راه هایی که فرآیند ترس بهترین ها را در شما بیرون می آورد

فرآیند ترس می تواند باعث پیشرفت شما در زندگی شود. همه ما ترس هایی در زندگی داریم. بعضی از ما با این ترس ها زندگی می کنیم اما برخی تسلیم آن ها می شوند. برای این که در مقابل این چالش ها مقاومت کنیم باید راه حل های مختلفی از امتحان کنیم. ترس از موارد مختلف در زندگی از یک سمت می تواند مفید و از سمت دیگر می تواند مضر باشد. اگر این ترس ها در ذهن ما باقی بماند و ما آن ها را کنار نکنیم دچار مشکلاتی خواهیم شد. از زمانی که ما به دنیای می آییم ممکن است ترس های داشته باشیم. برخی از ترس ها طبیعی هستند.

در آن سمت هم برخی از ترس ها هستند که اگر درمان نشوند و فرد نتواند آن ها را کنترل کند تبدیل به فوبیا خواهد شد. این گونه ترس ها ممکن است زندگی فرد را مختل کند. همه ما ترس های مختلفی داریم اما بیشتر اوقات می توانیم آن را کنترل کنیم. یکی از ترس های عمومی ترس از ارتفاع است. ترس و فوبیا حتی برای افراد بزرگسال هم وجود دارد و ممکن است ریشه در کودکی داشته باشد.

فوبیا ها و فرآیند ترس

ترس ها و فوبیا ها می تواند در طول زندگی اگر کنترل نشود همراه فرد بماند. بهتر است برای درمان آن ها با مشاور یا درمانگر مشورت کنید. ما در ارتباط با فوبیاهای ارتفاع یا ترس از پرواز برای شما صحبت کردیم و گفتیم که این گونه افراد چه ویژگی های دارند. یا ما در ارتباط با ترس برخی از افراد حتی از دندان پزشکی هم صحبت کردیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در راه هایی که فرآیند ترس بهترین ها را در شما بیرون می آورد، صحبت کنیم.

ترس پیش بینی کننده  در دنیا یک “هراس خاص” است

فرآیند ترس پیش بینی کننده  در دنیا یک “هراس خاص” است و به ترس از آینده، اشاره دارد.

تلاش جهان برای خروج از بیماری همه گیری و ترس پیش بینی کننده

از آن جایی که جهان برای خروج از یک بیماری همه گیر جهانی تلاش می کند، اگر ترس شما از آینده به اوج خود رسیده باشد، قابل درک است. گفته می‌شود، اگر شروع به دریافت این موضوع کرده‌اید که بر توانایی شما در تصمیم‌گیری یا تأثیر روزانه تأثیر می‌گذارد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به دنبال کمک باشید.

نظر پزشکان در ارتباط با این زمینه

اندرسون می گوید: «ترس از آینده، یا بیشتر به عنوان فرآیند ترس پیش بینی شناخته می شود، بسیار رایج است و در موارد شدید می تواند کاملاً ناتوان کننده باشد. زمانی که مردم نگران نتیجه یک رویداد آینده هستند که قبلاً هرگز تجربه نکرده اند، با ترس پیش بینی دست و پنجه نرم می کنند.

ترس پیش بینی کننده نیز می‌تواند به عدم تحمل عدم اطمینان مرتبط باشد. این  می‌تواند منجر به عدم تصمیم‌گیری در تصمیم‌های بزرگ و کوچک و همچنین افزایش احتمال مقایسه مداوم شود. عدم تحمل عدم اطمینان می تواند منجر به ترس پیش بینی شود، زیرا باعث می شود افراد به طور مداوم در مورد نتایج احتمالی تصمیمات خود فکر کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این مقاله به این می‌پردازد که چگونه ترس پیش‌بینی‌کننده ممکن است از طریق عادات و اعمال یک فرد ظاهر شود. همچنین روش‌های مقابله و نکاتی را برای جستجوی درمانگرانی که می‌توانند به این موضوع کمک کنند، تشریح می‌کند.

فرآیند ترس چگونه ممکن است به نظر برسد؟

اندرسون سه راه را توضیح داد که افراد ممکن است ترس پیش بینی را تجربه کنند. به نظر می رسد این روش مغز برای کمک به مدیریت هرگونه پیامد منفی در رویدادهای آینده است.

اجتناب از تجربیات دردناک قبلی

این یک دلیل رایج است که چرا افراد ممکن است ترس پیش بینی کننده را تجربه کنند.

مشغله پیشگیرانه

اندرسون از مشغله های پیشگیرانه به عنوان دلیلی نام می برد که چرا بسیاری از مردم فرآیند ترس پیش بینی کننده را تجربه می کنند. این زمانی است که مردم شروع به وسواس در مورد خطرات بالقوه در نتیجه اتفاقاتی می کنند که در گذشته اتفاق افتاده است. اغلب افرادی که با بی اشتهایی عصبی یا سایر اختلالات خوردن دست و پنجه نرم کرده اند تجربه می شود، زیرا روانشناسان دریافتند.  در واقع بسیاری از بازماندگان بیش از حد درگیر ترس از عود یا افزایش وزن هستند.

راه های مبارزه با فرآیند ترس

در زیر چند راه وجود دارد که می تواند به شما در مقابله با ترس پیش بینی کمک کند.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

تحقیقات نشان داده است که ذهن آگاهی می تواند تنظیم هیجان را بهبود بخشد، که در کاهش استرس فوق العاده مفید است.

راه هایی که فرآیند ترس بهترین ها را در شما بیرون می آورد

فرآیند ترس یک احساس سالم و جهانی است و مدیریت آن نیز بسیار دشوار است. این می تواند فلج کننده باشد، می تواند فرصت ها را از بین ببرد، و می تواند علت مشکلات عاطفی شدید باشد. اما اگر به شما بگوییم که فرآیند ترس می تواند یک چیز مثبت باشد و می تواند به نفع شما باشد، چه؟ در این‌جا چند راه وجود دارد که فرآیند ترس بهترین ها را در شما نشان می دهد.

آنالیز ترس را آموزش می دهد

ترس هم بزرگترین دشمن ماست و هم یکی از عالی ترین معلمان ما. هنگامی که شما دچار ترس می شوید، مغز شما بیش از حد کار می کند و به دنبال شناسایی گزینه های شما، تجزیه و تحلیل آن‌ها و تصمیم گیری در مورد بهترین تصمیم است. البته ممکن است به دلیل فرآیند ترس آنقدر فلج شوید که نتوانید آن یا موقعیت خود را به درستی تحلیل کنید و در نتیجه تحلیل بیش از حد یا کم تحلیل کنید. خطر تصمیم گیری ناقص تر همیشه برای بسیاری یک نگرانی دائمی است. به این ترتیب، هنگامی که با ترس مواجه می شوید، باید برای غلبه بر آن و استفاده از آن به نفع خود، یک برنامه درست ارائه دهید. در این‌جا چند نکته برای تجزیه و تحلیل صحیح نگرانی های خود در حالی که تحت تأثیر آن‌ها هستند آورده شده است:

  • راه حل های بالقوه خود را ارزیابی کنید و مزایا و معایب آن‌ها را شناسایی کنید
  • در انتخاب ها و افکار خود با احتیاط جسورانه رفتار کنید.
  • سعی کنید مشکلات خود را انتظار یا پیش بینی کنید.
  • از زاویه دیگری به مشکل نگاه کنید و در صورت لزوم سعی کنید به دنبال دیدگاه های خارجی باشید.
  • به غریزه خود ایمان داشته باشید
  • اگر همه چیز شکست خورد، برنامه ریزی کنید که چه کاری می خواهید انجام دهید و فقط به دنبال آن بروید

فرآیند ترس شما را قهرمان می کند

ترس می تواند به عنوان یک نیروی محرکه عالی برای تبدیل شما به فردی بهتر و قوی تر استفاده شود. همه افراد موفق با رویارویی با ترس های خود و تلاش با افتخار برای رسیدن به رویاهای دور خود به جایی می رسند که هستند. در این‌جا چند نکته در مورد نحوه استفاده از ترس های خود برای تبدیل شدن به یک قهرمان وجود دارد:

  • از احساس فرآیند ترس خود استفاده کنید و آن‌ها را به رقابت با خودتان تبدیل کنید. یک هدف برای خود تعیین کنید.
  • از اهداف گذشته خود که تعیین کرده اید درس بگیرید
  • اشتباهاتی که ممکن است مرتکب شده باشید را به خاطر بسپارید و از آن‌ها درس بگیرید
  • از منطقه راحتی خود خارج شوید
  • به راه خود ادامه دهید تا موفق شوید، مهم نیست که چه باشد

این اتفاق به شما یاد می دهد که خودتان را رها کنید

فرآیند ترس به طرق مختلف ظاهر می شود و یکی از آن‌ها ترس از عدم کنترل است. عدم احساس قدرت می تواند بسیار ترسناک باشد و می تواند تفکر مثبت را کاهش دهد و حتی شما را مستعد ابتلا به اختلالات خلقی و اضطرابی کند. اما حقیقتی وجود دارد: هیچ کس هرگز واقعاً  تحت کنترل نیست. برخی موقعیت‌ها در زندگی وجود دارند که در آن رهایی نتایج به سادگی بهترین گزینه است. در برخی موارد، شما تلاش خواهید کرد و شرایط خارج از کنترل شما همچنان مانع شما خواهد شد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مثبت بمانید چرا که شکست بخشی از سفر به سوی موفقیت است. به جای تمرکز روی همه چیزهایی که نمی‌توانید کنترل کنید، هم روی چیزهایی که می‌توانید و هم روی چیزهای زیبایی تمرکز کنید که وقتی اجازه دهید دنیا و کیهان شما را تحت تأثیر قرار دهند، می‌آیند.

فرآیند ترس شما را آگاه می کند

 

ترس یک پاسخ طبیعی است. این مغز شماست که به شما در مورد خطر می گوید، چه از نوع جسمی و چه ذهنی، گاهی اوقات باعث واکنش جنگ یا گریز می شود. در موارد دوم، کاری که ترس شما انجام می دهد این است که شما را نسبت به محیط اطراف خود بیش از حد آگاه می کند. این آگاهی به شما امکان می دهد اطلاعات بیشتری را دریافت کنید که به شما قدرت بیشتری در تصمیم گیری می دهد. وقتی این اتفاق ما را عقب نگه می‌دارد می‌تواند مضر باشد، بنابراین اجازه ندهید که شما را کنترل کند. دفعه بعد که فرآیند ترس شما را فرا گرفت، از آگاهی بیش از حد ناراحت کننده برای جمع آوری دانشی استفاده کنید که به شما کمک می کند راه حل های کارآمدتری پیدا کنید. این شما هستید که ترس خود را به نفع خود می گیرید و از آن استفاده می کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای افزایش آگاهی خود، به برخی از ترس های رایجی که در یک روز احساس می کنید فکر کنید و اینکه چگونه می توان از دانشی که به شما می دهند استفاده کرد. در این‌جا برخی از رایج ترین نگرانی هایی که اکثر مردم تجربه می کنند بیان خواهد شد:

  • شکست
  • تغییرات زندگی
  • رد شدن
  • از دست دادن
  • سخنرانی عمومی
  • موفقیت
  • ناشناخته

به شما امکان می دهد مهارت های خود را بسازید

ترس رایجی که بسیاری با آن روبرو هستند، ترس از ناکافی بودن است. ممکن است ترس داشته باشید که دانش، مهارت، استعداد یا توانایی لازم برای کسب اهداف، موفقیت یا انجام وظایف را ندارید. در بسیاری از مواقع، این فرآیند ترس یک معلم عالی است، اما نامناسب است. منظور ما از آن چیست؟ خوب، به عبارت ساده تر، این اتفاق به عنوان زنگ خطری برای مغز شما عمل می کند و شما را از مشکلات احتمالی کار یا هدف در دست آگاه می کند. وقتی اجازه بدهید بدون کنترل، این ترس شما را فرا می گیرد، تفکر مثبت شما را خراب می کند و عیب های شما را بزرگ می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی این فرآیند ترس کنترل شود؟ این بدان معناست که می توانید به هشدارهایی که مغزتان برای شما ارسال می کند گوش دهید. آیا باید برای مهارت انتخابی خود یک ساعت بیشتر تمرین کنید؟ آیا احساس می کنید که برای ارزیابی آمادگی کافی ندارید؟ نسبت به همسالان خود احساس حقارت می کنید؟

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا