی در روابط امروزی بسیار دیده می شود. متاسفانه به دلیل این که ازدواج از دید خیلی از افراد ساده گرفته می شود این اتفاق می افتد. یا حتی خیلی ها ازدواج را فقط در مسائل مالی می بینند باعث شده است فشار های بیش از حدی به فرزندان و نسل اموری وارد شود. یکی از اختلالاتی که به خاطر روابط ایجاد می شود عشق هذیانی و توهمات دوست داشتن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه های اثبات شده برای غلبه بر عشق سابق و رهایی از آن چگونه است.

روابط مختلف در افراد و غلبه بر عشق سابق

افراد ممکن است در روابط خود چه دوستانه و چه کاری شکست می خورند. وقتی که فردی در این گونه روابط شکست بخورد با میزان کم و زیاد ممکن است دچار آسیب های روانی شود. دقیقا در این جا است که فرد برای صحبت کردن با شخصی دیگر نیازمند برقراری ارتباط است. حال این ارتباط می تواند با دوست آن فرد باشد یا این که او با همسر خود صحبت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه های اثبات شده برای غلبه بر عشق سابق و رهایی از آن، صحبت کنیم.

راه های اثبات شده برای غلبه بر عشق سابق و رهایی از آن

عاشقی یکی از بهترین چیزهایی است که در طول زندگی یک نفر اتفاق می افتد. عشق یکی از محرک های اصلی افراد است. حتی در سخت‌ترین زمان‌ها هم شما را ادامه می‌دهد و می‌تواند شادی بسیار زیادی برای شما به ارمغان آورد. افراد به خصوص در جوانی به سختی زمین می خورند و سریع می افتند. اما، به همان سرعتی که عاشق می شوید، می توانید جدا شوید. چه اتفاقی می‌افتد وقتی آن عشق از شما دور می‌شود و شما را مجبور می‌کند غلبه بر عشق سابق  خود داشته باشید؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

جدایی یکی از سخت ترین چیزهایی است که یک فرد باید در زندگی خود پشت سر بگذارد. آن ها می توانند به شما این احساس را بدهند که همه چیزهایی را که در زندگی تان مهم بوده از دست داده اید. گاهی اوقات آن ها متقابل هستند. اما خیلی وقت‌ها یک نفر اخراج می‌شود. آن ها باید با این واقعیت کنار بیایند که هنوز نسبت به کسی که رفته احساسی دارند.

و بدترین بخش در مورد غلبه بر عشق سابق این است که هیچکس به شما یاد نمی دهد که چگونه این کار را انجام دهید. خود فرد باید با این همه غم مبارزه کند. اما فقط به این دلیل که والدینتان به شما آموزش نمی دهند به این معنی نیست که نمی توانید تحقیق کنید و ترفندهایی را انتخاب کنید. اگر نمی‌توانید از پس همسر سابقتان بربیایید و احساس می‌کنید به کمک نیاز دارید، در اینجا هفت راه اثبات‌شده برای غلبه بر یک سابق وجود دارد.

برای کمک به غلبه بر عشق سابق، رسانه های اجتماعی را کنار بگذارید

در عصر حاضر، مردم ساعت ها را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. و زمانی که حوصله شان سر می رود فقط از اینستاگرام استفاده نمی کنند. در این مرحله، رسانه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی همه، به ویژه برای جوانان است. تقریباً مثل این است که مردم گاهی اوقات از طریق این سیستم عامل ها زندگی می کنند. و مردم از آن ها برای حفظ ارتباط با دوستان و خانواده استفاده می کنند. تا زمانی که در شبکه های اجتماعی هستید، حفظ فاصله با سابقتان بسیار سخت است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یکی از بهترین کارهایی که می توانید در هنگام جدایی انجام دهید این است که برای مدتی از شبکه های اجتماعی دور شوید. از آن جا که همه دوستان شما در آن جا پست می گذارند، گاهی اوقات حتی روزانه، به راحتی می توانید غرق شوید. همه را در حال تفریح ​​خوشحال می بینید که می تواند باعث شود احساس بدتری نسبت به خودتان داشته باشید. یا، بدترین کاری که می توانید انجام دهید، دنبال کردن سابق خود در رسانه های اجتماعی است که می تواند وسوسه انگیز باشد.

اگر هر روز به همسر سابق خود توجه کنید، هرگز نمی توانید آن‌ها را رها کنید. شما دائماً به عدم غلبه بر عشق سابق فکر خواهید کرد و احساسات شما آنطور که باید بهبود نمی یابند. تونی کلمن، روان‌درمانگر و مربی روابط، حتی توصیه می‌کند که با آن‌ها دوستی نکنید، حداقل تا زمانی که از آن‌ها گذشته باشید.

از یادآوری ها خلاص شوید

مردم بسیار احساساتی هستند و می توانند به اشیایی که آن ها را به یاد دیگران می اندازند وابسته شوند. یک غذا ممکن است شما را به یاد آشپزی مادرتان بیاندازد و یک کتاب ممکن است شما را به فکر خواهرتان بیاندازد. و هنگامی که در یک رابطه هستید، مجبورید برخی از اشیاء را با خاطرات مرتبط کنید. و شما باید از نظر عاطفی به آن اشیا وابسته شوید.

اگر بعد از جدایی تان به خاطرات قبلی خود را یادآوری کنید، این فقط غلبه بر عشق سابق را  به تاخیر می اندازد. این فقط باعث می شود که بخش های خوب رابطه خود را به یاد بیاورید. این یادآوری‌ها احساسات قوی را تحریک می‌کنند و باعث می‌شوند احساس بدتری نسبت به کل وضعیت داشته باشید. آن‌ها حتی می توانند شما را دچار وسواس کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر می خواهید همه چیز را فراموش کنید و آرامش پیدا کنید، مطمئن شوید که هیچ یادآوری از دروغگویی سابق شما وجود ندارد. بدون این یادآوری‌ها، می‌توانید روی خودتان تمرکز کنید و تحت تأثیر این همه احساسات غیرقابل کنترل قرار نخواهید گرفت.

با آن ها تماس نگیرید

حتی اگر مثل سابق عاشق همسر خود نباشید، باز هم گذشته ای با هم دارید. شما یک روتین دارید، و عدم وجود آن روال می تواند به اندازه از دست دادن شخصی که دوستش داشتید آسیب زا باشد. اما اگر هنوز نسبت به آن‌ها احساسات دارید، غلبه بر عشق سابق و آنچه که داشتید می تواند چالش برانگیزتر باشد. اکثر افرادی که از هم جدا می شوند، برای پذیرش واقعیت جدید خود مشکل دارند. بنابراین، ممکن است بسیار وسوسه شوید که با آن‌ها تماس بگیرید تا بخشی از آن خاطرات را پس بگیرید. یا ممکن است با آن ها تماس بگیرید حتی به این امید که آن ها را متقاعد کنید که دوباره زندگی را شروع کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر می‌خواهید واقعیت جدید خود را بپذیرید، هر چقدر هم که می‌خواهید، نباید با آن ها تماس بگیرید. شماره را حذف کنید، آن ها را در رسانه های اجتماعی از صفحه خود خارج کنید، به هر قیمتی از آن ها دوری کنید. ندیدن آن ها به شما این امکان را می دهد که احساساتی را که هنوز نسبت به آن‌ها دارید رها کنید.

اگر سعی کنید با وسواس با آن ها تماس بگیرید، توجه شما به تلاش برای بازگرداندن آن ها خواهد بود. این امید کاذب به بهبودی شما کمک نمی کند. عدم ارتباط با آن ها شما را مجبور می کند به واقعیت جدید خود عادت کنید و روی خود و احساسات خود تمرکز کنید.

برای غلبه بر عشق سابق از دوستان و خانواده حمایت کنید

وقتی جدایی را پشت سر می گذارید، احساس تنهایی می کنید. به احتمال زیاد، سابق شما شخصی بود که قبل از جدایی بیشتر وقت خود را با او سپری می کردید. بنابراین، پس از این که آن‌ها شما را ترک کردند، ممکن است احساس کنید

او باید در اطراف شما باشد حتی اگر این نیاز را احساس نمی کنید و فکر می کنید می خواهید تنها باشید، مردم همچنان می توانند به شما کمک کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دوستان و خانواده می توانند سیستم پشتیبانی شما باشند و به شما در مدیریت احساسات کمک کنند. سخت است که خودتان را از سر خود بیرون کنید. اگر احساس می کنید همسر سابقتان تنها چیزی است که می توانید به آن فکر کنید، می تواند خوب باشد که در مورد چیزهای دیگری صحبت کنید تا حواس تان پرت شود.

از آنجایی که آن ها مستقیماً درگیر رابطه نیستند، می توانند دیدگاه عینی تری از موقعیت داشته باشند. بنابراین، آن‌ها می‌توانند بهتر از آن چه که قبلاً می‌توانستید به شما توصیه کنند. بودن با مردم در چنین مواقعی مهمتر از آن چیزی است که ممکن است تصور کنید.

زمانی که نیاز به غلبه بر عشق سابق دارید، با دوستان خود بیرون بروید

همانطور که قبلا ذکر شد، افرادی که از طریق جدایی می روند ممکن است خود را منزوی کنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا